• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403022619450
  • خبرنگار : 71342

بزرگداشت فردوسی در حضور دولت آبادی، مسجد جامعی، مجتهد شبستری و...

بزرگداشت فردوسی در حضور دولت آبادی، مسجد جامعی،  مجتهد شبستری و...

بزرگداشت «حکیم ابوالقاسم فردوسی» در اجرایی ویژه از نمایش «بیژن و منیژه» با حضور چهره‌های شناخته شده فرهنگی و هنری برگزار شد.

به گزارش ایسنا،محمود دولت‌آبادی، احمد مسجد جامعی، نظام‌الدین زاهدوف سفیر تاجیکستان، حکمت‌الله ملاصالحی، مهدی محبتی، مجتهد شبستری، عبدالجبار کاکایی، پوران درخشنده، محسن شاه ابراهیمی و هنرمندانی دیگر همزمان با شب بزرگداشت فردوسی از دکتر محمد روشن، شاهنامه‌پژوه شناخته‌شده کشورمان تقدیر کردند.

در این مراسم همچنین پوستر نمایش «بیژن و منیژه»با طراحی ابراهیم حقیقی، به امضای هنرمندان حاضر در برنامه رسید.

به گزارش روابط عمومی نمایش «بیژن و منیژه»، محمود دولت‌آبادی در این اجرای ویژه گفت: در حضور استاد روشن چه می‌توانم درباره فردوسی بگویم؟ بسیار خرسندم که تماشاگر اجرای «بیژن و منیژه» در شبی با نام فردوسی بودم. من مدیون شاهنامه‌ام و هنوز هم همواره شاهنامه می‌خوانم.

نظام‌الدین زاهدوف، سفیر تاجیکستان نیز در پایان اجرای این نمایش گفت: خوشحالم که در شب فردوسی تماشاگر این اجرا بودم و به نظرم تلفیق رنگ و حرکت و اشعار ناب فردوسی فضایی عجیب برای ما فراهم ساخت. من این هنر والا و این شب بسیار با شکوه و این روز همایون که روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی است را به همه حاضران تبریک می‌گویم.

بزرگداشت فردوسی در حضور دولت آبادی، مسجد جامعی،  مجتهد شبستری و...

او ادامه داد: یک استاد بزرگ تئاتر به نام استانیسلاوسکی از بازیگر، باورپذیری در نقش را طلب می‌کند و من امروز و آنچه که دیدم را کاملا باور کردم. به هنرمندان محترم برای ۲ ساعت وصل شدن ما با شاهکار فردوسی تبریک می‌گویم.

در ادامه این مراسم از محمد روشن ، مصحح و پژوهشگر ادبی تجلیل شد.

وی در همین زمینه گفت: فرهنگ و هنر و افتخارات سرزمین گرامی ما ایران با نام فردوسی گره خورده و همیشه او را نخستین نام قابل ستایش در فرهنگ ایران زمین می‌شناسند و «شاهنامه»،کتاب نامدار او شناسنامه‌ای برای همه ایرانیان است و تبریک می‌گویم به گروهی که آثار حکیم فردوسی را روی صحنه برده‌اند.

در ادامه، پوستر نمایش«بیژن و منیژه» به نویسندگی و کارگردانی شکرخداگودرزی و تهیه کنندگی مهدی بخشیانی که توسط هنرمندان و شاهنامه‌پژوهشان امضا شده بود، به دکتر محمد روشن اهدا شد.

بزرگداشت فردوسی در حضور دولت آبادی، مسجد جامعی،  مجتهد شبستری و...

نمایش «بیژن و منیژه» با بازی قربان نجفی، شهرام نجاتی، رضا عمرانی، محسن بهرامی، پارمیس هوبخش، اشکان شریعتی، سیاوش خادم حسینی، سحر یافتیان، علی‌رضا عابدی، زهره کدخدازاده و ... روی صحنه می‌رود.

یلدا یزدانی و سبحان مهدی‌پور، خوانندگان این اثر نمایشی هستند و صادق چراغی نیز آهنگساز این نمایش موزیکال است.

این نمایش داستان بیژن، سردار جوان ایرانی است که دلباخته منیژه می‌شود که دختری تورانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha