• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91070402584
  • خبرنگار : 71442

افسانه پاكرو ـ شاهزاده «تكيه بر باد»: لج مردم را درآوردم اما همچنان با من همراه شدند

افسانه پاكرو ـ شاهزاده «تكيه بر باد»: لج مردم را درآوردم اما همچنان با من همراه شدند

افسانه پاكرو كه اين روزها در سريال «تكيه برباد» ايفاي نقش مي‌كند، درباره‌ي نقش خود در اين سريال اظهار كرد: ما از اين دست قصه‌ها در سريال‌ها زياد داشته‌ايم اما باورپذيري نقش خيلي مهم است؛ برخي مي‌گويند لج مردم را درآورده‌ام، اما اين در حالي است كه آنها با من همراه شدند زماني كه فهميدند فريب خورده‌ام.

افسانه پاكرو كه اين روزها در سريال «تكيه برباد» ايفاي نقش مي‌كند، درباره‌ي نقش خود در اين سريال اظهار كرد: ما از اين دست قصه‌ها در سريال‌ها زياد داشته‌ايم اما باورپذيري نقش خيلي مهم است؛ برخي مي‌گويند لج مردم را درآورده‌ام، اما اين در حالي است كه آنها با من همراه شدند زماني كه فهميدند فريب خورده‌ام.

وي همچنين در ارتباط با بلندپروازي‌هاي عاطفه معتقد است: چيزي كه عاطفه مي‌خواهد سطحي نيست او دوست دارد مثل شاهزاده‌ها زندگي كند و اين غيرعادي نيست.

بازيگر نقش «عاطفه» در گفت‌وگويي با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي نقش خود توضيح داد: دختري كه بلندپروازي‌ها و آرزوهايي دارد، شايد هم به دور از ذهن عامه مردم باشد و نتوان گفت خواسته‌هايش مثل اجتماع است. ذات آدم‌ها مهم است و ذات عاطفه نيز اينگونه بود كه او را از خانواده‌اي كه افراد قانعي بودند متمايز مي‌كرد ولي نسبت به آن هم پايين‌تر بود اما خواسته‌هايش بزرگ.

وي در پاسخ به اينكه عاطفه با وجود اينكه دانشجوي رشته حقوق بود و چنين خانواده‌اي داشت، انتظار نمي‌رفت بلند پروازي‌هايي اينچنين داشته باشد، اظهار كرد: اين مساله امري غيرعادي نيست؛ متاسفانه ما عادت كرده‌ايم فيلمنامه سريال‌هايمان به گونه‌اي باشد كه فرد را آن‌قدر بدبخت نشان دهيم تا ببينده باور كند عقده‌ي اين بلند پروازي‌ها و آرزوها را دارد،‌ نوع لوكيشن و تفاوت وضعيت مالي بين خانواده‌ها نشان مي‌دهد چيزي كه عاطفه مي‌خواهد سطحي نيست،‌ حتي وقتي پدرش پيشنهاد داد براي تحصيل به فرانسه برود نرفت براي اينكه مساله اينجاست كه عاطفه دوست دارد مثل شاهزاده‌ها زندگي كند اين چيزي است كه به دنبال آن است، در نتيجه دوست نداشتيم خانواه تراب‌نژاد را فقير نشان دهيم.

پاكرو همچنين در ادامه گفت: فريب خوردن عاطفه كم كم اتفاق افتاد. دختري كه از خانواده‌اي سنتي جدا شده و به تهران آمده به تنهايي زندگي مي‌كند و خيلي چيزها را هم ديده است. متاسفانه از اين دست دختران كه مثل عاطفه اين اتفاق برايشان افتاده و گول مي‌خورند در جامعه زياد است.

پاكرو با بيان اينكه نقش «عاطفه» در سريال «تكيه بر باد» تخت نيست،‌ خاطرنشان كرد: او آدمي معمولي با طرز فكر خودش است كه جاهايي با خانواده‌اش مي‌جنگد با پدري كه مال حرام نمي‌خورد و همه تحصيل كرده‌اند اما افراد قانعي هستند در نتيجه نقش او در تضاد با اين خانواده منفي است. اما زماني كه در كنار فخيم‌زاده در نقش «محسنيان» قرار مي‌گيرد و براي او طعمه است، مظلوم واقع مي‌شود،‌ به عقيده‌ي من نقش عاطفه فراز و نشيب‌هايي دارد كه تخت نيست،‌ متاسفانه در برخي سريال‌ها نقش‌ها به قدري مثبت هستند كه براي من قابل درك نيستند.

پاكرو در بخشي از گفت‌وگوي خود با اشاره به بخشي از داستان «تكيه بر باد»كه مادرش را پيدا مي‌كند، اظهار كرد: زماني كه مادرم را پيدا كردم در ذهنم فيلمنامه ديگري را مي‌پروراندم و مدت‌ها با عباس نعمتي (نويسنده) بحث مي‌كردم كه اگر اين بخش فيلمنامه به گونه‌اي ديگر باشد، بهتر است؛ اما او نمي‌پذيرفت و مي‌گفت به من اطمينان كن كه در پايان هم آن چيزي كه او گفت بهتر شد و نويسندگي‌اش خوب بود‌، البته زماني كه فيلم‌نامه را خواندم به دلم نشست كه اين نقش را بازي كنم.

اين بازيگر گفت: زماني كه در نقشي قرار مي‌گيرم خودم را در اين شرايط قرار مي‌دهم، اين شعار نيست وقعا خودم را در شرايط آن نقش قرار مي‌دهم به گونه‌اي كه در سريالي ايفاي نقش كردم و نقش يك دختر دهاتي را ايفا كردم كه آقاي فخيم‌زاده فكر مي‌كرد مرا از دهات آورده‌اند.

تكيه بر باد

او در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود در پاسخ به اينكه سريال «تكيه بر باد» چه بازنگري داشته است؟ توضيح داد: اين بازنگري به نظر خود مديران شبكه بستگي داشته است،‌ شايد از نظر نويسنده و كارگردان مشكلي نبوده باشد ولي هر اتفاقي كه افتاده فكر نمي‌كنم به كليت كار ضرري زده باشد؛ البته اصطلاحاتي آنچناني نداشته و جزئي بوده است.

پاكرو همچنين درباره‌ي كامل بودن فيلمنامه «تكيه بر باد» خاطرنشان كرد: كامل بودن فيلمنامه خيلي مهم است ولي فيلمنامه‌ي كامل نداشتيم. البته همان 14 قسمتي را داشتيم كه پخش شد اما در حال حاضر با اضافه شدن نگين معتضدي به جمع نويسندگان، تاثير بهتري در روند فيلمنامه به وجود آمد. داستان خط اصلي خود را ادامه مي‌داد اما خيلي چيزها نبود كه بعدا اضافه شد.

پاكرو در پايان درباره‌ي كارگرداني محمود معظمي اظهار كرد: كار كارگرداني و تيم آن بي‌نظير بود. سكانس‌ها و حركت‌هاي دوربين هم عالي بودند. معظمي با اين كه كارگردان جواني است اما پر سر و صدا نبود در نتيجه هيچ انتظاري از او نداشتم، اما در كارش كاملا مسلط بود؛ البته چند روز اول تصويربرداري وحشتناك و بيش از حد در ارتباط بانقش من حساس بود اما زماني كه از او خواهش كردم اين حساسيت ادامه پيدا نكرد.

او افزود: من در سريال«تكيه بر باد» دركي كه از كار داشتم را پياده كردم‌، اصلا زماني كه توي نقش مي‌روي تو را با خود مي‌برد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha