• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403022518520
  • منبع : بازار

دکتر سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن خبر داد

پرداخت ۷۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۲

پرداخت ۷۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۲

دکتر سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن گفت: بانک مسکن از محل تبصره ۱۸ قوانین بودجه سنواتی کشور، مبلغ ۷۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش بافت فرسوده در بازآفرینی شهری به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت کرده است که از این میزان، مبلغ ۴۵ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک مسکن تأمین شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، دکتر سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، مجموعاً تعداد ۲۰ هزار فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری به میزان ۵۶ هزار و ۷۳۵ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است که بخشی از این تسهیلات اعطایی مربوط به سال ۱۴۰۲ است؛ به طوری که در سال گذشته تعداد ۱۵۷۹ متقاضی، تسهیلاتی بالغ بر ۵۷۵۲ میلیارد ریال برای تکمیل و یا احداث واحد مسکونی خود در بافت فرسوده و یا ناکارآمد شهری از بانک مسکن دریافت کرده اند.
دکتر حسینی، هدف از پرداخت این تسهیلات را کمک به تولید مسکن و افزایش عرضه، حفظ ویژگی های مثبت و خاطره انگیز بافت‌های فرسوده و همچنین خلق فضاهای جدید متناسب با نیاز روز محلات قدیمی عنوان کرد.
مدیرعامل بانک مسکن از افزایش سقف این تسهیلات در سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات در محدوده‌ها و محلات مشمول طرح و برنامه‌های بازآفرینی شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی برای احداث واحدهای مسکونی با در نظرداشتن هزینه باقیمانده پروژه به ازای ساخت هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است.
این تسهیلات از محل منابع تودیعی دولت ۱۸۵ میلیون تومان و با نرخ سود صفر درصد، منابع داخلی بدون سپرده بانک ۳۶۵ میلیون تومان و با نرخ سود ۲۳ درصد اعطا می‌شود که در مجموع، سقف تسهیلات اعطایی برای ساخت یک واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ۵۵۰ میلیون تومان تعیین می‌شود.
اعطای تسهیلات متناسب با پیشرفت پروژه و حداکثر در ۴ مرحله صورت می پذیرد و ملاک تعیین میزان پیشرفت فیزیکی پروژه، صرفاً گزارش ارزیابی توسط بانک و بر اساس ضوابط و مقررات جاری است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha