• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8602-13751
  • منبع : مطبوعات

مدير برنامه‌ريزي شرکت ملي حفاري: حفاري پارس شمالي تا پايان امسال آغاز مي‌شود

مدير برنامه‌ريزي شرکت ملي حفاري:
حفاري پارس شمالي تا پايان امسال آغاز مي‌شود

پيش‌بيني مي‌شود مدت تعمير دکل هفت تا هشت ماه طول بکشد که چنانچه انتقال دکل در خرداد ماه انجام شود، عمليات حفاري ميدان گازي پارس شمالي تا پايان سال 86 آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، علي‌اکبر باصفت - مدير برنامه‌ريزي شرکت ملي حفاري ايران - با بيان اين مطلب اظهار کرد: دکل شهيد مدرس براي باز‌سازي آماده شده است که تا اوايل خرداد ماه به يارد شرکت Rayal oysper در خارج از کشور منتقل خواهد شد.

وي افزود: اين دکل به منظور باز‌سازي و بهينه‌سازي براي حفر 48 حلقه چاه در چهار فاز پارس جنوبي از طريق دريا به خارج از کشور منتقل خواهد شد.

به گفته وي در حال حاضر عمليات مهندسي از سوي مهندسان شرکت ملي حفاري انجام و شرح کار تهيه شده است. همچنين در مناقصه بين‌المللي، شرکت Rayal oysper به عنوان پيمانکار انتخاب و مسووليت باز‌سازي دکل شهيد مدرس به عهده آن گذاشته شده است.

مدير برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي حفاري به بازديد کارشناسان شرکت پيمانکار از دکل شهيد مدرس اشاره و يادآوري کرد: در دوره باز‌سازي، دکل شهيد مدرس مطابق درخواست کارفرما (شرکت نفت و گاز پارس) باز‌سازي و بهينه‌سازي خواهد شد.

به گفته او لازم است تغييرات فني درخواست شده از سوي کارفرما توسط شرکت پيمانکار بررسي ومشخص شود که آيا امکان ايجاد تغييرات فني درخواست شده وجود دارد يا خير؟ که پس از بررسي نهايي درخواست‌ها از سوي شرکت پيمانکار، نتيجه مورد تاييد سازمان‌هاي ملي و بين‌المللي (به عنوان بازرسي شخص ثالث) قرار خواهد گرفت. در آن مرحله شرکت Rayal oysper مي‌تواند مطابق درخواست کارفرما، بهينه‌سازي دستگاه را انجام دهد؛ بنابراين لازم است براي انجام تعميرات ابتدا مکان‌سنجي فني آنها بررسي و تاييد شود.

باصفت از اجراي همزمان انتقال دکل شهيد مدرس و آغاز مطالعات تغييرات فني از سوي شرکت پيمانکار خبر داد و گفت: پيش‌بيني مي‌شود مدت تعمير دکل هفت تا هشت ماه طول بکشد که چنانچه انتقال دکل در خرداد ماه انجام شود، عمليات حفاري ميدان گازي پارس شمالي تا پايان سال 86 آغاز خواهد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس، باصفت خاطرنشان کرد: براساس قرارداد‌هاي امضا شده با شرکت نفت و گاز پارس، در حال حاضر حدود 18 ميليون دلار اعتبار به شرکت ملي حفاري پرداخت شده که پس از باز‌سازي کامل دکل شهيد مدرس و آغاز به کار آن در پارس شمالي، اين مبلغ از محل کارکرد دستگاه به شرکت نفت و گاز پارس بازپرداخت خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha