• چهارشنبه / ۵ اسفند ۱۳۸۳ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8312-01759
  • خبرنگار : 71025

”اهم پرونده‌هاي سال گذشته دادگاه انقلاب اسلامي تهران“ - دستگيري جاسوسان موشكي رژيم صهيونيستي - دستگيري 2 عضو ارشد سازمان منافقين - پرونده 3جاسوس هسته‌يي و...

اهم پرونده‌هاي در دست بررسي و يا منتهي به راي در دادگاه انقلاب اسلامي تهران طي سال گذشته (بهمن 82 - بهمن 83) اعلام شد.

دستگيري 2 عضو ارشد سازمان منافقين
به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علاوه بر دو پرونده‌ي امنيتي مهم كه هنوز در خصوص محتواي آن اطلاعاتي در دست نيست، پرونده 2 نفر از اعضاي منافقين با سابقه و رده بالا سازمان منافقين كه هر دو تابعيت يكي از كشورهاي اروپايي را نيز دارا بودند و در حال خروج از كشور همراه مقادير زيادي ارز دستگير شدند در دادگاه انقلاب در حال رسيدگي است.

پرونده‌ي 3 جاسوس هسته‌يي
هم‌چنين 3 پرونده مربوط به 3 نفر از كاركنان انرژي اتمي به اتهام جاسوسي تحت عنوان جاسوسي هسته‌يي نيز در دادگاه انقلاب اسلامي در حال بررسي است.

پرونده‌ي جاسوسان موشكي رژيم صهيونيستي
بر اساس گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا در دادگاه انقلاب 2 پرونده مربوط به جاسوسان رژيم صهيونيستي كه در پي كسب و انتقال اطلاعات موشكي به اين رژيم بوده‌اند نيز مورد رسيدگي قرار گرفته و آنها به 10 سال حبس محكوم شدند.

پرونده‌ي فردي كه ادعاي كذب حضور يك خلبان اسرائيلي در ايران را داشت نيز پس از رسيدگي در دادگاه انقلاب منجر به صدور حكم و سه سال حبس شده است.

پرونده‌ي چندين باند قاچاق مواد مخدر، ارز و كالا
به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، 26 فقره پرونده باند قاچاق موارد مخدر و 18 فقره باند قاچاق كالا و ارز نيز در اين دادگاه در حال رسيدگي است كه براي 4 فقره از پرونده‌هاي قاچاق مواد مخدر حكم اعدام صادر شده و مابقي به مجازات حبس محكوم شدند.

دستگيري سارقان مسلح
همچنين پرونده‌ي سرقت مسلحانه از يكي از شعب بانكي در قلعه مرغي تهران كه منجر به شهادت مامور انتظامي شد، با هشت متهم در حال رسيدگي است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha