• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8603-11183

سردارساجدي‌نيادرمعارفه رييس پليس آگاهي پايتخت: تاكنون حكم اعدام براي هيچ‌يك ازاراذل دستگيرشده صادرنشده است روزانه بيش از50كيلوموادازخودروهاي حامل كشف مي‌شود

سردارساجدي‌نيادرمعارفه رييس پليس آگاهي پايتخت:
تاكنون حكم اعدام براي هيچ‌يك ازاراذل دستگيرشده صادرنشده است
روزانه بيش از50كيلوموادازخودروهاي حامل كشف مي‌شود

جانشين فرمانده انتظامي تهران بزرگ از انتقال روزانه 150 تن به مقر پليس و ارشاد روزانه يكهزار و 500 تن در راستاي اجراي طرح برخورد با بدحجابي خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سردار ساجدي‌نيا در مراسم معارفه سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس جديد آگاهي پايتخت اظهار كرد: جهش و پيشرفتي كه در 5 سال گذشته در پليس آگاهي داشته‌ايم، قابل مقايسه با سالهاي پيش از آن نيست، اما در عين حال شهروندان مطالبات و انتظارات بيشتري دارند و مي‌خواهند كه پليس آگاهي در ارايه خدمات، يك مجموعه پويا باشد.

وي به اضافه شدن تجهيزات پيشرفته به پليس آگاهي اشاره كرد و گفت: سعي شده كه روند رو به جلو در آگاهي داشته باشيم و اميدواريم كه اين روند ادامه داشته باشد.

سردار ساجدي‌نيا با اشاره به اجراي طرحهاي پليس در چند ماه گذشته، تصريح كرد: تاكنون در سه موضوع امنيت اخلاقي براي برخورد با بدحجابي، اراذل و اوباش و معتادان پرخطر و رها شده وارد عمل شديم و در رابطه با اراذل و اوباش، پليس آگاهي تهران موفق شد، در ساعات اوليه اجراي طرح 70 درصد از اوباش به‌نام را دستگير كند.

به گزارش ايسنا وي پيگيري ويژه سرقتهاي خرد به ويژه سرقت لوازم داخل خودرو و موضوع مالخرها را از برنامه‌هاي آينده پليس تهران عنوان و خاطرنشان كرد: در دو ماه گذشته شاهد كاهش 19 درصدي جرايم بوده‌ايم.

سردار ساجدي‌نيا به جابه‌جايي صورت گرفته در پليس آگاهي اشاره كرد و گفت: به دنبال درخواست پليس آگاهي ناجا مبني بر انتقال سرهنگ رجبي به آن مجموعه با وجود مخالفت رييس پليس تهران بزرگ پس از چندين روز بحث، سرانجام با اين جابه‌جايي موافقت شد و به دنبال آن سرهنگ محمديان، رييس پليس سابق آگاهي استان اصفهان كه از مديران موفق نيروي انتظامي بود به عنوان رييس پليس آگاهي پايتخت منصوب شد.

در ادامه اين مراسم، سرهنگ عباسعلي محمديان طي اظهاراتي گفت: توجه به روشهاي علمي و اطلاعاتي، برقراري نظم و انضباط ، توجه به روحيه و رفاه پرسنل، حضور حفاظت اطلاعات و عقيدتي سياسي براي صيانت و حفاظت از پرسنل مورد تاكيد است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران از سوي ديگر جانشين فرمانده انتظامي تهران بزرگ در حاشيه مراسم توديع و معارفه رييس پليس سابق و جديد آگاهي تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه اجراي طرح برخورد با بدحجابي، روزانه 150 تن به مقرر پليس منتقل و يكهزار و 500 تن نيز ارشاد مي‌شوند.

سردار ساجدي‌نيا در رابطه با طرح جمع‌آوري اراذل و اوباش نيز اظهار كرد: اجراي طرح همچنان ادامه دارد و به طور ميانگين هفته‌اي دو طرح سنگين اجرا مي‌شود و پليس امنيت و كلانتري‌ها به صورت 24 ساعته در اين رابطه فعاليت دارند.

به گزارش ايسنا وي افزود: طبق برنامه، چند مرحله اول طرح به صورت شبانه و غافلگيرانه بود، اما هم اكنون طرح در تمام ساعات شبانه‌روز اجرا مي‌شود.

سردار ساجدي‌نيا خاطرنشان كرد: در حال حاضر نزديك به 200 تن از اراذل و اوباش به‌نام با حكم مرجع قضايي در كهريزك بازداشت هستند و براي تعدادي از آنها حكم صادر شده و پرونده تعدادي ديگر نيز در حال رسيدگي است.

وي افزود: تاكنون حكم اعدام براي هيچ‌يك از دستگيرشدگان صادر نشده، اما اين موضوع در دستور كار مراجع قضايي قرار دارد و شايد در ادامه رسيدگي پرونده‌ها، حكم اعدام نيز صادر شود.

جانشين فرمانده انتظامي تهران بزرگ به دستگيري نزديك به 800 تن در لايه دوم اراذل و اوباش يعني نوچه‌هاي اراذل معروف و همچنين دستگيري و اخذ تعهد از بيش از سه هزار تن از هواداران اراذل از ابتداي اجراي طرح اشاره كرد و گفت: تا زماني كه مردم بخواهند و تهديدي براي مردم وجود داشته باشد، اجراي طرح ادامه خواهد يافت و اين در حاليست كه پليس امنيت تهران در حال حاضر به دنبال اراذلي است كه در پي اجراي طرح به شهرهاي ديگر فرار كرده‌اند.

به گزارش ايسنا سردار ساجدي‌نيا در خصوص طرح جمع‌آوري معتادان رها شده كه بيمار محسوب مي‌شوند و دستگيري خرده‌فروشان مواد مخدر نيز تصريح كرد: تاكنون نزديك به دو هزار معتاد دستگير و حدود نيمي از آنها به مراكز درماني منتقل شده‌اند.

جانشين فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اين كه در اجراي اين طرح بيشتر تاكيد بر فروشندگان مواد مخدر بوده است، گفت: روزانه بيش از 50 كيلوگرم مواد مخدر از خودروهاي حامل مواد در تهران كشف و ضبط مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha