• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403022920922
  • خبرنگار : 71368

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد

اصلاح تعدادی ازساختمانهای ناایمن پایتخت/بازدید از روند ساخت آزادراه شهید شوشتری تادو هفته آینده

اصلاح تعدادی ازساختمانهای ناایمن پایتخت/بازدید از روند ساخت آزادراه شهید شوشتری تادو هفته آینده

رئیس شورای شهر تهران‌ در مورد وضعیت ساختمانهای ناایمن شهر تهران اعلام کرد که در این زمینه شهرداری بر اساس برنامه‌ریزی و همکاری دستگاه قضا اقداماتی را انجام داده است؛ به طوریکه برخی از ساختمان‌های ناایمن شخصی، عمومی و دولتی مشخص و فرآیند ایمن‌سازی آنها آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در آیین بهره‌برداری از دسترسی جنوب به غرب بزرگراه شهید همت و بازگشایی فاز دوم تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید نواب _ شهید تندگویان در دویست و دومین پویش «شنبه امید و افتخار» با بیان اینکه امید است هر چه سریعتر و بهتر پروژه‌ها تکمیل شود، اظهار کرد: همه همت و تلاش ما این است که رضایت مردم را بعد از این‌پروژهای شهر چه فرهنگی و چه عمرانی و... ببینیم؛ چراکه رضایت مردم به رضایت رهبر و آقا امام زمان و خدا خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه از مدیران شهری تشکر می‌کنم که بعد از تکمیل پروژه‌ها منتظر افتتاحیه نمی‌مانند و پروژه را وارد مدار بهره‌بردادی می‌کنند، گفت: جا دارد از مدیران بابت توسعه فضای سبز در حاشیه اجرای این پروژه تشکر کنم و سرانه فضای سبز در تهران ۱۶ و نیم‌متر است و باید افرایش یابد.

چمران با تأکید بر اینکه نه شهرداری و نه پیمانکاری تصور اینکه درخت قطع کند و یا فضای سبز را از بین ببرد از مخیله شان عبور نمی‌کند و تمام تلاش خود را برای توسعه فضای سبز می‌کنند، افزود: در شهر قم‌ بودم و دوستان می‌گفتند که سرانه فضای سبز این شهر ۲۴متر است که کار خوبی در این شهر خشک با وجود کمبود آب داشتند و در شهر ما نیز این روش شروع شده و فضاهای سبز با کمترین میزان مورد نیاز آب، به بهره‌برداری می‌رسند.

تعدادی از ساختمانهای ناایمن پایتخت اصلاح شدند/ بازدید از روند ساخت آزادراه شهید شوشتری

رئیس شورای شهر تهران همچنین در حاشیه آیین بهره برداری از دسترسی جنوب به غرب بزرگراه شهید همت و بازگشایی فاز دوم تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید نواب_شهید تندگویان در دویست و دومین پویش شنبه امید و افتخار با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای پروژه‌های معاونت فنی در برنامه چهارم توسعه شهر تهران پیش‌بینی شده است، گفت: امید است بر اساس برنامه‌ریزی این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد چراکه  اجرای این پروژه‌ها در قالب خدمت رسانی به مردم تعریف شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوره بنا دارد توقف‌های صورت گرفته در دوره مدیریت شهری گذشته را به حالت حرکت در بیاورد و در این قالب پروژه‌ها یکی پس از دیگری به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: قطعا پروژه دسترسی جنوب به غرب بزرگراه شهید همت و بازگشایی فاز دوم تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید نواب - شهید تندگویان تأثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی خواهد داشت، اما دقت داشته باشید که برای رفع ترافیک در شهر تهران نیازمند یک حرکت ویژه و استفاده از حمل و نقل عمومی به جای حمل و نقل شهری هستیم و ان‌شاءالله هر چه زودتر بستر توسعه حمل و نقل عمومی فراهم شود.

چمران در ادامه در واکنش به سخنان رئیس بنیاد مستضعفان مبنی بر اعلام شهرداری تهران در مورد ساختمان‌های ناایمن بنیاد گفت: در این زمینه شهرداری تهران بر اساس برنامه‌ریزی و همکاری دستگاه قضا اقداماتی را انجام داده است، بگونه‌ای که بابد براساس رای دادگاه اقدام کند و تعدادی از ساختمان های ناایمن نیز اصلاح شده بگونه‌ای که حدود صد و بیست ساختمان ناایمن را حکم گرفتند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا، مبنی بر اینکه اجرای فاز دوم آزادراه شهید شوشتری در محدوده سرخه‌حصار نیازمند تأییدیه سازمان محیط زیست است و آیا شورای شهر وارد میشود یا خیر؟ گفت: شورای شهر تهران هر جا نیاز باشد ورود پیدا می‌کند و در این بخش نیز خوشبختانه آزاد راه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در حال احداث است و تا دو هفته‌ آینده از فرآیند احداث این آزادراه بازدیدی خواهم داشت اما دقت داشته باشید که در فرآیند احداث آزادراه شهید شوشتری بخشی از معارضین مربوط به ورزشگاه تختی حل شده بود و امید است مابقی معارضین نیز هر چه سریعتر حل شود تا این‌پروژه نیز در زمان معین به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha