• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 91022716494

براي توسعه ميدان‌هاي نفتي گلشن و فردوسي در سال 92

سوري به ايسنا خبر داد: قرارداد پيمانكار مالزيايي فسخ مي‌شود

سوري به ايسنا خبر داد: قرارداد پيمانكار مالزيايي فسخ مي‌شود

"اقدام براي توسعه ميدان‌هاي گلشن، فردوسي و پارس شمالي از سال 1392 آغاز مي‌شود." اين گفته مديرعامل شركت نفت و گاز پارس است در مورد ميدان‌هايي ‌كه برخي ار آنها حدود نيم قرن است از زمان كشف بلاتكليف مانده‌اند.

"اقدام براي توسعه ميدان‌هاي گلشن، فردوسي و پارس شمالي از سال 1392 آغاز مي‌شود." اين گفته مديرعامل شركت نفت و گاز پارس است در مورد ميدان‌هايي ‌كه برخي ار آنها حدود نيم قرن است از زمان كشف بلاتكليف مانده‌اند.

موسي سوري ـ‌ مديرعامل شركت نفت و گاز پارس ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان (ايسنا) با بيان اين كه در مورد توسعه ميدان‌هاي گلشن، فردوسي و پارس شمالي نگران نيستيم، اظهار كرد: توان ملي با توجه به پروژه‌هاي در حال اجرا در پارس جنوبي بسيار افزايش يافته است به تدريج همين پيمانكاران داخلي توسعه اين ميدان‌ها را انجام خواهند داد.

وي ادامه داد: سال آينده با آزاد شدن نيروها و امكانات پيمانكاران داخلي مشغول در پارس جنوبي، توسعه ميدان‌هاي گلشن، فردوسي و پارس شمالي نيز شروع مي‌شود.

** فسخ قرارداد گلشن و فردوسي با مالزي

سوري همچنين در مورد حضور شركت مالزيايي SKS در توسعه ميدان‌هاي گلشن و فردوسي گفت: نيمه اول امسال قرارداد با اين پيمانكار مالزيايي فسخ و در سال 1392 مقدمات برگزاري مناقصه توسعه اين دو ميدان توسط پيمانكاران داخلي انجام مي‌شود و اقدامات اجراي آن اواخر سال 92 يا ابتداي 93 صورت مي‌گيرد.

ميدان گازي گلشن كه در فاصله 180 كيلومتري بوشهر و 65 كيلومتري ساحل خليج‌فارس قرار دارد، بيش از 50 تريليون فوت مكعب گاز در جا دارد و پيش‌بيني مي‌شود پس از توسعه روزانه 700 ميليون مترمكعب گاز از اين ميدان توليد شود.

قرار‌داد بيع متقابل توسعه‌ اين ميدان در دسامبر سال 2007 ميان شركت ملي نفت و شركت بين‌المللي نفت و گاز مالزي SKS به امضاء رسيد و براساس آن قرار بر آن شد كه اين ميدان ظرف مدت 66 ماه آماده‌ي بهره‌برداري مي‌شود.

** تمايل مجدد چيني‌ها براي حضور در پارس شمالي

وي در مورد حضور مجدد چینی‌ها در پارس شمالی توضیح داد: شرکت چینی سینوک خود از پروژه توسعه میدان گازی پارس شمالی کنار کشید اما این شرکت اخیرا برای حضور در این طرح ابراز تمایل کرده است.

او در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال حضور دوباره این پیمانکار چینی در پارس شمالی وجود دارد، گفت: در صورتی که حضور چینی‌ها در این طرح در چارچوب منافع ملی ایران باشد با تصمیم وزارت نفت وارد قرارداد اجرای با آنها خواهیم خواهیم شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha