• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403022921095
  • خبرنگار : 71263

آلمان در آستانه ممنوعیت هواوی در شبکه‌های ۵G

آلمان در آستانه ممنوعیت هواوی در شبکه‌های ۵G

آلمان در آستانه تصمیم‌گیری درباره ممنوعیت استفاده از قطعات ساخت شرکت چینی هواوی در شبکه‌های ۵G این کشور تا سال ۲۰۲۶ است.

به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: وزیران خارجه و اقتصاد آلمان از پیشنهاد وزیر کشور برای حذف تجهیزات شرکت‌های هواوی و ZTE به دلایل امنیت ملی، حمایت کرده اند. وزارت دیجیتال به دلیل مخالفت صنعت، از این پیشنهاد حمایت نکرده است.

بازبینی قطعات حساس در شبکه‌ ۵G آلمان، با وجود اعمال فشار آمریکا و اتحادیه اروپا، بیش از یک سال طول کشیده است. واشنگتن، به تازگی تعرفه‌های جدیدی را معرفی کرده و مجوزهای فروش تراشه‌ها به هواوی را همزمان با تیرگی بیشتر روابطش با پکن، باطل کرده است.

سخنگوی وزارت کشور آلمان اعلام کرد بازبینی شبکه‌های ۵G آلمان در جریان است و حاضر نشد توضیح بیشتری در این باره ارائه کند. سخنگویان وزارتخانه‌های خارجه و اقتصاد آلمان و همچنین شرکت‌های هواوی و ZTE در این باره اظهارنظر نکردند.

این پیشنهاد، حذف دو مرحله‌ای تجهیزات چینی را در نظر گرفته است. فراهم کنندگان خدمات مخابراتی در آلمان ملزم خواهند شد قطعات حساس ساخت شرکت‌های هواوی و ZTE را تا اول ژانویه سال ۲۰۲۶، از شبکه خود حذف کنند و سپس، وابستگی ساختاری به قطعات چینی در شبکه‌های دسترسی و انتقال را تا سال ۲۰۲۹ کاهش دهند.

ناکامی در دستیابی به توافق، منعکس‌کننده تنش در ائتلاف حاکم آلمان است که درباره چندین مسئله دیگر از جمله بودجه فدرال سال آینده و نحوه تامین مالی خرید شبکه برق آلمان از اپراتور شبکه هلندی تنت هولدینگ بی وی، اختلاف دارد.

شرکت دویچه تلکام که بزرگترین اپراتور تلفن همراه آلمان است، در گذشته اعلام کرده است ممنوعیت قطعات چینی تا سال ۲۰۲۶، غیرواقع گرایانه است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آلمان برای اعمال ممنوعیت برای قطعات چینی، در مقایسه با هم پیمانان خود، تردید بیشتری داشته است. انگلیس، در سال ۲۰۲۰ با اشاره به نگرانی‌های زنجیره تامین پس از وضع تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، این غول مخابراتی چینی را از نسل جدید شبکه‌های بی‌سیم ۵G طرد کرد و حضورش در شبکه‌های ثابت خود را محدود ساخت. با این حال، برلین از آن زمان، موضع سخت‌گیرانه‌تری را در قبال چین اتخاذ کرده و به دنبال کاهش وابستگی خود به کشورهای دیگر پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha