• چهارشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92021107911
  • خبرنگار : 71431

فراخوان ایسنا برای طرح پرسش‌های مردم درباره «سربازی»

فراخوان ایسنا برای طرح پرسش‌های مردم درباره «سربازی»

سربازی و مسائل مرتبط به آن از جمله موضوعاتی است که همواره پرسش‌ها و دغدغه‌های بسیاری را میان اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر جوان داشته و آگاهی از آخرین اخبار و تحولات در حوزه سربازی همچون معافیت‌ها، اعزام‌ها و ... برای همه افراد حتی اگر سرباز هم نباشد، از جذابیت بالایی برخوردار است.

سربازی و مسائل مرتبط به آن از جمله موضوعاتی است که همواره پرسش‌ها و دغدغه‌های بسیاری را میان اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر جوان داشته و آگاهی از آخرین اخبار و تحولات در حوزه سربازی همچون معافیت‌ها، اعزام‌ها و ... برای همه افراد حتی اگر سرباز هم نباشد، از جذابیت بالایی برخوردار است.

سرویس انتظامی ایسنا بنا بر مسئولیت خبری خود به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان در نظر دارد با دریافت سوالات، ابهامات و مشکلات مطرح در زمینه «سربازی» نسبت به انتشار پاسخ مسئولان در این باره اقدام کند.

براین اساس مخاطبان ایسنا می‌توانند سوالات، ابهامات، انتقادات و پیشنهادات خود را در زمینه موضوعات مربوط به سربازی در قسمت نظرات بیان کنند تا سوالات به شکل مستقیم در اختیار مسئولان حوزه سربازی قرار بگیرد و پاسخ آنها نیز در همین رسانه منتشر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۶:۱۸

مدت خدمت سربازی باید کاهش یابد - همان مدت سربازی 17 ماه خوب است - نباید عمر و وقت بچه های ایرانی را که می تواند در مسیر تولید قرار گیرد با خدمت سربازی تباه کرد. مدت خدمت سربازی برای کسی که چندین سال در دانشگاه تحصیل کرده با کسی که از بدو دیپلم به خدمت سربازی می رود, فرق دارد - باید کسری خدمت برای سربازان تحصیل کرده در دانشگاه ها در نظر گرفته شود چون این افراد از زندگی عقب افتادند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۶:۲۰

حقوق سربازان باید افزایش یابد - لطفا به وضعیت حقوق و مزایای سربازان رسیدگی کنید - حداقل حقوق سربازان باید 90 هزار تومان باشد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۶:۲۸

من یک سرباز ایرانی بودم که تمام جانم را در مسیر خدمت به کشورم فدا می کردم ولی از روزی که شما مدت خدمت سربازی را از 18 ماه به 21 ماه افزایش دادید - بیزار شدم چون شما در حق سربازان اجحاف کردید - اصلاح قانون وظیفه عمومی در شرایطی قابل اجرا بود که مقدار حقوق سربازان به 60 تا 90 درصد حقوق پرسنل کادری (پایور) افزایش یابد ولی حالا که حقوق سربازان به 350 هزار تومان نرسیده پس به طور اتوماتیک اصلاح قانون وظیفه عمومی لغو میشود و مدت سربازی به همان سیستم قبلی 18 و 17 و 16 و 14 ماه برمی گردد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۶:۳۹

مدت مرخصی سربازان 2.5 روز در ماه است و هیچ کس نمی تواند حق سربازان را از آنها بگیرد - متاسفانه برخی از فرماندهان از سربازان بیگاری می کشند و به سربازان مرخصی نمی دهند و این اقدام غیرانسانی توسط بازرسین نیروهای مسلح باید بررسی شود چون سربازان بدون استفاده از مرخصی دچار بیماری های روحی و جسمی و حتی دچار مرگ میشوند . مرخصی حق سربازان است.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۶:۴۰

چرا ارتش حرفه ای نداریم؟ چرا ساز و کار در سربازی بسیار شبیه به چهل الی پنجاه سال گذشته است(فقط سربازی بانوان حذف شده)و تغییرات در آن بسیار کند میباشد؟ چرا طرح های معافیتی در بازه ای از زمانها با غرض تصویب یا کنسل میشود؟ چرا از اسلحه های بسیار کهنه و قدیمی برای آموزش استفاده میشود؟ چرا شرایط آموزشی در پادگانهای مختلف متفاوت است؟(بعضی بسیار سخت و بعضی ساده گیر هستند) بابام سابقه ایثارگری داره یا خودم بسیجی هستم چرا باید کسری بگیرم و در حق کسانی که هیچ کسی و هیچ چیزی رو ندارن ظلم کنم؟ راستی چرا من که پسرم باید کارت پایان خدمت داشته باشم تا وارد جایی بشم برای کار، ولی یک خانم بدون هیچ زحمتی وارد جایی بشه که من میتونستم بشم ویک خانواده رو بچرخونم(منظورم اینه سربازی به این شکل و کار بشرط کارت خدمت به این شکل یکی از عوامل گسترش بيكاري در جامعه هست)

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۳۹

من کارشناسی ارشد دارم مثل خیلی از جوونهای دیگه و دربهترین دانشگاههای دولتی ایران تحصیل کردم ،ميخوام بدونم چرا باید کسی که 19-20 سال از عمرشو پی تحصیل علم بوده وحالا وقتشه که از این سرمایه گذاری که کشور روی اون انجام داده به بهترین نحوی استفاده بشه درعوض مجبوره بیش ازدوسال از عمرشو که میتونست دربازار کار وعرصه زندگی وتشکیل خانواده صرف کنه بیخود وبی جهت گوشه سربازخونه هاتلف کنه و آخرشم هیچی به هیچی، نه به درد مملکت میخوره نه هیچ چیز دیگری. بهتر نیست از نخبگان ودانش آموختگان درمحلهای دیگر وموقیتهایی متناسب باتحصیلاتشان استفاده شود که برای خود وکشور مفیدتر باشند و نظامی‌گری هم آدمهای مناسب و تشکیلات رسمی وحرفه ای خودش رو داشته باشه؟ با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۶:۴۸

بسمه تعالی با سلام سربازی در دنیا با سربازی در ایران تفاوت زیادی دارد. اکثر جوانان مخصوصا کسانی که تخصیلات دانشگاهی دارند سربازی را اتلاف وقت می دانند. حال از مسئولان درخواست دارم طرح سربازی حرفه ای را اجرا کنند. این طرح در کشورهایی مانند افغانستان در حال اجراست. در این طرح همه کسانی که دوست دارند برای 5 سال (یا کمتر)به خدمت اعزام می شوند و حقوق و مزایای خوبی دریافت کنند. و پس از 5 سال اگر دوست داشتند وشرایط را دارا بودند در نیروهای مسلح استخدام شوند. دیگر نیازی به صرف هزینه های کلان برای این همه سرباز نیست و سربازی هم اجباری نخواهد بود. منتظر جواب مسئولان نظام وظیفه هستم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۶:۴۸

سربازان راهور و پلیس راه در بدترین شرایط آب و هوایي(سر چهارراه) و زیر گرمای آفتاب خدمت می کنند ولی سربازان سپاه پاسداران و سربازان ارتش در پادگان ها و زیر کولر گازی خدمت می کنند(؟!) - آیا این عدالت است؟ سربازان راهور از صبح تا شب باید خدمت کنند ولی سربازان ارتش و سربازان سپاه پاسداران فقط از صبح تا ساعت 14 خدمت می کنند و به منزل میروند - پس عدالت ایجاب می کند که مدت خدمت سربازی برای سربازان راهور و پلیس راه ناجا کاهش یابد یا مرخصی سربازان راهور افزایش یابد - مثلا سربازان راهور یک روز کامل خدمت کنند و روز بعد را در منزل استراحت کنند یعنی سربازان راهور و پلیس راه به صورت شیفتی خدمت کنند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۳:۱۳

چرا می آری. من سرباز سپاه بودم و هر 70 روز 14 روز می رفتم مرخصی. تازه هر 4 روز که تا پاسی از شب نگهبانی میدادیم روز پنجم استراحت می کردیم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۴:۴۱

با سلام من نمی دونم واقعا چه کسانی میشینن اون بالا و اینطور تصمیماتو می گیرن.این انصافه که کسایی مثل من که سال 90 دفترچه پست کردیم و اعزاممون به سال 91 افتاد 21 ماه خدمت کنیم و هم خدمتیام که فقط 2 ماه زودتر از من اومدن 17 ماه؟آخه این کمبود نیرو چه بهونه ایه که میارید؟کمبود نیرو برای بیگاری کشیدن؟ الان شبا واسه شام دارن نفری یه دونه سیب زمینی میدن!اگه بچه های خودتون بودن هم اینقدر راحت و آسوده بودید؟اون هم با این حقوقای مزحرف که به هیچی نمیرسه.جواب 21 ماه از عمر جوونی ما رو که داره به بیهوده ترین نحو میگذره کدومتون میدید . . .

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۶:۵۷

آیا خرید خدمت سربازی برای سربازانی که بیش از یک سال خدمت کردند , امکان پذیر است ؟ ( خرید خدمت سربازی با حداقل یک سال سابقه خدمتی )- آیا سربازان می توانند گذرنامه دریافت کنند و در حین سربازی از کشور خارج شوند ؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۷:۰۱

وقت بخیر دانشجویان فارغ التحصیل کارشناسی برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد چه مدت غیبت نمیخورند

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۷:۰۷

با سلام من الان دانشگاه هستم 19 ساله دارای دو خواهر کوچکتر و مجرد خودم هم عقد هستم و نامزاد دارم و تک پسر خانواده ام پدر 45 ساله مادر هم دارای آسم شدید آیا این تک فرزند معاف نیست یا نمیشه یا قانونی جدید نمی آید راجع به ما تک پسرا بخدا آروزمه این شه اما نمیدونم میشه یا نه فکری به حال ما هم کنید مدارک پزشکی مادر هم وجود داره ماهیانه 1000000 هزینه میکنم دکتر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۷:۱۱

آیا گذراندن درس آمادگی دفاعی در دبیرستان به عنوان بخشی از خدمت سربازی منظور میشود ؟ یا برای احتساب درس آمادگی دفاعی دبیرستان حتما باید دوره تکمیلی بسیج گذرانده شود ؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۷:۳۵

از مسئولین خواهش می کنم که بن خوار و بار و بن کالا برای سربازان وظیفه در نظر گرفته شود و سربازان وظیفه بتوانند از مزایای فروشگاه اتکا استفاده کنند ( فروش قسطی ) - سربازان وظیفه باید بتوانند از مزایای حکمت کارت نیروهای مسلح استفاده کنند .

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۷:۳۵

سربازی مدتش کم شود ...و سرباز متخصص و حرفه ای آموزش بدید...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۷:۴۱

اینجانب با توجه به اینکه 2برادر بزرگتر از خودم خدمت سربازی را به پایان رسانده اند و برادر کوچکتر از خودم نیز6ماه از خدمت خود را سپری کرده است آیا هیچ معافیتی اعم از دوبرادری یا سه برادری شامل حال من میشود؟ برداشتن معافیت سه برادری مصداق بارز بی عدالتی بود.بخاطر اینکه ما با این قوانین جدید 4 برادر از یک خانواده باید عازم خدمت شویم اما درحالیکه خیلی ها از معافیت دو و سه برادری سود جستند ومعاف شدند.ولی به ما که رسید این معافیت ها لغو شد.اضافه کنید به اینها شرایط اقتصاد و تورم و اشتغال را... امید است که دلسوزی باشد...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۷:۴۲

سلام. با تغییر قانون سربازی در سال 90 و اجرایی شدن قانون جدید از 5 فروردین 91، عملا افرادی مثل من که با حساب کردن روی معافیت کفالت تک فرزند ذکور بودن، به درسم تا مقطع ارشد ادامه داده بوده و البته تاهل هم اختیار کردم، به خاطر 1 ماه و 8 روز کمتر داشتن از تاریخ اجرای قانون، از معافیت محروم شدم و حالا با 28 سال سن باید برم خدمت و کار و زندگی مشترکم در معرض خطر قرار گرفته. سوالم اینه که این آقایون میدونن با تصمیم های خلق الساعه، رو زندگی مردم چه اثر میزارن؟میدونن مسئول هر اتفاق نامطلوبی که در این راستا بیفته، اونها هستن؟ میدونن که گلايه امثال مادر من، همسرم و خانواده هامون هر روز همراهشونه؟ میدونن که مسئولیت بریدن امثال من از مملکت و نظام، با مسئولانیه که شب می خوابن و صبح بیدار میشن، با یه تصمیم رو هوا، زندگیشون به هم میریزه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۷:۴۴

تخفیف بلیط مترو برای سربازان وظیفه در نظر گرفته شود

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۷:۵۱

اضافه شدن میوه و دسر به غذای سربازان از یبوثت و ناراحتی معده جلوگیری می کند - اگر برایتان مقدور است یک سیب و یک خیار به سربازان بدهید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۹:۴۸

داداش خوش به حالت که تنها دغدغه ات خیاره. معلومه پارتی مارتی داشتی الان جات خوبه. من تو سمنان خدمت کردم. توی عمرم این تعداد سوسک یه جا ندیدم که تو آشپز خونه اش دیدم. حتی ماه رمضون که حلوا میدادن یکیش تو دهن خودم رفت. از نظر میزان فحش و بد رفتاری و شکنجه روحی روانی هم رکورد بود. 309 نفر سربازو چپونده بودن تو آسایشگاه و موتور خونه شوفاژ خراب شده بود، اونم تو سرمای کویر. خلاصه 25روز از سرما به حال مرگ افتادیم. جالبه که به خاطر یخ بستن آّب حموم هم نمی شد بریم. همه مریض شده بودن و کار به بیمارستان رسید. یکی از سربازا شب تشنج کرد بردنش درمونگاه، صبح اون بدبختو مجبور کردن که پیاده بیاد قرارگاه در حالی که پوتین و اوورکتشو تو درمونگاه دزدیده بودن...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۷:۵۱

با سلام پدر من عضو متعهد خدمت نیروهای مسلح بودند و در پادگان و حین ماموریت دچار سانحه شدند و فوت کردند. چرا در قانون فرزند سربازی که حین خدمت فوت کرده معاف می شود ولی من که پدرم عضو رسمی نیروهای مسلح بودند و باید سی سال سرباز این نظام می بودند معاف نمی شوم. با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۸:۱۳

باسلام اینجانب سال 90 به خدمت سربازی رفتم بعد از 5 ماه خدمت کارشناسی ارشد قبول شدم حال پس از اتمام دوران تحصیل باید دوباره به خدمت بروم با این تفاوت که به جای 17 ماه باید 21 ماه شاید هم 24 ماه خدمت کنم. در گذشته برای تحصیل کرده ها کسر خدمت قائل می شدند ولی حالا اینگونه نیست لطفا پیگیری کنید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۸:۱۴

سوال بنده از سرداران محترم ذی ربط اینکه بهتر نیست مدت این دوره به 2یا 3 ماه کاهش پیدا کنه؟به ولله همشون اون دنیا باید جوابگوی ما جوانها باشن..بنده فوق لیسانس عمران دارم و متاهلم..2ماه رفتم آموزشی و 14ماه در یک پروژه عمرانی خدمتمو گذروندم..حقوقم ماهی 85000تومان بود،80000تومان حقوق پایه و5000تومان بخاطر تاهل!!مگه مسئولان انقدر فریاد نمیزنند که جوانها زود ازدواج کنند؟آیا با این حقوق میشه زندگی تشکیل داد!؟به خداوندی خدا من و جوانهای مثل من اون دنیا جلوشون رو میگیریم..

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۸:۱۴

با سلام و احترام ؛ من از اردیبهشت ماه سال 1383 با اخذ مجوز خروج دانشجویی از کشور خارج شده ام و در خارج از کشور به سر می برم . از آن سال تا کنون قانونی وجود دارد که کسانی که تا پایان سال 1382 از کشور خارج شده اند می توانند سربازی خود را خریداری کنند. چند سالی است که قرار است تاریخ این قانون تمدید شود و شامل کسانی شود که تا اول سال 1385 از کشور خارج شده اند ولی متاسفانه پس از چند سال هنوز در این ارتباط تصمیم گیری نشده است و هر سال می گویند از سال بعد این قانون عوض می شود و شامل ما هم می شود. در حال حاضر سفارت ایران اینجانب را دانشجو بحساب نمی آورد و از دادن هرگونه مهر خروج از کشور به اینجانب به منظور سفر به ایران و دیدن خانواده جلوگیری می کند و می گوید کسانی که بین سالهای 1383 تا 1385 با استفاده از مجوز خروج دانشجویی از کشور خارج شده اند حق استفاده از مهر خروج از کشور را ندارند. [ ادامه مطلب در ایمیل و نظر بعدی ]

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۸:۱۶

[ادامه ایمیل و نظر قبلی] می خواستم بدانم چرا اولا نظام وظیفه تکلیف قانون خرید سربازی برای کسانی که بعد از سال 1382 از کشور خارج شده اند را مشخص نمی کند و اصولا جه فرقی میان کسی می باشد که در اسفند 1382 از کشور خارج شده با کسی که در اردیبهشت سال 1383. چرا اینقدر تفاوت می گذارید و مزیت قائل می شوید برای سال 1382. و دیگر اینکه جرا فکری به حال کسانی که از 1383 تا 1385 از کشور خارج شده اند و می خواهند سفری کوتاه مدت به ایران برای دیدار خانواده شان داشته باشند نمی کنید. حداقل قانونی بگذارید تا این افراد بتوانند چندین بار در سال و چند ماه در سال به ایران بیایند و خانواده خود را ببینند و ارتباطشان با وطن شان و فرهنگ شان قطع نشود. فکر نمی کنم کسی مثل من که 33 سال سن دارد و در خارج از کشور ازدواج کرده و زن و بجه و شغل دارد بتواند همه اینها را در این سن و سال رها کند و برای 2 سال به ایران برگردد و خدمت سربازی آن هم با حقوق نا چیز انجام دهد. در این صورت چه کسی بالای سر زن و بچه ام خواهد بود و خرج زندگی آنها را خواهد داد. واقعا از مسولین بخواهید تا فکری به حال افرادی مثل من کنند

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۳:۲۴

نا اونجایی که فهمیدم این قانون را کلا داvند حذف می کنند و تمدید نمی شود. حذف این قانون و تعدیل سربازان امریه به زودی اجرا می شوند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۷:۱۲

برادر من هم دقیقا دقیقا همین مشکل را دارم...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۹:۰۱

این مشکل خیلی‌ از دانشجویان‌های ایرانی‌ مقیم خارج از کشور که درسشان تموم شده است و مشغول کار در دانشگاه یا صنعت شده اند. عدم تعیین تکلیف خدمت سربازی تنها باعث می‌شه که ارتباط ما با سرزمین عزیزمان ایران قطع بشود و به خاطره مشکل سربازی، نتوانیم به ایران سفر کنیم. از مسئولین عزیز تقاضا داریم، این مشکل را حل کنند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۵:۱۶

جانا سخن از زبان ما میگویی به خدا دلم برا خانواده و ایران یه ذره شده ولی‌ گیر کار و زندگیم هستم اینجا. به خدا می‌خوام برم خدمت ولی‌ با این شرایط زندگی‌ اینجا گیر افتادم نمیتونم. این دوستمون هم مشکلش دقیقا مثل من هست

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۸:۳۷

در دوران سربازی به جز بیگاری و ظرفشویی و دیدن اتفاقات منفی چیز دیگری ندیدیم. 2 سال از عمرمان به بدترین شکل ممکن هدر رفت. چه جوانهایی که در این ایام معتاد نشدند و چه فجایعی که ندیدیم(؟!) دزدی روزانه از انبارهای کالا و آذوقه توسط برخی و... فکر نمیکنم هیچ سایت یا خبرگزاری جرات انعکاس مسائل واقعی سربازی را داشته باشد!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۸:۵۲

دانشچویان کارشناسی نهایتا چه مدت بعد تمام شدن درس باید دفترچه خدمت رو بفرستند؟؟ سایت نظام وظیفه میگه یه سال بعد دفترچه کنکور ارشد میگه ظرف 6ماه اگه دفترچه سربازی رو پر نکنید قبولیتون لغو شدست لطفا پیگیری کنید کدوم درسته

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۸:۵۵

سلام، امیدوارم که پاسخ دادن به سوالات فقط برای توجیه نباشد و حداقل بتوانند مشکلات سربازی را کاهش دهند. مشکلات عمده تحصیلکرده ها مدت خدمت سربازی می باشد. چرا هیچ مزیتی برای تحصیلکرده ها قائل نشده اید. چرا ما که قبلا خدمت کرده ایم و باید طبق قانون قدیم خدمت کنیم در اعزام مجدد می گویند که شما طبق قانون جدید هستید. چرا برای تحصیلکرده ها کسری خدمت در نظر نگرفته اید؟ کسی که به این سوالات جواب می دهد خواهد گفت که طبق قانون جدید باید اینجوری باشد. بخدا 100 درصد سربازها از این وضعیت ناراضی هستند. کافیه به ارگان های نظامی سر بزنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۹:۰۵

خواهشمندم قانون معافیت تک فرزند پسر که به یکباره و بعد از 50 سال تغییر کرد و سن پدر 65 سال شد ،مجددا به حالت قبل یعنی 59 سال تغییر پیدا کند. این تغییر یک شبه قوانین فقط ضربه به کسانی امثال منه که متاهل و دانشجو و بیکارم.بذارید فقط از گرونی و تورم و بیکاری بکشیم و حداقل این فشار سربازی رو از رومون بردارین.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۹:۰۷

به نظر من یکی از عواملی که باعث می شود که جوانان ازدواج نکنند سربازی اجباری است چون جوانی که 25 سال سن دارد وتازه لیسانس گرفته به جای ازدواج باید سربازی اجباری برود.پیشنهاد:اختیاری و حرفه ای کردن سربازی2-یا سربازی بین 18 تا 25 سال باشد مثل بیشتر کشورها

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۹:۱۴

اتفاقا اینکه کسر خدمت به خاطر مدرک تحصیلی لغو شده به عدالت نزدیکتر است. اخه رو چه حساب با مدرک تحصیلی خدمت کم بشه؟ اون هم در شرایطی که دانشگاههای پولی خیلی زیاد شده و ثروتمندها باپول می تونن مدرک بگیرن.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۹:۱۷

تو را به قرآن از حالت اجباری به اختیاری تبديل بشه! کل مسیر زندگیم داره به خاطر سربازی عوض میشه! رک بگم اگه سربازی نبود اون دختری که می خواستم رو باهاش ازدواج می کردم اما الان فقط تا آخر عمر حسرت...!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۹:۲۴

با سلام، بنده سه سال پیش با مدرک لیسانس و با 17 ماه به خدمت سربازی رفته و به دلیل قبولی در مقطع کارشناسی ارشد ایست خدمتی کردم. حال بعد از پایان تحصیل باید با خدمت 21 ماه به سربازی بروم و مهمتر اینکه مدرک تحصیلی دیگر هیچ ارزشی برای کسر خدمت ندارد. به این موارد محرومیت از گرفتن امریه به دلیل سابقه خدمت قبلی را اضافه بفرمایید. آیا عدالت رعایت شده است؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۷:۱۲

با سلام من در اسفند 89 مرخصی تحصیلی گرفتم. دانشگاه محل تحصیل مرا لازم داشتند برای استخدام ولی نشد به خاطر سربازی حالا میگن امریه هم نمی دهیم چرا با سرنوشت جوانان بازی می کنید؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۹:۲۵

تو رو خدا مدت خدمت رو به روال سابق (18ماه) برگردونید.من فوق لیسانس هستم اما واقعا حس میکنم زندگیم داره نابود میشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۹:۲۸

چند وقت یه خبر خوندم که میخوان به سربازها براساس قانون کار حقوق یا بهتره بگم حق الزحمه بدن. به نظره من این مطلب ضروری و واجب است.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۹:۳۰

مدت سربازی باید کمتر شود . باید به کیفیت اهمیت داد نه کمیت.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۹:۳۱

چند درصد از آنهای که سربازی را زیاد کردن خودشان یا وابستگان شان دردورترین منطقه خدمت کردن ؟اکثرا جلوی درب خانه شان خدمت کردن!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۹:۳۵

با سلام و وقت بخیر لطفا کسری های مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی به روال سابق بازگردد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۹:۳۵

سلام این معافیت سه برادره یا دوبرادره احتمالش هست بیاد یا نه مرسی جوابشو بدین

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۹:۳۷

سلام.قرار بود حقوق سربازان رو افزایش بدن ولی متاسفانه فقط مدتشو افزایش دادن.مرخصی ها هم که کم کردن.اینکه قراره 5شنبه هارو تعطیل کنن بهونه کردن که مرخصی ها رو کم کنن.تو اینهمه پادگان و ستاد و .. چند جا 5شنبه هاش تعطیله مگه.اصلا مگه تعطیله.این درست نیست.گفتن به مناسبت روز ارتش 5 روز تشویقی می دن اما خبری نسیت فقط حرف بود...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۹:۳۸

یک سوال دیگر هم داشتم دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکتری چگونه میتواند با اخذ پروژه مرتبط با نیروهای مسلح کسری ایجاد کند؟ لطفا دقیق پاسخ دهید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۹:۵۸

با سلام به نظرم ما هر چقدر راجع به مدت زمان و وضعیت خدمت صحبت کنیم، عزیزان نیروهای مسلح هم برای اینها دلایلی دارند.... ولی لااقل فکری به حال حقوق سربازان بکنند. یک سرباز بومی حداقل ماهی 300 هزارتومان هزینه زندگی و رفت و آمد دارد. این هزینه چگونه باید تامین شود؟ غیر بومی ها بیشتر... متاهلین خیلی بیشتر... لطفا به مسئولین بفرمایید قضیه حقوق سربازان را پیگیری جدی کنند با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۰:۰۴

خواهشمندم در مورد طرح سربازی برای دانشجویان کارشناسی ارشد توضیحات کامل بدهید. مثلاً در مورد مدت خدمت و محل آموزشی و مدت کار در دانشگاه در هفته توضیح دهید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۰:۱۲

متاسفانه در سربازی حتی به کسانی که دارای مدک لیسانس و فوق لسسانس هستند نیز بسیار بی احترامی می کنند و حتی گاهی اوقات به شکل بدي به سرباز نگاه می کنند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۰:۱۹

سربازی باید کم شود تا جوانها حوانی کنند

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۰:۱۹

با سلام. بنده دارای مدرک دکترای تخصصی و استاد دانشگاه دولتی .... 24 ماه خدمت در دانشگاه کرده ام ولی تعهد ما 4 ساله است. چندی قبل بخشنامه جدیدی صادر کردند که می گوید به امثال من تا پایان 4 سال کارت پایان خدمت را تحویل نمی دهند. الان من بخوام گواهینامه بگیرم، بخوام برای سفرهای علمی به خارج از کشور بروم، بخوام نقل و انتقال سند کنم و یا هرکار دیگه که بکنم چون کارت پایان خدمتم دستم نیست، بسیار با مشکل مواجه هستم. سپاه (که ما زیر مجموعه آن هستیم) می گوید هیچ مشکلی نیست و یا سپردن وثیقه به شما معرفی نامه می دهیم. به خدا الان 6 ماهه برای معرفی نامه جهت گرفتن گواهینامه رانندگی دارم بین تهران و شهرستان رفت و آمد می کنم و به نتیجه نرسیدم. هرکس یک بهانه ای می گیره! چرا مثل سابق پس از پایان دوران ضرورت (24 ماه) کارت پایان خدمت ما را نمی دهند؟ مگر چه اتفاقی نسبت به 2 سال قبل افتاده که یک شبه قانون را تغییر داده اند و کارت ما را نمی دهند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۰:۲۴

سابقا کارت پایان خدمت اساتید دانشگاه ها را که در دانشگاه خدمت می کردن، پس از پایان دوره ضرورت (24 ماه خدمت) به آن ها تحویل می دادند. ولی طبق بخشنامه ی جدید، تا پایان دوره تعهد مازاد بر خدمت (4 سال)، کارت پایان خدمت را به مام تحویل نمی دهند. چرا مثل سابق پس از پایان دوران ضرورت (24 ماه) کارت پایان خدمت ما را نمی دهند؟ مگر چه اتفاقی نسبت به 2 سال قبل افتاده که یک شبه قانون را تغییر داده اند و کارت ما را نمی دهند؟ به خدا ما مشکل داریم. برای تعهداتمان هم به اندازه کافی مدرک و سند و ضامن (کارمند رسمی قطعی دولتی) سپرده ایم. تو رو خدا قانون را به سابق برگردانید. ما را زجر ندهید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۰:۲۴

سلام من 6برادر هستيم 3ازدواج كردن 3تامون هستيم يكشان اين 6ماه سربازه بابام63سالشه خواهشا يك فكري به حال ما بكني كسي خرجمان بده من خودم كار ميكنم چه طوربايد من برم سربازي

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۰:۲۵

سلام من برام اين سوال پيش آمده كه چرا فانون كفالت تك فرزندي بعد از اين همه سال ازسن 59 سال به 65 سالگي تغيير كره. ديگه كدام پدر با اين سن و سال وجود داره كه فرزندش بتونه از اين قانون استفاده كه.من خودم پارسال6 ماه براي استفاده از اين قانون كم آوردم و دوستم 3 ماه. با تشكر از ايسنا و نظام وظيفه براي فراهم كردن اين فضاي گفت و گو.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۰:۲۹

با سلام پس از اتمام کارشناسی ارشد چه مدت زمان برای کنکور دکتری وجود دارد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۰:۲۹

خواهشا فكري به حال اون كساني كه دوتا برادرشان سربازي رفتن سوميش معاف بشه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۰:۳۰

چرا در کشور ما به جای ارتش حرفه ای سربازی وجود دارد؟ آیا گرفتن دوسال از عمر یک انسان اخلاقی و شرعی است؟ اگر جوانان به جای دوسال سربازی ،دوسال زودتر وارد بازار کار شوند و تشکیل خانواده دهند باز هم اینقدر ناهنجاری های اجتماعی هست؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۰:۴۲

آقا خداییش این چه وضعیه؟ من الآن با 26 سال سن دکترا قبول نشدم...باید برم سربازی...28 ساله باید بیام بیرون....بعدش چند سال بايد کار کنم تا بتونم فقط خرج عروسی...دقت کنید...فقط خرج عروسیم رو در بیارم؟؟؟ یعنی فکر کنم کم کم من باید 30 سالگی زن بگیرم در خوشبینانه ترین حالت... بعد میگن چرا جوونا ازدواج نمیکنن. همینه که این همه جرايم زیاد شده. سربازی باید مثل اکثر کشورا داوطلبانه و با مزایای عالی باشه. نه 2 سال اونم با این شرایط اسفناک.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۴:۲۷

برادر من مراسم عروسی نگیر. می گی نمی شه ولی من این کار رو کردم. به جان خودم راست می گم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۱:۱۲

رضا جان من نمیگم شما راست نمیگی، قبولت دارم. اما آخه چرا نباید بگیرم؟ مگه آدم چند بار زندگی میکنه؟ این پاک کردن صورت مساله است، اگه بخوای با این دید به قضیه نگاه کنی،پس حتما بچه دار هم نشیم چون پوشک گرونه...پراید(اونم از نوع 20 میلیونیش) هم نخریم،چون بنزین گرونه...حموم نریم چون آب گرونه...بخاری روشن نکنیم چون گاز گرونه...والله... خسته شدیم بابا...یکی به دادمون برسه خداییش. تو رو خدا سانسور نکن...بچاپ...!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۰:۴۶

با سلام مدت زمان مجاز برای قبولی در آزمون ارشد پس از دوره کارشناسی برای مشمولان بدون غیبت چقدر است ؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۰۰

2سال از بهترین عمرتو دورانه جونیتو باید بزاری پایه بیگاری دادن!فقط از سرباز بیگاری و كلفتي میکشن به سرباز به چشم یه کلفت نگاه میکنن.خیلی جونا امید به زندگی دارن انگیزه ای نمونده براشون که بخوان 2سال هم برن سربازی آخه این انصافه؟شب میخوابین صبح بلند میشین یهو از 18 ماه میکنین 21ماه؟همه قانونارو هم عوض میکنین؟اگه سربازی هست واسه همه باشه نه فقط یه عده مگه اونا خونشون از ما غلیظتره؟؟به خداوندی خدا نمیگذرم ازتون اگه بخاطر این پاسپورت لعنتی نبود عمرا میرفتم سربازی.اون دنیا باید جوابه خیلی هارو بدین.یکم از خدا بترسین که آه و نفرین پشتتون زیاده

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۰۰

سلام با پرداخت حقوق بیشتر ارتش حرفه ای را اجرا کنید به جای اینکه به زور همه رو سرباز کنید آن هم با مدت 21 ماه ، با 60 هزار تومن ماهی که نمیشه 2 سال کار کرد ، اکثر کشورای دنیا ارتش حرفه ای دارند

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۰۶

با سلام بنده بعد از فارغ التحصیلی از دوره کارشناسی، از 6 ماه فرجه خود استفاده کردم و سپس به سربازی رفتم. بعد از 3 ماه در دوره ارشد قبول و ترخیص شدم.ژ 1) آیا بنده باید با قانون جدید 21 ماه خدمت کنم؟ 2) آیا مجدد می توانم از فرجه 6 ماهه خود استفاده کنم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۰۸

2 سال از عمرمون رو بذاریم به جای کار کردن ازمون بیگاری میکشن ، این همه درس بخون مدرک بگیر ، وقتی 27 سالت شد باید از 0 شروع کنی ، چرا سربازی رو نمیفروشین؟ ما هم آینده داریم ، فکر داریم بخدا

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۱۷

چرا سربازی اجباریه؟آیا این ظلم نیست به مردم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۱۷

سلام با فروش سربازی و هزینه ها حاصل از آن میتوان یک ارتش حرفه ای درست کرد ، لطفا سربازی را انتخابی کنید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۲۳

من حدود 14 ماه کسر خدمت داشتم (از بابت جبهه پدرم) که توی سال 89 در سامانه ثبت شده بود.الان میگن بایستی اعزامی قبل سال 91 بودی که اون کسر اعمال میشد.من تازه سربازم(اول اردیبهشت 92).والا این انصاف نیست.من به امید این کسر خدمتم اومده بودم سربازی.چرا باید هر سه ماه یکبار قانون عوض بشه.چرا نباید اون کسر خدمت جبهه پدر که کمتر از 30 ماه هستش ، اعمال شه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۲۶

سربازی اجباری واسه دوره رضاخانه ، تو افغانستان هم سربازی اجباری نیست . چرا همش در پی اجبار آن هستید ، کمی هم به فکر آینده ما باشید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۲۶

برای مدرک لیسانس شماره چشم باید چند باشه که معافیت دائم تعلق بگیره ؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۲۹

چرا قانون لاغری مفرط رو اجرا نمیکنید؟؟ شاید توان جسمی شو نداشته باشیم و به زور باید انجام بدیم ، همش که نباید به خاطر بیماری باشه ، قبلا که اجرا میکردید ، لطفا دوباره اجرا کنید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۳۶

لطفا در مورد دلیل حذف کسر خدمت های مختلف - مخصوصا کسر خدمت مربوط به مدرک تحصیلی- توضیح دهند. تا حال دلیل قانع کننده ای نه شنیده ام و نه خوانده ام که چرا فردی با مدرک دکتری بایستی هم تراز با فردی تقریبا بی سواد خدمت اجباری سربازی را از نظر طول مدت سپری کند. با تشکر.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۵۴

با سلام.ما این همه نظامی داریم و کلی هم بسیج داریم .اگه از حالت اجباری به اختیاری و فقط 3 ماه باشه که فرد اصول نظامی رو یاد بگیره بهتره و هر چند سالی مروری بشه . که جوان ها به زندگی شون برسند و هم در موقع نیاز به کشور خدمت. با تشکر از ایسنا و ...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۲۳:۴۲

بنده با 26 سال توانستم مقطع ارشد را به پایان برسونم حالا با این وصف که باید 2 سال به خدمت سربازی برم 2 سال هم بعدش دنبال کار باشم حالا شاید بشه یا نشه .با این اوصاف من چه جوری میتونیم تشکیل زندگی بدم (مسکن-ازدواج)خواهش میکنیم فکری به حال ما کنید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۵۴

سربازی برای همه است ولی مدت خدمت سربازی باید به 18 ماه کاهش پیدا کند - سربازی برای فرزند شهید هم هست -بین فرزند شهید با سایر فرزندان ایران هیچ فرقی وجود ندارد - حقوق سربازان نیروی انتظامی باید افزایش پیدا کند - متاسفانه نیروی انتظامی از قانون حقوق سربازان پیروی نمی کند و حقوق سربازان را نادیده می گیرد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۵۵

ایا صاف بودن کف پا جز معافیت پزشکی میشود؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۵۶

واقعا دارم از خنده می میرم هیچ کس دیگر سربازی را خدمت به ملت نمی داند و همه در تلاش هستند کمتر خدمت کنند. کسانی که دارند از ایران در دور ترین جاها حفاظت می کنند باید شب ها خوابشان نبرد اگر این دوستان در کنارشان باشد. این 2 سال خدمت برای این است که از کشور و مردمش تشکر کنی نه اینکه فکر کنید با اجبار باید وقت خود را هدر بدهید.سرباز حرفه ائی برای اضافه حقوق جنگ به بار میآورد. به کشور های سرباز حرفه ائی ها نگاه کنید چون اگر جنگ نباشد سرباز لازم نیست. سربازی تنها راه نجات جوان بی تجربه است و مدت آن را با هیچ چیز نمی شود عوض کرد. کسانی که سربازی را عقب می اندازند یک تجربه گران بها را از دست میدهند

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۰۲:۳۷

دوستم ..گلم...چرا چرت میگی؟؟شما برو نظر دکتر حسن عباسی رو راجع به سربازی بخون بعد صحبت کن...آفرین

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۱۷:۵۷

حالت خوبه؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۵۸

سلام من دانشجوی لیسانس عمران هستم و24 سال سن دارم الان یک ماه است که خدمت میکنم اولا برای ارشد قبول شدم ولی به دلیل سربازی که باید میرفتم قید این کار را زدم چون باید دو سال دیگر درس میخواندم وبعداز آن به سربازی میرفتم یعنی 4 سال دیگر حداقل طول میکشد تا من به سر کار بروم این در حالی است که دوستانم که هم سن من هستندودیپلم دارند الان ازدواج کردند و صاحب کار و زندگی هستند ومن از آنها حداقل 10 سال عقبم ثانیا در خواست کرده ام که متناسب با رشته ام امریه شوم اما هنوز با این درخواست موافقت نشده لذا سربازی برای من یک دوران اتلاف وقت و رنج آور به حساب میاید از همه دوستان و قانون گذاران که سربازی را یک امر مقدس میدانند درخواست میکنم اگر سربازی را مقدس میدانید پس برای من و امثال من یک فکر راهبردی و عملی در پیش بگیرید وامیدوارم اگر این پیام مرا خواندید به فکر من اگر هم نشد به فکر هم نسل های بعد از من باشید موفق و سر بلند باشید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۱:۵۸

میخوایستم از مسئولان سوال کنید دلیل لغو کاهش مدت سربازی براساس مدرک تحصیلی چه بوده ؟ آخه این منطقیه که یک نفر با مدرک دکتری یا ارشد با یه یک نفر دیگه ای بدون تحصیلات باید یک مدت خدمت کنند؟!!! ضمناً دلیل طولانی بودن خدمت سربازی چیه ؟ ، مگر نه اینکه ماهیت سربازی آمادگی نظامیه ، خوب این آمادگی بعد از دوره آموزش 2 تا 3 ماهه بوجود میاد چرا جوان ها 2 سال از عمر با ارزششون رو در پادگان ها به بطالت بگذرانند درحالیکه هیچ استفاده بهینه ای از آنها نمیشه، بهتر نیست مثل بیشتر کشورهای دنیا از ارتش حرفه ای بجای سربازی اجباری استفاده بشه؟ ممنون

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۲:۰۲

باسلام - برادر سوم بنده 1/5/91 سربازیش تمام شد ولی جون درسال90 هفت ماه بیشتر خدمت نکرده بود( باید 9 ماه خدمت میکرد) من معاف نشدم اخه این چه قانونی که به خاطر 2 ماه من نباید معاف بشم خوب اگر معاف نمی کنید حداقل یک کسری برای 3 برادری تعل بگیرد نه اینکه یباره کان لم یکن بشه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۲:۰۶

این همه درس بخون ارزشی برا ادم قایل نباشن.قانون کسر خدمت برا تحصیل کرده ها بود الان برداشتن؟چرا؟دلمون به اون خوش بود. از طرفی برای لیسانس ستوان دو میدادند الان این قانون رو حذف کردند ؟اخه چرا؟ پیشنهاد:یه کاری بکنن تا حین تحصیل بشه خدمت کرد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۲:۰۸

سلام میخواستن بدونم جا به جایی مهره کمر و دیسک کمر باعث معافیت از رزم میشه یا نه؟ و داشتن پای پرانتزی باعث معافیت میشود یا نه و باید چند سانت باز باشد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۲:۱۱

سربازی باید طوری باشد که جوانان علاقه پیدا کنن به آن نه اینکه از آن گریزان باشند. این کار با افزایش حقوق سربازان به خصوص سربازان متاهل . تخصصی کردن سربازی و کارهای لازم برای علاقه مند کردن جوانان به سربازی

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۲:۲۱

باید به سمتی حرکت کنیم که در پلیس راهور از سرباز وظیفه استفاده نکنیم و در عوض , پرسنل قراردادی جایگزین سربازان وظیفه در پلیس راهنمایی و رانندگی شوند – دانشگاه علوم انتظامی باید پرسنل مورد نیاز پلیس راهنمایی و رانندگی را تامین کند – استفاده از سیستم مکانیزه در کاهش ترافیک و کاهش استفاده از سربازان وظیفه , مفید است .

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۲:۳۱

تا پیش از تصویب قانون جدید فرزندان ما رزمندگانی که در جبهه خدمت کرده بودیم ،میتوانستند از کسر خدمت نسبت به مدت حضور پدرانشان در جنگ استفاده کنند.آیا این بی عدالتی نیست که به یکباره این امتیاز را لغو کرده اند و ...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۲:۴۰

با سلام و تشکر از این اقدام ارزنده ایسنا لطفا درباره 1 - سرباز تخصصی 2- حقوق سربازان 3- چگونگی ایجاد تغییر در تاریخ اعزام 4- نحوه اعطای معافیت ها به ویژه پزشکی و شرایطش سوالاتی رو مطرح کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۲:۵۱

ممنون از ایسنا میدونید اگر فردی که در دوره روزانه دانشگاه ملی مدرکش گرفته برای خروج از کشور حداق باید 15میلیون تومن مدرکش بخره تا بتونه بره. این یعنی دولت برای یک دانشجوی لیسانس 15میلیون خرج میکنه. حالا واقعا عاقلانه هست که چنین فرد تربیت شده ای بعد از فارغ التحصیلی 2سال بره سربازی و بعد از سربازی هم چون در طول این مدت هیچ کار علمی انجام نمیشه عملا تمام 15میلیونی که خود دولت برای تخصص افراد خرج کرده بیهوده تلف بشه؟ (ادامه در نظر بعدی)

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۲:۵۳

(ادامه) به نظر شما بهتر نیست که بجای بیهوده گذراندن این مدت. دور بودن از محیط کار ومحیط علمی.بی احترامی کردن به افراد تحصیلکرده و حتی غیرتحصیلکرده در طول مدت خدمت .تعویق ازدواج جوانان. افزایش سن ازدواج و متعاقب آن کاهش جمعیت و افزایش آمار طلاق . و صرف هزینه های غیر کارشناسانه. از این افراد بطور تخصصی در رشته های مربوطه و با حمایت مالی از آن ها استفاده بشه و با تاسیس دانشکده های افسری هم سربازانی حرفه ای آموزش دهیم و هم روند ازدواج و کار جوانان را تسهیل کنیم؟ و افسردگی و بیماری های روانی ناشی از عدم ازدواج به موقع و در نتیجه عدم انتخاب همسر دلخواه را کاهش دهیم؟بهتر نیست که با بهره گیری از افراد توانمند.متخصص و توانا و با هدف تقویت توان نظامی و اقتصادی کشور محور استقلال.تولید و پیشرفت را نشانه بگیریم و یا نه این افراد را در مهمترین. حساس ترین و توانمندترین مقطع زندگی تنها به عنوان یک نگهبان. منشی. راننده و یا... به کار بگماریم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۲:۵۷

عموما ملت ما در راستای درست کردن یک بخش بخش دیگری را ویران میکنند مطمینا به علت کمبود کار مدت سربازی را بیشتر کردند تا کمی مدت داشته باشند ولی این بازی کردن با زندگی دیگران است چرا باید اینگونه باشد به نظر من باید مدت سربازی را کم کنند و سرباز ها را برای کارهایی به خدمت بگیرند که در راستای تحقق یک ملت خوب باشد مثلا کسی که مهندس است را برای کارهایی در راستای تحصیل خودش به خدمت بگیرند یا یک پروژه در راستای سازندگی کشور به او بدهند تا هم سرباز میل به انجام ان داشته باشد و هم ایران پیشرفت کند

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۵:۲۳

همینطور است برای یک چیز چیز دیگر فدا میشود

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۲:۵۸

چرا مدت حضور در جبهه را برای کسری ویا معافیت کم کردید لطفا به روال قبل برگردانید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۳:۰۰

من 29 سالمه فوق لیسانس و مشمول هستم. چرا بین یک تحصیل کرده با کسی که تحصیل نکرده مدت خدمت سربازی یکسانه؟ این عادلانه نیست. مدت زیادی از طرح معافیت سه براردی نمی گذره چرا از همان اول پیش بینی کمبود سرباز را نکردید که الان مجبور شدید مدت خدمت سربازی راافزایش دهید یا این که امریه سربازی رو حذف یا کاهش بدید. این چه نوع مدیریتیه؟ واقعا 24 ماه خدمت سربازی زیاده یه عمر تلف کردنه. دیگه انگیزه ای برا ادامه تحصیل، ازدواج، کار و... جوان ها نمی مونه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۳:۰۷

لطفا در مورد کسر خدمتهایی که به سابقه ایثارگری پدر مشمولین تعلق می‌گیره مفصلا توضیح بدید. پدر من 24 ماه سابقه ایثارگری داره، آیا کسر خدمتی به من تعلق میگیره یا نه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۳:۱۷

تک فرزندان پسر را معاف کنید یا حداقل خدمتشان در محل زندگی خودشان باشد و کمتر باشد با توجه به شرایط معیشتی امروز

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۳:۱۹

با توجه به شرایط جدید دنیا و تولید سلاحهای پیشرفته نیاز به نیروی انسانی کمتر شده و از طرف دیگر سربازی اجباری بار مالی سنگینی به همراه دارد وکاهش مدت یا حذف سربازی و تشکیل نیروی حرفه ای منطقی تر میباشد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۳:۲۴

با سلام من جوانی هستم 28 ساله که تازه از دانشگاه با مدرک کارشناسی ارشد فار التحصیل شدم. و الان که خدمت سربازی 24 ماه شده یعنی من 30 ساله سربازی را تمام می کنم و این یعنی من نصف عمرم تمام شده و هنوز نه کاری نه سروسامانی دارم!! بخدا انصاف نیست که با عمر جوانونا اینطور بازی می کنن! یکی به درد ماها گوش کنه. 30 ساله شدن و هیچی نبون بخدا سخته مخصوصا برای کسانی که چندین سال درس خوندن!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۳:۵۵

اقا به داد این جوون ها برسین سربازی مشکلات زیادی ایجاد کرده

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۰:۰۳

پسرم متولده 64 هستش و از سال 86 به علت بیماری دانشگاه رو ول کرده. الانم بیماره میتونه واسه معافیت اقدام کنه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۰:۱۰

سلام.من اگر قبل از این که دانشگاه برم 18 ماه خدمت میکردم در صورتی که با فوق لیسانس باید24 ماه خدمت کنم .عملا قانوننا شش ماه اضافه خدمت به امثال ما دادند؟چرا؟قبلا با قانون قبلی با ارشد 16ماه خدمت میکردم.انصاف نیست

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۰:۱۹

اول اینکه بسیار متشکرم که به فکر سربازان این مرز و بوم هستید . لطفا به داد سربازان راهور استان گیلان برسید . همگی دچار انواع امراض و مشکلات روحی روانی و جسمی شدند. روزانه ۱۴ ساعت مداوم سرپا می ایستند و در هفته فقط یک نیم روز استراحت دارند. اکثرا هم لیسانس و فوق لیسانس هستند. هر ۱۴ روز یک روز کامل استراحت می کنند . یه جوایی شبیه اردوگاه کار اجباری سیبریه . در سخت ترین شایط آب و هوایی هم فعالت می کنند . وقتی هم که اعتراض می کنند بهشون میگن که اجرتون رو از خداوند میگیرید. به خدا همین الان که درام این مطلب رو تایب میکنم تمام بدنم درد میکنه . هرچقدر هم نامه زدیم بازرسی رفتیم نشد که نشد. چرا سربازان راهور تهران به صوت شیفتی خدمت میکنند اما گیلان به صورت شبانه روزی؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۰:۳۲

چرا افراد با تحصیلات متفاوت باید یکسان خدمت کنند. پر واضح است که طرحهای تشویقی مثل متاهل بودن و داشتن تحصیلات تکمیلی بسیار در جامعه تاثیرگذار است...متاسفم با کارشناسی ارسد برق باید 24 ماه از بهترین دوران زندگیمو تلف کنم. واقعا چیزی جز تلف شدن نمیشه اسمشو گذاشت. خدایا برس بداد ما جوونا که مسئولین ما در خواب خرگوشی هستند ....!!!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۱:۰۳

شمارو بخدا خدمتو همون 18ماه کنید آخه ما چه گناهی کردیم که باید 6ماه بیشتر خدمت کنیم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۱:۰۶

با سلام من در اسفند سال 1389 دانشگاه آزاد قزوین پذیرفته شدم ولی به دلیل عدم آگاهی از آن در اردیبهشت متوجه شدم و در اول آذر 1389 اعزام به خدمت بودم و پس از دو ماه آموزشی در تهران خدمت میکردم پس از اطلاع از قبولی در اردیبهشت به دلیل دیر شدن مجبور شدم مهر 1390 ثبت نام کنم که آن موقع یک سال تمام خدمت کرده بودم و تسویه کردم و ثبت نام کردم حال چقدر باید خدمت کنم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۱:۲۱

با سلام در قانون سربازی سراسر بی عدالتی وجود دارد.دانشجویی که ارشد قبول می شود یک شبه سربازی خود را به جای 16-17 ماه 21 ماه می بیند و الان صحبت بر سر 24 ماه است حتی بدون اینکه زمان دقیقی برای این کار مشخص شود و اهمیتی برای برنامه ریزی یک فرد قائل شوند!روزقیامت شماها باید جواب پس بدهید که باعث ازدواج دیرتر جوانان می شوید و توجه به اصول اسلام فقط در حرف شماست نه در عملتان.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۱:۴۵

باید به کلی حذف بشه و به یک دوره 3-4 ماه محدود بشه و همون آموزش های نظامی رو ببینه کافیه از طرفی بیشتر کسانی که به سربازی میرن تحصیل کرده هستن و به اندازه حداقل 5 سال از زندگی و بازار کار عقب افتاده و فرصت کار و تشکیل زندگی و بالا رفتن سن ازدواج و خیلی مسایل دیگه میشه به خصوص که الان 24 ماه رسیده مگه کشور در شرایط جنگی قرار داره که هر سال 2 ماه بالا میبرن یا سری معافیت ها رو یک سال هست سال دیگه نیست .....سربازی باید با دانش محور یا علوم فنی و کاربردی یا کشاورزی تبدی بشه علی الخصوص شما در نظر بگیرید یک سرباز معمولی بجای وقت تلف کردن و عمر تلف کردن بیاییم همون سرباز رو برای کشاورزی و کارآفرینی در یک روستا استفاده کنیم هم به کشاورزی مملکت کمک میشه هم خاک آباد میشه در نظر داشته باشید ایران 9 اقلیم آب وهوایی رو از 11 اقلیم داره و میتونه با صادرات کشاورزی در آمد بیشتری وبالاتری نسبت به نفت داشته باشه تصمیم با شما بزرگان و مسئولین !!!! به روزی نرسه که تولید کشاورزی صفر بشه و همه خوردنی هامون هم وارد کنیم ؟؟!!!شروع شم با تبدیل شدن زمین های برنج شمال به ویلا !!!! امیدوارم که تجدید نظر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۲:۰۳

سلام. مسئولین ادعای عادلانه شدن وضعیت سربازی را دارند. اما خواهش می کنم این سوال را مطرح کنید از نظر اون ها جوان تحصیل کرده و غیر تحصیل کرده هیچ تفاوتی ندارند؟ چرا کسری خدمت برداشته شد؟ آخه منی که فوق لیسانس دارم با 28 سال سن برم برگردم می شم 30 ساله. این عدالت است؟ تازه با سرباز صفر هم تفاوتی ندارم.خوب اگه این طوری بود چرا درهای دانشگاه رو باز کردید. مسئولین کاش می گفتن به خاطر برخی مسائل این روزهای کشور و فشارهای خارجی سربازی همه یکسان شد، در این صورت قابل قبول تر بود این توجیح اما اینکه موالید کم شده و این ها اصلا قابل قبول نیست. اصلا موالید کم شده سربازی رو زیاد می کنید درست، چه ربطی به کسری خدمت داشت؟ از طرف دیگه موالید کم شده تلاش کنید زیاد بشه. وقتی منی که آینده ای ندارم، کار ندارم چطور می تونم ازدواج کنم و فرزند داشته باشم. با نابود کردن زندگی امثال من موالید زیاد نمی شه. راهش تولید ، اشتغال و... است اما وقتی خدمت رو زیاد می کنید دیگه هیچی دیگه.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۲:۰۶

سلام من بعد9ماه سربازی رفتم واسه ادمه تحصیل الان میگن به من بایدباقانون 21 ماه خدمت کنی آخه این جه قانونیه موندم خواهشا رسیدگی کنید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۲:۰۸

با سلام. چرا قانون معافیت اجرا نمیشود. مجلس این قانون را در آبان ماه سال 90 به تصویب رساند و خبر تصویب این قانون چند نوبت از اخبار سراسری پخش شد. چرا عده ای نمی گذارند این قانون اجرا شود و برای عدم اجرای این قانون مرتبا بهانه های غیر منطقی می آورند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۲:۰۸

میگن سربازی مقدس است به خاطر همین عده ای را معاف میکنید.یک سوال دارم .انسان مگه چه قدر عمر می کنه که 2 سال از بهترین زمان هایش را در شستن ماشین یابیدار باش تلف می کنه؟سربازی باید حرفه ای شود.مگه یک سربازی که تا حالا اسلحه را ندیده میفرستند لب مرز با قاچاقچی مبارزه کنه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۲:۱۸

گناه ما که بعد از چند ماه از خدمت برای ادامه تحصیل به دانشگاه رفتیم چیه که بجای 17 ماه سال اعزام الان باید 21 ماه خدمت کنیم؟ ما اگه میدونستیم برای فوق لیسانس نمیرفتیم،همینجوری هم با 29 سال سن بدون کار و سرمایه هیچ آینده ای با مدرک فوق لیسانس برای خودم متصور نیستم مخصوصا اینکه تا 31سالگی هم سرباز باشم...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۲:۲۳

سربازان راهور و پلیس راه در بدترین شرایط آب و هوایي(سر چهارراه) و زیر گرمای آفتاب خدمت می کنند ولی سربازان سپاه و ارتش در پادگان ها و زیر کولر گازی خدمت می کنند(؟!) - آیا این عدالت است؟ سربازان راهور از صبح تا شب باید خدمت کنند ولی سربازان ارتش و سربازان سپاه پاسداران فقط از صبح تا ساعت 14 خدمت می کنند و به منزل میروند سیستم سربازی برگرفته از نظام های ديگر هست چرا؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۳:۰۸

با سلام سال 89 ، شش ماه کسری به خاطر حضور پدرم در جبهه گرفته ام و همچنین در خدمت وظیفه استان ثبت شده است. میخواستم بدونم که اگر در سال 92 اعزام شوم این کسری اعتبار خواهد داشت یا نه؟ با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۶:۲۰

سربازی یک وظیفه ملی و همگانی می باشد که جوانان در یک سن خاص طی مراحلی آموزشها و مهارتهای مختلف نظامی را میگیرندو تجربیات خاصی کسب میکنند که این تجربیات در ادامه زندگی و تشکیل خانواده سهم بسزایی دارا می باشد.سربازی رفتن برای جوان ها در واقع یک مراحل آب بندی به حساب می آید که پختگی و ورزیدگی را برای جوانان به ارمغان می آورد.پیشنهاد من برای سربازی این است که جوانان بعد از گذراندن یه دوره مراحل آموزشی نظامی دوره هایی از آموزش فرهنگی واقتصادی بهره مند شوند تا در آینده علاوه بر مستحکم کردن قدرت نظامی ایران از لحاظ فرهنگی و اقتصادی هم مستحکم باشد.ادامه دارد....

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۶:۲۱

ادامه .... بعد از گذراندن این دوره ها باید جوانان را در چرخه های صنعتی و اقتصادی از پیش تعيین شده مشغول به کار کردتا هم از نظر تجربی پختگی جوانان را افزایش دار هم برای دولت کار کنندو همچنین بودجه مصرف شده مقدمات و آموزش مراکز نظام وظیفه تامین شود. مشکلات دوران سربازی این است که متاسفانه بعضی جوانان در این دوران از لحاظ سلامتی غذایی به بیماری های مبتلا می شوند که سلامتی آنها را تهدید میکند یکی از دوستان بنده در این دوران به ناراحتی روده مبتلا شده و بعد از گذشت چند سال تحمل رنج و سختی و درمان دار فانی را ودا گفت.عده ای دیگر هم در این دورای به دخانیات و مواد مخدر گرایش پیدا میکنند.لازم به ذکر است که این عواقب نتیجه عدم نظارت کافی در مراکز نظام وظیفه می باشد و امید وار هستم با عنایت ویژه مسئولین برطرف شود.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۷:۵۹

سلام آقا من پدرم ۶ ماه جبهه داره با ۵ درصد جانبازی خودمم از راهنمایی تا دانشگاه عضو بسیج دانش آموزی و دانشجویی بودم حالا چند ماه از خدمتم حذف میشه با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۸:۱۳

1- شرایط سربازی برای افراد سرباز يكسان نیست، کسانی که آشنا دارند در بهترین جاها می افتند و کسانی که هیچ کسی رو ندارند بستگی به شانسشون باید دو سال در بدترین شرایط خدمت کنند... و مطمئناً همگی این رو خوب می دونید. 2- مدت خدمت سربازی به نظر من بیشتر از 6 ماه دیگه به درد نمی خوره... بعد 6 ماه سربازی دیگه خود سرباز احساس پوچی می کنه و دچار مشکلات روحی میشه... 3- با توجه به مشکلات مالی باید به سرباز حقوق بدن، حقوقی که حداقل کفاف هزینه های رفت آمد و لباس و خورد و خراجش رو در طی زمان خدمت بده، ولی در زمان حال این پدران خانواده هستند که مجبورند علاوه بر اینکه جوانشون رو بفرستن سربازی جور دولت رو هم بکشند و خرجشون رو بدن... ادامه...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۸:۱۴

ادامه ... 4- در طی سربازی بهش آموزش های اشتغال زایی بدن نه اینکه هر روز باید پا بکوبه و سر خم کنه و چشم بله قربان بگه... خوب فایده این کار چیه؟ شکستن غرور؟ خوب یک ماه، دو ماه، سه ماه، نه اینکه 21 ماه... و وقتی جوان از سربازی میاد بیرون تازه میفهمه چه عمری رو تلف کرده و احساس پوچی میکنه به خاطر اینکه کاری برای اشتغال نداره... شخص مثلا به هر دلیلی در سن 27 سالگی فوق لیسانسش رو بگیره، دو سالم باید بره سربازی میشه 29 سال، این شخص عملا نصف عمرش رفته، حالا باید وارد بازار کار بشه هر جا بره ازش 3 سال ثابقه کار می خوان، به نظرتون این شخص باید چکار کنه؟ در چه سنی می تونه ازدواج کنه؟ در چه سنی اولین بچش رو می بینه؟ اصلا می تونه عروسی بچش رو ببینه؟ یا اینکه اروز به دل نمونه و یه نوه ببینه، نتیجه و غیره هم پیشکش... فاجعه این همه سهل انگاری در 20 سال اینده مثل بمب منفجر میشه اگه مسئولین الان نجنبند، اوضاع کشور مثل سابق نیست، سربازی اجباری برای جنگ هست نا الان

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۸:۳۶

سلام من قبل از مشمول سرباز شدن به كانادا رفتم و دانشجو ميباشم سفارت ايران تعطيل شدة است قصد دارم تابستان به ايران بيايم ولي سرباز ميباشم جه اقدامي بايد انجام بدهم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۸:۴۷

سلام به نظر من که خدمت کردم در ایران هدفی برای خدمت سربازی وجود ندارد ایا هدف پر نگاه داشتن پادگانهاست یا دادن انگیزه و اموزش در هنگام تجاوز دشمن اگر نکته دوم هدف باشد به علت طولانی بودن خدمت و شرایط نامناسب پادگانها و بعضا برخورد و تحقیر بی مورد و عمدی در بعضی مواقع بیشتر باعث حس تنفر پوچی سر خوردگی وحشتناکی میشود. دوران خدمت اصلا هدفمند نیست. با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۸:۵۰

بعد از چند سال کار در کنار تحصیل و رسیدن به یک موقعیت کاری خیلی خوب و ازدواج ... وقتی که درسم (کارشناسی ارشد) تمام شد به سربازی رفته ام.جدای از بحث از بین رفتن تمامی فرصت های شغلی و پیشرفت در زندگی که نمی خواهم وارد این بحث شوم، ماهی 80 هزار تومان حقوق می دهند. در حالی که این حقوق هم سه چهار ماه یکبار واریز میشود. سوال من این است که کدام یک از آقایان مسئول می توانند 2 سال تمام با توجه به این حجم گرانی ها و تورم و... و این شرایطی که امثال من دارند زندگی کنند؟؟؟؟؟ چطور می توان متاهل بود و خرج خانه و مسکن و خورد و خوراکو... را داد و سرباز بود؟؟؟؟ اگر فرمولی دارند به ما هم بگویند و اگر نه که تمامی کسانی که قانون گذار و مسئول این قوانین هستند روزی باید پاسخگو باشند.(هرچند امروز اصلا خود را در جایگاه پاسخگویی نمیبینند ولی فردا در روز موعود مجبور به پاسخ هستند)

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۹:۰۲

با عرض سلام پدر بنده 20% جانبازه،چه فرقی بین من و پسر کسی که 25% جانبازه وجود داره که اون کامل معاف میشه از خدمت ولی من باید 2 سال برم سربازی؟آخه این عدالته بنظر شما؟؟یعنی پدر من و اون آقایی که 5% بیشتر جانبازه تا این حد فرق دارن؟؟مگه بابای منم نرفته واسه دفاع از کشور مگه جونشو نذاشته کف دستش مگه آسیب ندیده؟؟واسه چی اینقد تفاوت قائل میشید؟؟حالا کسر خدمت که بود عدالت برقرار بود،ولی اونم برداشتن....امیدواریم که دوباره عدالت برقرار بشه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۹:۰۵

باسلام من پدرم فوت کرده مادرم وخواهر مجردم هستن ومن خودم نامزد دارم ومادرم تحت پوشش کمیته امداد هست ومن نمیتونم به خدمت برم وخونه ما جایی است که از نظر زندگی جای پرت میباشد وچند ماه پیش خونه ما رادزد زد وطلای خانم من ووسایل خونه ما را بردند آیا من میتونم از کفالت مادرو خواهرم استفاده بکنم ضمنا یک برادرم معتاد هست وزنش طلاق داد ومعلوم نیست کجاست متواری شده ما امنیت نداریم خواهشمندم جواب مرا بدهید نامه از دادگستری جهت کفالت گرفتم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۹:۳۱

باسلام شما فكرمي كنيد يكي كه متاهل و يه بجه كوچيك تو خونه داره و خرجش به دخلش نميخونه با ماهي 100 هزار مي تونه زندگي كنه، شكرا، حالا بماند كه فوق ليسانس عمران راه و ترابري دارم و امريه هستم و بايد 24 ماه خدمت كنم و 20 هم باقي مونده. اينها رو نگفتم كه گله كنم از كار خدا ولي مسئولين با خبر باشن خوبه كه چطور داريم زندگي مي كنيم. باز هم خدا رو شكر.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۹:۳۹

آیا این عدالت است که کارشناس ارشد دانشگاه معتبر و سیکل به اندازه هم خدمت کنند؟ تو رو خدا یه فکری برای افراد متاهل سرباز بکنید . این همه دم از مشوق های ازدواج می زنید ولی متاهل تحصیل کرده رو می برید 21 ماه سربازی.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۹:۴۴

با سلام بنده پسرم سرباز می باشدو اینجانب به مدت 9 ماه در 8 سال دفاع مقدس به عنوان بسیجی خدمت نموده و 15% جانبازی دارم بدليل اينکه پسرم در سال 1391 به خدمت اعزام گرديده است طرح کسر خدمت تعلق نگرفته است حال با عنايت به مراتب فوق خواهشمند است دستور فرمائيد ضمن بررسی موضوع ، اقدام لازم معمول فرمايند

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۹:۴۹

لطفا قوانین سربازی رو بازنگری کنید قوانین دوران صد سال پیش دیگه تموم شده چرا باید به زور سربازی بریم اگه به فکرمون هستین شرایط بهتری رو فراهم کنین اینجوری افرادی هم که میان با انگیزه خدمت میکنن نه با اجبار

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۹:۵۳

مدت سربازی بر حسب تحصیلات کاهش پیدا کنه با این تورم و گرونی هیچ جوونی نمیتونه ازدواج کنه چرا مشکل سربازی هم باید به مشکلات جوونا واسه ازدواج اضافه بشه؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۰۹:۵۴

فرزند پسری که خارج از کشور بوده و در حال تحصیل میباشداگر بعنوان تنها فرزند ذکور بالای 18 سال برای معافبت کفالت باید حتما به ایران برگردد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۰:۰۹

با سلام اينجانب درسال 76 به خدمت اعزام شدم همان وقت دانشگاه قبول شدم وهنگامي كه از دانشگاه فارغ شدم ازدواج كرده بودم الان با37 سال سن و دو فرزندامكان ادامه خدمت ندارم ويك ادم با اين سن و با دو بچه به درد ارتش هم نمي خوردضمناپدرمم هم فوت كرده ونگهداري از مادر پيرم هم بعهده من است چرا امثال من را معاف نميكنند متولدين سال 54 چه فرقي با متولدين سال 55 دارند

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۰:۱۳

با سلام بخدا بزرگترین ظلم به جوانان وخانواده هایشان همین مدت طولانی وغیرمنطقی سربازیست.براساس کدام شرع وقانونی اینکار داره انجام میشه.میگن برای امنیت کشوره اصلا هیچ ربطی نداره سرباز اجباری در زمان جنگ اولین نفریه که فرار میکنه.آموزش نظامی حداکثر6 ماه واحباری بقیه اش اختیاری و حذفه ای وباحقوق خوب.خیلی ها حاضرن با این شرایط واردخدمت بشوند وارتش حرفه ای بشه.هرکی بخاد راجع به سربازی حرف بزنه سریع میگن مربوط به امنیت ملی خواهش میکنم به جای اینکه فقط نظرات مردم رو بگیرین از اساتید دانشگاهی وکارشناسان هم تحقیقات علمی و دقیق بخواین تا مسولین ببینند چه اجحاف وظلمهای توسط مافوقها به سربازها میشه وجز سرخوردگی یادگرفتن زیر آب زدن اعتیاد انحرافات اخلاقی و....چیزی نصیب کسی تو سربازی نمیشه. فرمانده ها اکتفا میسه که پادگانها خالی شده زمان سربازی رو زیادکنیم!که چی بشه فرماندهان کارگر و بیگار کم آوردن برای کارهای شخصیشون.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۰:۴۳

با سلام در طول خدمت سربازی یکی از بهترین فرصتهای زندگی را از دست میدهم چون بلافاصله بعد از درس به سربازی می رویم و بعد از خدمت هم هرچی در دانشگاه یاد گرفتیم را فراموش میکنیم. با مدرک لیسانس با ماهی 50000تومان میشه زندگی کرد .بنده 100ماه سابقه فعالیت در بسیج را دارم به من 5 ماه کسری خدمت دادندچرا کسری خدمت بیج شده 6 ماه پس حق ما که اینهمه در بسیج فعالیت داریم چی میشه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۰:۴۶

با سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم می خوام بدونم برای سربازی ایا با مدرک ارشد می تونم تو شهر خودم بیافتم؟ من از تهرانم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۰:۴۷

با سلام چرا مدت خدمت کسانی که اعزام مجدد هستند را بر اساس قانون 91 یعنی 21ماه حساب می کنند؟؟ به جای اینکه برای کسانی که ادامه تحصیل می دهند تسهیلاتی قائل شوید اینگونه جواب درس خواندنشان را می دهید؟ با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۱:۱۰

ما منتظر کاهش مدت سربازی بودیم که نه تنها این امر تحقق نیافت بلکه هر روز شاهد خبرهایی در مورد افزایش دوره نیز هستیم.به نظر بنده اگر مدت سربازی 15 ماه یا کمتر باشد و همچنین کیفیت این دوره هم افزایش یابد باعث ترغیب بیشتر جوانان به طی این دوره اجباری خواهند بود. افزایش طول مدت سربازی بسیار بسیار عواقب بدی برای جامعه خواهد داشت...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۱:۱۶

1. كشورهايي كه امروز در جهان شرايط سربازي يكساني مانند ما دارند، به خوبي نشان از عقب‌ماندگي ما در اين طرح است. سوريه، ليبي، مصر، كره‌شمالي، كامبوج، ونزوئلا از جمله كشورهايي هستند كه شرايط سخت سربازي مانند ما دارند و نوع حكومت‌هاي آن‌ها نشان از سلامت اين طرح مي‌باشد. 2. چرا در شرايط يكساني كه براي دختر و پسر ايراني وجود دارد (از لحاظ يافتن كار و تحصيل) فقط پسرها بايد دو سال از عمرشان را در بدترين شرايط بگذرانند؟!! امروز زن ايراني تا مقام وزارت ترفيع مقام پيدا كرده است. در سطوح مديريت و معاون و رياست هم خيلي وقت است كه حضور جدي دارند. حال چرا عدالت در اين زمينه بين مردان و زنان برقرار نيست؟ 3. من سه سال پيش با مدرك كارشناسي اعزام بودم. كسر تحصيلي شامل حالم مي‌شد. اما به خاطر قبولي در مقطع ارشد، نرفتم. و امروز با يك فرزند تازه متولد شده كه در هنگام اعزام من دوماهه است، بايد بدون هيچ كسر تحصيلي‌اي، زن و زندگي را با اين شرايط نامطلوب و نامساعد اقتصادي از هر لحاظ، رها كنم و بروم به اميد آينده‌اي نامشخص و نامعلوم!!!! اين چه زندگي‌اي و اميدي‌اي است كه براي جوان ايراني درست كرده‌ايد؟!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۱:۱۹

4. با اين حقوق‌هاي خنده‌دار و مسخره‌اي كه در نيروهاي مسلح داده مي‌شود، براي چي بايد رفت خدمت؟ خدمت براي چي و براي كجا؟ براي نظام كه متوجه گراني و تورم و اجاره‌ي خونه‌هاي وحشتناك نمي‌شود، من چه خدمتي بايد بكنم؟ اين نظام چه خدمتي به من كرده است؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۱:۱۹

5. قشر عظيمي از مردم ايران با اين مسئله درگير هستند. يك معضل اساسي است. اقاياني كه دم از مردم مي‌زنند و به دنبال برطرف كردن مشكلات مردم هستند، اصل اين مسئله مشكل اساسي براي مردم است. به جاي اينكه به اصل مسئله فكر كنيد و صورت مسئله را حل كنيد، از مصوبه‌هاي مختلف گزارش تحويل مي‌دهيد؟! چرا به نظر خود مردم رجوع نمي‌كنيد؟ چرا نظرخواهي نمي‌كنيد؟ از چه مي‌ترسيد؟ از نظر مردم؟ چرا با زورگويي سعي مي‌كنيد مصالح خودتان را به دست بياوريد؟ بگذاريد مردم درباره‌ي زندگي خودشان تصميم بگيرند. چرا فكر مي‌كنيد آقابالاسر هستيد و خير و شر مردم را بايد شما تشخيص بدهيد؟ به رفراندوم و نظرخواهي عمومي بگذاريد. اگر موافق بودند ادامه دهيد و اگر نه، طرح جايگزيني براي مشكل نيروهاي مسلحتان بيانديشيد. بحث درباره‌ي سربازي بسيار شده است. ولي هيچ تغييري در روحيه و روش مديران نظامي ما ايجاد نخواهد شد. اين حرفا بيهوده است و صرفا حرف است كه گفته مي شود.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۱:۳۳

اگر بجای معاف کردن عده ای مدت خدمت را متناسب با تعداد افراد کمتر کنند ولی همه افراد شامل آموزش های لازم را داشته باشند برای امنیت مملکت بهتر خواهد بود. راه بهتر این است که یک دوره چهارماهه آموزشی برای تمام افراد شامل وجود داشته باشد و هر دوسال یا پنج سال یک ماه آموزش آنان به روز شود بدینوسیله هم همیشه افرادی در پست ها وجود دارند و هم عمر جوانان تلف نمی شود. خرید معافی یکی از طبقاتی ترین ظلم های است که در مقابله با طبقه زحمتکش وارد شده.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۱:۴۴

بیست و یک ماه سربازی برای منی که حقوق خوانده ام تنها بیست و یک ماه نیست؛ بلکه سه یا چهار سال است چون با این بیست و یک ماه سه سال متوالی امکان شرکت در آزمون وکالت رو از دست میدم و داده ام و قطعاً وقتی سربازی در ماه های منتهی به سال سوم به پایان میرسه در سال سوم هم نمیتونم آزمون موفقی رو داشته باشم و طبیعتاً وارد سال چهارم میشه و من چهار سال از زندگی عقب میفتم، درحالیکه عملاً دراین مدت خدمت هیچ کار مفیدی هم نه من نه مابقی سربازانی که میشناسم انجام نمیدیم!!! درضمن نسبت به حقوق سربازان هم خیلی در حق این افراد واقعاً ظلم میشه بخصوص دیپلم و زیر دیپلم؛ کم نیستن سربازانی که باید حقوق یکی دو ماهشون رو جمع کنن با اون هیچ خریدی و... نکنن تا بتونن با اون پول چندماهی یکبار برن خونه و برگردن...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۱:۴۹

وقتی هزینه یک پادگان 500 نفره را حساب می کنیم به عددهایی میلیاردی می رسیم حالا بماند حقوق و بیمه و ... بقیه مخلفات مربوط به سربازان. انصافا اگر قرار است همچنین هزینه ای شود چه بهتر است از تخصص شخص استفاده شود. سوال 2: چرا هرچه میزان مدرک سرباز بیشتر باشد مزایای منفی تری دارد. انصافا این یعنی احترام و استعلای علم و عالم. چرا نباید برای بها دادن به دانش و دانشمند از سربازی داوطلبان دوره هی تحصیلات تکمیلی کمتر نشود. التماس دعا یا علی

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۲:۲۳

شرایط قوانین سربازی در ایران خیلی بد و مبهم وسختگیرانه س.ایا این مغایر با توسعه رفاه اجتماعی نیست و باعث ازار مردم نمیشه؟کجا گفتن که قوانین سربازی باید داد ملتو در بیاره؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۲:۳۴

یه جوان تحصیل کرده تو بهترین سالهای زندگیش که همون جونیه ، به جای اینکه بتونه واسه کشورش مفید باشه ، باید 21 ماه بره سربازی و کارهای بعضی ها رو انجام بده و آب و جارو کنه این جوری خوبه؟ آیا این خدمت مقدس سربازی؟ ما میریم که این چیزارو یاد بگیریم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۲:۴۷

سوال من اینه که چرا ستاد کل نیروهای مسلح با کاهش مدت خدمت مشمولین متاهل که به عنوان مشوقی برای ازدواج جوانان از سوی دولت مطرح شده مخالفت میکنه.چرا اصولا تمامی ارکان این کشور با تسهیل شرایط زندگی مردم مشکل دارند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۲:۵۸

لطفا دخترها و خانم ها رو هم به سربازی بفرستید و اگه اجباری هم نشد سربازی اختیاری خانم ها رو هم تصویب کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۳:۰۷

من در خدمت سربازی با درجه استوار 1 در آگاهی اصفهان مامور بدرقه متهم بودم و همیشه در وضعیت عملیاتی خدمت کردم . آیا نباید خدمت من با سرباز صفر سپاه که به راحتی دوران سربازی رو میگذرونه تفاوت داشته باشه ؟ بنظر من استفاده از سرباز در نیروی انتظامی با این شرایط سخت ظلم . این عدالت نیست

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۲:۱۴

درسته . منم پلیس مواد مخدر تهران خدمت کردم . واقعا نباید فرقی بین سربازیی که با متهم و مجرم و دادگاه سر و کار دارن و سربازهایی که سخت ترین کارشون پست دادنه باشه . واقعا خدمت در نیروی انتظامی خیلی سخته

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۲:۵۶

حمید جان حرف دل من رو هم زدی. واقعا این تبعیض خدمت بین نیروی انتظامی و سایر نیروها وجود داره. من پلیس راهور بودم . کار شبانه روزی و طاقت فرسا !

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۳:۱۵

من هم 18 ماه داخل راهور تهران تمام دردهای عضلانی و تنفسی رو تجربه کردم. خدا قسمت کسی نکنه نیروی انتظامی بیفته.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۴:۱۳

حمید درست میگه. من خودم بیمارستان امام سجاد(ع) ناجا سرباز بودم و به‌شخصه جای خوبی بودم ولی خدایی بخوای حساب کنی سربازهای ناجا حالا چه راهور و چه سایر پلیسها واقعا کارشون خیلی خیلی سخته. واقعا باید یه تسهیلاتی به سربازهای ناجا داده بشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۳:۱۱

میخوام بدونم اینکه میگید استقبال خوب جوانان از سربازی یعنی چی؟ اینجا و همه جا که همه ناراضی هستند.پس این استقبال خوب رو از کجا پیدا کردید.21 ماه میکنید میگید استقبال خوب. چرا به فکر ما نیستید همون 18 ماه هم زیاد بود. یک نظر سنجی بزارید نا بدونید راضی نیستن. کجای دنیا اینجوریه؟بیشترین خدمت رو ایران داره به جز چند کشور.واقعا چرا؟هدفتون چیه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۳:۲۳

باسلام اینجانب در سال 89 با مدرک کارشناسی ارشد به خدمت سربازی رفتم و پس از 10 ما خدمت در دوره دکتری پذیرفته شدم و با انجام پروژه هایی برای نیروهای مسلح 10 ماه کسر خدمت گرفتم و هم اکنون 20 ماه سابقه خدمت دارم. چنانچه میدانید برای استخدام و خیلی مسائل دیگر نیاز به کارت پایان خدمت میباشد. آیا راهی وجود دارد که این 1 ماه باقی مانده را انجام بدهم؟ مثلا مرخصی تحصیلی بگیرم و 1 ماه به خدمت بروم. از همین جا به عنوان دانشجوی دکتری یکی از دانشگاه های تهران در یکی از بهترین رشته ها اعلام میکنم اینگونه سربازی رفتن و مدت زمان آن مورد اعتراض بسیاری از افراد نخبه کشور میباشد. لطفا و قسم به هر کسی که قبول دارید رسیدگی کنید که خسته ایم از این همه بی عدالتی و بی برنامه بودن. با تشکر و احترام

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۳:۳۳

با عرض سلام و خسته نباشید آیا سرفردی که کارشناسی ارشد تمام کرده،تنها فرزند خانواده 6 نفری است،می تواند ار معافیت یا کفالت استفاده کند. ضمناً سن پدرش 48 سال و شاغل است.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۳:۴۱

در خیلی کشور ها مدت سربازی کمتراز ده ماه است اما در ایران 24 ماه است در این مدت فرد هیچ گونه مهارتی نیز یاد نمی گیرد .

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۳:۵۶

با سلام پدر من با 186 ماه حضور در مناطق عملیاتی و جبه های جنگ از زحمتشان جمهوری اسلامی هس ما کلا سه برادر هستیم و طبق قانون هر 30 ماه منطقه دور برادرم معاف شدن پس برا دوتاشون 60 ماه 126 ماه این چیه پس؟ 126 ماه یعنی 10 سال به اندازه کافی یتیم بزرگ شدیم 186 ماه یعنی 15 سال و 6 ماه کافی نیس این همه یتیم بزرگ شدن، یعنی این مدت من بی پدر بودم واقعا میخوام به گوش مسولان برسه که من به اندازه کافی زجر کشیدیم و به فکر یه قانون جدید هم در این مورد باشن به ازای 10 سال حضور در مناطق عملیاتی و پاکسازی میادین مین فک نکنم یه معافیت خواسته زیادی باشه و با این کارشون میتونن به خیلی ها خدمت بزرگی بکنن تورو خدا به گوششون برسونید 186 ماه یعنی 15 سال و 6 ماه بدون سایه پدر... خیلی ممنون میشم خیلی

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۴:۱۳

این همه ملت داره فریاد میزنه که بابا چرا اینقدر مدت سربازی زیاده ولی انگار گوش اقایان نمي شنوه و هیچ وقت نمیخوان به نظر ملت احترام بزارن من خودم 21 سالمه و ترم آخر کاردانی ام و سد بسیار بزرگی به نام سربازی داره منو از زندگی عقب میندازه. بعد میگن چرا تولید خوابیده چرا اقتصاد بیماره وباید به جوان ها میدان داد. نخواستیم به ما میدان بدید تورو به خدا ما رو از این زندگی که داریم عقب ندازین......

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۴:۱۶

كسر خدمت جبهه و مدرك تحصيلي را مثل قبل برگردانيد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۴:۲۹

من لیسانس هستم اما از یه چیزی واقعا بیزارم: اینکه می گویند باید بین سرباز تحصیل کره و تحصیل نکرده فرق وجود داشته باشد! چه فرقی؟؟ چرا باید مدت سربازی یا شرایط خدمت این دو گروه فرق کند؟ کسی که به خاطر شرایط خانوادگی مجبور به اشتغال در مقاطع راهنمایی و دبیرستان شده و نتوانسته به دانشگاه راه پیدا کنه شاید خیلی بیشتر از کسی که در دانشگاه برای درس زحمت کشیده، رنج دیده باشه. اما پیشنهادات من: 1- از تجربیات کشورهای موفق استفاده کنیم و سربازی را اختیاری و حرفه ای کنیم. به قدری مزایای مالی و اجتماعی برای سربازی قرار دهیم تا تعداد نیروی داوطلب سرازیر شود. مثلا کسانی که به خدمت سربازی بیایند بتوانند رایگان یا با هزینه بسیار کم در دانشگاه های معینی تحصیل کنند و از حقوق و مزایا برخوردار شوند

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۴:۲۹

مدت سربازی باید بنا به سطح تحصیلات و شرایط تاهل باشه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۴:۲۹

2- اگر قرار است سربازی اختیاری نشود و به شکل فعلی اجباری باشد، مدت آن را کاهش دهیم. کل مدت سربازی باسد حداکثر 9 ماه باشد. کشور ما به قدری از ضعف سیستم مدیریتی و فرآیندی رنج می برد که دارند برای جبران کم کاری پرسنل ادارات و ارگانها از نیروی سرباز مفت استفاده می کنند. من در دوران خدمت کامل این موضوع را لمس کردم که کارمندان آن ارگان کار نمی کردند و کارها را به سرباز می سپردند. به امید پیشرفت ایران عزیز

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۴:۳۱

مدت سربازی منصفانه نیست باید کاهش پیدا کنه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۴:۳۵

دست مسئولین ایسنا درد نکنه. تو رو خدا در خصوص کاهش مدت خدمت متاهلین پوشش رسانه ای تون رو زیاد کنید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۴:۳۶

مدت زمان سربازی برای ارشد و دکتری باید کاهش پیدا کنه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۴:۴۶

واقعا انصافه که کسایی مثل من که سال 90 دفترچه پست می کنن و اعزامشون به سال 91 می افته یهو بشن 21 ماه خدمت و همخدمتیامون که 2 ماه زودتر اومدن 17 ماه؟آیا این حقوقی که به سربازا میدن 10 درصد حقوق پرسنل پایور هست؟ الان دارن شبا به هر نفر یه دونه سیب زمینی آب پز میدن! اگه بچه ها خودتونم بودن اینقدر ساده و راحت می گرفتید مسائل رو؟ می خواستم بپرسم چطوری اینقدر براتون راحته که 21 ماه از عمر جوونیه مارو به این شکل نابود کنید؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۴:۴۹

سربازی بدترین کابوس جوان رشید و رعنا ایرانی.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۴:۵۲

بابا اینایی که این قانونا را وضع می کنن حداکثر مدرک تحصیلیشون دیپلمه. چه می‌دونن لیسانس و فوق لیسانس چیه؟ بدست آوردن این مدرکا به هزارتا بدبختیه آقای محترم. دانشگاه جای عشق و حال نیست. طرز فکرتون را عوض کنید و یه کم هم فکر این جوونا باشید. بعد این همه درس خوندن وارد محیط نظامی شدیم که مدرک همشون رو جمع کنید اندازه ما نمیشه. خلاصه اینا هیچ! یک کم فکر ما تحصیلکرده های بدبخت باشید. نه که شرایط را برامون سختش می کنید. تو این دو سالی که ما خدمتیم خیلیا که معافیت گرفتند جای ما رو می گیرن و بعدش بیکار بیکار باید بچرخیم. یه تفاوتی بین اینایی که میرن خدمت با اونایی که به راحتی معاف میشن قرار بدید. بخدا اون دنیا سر پل صراط خودم یقه اونی که وضعیت رو واسه ما تحصیلکرده ها ایجاد کرده می گیرم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۴:۵۲

من بابام 62سالشه مادرم پاش اتروز داره دكتر گفته بايد 20ميليون بدين تاپاش عمل كنيم 3تابرادرهستيم نبايد يك برادرم معاف بشه معاف كفالت

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۵:۰۶

من فوق لیسانس دارم و 29 سالمه میخوام برم خدمت اما هیچ انگیزه ای برام نمونده که ادامه تحصیل بدم یا ازدواج کنم...عادلانه نیست که بین یه تحصیل کرده و تحصیل نکرده مدت زمان خدمت یکسان باشه. یه فرد تحصیل کرده فوق لیسانس یا دکتری در حین تحصیل به کشورش خدمت کرده که توانسته باعث پیشرفت علوم کشور بشه تحقیقات علمی انجام داده وقتشو در آزمایشگاه یا هر جایی دیگه صرف کرده. این یک نوع خدمت به حساب نمی آید؟ کل عمر جوانیشو تو دانشگاه گذرانده. حالا با 24 ماه خدمت سربازی دیگه انرژی براش نمونده. یه فرد 29 ساله با این سن بخواد بره سربازی پس کی ازدواج کنه تشکیل خانواده بده وارد اجتماع بشه و ... بایستی بین تحصیل کرده و تحصیل نکرده فرق باشه. بسیار سپاسگذارم. دست بچه های ایسنا درد نکنه. خواهشمند است پیگیری کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۵:۱۳

کاهش مدت سرباز حق مسلم ماست

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۵:۱۵

با توجه به نظرات خوانندگان، به نظر می رسد که خدمت مقدس سربازی از استقبال خوبی بین مردم برخوردار است!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۵:۲۱

من متاهلم با یه فرند باید 21 ماه خدمت کنم . واقعا دارم له میشم تووی این شرایط بد اقتصادی. مسولین به داد ما برسید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۵:۲۹

با سلام بنده فوق لیسانس هستم و 27 سال سن دارم و تازه دوره آموزشی رو در یکی از پادگان های نمونه کشور به اتمام رساندم خواهشمندم خواهشمندم خواهشمندم به فکر افزایش حقوق سربازان (پیشنهاد بنده بین 40 تا 60 درصد حقوق عزیزان کادری) و بهبود کیفیت غذایی(واقعا وضع غذای پادگان نمونه ما مناسب نبود چه برسد به پادگان های دیگر ) و بهداشت پادگان ها باشید با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۵:۳۹

با سلام خدمت همه دوستان عزیز میخواستم بپرسم با توجه به صحبت های بالای سردار کمالی “جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح اضافه‌کرد: دانشجویان انصرافی در صورتی که بخواهند در مقطع جدید ادامه تحصیل بدهند، مدت بهره‌مندی از معافیت تحصیلی برای آنان از نو محاسبه می‌شود و سال‌های قبل در مدت بهره‌مندی‌اش از معافیت تحصیلی تاثیری نخواهد داشت.” ایا من میتونم از رشته ای مثل کامپیوتر که الان ترم ۸ هستم انصراف بدم و مهر ماه یا سال دیگه دوباره وارد دانشگاه بشم و رشته دیگه ای رو بخونم ؟؟(منظورم اینه که در صورتی که ۴ سال معافیت تحصیلی داشتم دوباره بتونم از نوع ۴ یا ۵ سال معافیت بگیرم )

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۵:۴۳

آیا فرزندان شهید برای معاف شدن باید دوره آموزشی را بگذارند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۵:۴۵

تروخدامدتشو کم کنید 15 ماه خوبه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۵:۵۹

با سلام. چرا قانون معافیت دو برادری اجرا نمیشود.چرا طرحهایی مثل معافیت سه برادری و کسر خدمت که اصلا قانون نبود برای مدتی به اجرا در آمد ولی معافیت دو برادری که مجلس آن را تصویب کرد و تبدیل به قانون شده اجرا نمیشود.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۶:۲۰

با سلام کم کاری تیروید ایا باعث معافیت می شود؟ و اگر بله باید حد و مرزی داشته باشد تا فرد معاف شود؟و اگر بله چه حدی و چه مشخصاتی؟ با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۶:۲۳

همیشه شنیدیم میگن خدمت "مقدس" سربازی... آیا خدمت مقدس اینه که راننده شخصی سردار و سرهنگ باشی؟ یا واسه منزلشون خرید کنی؟ خدمت مقدس اینه که 2سال تحقیرت کنن؟ یا توالت و اتاقشون رو تمیز کنی؟ آیا خدمت مقدس اینه که پولدارها با 20الی60میلیون از خدمت معاف بشن و آقازاده ها در بهترین پستها مشغول بشن و یه جوون بی پول و بی رابطه لب مرز خدمت کنه؟ ادعا داریم شیعه علی(ع) هستیم. علی(ع) که بخاطر عدالت از جون خودش هم گذشت...!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۶:۲۶

متاسفانه سربازی برای کشور هیچ فایده ای نداره بلکه مضر هم هست.من کسانی رو میشناسم که با رتبه های 2و3 رقمی کنکور بعد از دوره کارشناسی بخاطر فقر تصمیم گرفتن خدمت کنن تا زود بتونن یه جایی استخدام بشن و همزمان با کار درس رو هم ادامه بدن اما 2سال بعد هیچکدوم دیگه نتونستن ادامه تحصیل بدن.چرا؟ چون از جو درس و دانشگاه بیرون اومده بودن و دیگه مغزشون کشش برا درس خوندن نداشت. چون 2سال فقط درسِ تمکین و حرف شنوی و نظافت توالت و سرویس دادن به سردار و سرهنگ و درجه دار رو یادگرفتن.هیچکدوم از این دوستام توی رشته خودمون موفق نشدن و کار آزاد رو انتخاب کردن در حالیکه اگه سربازی اجباری نبود الان یه دکتر و مهندس و وکیل خوبی واسه کشور بودن. متاسفانه خدمت در کشور ما 2سال بندگی نسبت به درجه دارهاست.2سال اتلاف عمر.2سال مواجه با انواع و اقسام تحقیر و توهین.2سال بی پولی و گذاشتن خرج روی دست خانواده.لطفا به گوش مسئولین برسونید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۶:۲۷

لطفا فراخوان ایسنا در تمام روزنامه ها پخش شود تا درخواست و انتقادات همه مردم مطرح شود - پیغام و خواسته های سربازان را به گوش مقام معظم رهبری برسانید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۶:۳۴

کشورهای دارای سربازی اختیاری: فرانسه- کانادا- اسپانیا- عراق- افغانستان- آمریکا- انگلستان و 80 کشور دیگر کشورهای دارای سربازی اجباری: مغولستان- رژيم اسراییل- سودان- سومالی- گینه استوایی- کره شمالی- کوبا و ايران!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۶:۳۸

کشورهای ناامنی مثل عراق و افغانستان و پاکستان سربازی اجباری رو لغو کردن و مثل 90 کشور پیشرفته و امن جهان یک ارتش حرفه ای ایجاد کردن.آیا کشور ما از این 3کشور نا امن تره که 24ماه سربازی اجباری باید داشته باشه؟یا اینکه آقایون دنبال خدمه‌ی بی‌جیره و مواجبن؟ شاید مسئولین بودجه رو بهونه کنن اما اگه به این 3کشور دقت کنن میبینن که خیلی خیلی از ما فقیرترن.

avatar

به خاطر ادامه تحصیل به دانشگاه رفتیم که بعد از اتمام تحصیلات عالی مثل بقیه دوستان 2 ماه به خدمت برویم اما خواب این را نمی دیدیم که این 2 ماه به 8 ماه و سپس به 24 ماه سربازی افزایش یابد! واقعا این نه قانون است نه انصاف! آنانی که بین فرزندان ایثارگران تبعیض قائل شده اند در محضر الهی جوابگو خواهد بود! هرگز عاملان این بی قانونی و بی مسئولیتی ها را حلال نخواهم کرد! پدرم 24 ماه در مناطق عملیاتی سابقه ایثارگری دارد. آنانی که این قانون را نوشته اند بدانند که در حمله کردهای تجزیه طلب به پادگان این پدرم بود که از خط مقدم دفاع می کرد اما این خواست الهی بود که جانباز و شهید نشد تا به کشور و خانواده اش خدمت کند. 7 سال است در تبریز خبرنگاری می کنم، با اینکه چیزی از مسئولین نمی خواهیم اما به شدت گویا بدهکاریم! مسکن مهر هم به خاطر مجرد بودنمان تعلق نگرفت! اشتغال هم که معلوم است در چه وضعی بوده و عاقبت خبرنگاران چگونه رقم می خورد. به شخصه در انتظار حضرت امام زمان (عج) برای نجات این دنیا ، این کشور و مردم هستم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۸:۲۴

آیا دانشجویی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل میکند نباید طول دوران سربازی او کم شود؟این دانشجو در چه سنی باید وارد بازار کار شود؟با این کار دیگر کسی اهمیتی به ادامه تحصیل نمی دهد در صورتیکه رهبری همواره در بیاناتشان بر تحقق پیشرفت علمی کشور تاکید می کنند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۸:۳۴

لطفا در مورد معافیت فرزندان افرادی که سابقه حضور در مناطق عملیاتی در جبهه دارند هم بنویسید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۸:۴۵

کی جواب ها داده خواهد شد؟ با تشکر از ایسنا برای فراهم کردن همچنین فضایی برای گفتگو با مسئولان

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۸:۵۳

سلام.من دانشجوی فوق شریفم کلی زحمت کشیدم تا بتونم به موقع تشکیل زندگی بدم تو سن مناسب برم سر کار ازدواج کنم ولی وقتی فکر میکنم با این همه تلاش باز باید 21 ماه فقط مشغول سربازی بشم از این همه تلاشم ناامید میشم بخصوص که بر طبق گفته خودشون میخوان امریه سربازیم خیلی کم کنن این یعنی خاک خوردن این همه تلاش علمی .ای کاش حداقل 3-4 ماه اموزش نظامی بود و بقیش از افراد در زمینه ی تخصصیشون استفاده میشد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۹:۱۹

آیا بین کارشناسی ارشد و زیردیپلم فرقی نیست؟؟؟؟؟ و بایستی دوره سربازی یکسان باشد؟؟؟؟ چرا قانون هر روز تغییر می کند و معافیت ها سلیقه ای عمل می شود؟؟؟ چرا دستمزد سربازی اینقدر پایین است و مانند کشورهای پیشرفته، حرفه ای نمی شود؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۹:۵۱

سلام خدا وکیلی این مدت سربازی زیاد نیست؟ 24 ماه؟ ادم از هر سمتی نگاه میکنه میبینه عین یک سکته توی زندگی ادمه.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۰:۱۹

سربازی کابوسی است که با وجود 7 ماه خدمت هر شب رویای معافی می بینم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۰:۲۲

خیلی از جوانان تحصیل کرده در زمینه کار و حرفه خود سهم بزرگی در تولیدات داخلی و پیشرفت اقتصادی و علمی کشور دارند که این خود نوعی سربازی و خدمت ارزنده به مملکت به حساب می آید که متاسفانه اصلا مورد توجه قانون گذاران قرار نگرفته.سربازی اجباری و بی هدف در درجه اول به این اشخاص صدمه و نهایتا موجب اثرات منفی علمی و اقتصادی در کشور میشود.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۱:۰۶

من یکی از دو فرزند ذکور مادری فاقد همسر هستم که نه تحت پوشش کمیته امداد می باشد و نه بهزیستی. اما سن او از 60 گذشته و مبتلا به بیماری هایی از جمله آرتروز می باشد که متاسفانه بهزیستی آن را جز بیماری های نیازمند به مراقبت به حساب نمی آورد.در حالی که او واقعااحتیاج به مراقبت و نگهداری من دارد. خواهشمندم یا شرایط سنی را نیز علاوه بر شرایط موجود لحاظ کنید و یا دایره امراض تعریف شده از جانب نظام وظیفه برای بهزیستی را گسترش دهید. در ضمن علاوه بر اینکه برادر من ازدواج نموده و درگیر زندگی خود می باشد دارای خواهری مجرد در منزل نیز هستم که فکر می کنم این شرایط بیش از هر فرد دیگری مرا واجدالشرایط معافیت کرده است. در صورتی که این موارد خاص از چشم مسئولین کاملا پنهان مانده است. از این اقدام بسیار تحسین برانگیز شما کمال قدردانی را دارم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۱:۳۸

با سلام، چرا وقتي ارتش پول نداره به سربازش برسه مدت خدمت زياد ميشه؟ آيا پدر بدبخت من گناه كرده كه من پسرشم؟ تو سربازي هم بايد جور دولت رو بابام بكشه؟ واقعا خجالت آوره به خاطره نهار و شام سرباز بايد روزي فلان قدر كرايه ماشين بده 2 الي 3 ساعت تو راه باشه تا برسه خونه يه چيز بخوره تا دولت صرفه جويي كنه؟ واقعا زشته. به جاي اينكه قانون 21 را در جا اجرا ميكرديد خيلي خوب بود اين 21 را با حقوق 60 الي 90 درصده تصويب شده به اجرا در مياورديد . فقط زورتون به سرباز ميرسيد؟ اگه زرنگ بوديد يقه ي مجلس رو واسه حقوق 60 الي 90 درصد پايور ميگرفتيد تا ببينيم تو اجراي قانون چقدر مقتدرهستيد يا فقط زورتون به سرباز و پدر مادراي بيچارشون ميرسه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۱:۵۵

می خواستم بدونم چه فرقی بین کسی که سابقه جبهه داره و فرزندش 2 سال پیش به خاطر این سابقه چندین ماه کسر خدمت گرفته با کسی که سابقه جبهه داره و فرزندش تازه توی سال 92 به خدمت اعزام شده و برگ کسر خدمتش هم سال 89 ثبت شده هست . مگر این 2 رزمنده توی یه جنگ مقابل عراق نبودن مگر ؟ تا موقعی که این رزمنده زندس و بچه ش باید بره سربازی این قانون باید در موردش اعمال بشه . ما گناه که نکردیم رفتیم درس خوندیم تا بعدش بریم سربازی . تا بچه قانونگذار تونست از کسریش استفاده کنه این فنون بود اما بعدش دیگه سابقه جبهه و کسری تمام. برشگردونید لطفا تبعیض قائل نشید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۲:۰۹

خدمت در نیروی انتظامی واقعا سخته و باید یه فرقی با خدمت ارتش و سپاه بکنه . چرا باید سرباز نیروی انتظامی با مردم درگیر باشه ولی سربازای سایر نیروها هیچ مسئولیتی نداشته باشن . تازه امکانات سرباز نیروی انتظامی نسبت به سایر یگانها خیلی پایینه .

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۲:۲۰

آیا بهتر نیست که افرادی که می توانند هزینه سربازی را بدهند و سربازی نروند و به جای آن به سربازان دیگر که نمی توانند سربازی را بخرند حقوق بالایی پرداخت شود؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۲:۳۹

این عزیزانی که از قانون سربازی انتقاد میکنند بدانند که اگه به کشور حمله شد چه کسانی باید از ان دفاع کنند .

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۹:۱۰

حمید آقا! نزدیک به صد کشور دنیا سربازی اجباری ندارند به نظرتان مردم آن کشورها به دفاع از کشورشان اهمیت نمی دهند؟ فکر می کنید کی در آن کشورها دفاع می کند؟ ارتش حرفه ای! همینطور که ما خلبان شکاری آماتور نداریم، سربازی که شغلش و آموزش حرفه ای اش جنگیدن نیست هم نباید باشد. مگر می خواهیم جوانان مملکت را با حداقل آموزش بگذاریم گوشت دم توپ سربازان حرفه ای و مجهز آمریکایی؟ نیروهای مسلح برای رسته سربازی هم باید نیرو استخدام کنند و آموزش حرفه ای بدهند، حقوق بدهند و مجهز کنند!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۰:۳۱

حمید جان شک نکن یک سرباز دشمن که خوب آموزش دیده باشه میتونه تا 500 سرباز ما رو یکجا به شهادت برسونه در اون‌صورت و فقط آمار تلفاتمون بالا میره؛ فکر میکنید الان آموزشامون هم صحیحن یا سربازا انگیزه و توانش رو دارن؟ در ضمن دیگه الان جنگ مثل جنگ ایران و عراق نیست که طرفین دوطرف یه خاکریز وایسن و با کلاش به هم حمله کنن.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۲:۴۳

با سلام به نظر من مدت سربازی باید کاهش یابد و کارت سربازی به فروش برسد با این پول میتوان کارخانجات زیادی تولید کرد و کارآفرینی شکل بگیرد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۲:۵۳

جمهوی اسلامی بعد از انقلاب الخصوص بعد از جنگ تحمیلی آنقدر در ساخت جنگ افزار ها پیشرفت کرده که نیاز کمتری به نیروی انسانی ندارد . بنابرین روا نیست یک فرد تحصیل کرده به جای اینکه یاور اقتصاد ایران باشد دو سال از بهترین سال های عمرش را در پادگان ها به الافی بگذراند . خدمت سربازی لاقل باید برای افراد تحصیل کرده با اقساط به فروش برسد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۲:۵۳

به جوونا خیلی ظلم میشه اگه خدمت زیاد بشه حیف نیس عمر یه جوون اونم تو بهترین شرایط2سال تباه شه چرا پس تو کشور های ارووپایی اینتور نیس

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۳:۱۶

با سلام ضمن تقدیر و تشکر فراوان به جهت فرصتی که فراهم آورده اید مسئله ی بنده اینست که از طریق برخی آشنایان متوجه شدم که عرق شدید کف دست از موارد کسب معافیت پزشکی میباشد و با توجه به اینکه این مسئله به وضوح در من وجود دارد اما متاسفانه با وجود مراجعات زیاد به پزشکان و متخصصان مختلف همگی اذئان میدارند که عرق شدید کف دست اینجانب را تائید میکنند اما اطلاعی از قوانین معافیت و اینکه به واقع میزان این مشکل برای تائید چه مقدار باید باشند ندارند و این سر درگمی نسبت به کم و کیف مورد نظر در مورد این مسئله از نظر نظام وظیفه تبدیل به معضلی برای بنده گردیده که استدعا دارم در صورت مرا راهنمایی کنید سپاسگذارم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۳:۲۶

سلام من هشت ماهه خدمت میکنم فوق دیپلمم هستم متاسفانه اینا فکرمی کنن نوکر گرفتن هر بی احترامی دلشون می خواد به ما میکنن انگار نه انگار تحصیل کرده ایم وضعیت غذا که دیگه نگم بهتره استحقاقی ماهانه هم کردن یک روز اخه کسی نیست به اینا بگه یک روز واسه سرباز چی میکنه بیست و یک ماه وقتمونو گرفتن بابا من تواین مدت زندگیمو میبستم به فامیلاشون معافی میدن به مدت سربازی ما اضافه میکنن دیگه چیزی نمیگم...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۳:۳۷

با سلام از حسن نیت وتوجهتون کمال تشکر و سپاس رو دارم و این حرکت رو چیزی جز رسالت واقعی کار خبری نمیدونم اما فارغ از همه ی اینها برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب باید یک نظر سنجی در سطحی عمومی تر و بزرگ تر شکل بگیره و نتیجه اش به گوش مقامات مسئول در سطح کلان برسه البته میدونم امکانات شما محدوده ولی ایسنا میتونه با همکاری سایر رسانه های ارتباط جمعی بانی یه حرکت بزرگ باشه و سپاس ، قدر دان و ارادت همیشگی بخش بزرگی از ملت ایران رو کما فی السابق برای خودش داشته باشه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۳:۳۹

سربازی باید تخصصی بشه و هر دو جنس زن و مرد در اون مشغول به خدمت بشن.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۰:۰۳

سئوال، بنده در سال 89 به خدمت سربازی رفتم سپس در همون سال به دلیل قبولی در دانشگاه نیمه کاره آن را رها کردم،الان مجددا قصد ادامه ان را دارم ،مدت خدمت من با قوانین سال 89 خواهد بود یا سال 92؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۰:۰۹

چرا سربازی رو فروشی نمیکنن تا از درآمد فروشش به بقیه سربازها حقوق درست حسابی بدن؟ من الان با فوق لیسانس و زن و 1 فرزند 8 ماهه با 60-70 هزار تومن حقوق چیکار میتونم برای خانواده ام بکنم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۰:۱۸

تغییر یکباره قانون معافیت کفالت و افزایش سن پدر به 65 سال در قانون جدید،لطمه‌ای بزرگ به زندگی کسانی زد که در حال حاضر متاهل هستند و برای استفاده از معافیت کفالت برنامه ریزی کرده بودند.از مسئولین امر خواهشمندیم در قانون فعلی تسهیلاتی مانند کاهش خدمت ویا تسهیل شرایط برای استفاده از معافیت کفالت برای مشمولین متاهل در نظر بگیرند.خواهشمندم مانند سابق همان سن 59 سال پدر را برای معافیت کفالت منظور کنند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۰:۴۱

1- مدت خدمت سربازی باید کاهش یابد. 2- حقوق سربازان باید افزایش یابد. 3- چرا افراد با تحصیلات متفاوت باید یکسان خدمت کنند؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۰:۵۹

یکی از دلایلی که زنان سهم بیشتری نسبت به مردان در بازار اشتغال دارا شده اند این است که زنان به خدمت سربازی نمی روند و همچنین مردان دوسال از محیط درس و تحصیلات خود دور هستند و طبیعتا بعد از دو سال حافظه آنها از درس و تحصیلات پاک شده اما در مورد زنان اینطور نیست و با سواد بالاتر جذب بازار کار می شوند. باید سربازی تخصصی شود و زن و مرد بروند و اگر هم قرار است زنان نروند باید مردان هم از خدمت معاف شوند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۱:۰۴

خیلی ببخشید دستور صریح دین اسلام حفظ نظافت و پاکیزگی فرد مسلمان است. خوش خلق بودن است. استفاده درست از فکر و عقل و نیروی جوانی جوانان است. اما متاسفانه من در مدتی که دارم خدمت می کنم هیچکدام از اینها را ندیدم. در محل خدمت ما مایع دستشویی یافت نمی شود. در محل خدمت ما به جوانان ارشد و دکتری بی نهایت بی احترامی می شود و فحاشی می شود. در محل خدمت ما به جوان کارشناسی ارشد برق و کنترل می گویند چمنهای کف پادگان را بکن و گرنه اضافه خدمت می‌خوری!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۱:۰۶

شنیدم فرزندان مذکر درجه داران نیروهای مسلح از سربازی معاف می شن، آیا این درسته و اگه درسته چرا مجلس جلوی این قانون تبعیض آمیز رو نمی گیره؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۱:۱۰

ایسنا جان شما چند روز قبل از اینکه جواب سوالات ما رو بدهید با مسئولان ارشد نظام هم سئوالات رو مطرح کنید و تیتر یک خبرتون رو این موضوع قرار بدید. به نظر شما با 70 هزار تومان حقوق در یکماه میشه زندگی من متاهل رو به مدت 21 ماه چرخوند. در ضمن این پیگیری های شما کی نتیجه میده. نکنه مردم رو سرکار گذاشته باشید!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۱:۱۴

نتیجه این کار شما چه زمانی به ثمر می نشیند. یک دست صدا ندارد لطفا با سایر رسانه ها اتحاد کنید تا جوانان ایرانی را نجات دهید سربازی برای چند ماه خوب است. اما واقعا دوسال از وقت یک جوان تحصیلکرده که باید صرف ساخت زیربنای ایران شود از بین می رود و کشور ما روز به روز رو به عقب تر می رود.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۱:۱۷

همین امروز شنیدم یک بنده خدایی خدمتش رو 20 میلیون خریده و کلی هم ادعا داشت که پارتیش خیلی کله گنده بوده! ما که پول نداریم آدم نیستیم. ما که پول نداریم و پارتی نداریم باید تا کی باید با ما با بی انصافی تمام برخورد شود.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۲:۰۷

واقعا متاسفم برای خودمون که 30 سالمون شد و هیچی از زندگی نفهمیدیم.دستتون درد نکنه.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۲:۲۱

با سلام و خسته نباشید من تبعه کشور عراق هستم یعنی مادرم ایرانی و پدرم عراقیست متولد آذر 69 و تحصیلاتم دیپلم تجربی است این نکته رو هم بگم که شناسنامه ام رو یک ساله که گرفتم یعنی شناسنامه ام در تاریخ 1391/20/1 صادر شده. حقیقتا بنده میخواستم بعد از اخذ دیپلم به سربازی برم اما بدلیل تبعه بودن و نداشتن شناسنامه نتونستم. راستش تا الان دفترچه پست نکردم ترسم از اضافه خدمته! و سوال بعدی اینکه چقدر به خدمتم اضافه میشه الان اگه بخوام برم؟ ممنون

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۲:۳۱

سلام میخواستم درباره حضور اتباع عراقی در سربازی بدونم پدرم عراقی و مادرم ایرانی متولد سال 69 ام و یک سالی میشه شناسنامه ایرانی گرفتم میخواستم ببینم اگه الان دفترچه پست کنم چقدر غیبت شامل حالم میشه؟ ممنون

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۲:۳۳

چرا در معافیت پزشکی به آیین نامه توجه نمی شود و پزشکان نظام وظیفه سلیقه ای عمل می کنند؟ مثلا پرولاپس که منجر به نارسایی شده باشد باید معاف شود ولی معالف نمی کنند!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۲:۳۴

چرا فرصتهای شغلی را هدر می دهیم و به جای آنها از سرباز استفاده می کنیم و سرباز پس از دوران سربازی باید دوران بیکاری را طی کند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۷:۲۴

اول از همه مي‌خواستم بگم كه همه مي دونيم اين سوال ها به دست مسئولين نميرسه ولي سنگ مفت گنجشك مفت. من خودم سال ٨٦ از ايران خارج شدم و الان مهندس صنايع هستم خيلي هم دوست دارم برگردم ايران كار كنم ولي به خاطر خدمت سربازي اين كار رو نميكنم چرا مني كه درس خوندم تو يه كشور ديگه ٤ سال مدرك گرفتم بايد بيام برم خدمت بهتر نيست اين درسي كه خوندم و بيام ايران و از طريق كار كردن خدمت كنم. يا من كه مي تونم يه پولي بدم چرا نمي‌ذارين بخرم، اين بهتره يا صبر كنم ٨ سال ديگه خود به خود معاف بشم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۹:۱۹

بنده سال 1388 با مدرک لیسانس 9 ماه خدمت کردم. بعد فوق لیسانس قبول شدم و در دوران فوق لیسانسم سربازی از 17 م اه به 21 افزایش یافت.بلافاصله هم دکترا قبول شدم و الان دانشجوی دکترا هستم .آیا مدت سربازی من 4 سال دیگه بعد از اتمام دکترا افزایش یافته؟ با چه قانونی؟ آیا انصافه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۰۹:۴۴

با تشکر از توجه شما، متاسفانه در قانون جدید تمامی بندهای مربوطه اجرا شده است به جز بند مربوط به حقوق، بایستی توجه داشت که برای افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر به واسطه سن بالاتر و شرایط خانوادگی که اکثراً متاهل بوده و یا در شرف تاهل هستند، 21 ماه خدمت بدون داشتن حقوق مکفی بسیار نامناسب بوده و تبعات روحی و فکری بدی بر جوانان و جامعه خواهد داشت. ضمن آنکه کاهش مدت مرخصی از ماهی 2.5 روز به ماهی 1 روز نیز از جنبه دیگر این مشکلات را تشدید می نماید. من از مسئولین خواهشمندم مدت خدمت افراد دارای مدرک تحصیلی بالاتر را تا حدودی کاهش داده تا این اشخاص در سایر جایگاه های کشور مشغول به خدمت رسانی به میهن عزیزمان باشند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۰:۰۹

تا حالا از این پرسش ها زیاد مطرح شده،ولی معمولا نه کسی توجه میکنه و اگه هم توجه کنن توجیحات خنده دار ارائه میدن.....ما که ازشون نمیگذریم خدا هم نگذره ان‌شاءالله!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۰:۱۰

اولا مدت خدمت باید کاهش یابد دوما برای سرباز حقوق کافی داده شود تا سربار خانواده نباشد با تورم موجود واقعا معضل اساسی است سوما برای کسانی خدمت سربازی می روند امتیازی داده شود از جمله در استخدام ودر بقیه امکانات ممکن مانند وام اشتغال و...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۰:۲۱

سلام.من یه سوال داشتم خدمت مسئولین.می خواستم بدونم چرا سربازای وظیفه باید سرپست برن ولی کادریا نه. چرا همه کارای سخت و دور از شان واسه سربازه. مگه کادریا حقوق نمی گیرن خب نباید یه کاری کنن با حداقل حقوقشون حلال بشه؟ سربازا حتی اگه ستوان یک هم باشن باید برن سرپست(البتته گویا دیگه ستوان یکی به سرباز نمی دن)ولی گروهبان کادرهم سرپست نمی‌ره.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۰:۳۹

من دانشجویی هستم 25 ساله که امسال مدرکم را میگیرم ولی هنوز سربازی نرفتم خواهشم این است که مدت زمان سربازی را کم کنید 24 ماه واقعا زیاده من وقتی از سربازی برگردم 27 سالم شده تازه اون موقع باید به فکر کار وزندگی باشم میشه؟ نمیشه در ضمن اگه میشه یه کاری کنید برای خدمت هرکس شهر خودش بیفته با مدرک لیسانس که بتونیم نصفه روز باقیمونده را کار کنیم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۰:۵۳

سلام، خسته نباشید، با توجه به افزایش احتمالی حقوق و محاسبه مدت سربازی به عنوان سابقه بیمه‌ای، موضوع آسیبهای افزایش مدت خدمت سربازی کاهش می‌یابد. اما موضوعی که از دیرباز مورد انتقاد قرار دارد، عدم بکارگیری نیروها در حوزه‌های مرتبط است. فارغ‌التحصیلان گروه‌های فنی در مرزبانی یا گروه‌های علوم تحلیلی و دریافت دوره‌های منسوب به دوره کد. لطفا در سیاست‌گذاری‌ها به نحوی تصمیم سازی شود که از نیروی بی تجربه اما با دانش حداکثر بهره برداری شود. با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۰:۵۹

با عرض سلام، بنده و بسیاری از سربازان یگان متاسفانه در حال حاضر سربار خانواده هستیم. چون حقوقی که داده می شود، کفاف 5 روز اول ماه را بیشتر نمی دهد و ما فرصت و توان اشتغال هم نداریم. طبق محاسبات بنده، حقوق سربازان باید حداقل 6 برابر شود تا از پس مخارج اولیه و عادی بر آییم! 50 - 60 هزارتومان حقوق بیشتر شبیه توهین است تا تامین هزینه های اولیه شخص! لطفا منعکس کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۰:۵۹

وقتي قانون 60 الي 90 درصد حقوق پايور تصويب شده چرا قسمت 21 ماه خدمت به اجرا در اومده؟ آيا زورتون به مجلس براي گرفتن اين حق و دريافت بودجه نرسيد؟ فقط زورتون به سرباز رسيد؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۱:۰۲

خوشبختانه کشورمون در شرایط جنگی به سر نمیبره که سربازی اجباریه، چرا با این شرایط دوره سربازی رو اختیاری نمیکنید، کشورهای دارای شرایط بحرانی عراق و افغانستان هم سربازی اجباری ندارند ، واقعا چرا؟ چرا اونا به جووناشون احترام میذارن ولی برای ما اینحوری نیست.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۱:۱۶

با سلام میخوام بگم که چرا برای دخترها سربازی نمی‌ذارین؟ مگه روایت نداریم که شوهرداری جهاد خانمهاست؟(؟!) بالاترین دلیل افزایش آمار طلاق همین عدم مهارت دختران در رابطه با شوهرداری است. چرا باید یک پسر 2 سال از بهترین سالهای عمر خودش رو به اجبار به سربازی بره ولی دختر همچنان به ادامه تحصیل بپردازه؟ چرا بالانس و تعادل رو بهم می زنید؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۱:۱۷

پدرم 12 ماه و 11 روز در جبهه حضور داشته است. آیا در مدت سربازی بنده تأثیر دارد ؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۱:۲۱

با سلام، به نظر من یک نیروی نظامی مجهز وپیشرفته و کوچکتر در دفاع از کشور کارآمدی بیشتر دارد. من از مسئولین محترم نظام وظیفه تقاضا دارم مدت سربازی به روال سابق 18 ماه با کسریها برگردد تا انگیزه خدمت در سرباز بالاتر رود. ممنون

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۱:۲۵

واقعا میشه با همین نظرسنجی کوچیک خواست منطقی و درست همه جوان های مملکت دید. جوانهایی تحصیلکرده ای که به معنای واقعی عمرشون در دوران سربازی تلف میشه و در واقع این سرمایه های این کشور که داره از بین میره... می خوام ببینم در مقابل این نظرات صحبتهای کاملا صحیح مسئولان چه جوابی دارند ...احتمالا بازم همون جواب های همیشگی و تکراری... با تشکر از شما ایسنای عزیز

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۱:۳۱

با سلام، آیا دارندگان کارت پایان خدمت معمولی سال 89، حتما باید برای تعویض به کارت الکترونیکی اقدام کنند؟ در سایت ناجا (نظام وظیفه) برای دارندگان معافیت اقدام به تعویض توضیح داده شده. اگر تا کنون اقدامی نکردیم تا کی مهلت داریم؟ چه مدارکی نیاز است؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۱:۵۴

ما نیروی سرباز کم نداریم که اینها دارند مدت سربازی رو سخت گرفتند، میدونید چند نفر از درجه دارهامون یک راننده اختصاصی داره که اون راننده بدبخت سرباز هست؟ اگه اون آقای درجه دار یا مسئول خودش بشینه پشت فرمون و رانندگی کنه و بذاره این جوان برای اینده زندگیش کاری کنه مگه چی میشه؟ به خدا 60 درصد سربازهای کشور ما به خاطر زیاده خواهی مسئولین پادگان ها و مناطق نظامی هست... آقا به قباش بر می خوره که چند دقیقه وقت بذاره اتاق کارش رو تمیز کنه، باید براش یه جوان رشیدی رو بفرستند که از عمر و زندگیش بزنه برای گرفتن یک کارت پایان خدمت و دو سال برای یک مسئول چایی بریزه، میزش رو دستمال بکشه، پا بکوبه و و و آقا ما از اسلام فقط اسمش رو یاد گرفتیم و اعمال ظاهریش رو برای رسیدن به اهدافمون... جوان ها از این وضعیت راضی نیستند، نیستند، نیستند...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۲:۱۳

چرا کسانی که معاف میشن باید دوره اموزشی رو برن؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۲:۱۶

خواهشا قانون استفاده از کسر خدمت رو به حالت قبل برگردونید.من پدرم 24 ماه جبهه داشت اما هیچ استفاده ای نکردم.واقعا انصاف نیست که مدت خدمت واسه یه فرد بیسواد و یه فرد تحصیل کرده یکسان باشه

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۲:۴۹

با سلام میخواستم بگم خدایی چطوری این تصمیم رو گرفتین که سربازی بشه 21 و24 ماه. میاین عده زیادی رو معاف میکنین ولی زجرشو بقیه باید بکشن واقعا فکر میکنین این عدالته؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۲:۵۴

تجمیع جانبازی و رزمندگی منظور گردد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۲:۵۹

چرا ما باید تاوان 2 سال خدمت رو بدیم.چرا سر ما رسید کسری ها تعطیل شد.آیا این انصاف،نوبت ما رسید اینجوری بشه.شما که جای ما نیستید ببینید چی میکشیم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۳:۰۵

مدت سربازی کم شود. تمام

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۳:۰۸

مطمئن باشید با افزایش مدت خدمت تعداد سربازان فراری نیز بیشتر میشود.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۳:۲۶

من متاهل چرا برم سربازی؟ اصلا من نمیخوام این خدمت مقدس رو انجام بدم دست بردارید از سر ما.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۳:۴۱

امیدوارم مسئولان نظام وظیفه حرفی برای گفتن بغیر از (سربازی خدمت مقدسی است) داشته باشند. این همه مخالف برای اجباری بودن چرا اختیاری نمی‌کنید سربازی را.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۳:۴۲

سلام به اميد روزي كه حقي از جواني ضايع نگردد من براي عدالت در قانون چند پيشنهاد دارم خواهشمند است در نيروهاي مسلح بررسي گردد تا حقي از هيچ جواني ضايع نگردد. آيا مكانيزمي وجود دارد كه بعد از اعطاي كارت معافيت پزشكي يا كفالت وضعيت آن شخص بعد از دريافت كارت پايان خدمت بررسي گردد؟ به طور مثال اگر شخصي از معافيت تك فرزندي پدر 65 سال استفاده كردخداي نكرده پدر آن شخص بعد از 2 ماه فوت كرد آيا وضعيت اين شخص بررسي ميشود؟ آيا شخصي از معافيت پزشكي استفاده كرد 1 سال بعد اومديم و با پيشرفت علم درمان شد آن شخص مشمول ميشود؟ آيا شخصي كه از كفالت نگهداري از مادربزرگ استفاده كرده اگر 5 ماه بعد مادربزرگ فوت كرد آيا آن شخص مشمول ميشود؟ لطفادر هنگام اعطاي معافيت ها وضعيت آن شخص را حداقل تا 3 الي 5 سال بعد از دريافت آن معافيت سالانه بررسي نماييد تا حقي از جوانهاي ديگر كه 2 از عمر خود را خدمت كرده اند ضايع نگردد .از ايسنا تقاضا دارم اين موضوع را پيگيري كند تا عدالت اجرا گردد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۳:۴۴

سربازی وظیفه همه هست کسانی که از کم شدن زمان سربازی دم مزنند کسانی بودنند خدمت کردنند تا شما درس بخوانید حالا باید شما خدمت کنید ما در امنیت باشیم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۳:۴۷

سربازی فرزندان ایثارگرانی که 24 ماه سابقه حضور در جبهه دارند چگونه است؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۳:۵۱

لطفا تكليف سرباز جوانهايي كه سربازي نرفته‌اند را مشخص كنيد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۴:۰۲

به خدا تبعیضه. منی که پدرم یه عالمه جبهه و خدمت در استانهای جنگی مثل کرمان(؟!) رو داره با تغییر قانون الان باید برم سربازی ولی هزاران نفر تا قبل از تغییر قانون ازش استفاده کردن و معاف شدن.آخه من چه گناهی کردم که دو سال دیرتر از اینا به دنیا اومدم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۴:۰۹

به نظر من سربازهای ناجا باید حقوق بالایی بگیرن. چرا که مستقیما در کارهای اجرایی کشور درگیرن. حقش نیست که با اونا همانند یا شاید بدتر از سایر نیروها "ارتش و سپاه" برخورد بشه. باید بهشون یه پاداش ویژه داده بشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۴:۱۹

اميدوارم خبرگزاري عزيز ايسنا اين سئوال را از مسئولين محترم بپرسد كه چرا خدمت سربازان نيروي انتظامي با ساير ارگانها بايد يكي باشد به خدا خدمت تو نيروي انتظامي خيلي مشكله.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۴:۲۲

بنده با کارشناسی متالوژی در پلیس راه خدمت کردم، گشت و ایست و بازرسی داخل برف و بارون و باد و تعطیلی هم که نداره. همش آماده باش و هزار سختی دیگه. میشه بفرمایید چرا ما باید تو این شرایط خدمت کنیم ولی سربازهای ارتش و مخصوصا سپاه باید به راحتی در پادگانها و ... سرباز باشن. باید سربازای نیرو انتظامی کمتر خدمت کنن.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۴:۲۳

خدا هم بر ظلمی که به ناروا بر جوانان این مملکت میره شاهده! اجر مسئولینی که به ناحق مانع جذب سرباز حرفه ای میشن اون دنیا!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۴:۴۹

من خواهر و برادرم ازدواج کردن و سن پدر و مادرم بالای 65 هست. آیا در خدمت من تاثیری ندارد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۴:۵۲

خدمت در نیروی انتظامی بسیار سخت است - سربازان راهور ناجا باید از حق بدی آب و هوا برخوردار شوند - حقوق سربازان راهور باید دویست هزار تومان باشد و مرخصی سربازان راهور 2.5 روز در ماه باشد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۵:۰۱

من یه سوال داشتم من الان معافیتی دارم که مال قانون کسرخدمت جبهه هستش و واسه من 17ماه کسری زدن وچون من داشتم درس میخوندم اون موقع نتونستم برم خدمت الان میخوام بدونم میتونم از اون کسری استفاده کنم البته کسری خدمتم تو سیستم نطام وظیفه ثبت شده ؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۵:۲۷

سلام لطفا حتما این مطلب رو به مسئولین امر اعلام کنید. ما سربازان راهور رشت یا بهتر بگم افسر و درجه داران وظیفه راهور رشت روزی تقریبا 14 ساعت پست می دهیم یعنی از ساعت 6:30 صبح تا 14 و دوباره از ساعت 14 تا 22:30 بعضی اوقات هم تا 23 پست می دهیم انهم هر روز استراحتمون هم هفته ای یک نصف روز و یک هفته در میان یک نصف روز جمعه آخه مگه میشه 14 ساعت در روز سرپا ایستاد انهم هر روز بخدا ما داریم از خستگی میمیریم چرا تهران با این همه ترافیک و تقریب همه استانهای دیگه شیفتی هستند اما ما همه روزه و هر روز 14 ساعت سرپا پست بدیم شمارو به جان امام زمان(عج) رسیدگی کنید این حرف و خواسته یک شخص نیست از طرف کل سربازای راهور رشت البته مسئولین می گویند بخاطر کمبود نیرو می خوام بدونم فقط رشت کمبود نیرو داره و اینکه خب ما چه گناهی کردیم 21 و 14 ماه روزی 14 ساعت تو هر شرایط آب و هوایی سرپا بمونیم بدون استراحت.متشکرم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۶:۳۰

جوابشون میشه این: چون تو قانون جدید این شرایط پیش بینی شده ما هم اجرا میکنیم! چون تو قانون جدید خبری از کسر خدمت نیست ما هم اجرا نمیکنیم! چون تو قانون جدید... بابا مشکل ما با همین قانون جدیده که خود نظام وظیفه ساخته... بابا چه وضعیه این؟ چرا باید یکی دقیقا با شرایط من فقط 2 ماه بره خدمت بعد من که رفتم درس خوندم بیام 21 ماه برم خدمت!... من بابام 20 درصد جانبازه و چند ماه هم سابقه حضور تو جبهه داره، دوستم هم دقیقا شرایط من رو داره، ولی اون دانشگاه نرفت و 2 سال پیش 2 ماه رفت 16 ماه هم کسری واسش درست شد، ولی من باید 21 ماه تمام برم... بابا رئیس محترم نظام وظیفه خودت رو بذار جای من! آخه این درسته؟ اینه عدالت و انصاف؟ واقعا اگه عدالت رو برقرار نکنید نمی‌بخشیمتون، به والله ازتون نمی‌گذریم و اون دنیا باید جواب بدین!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۶:۳۰

نماینده مردم خرم آباد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی: معافیت متاهلین از سربازی مشوقی برای افزایش ازدواج است این هم لینک خبر: http://www.isna.ir/fa/news/92021107911/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%86%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۹:۰۱

برادر من اینکه لینک همین صفحه است گذاشتی.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۷:۱۳

1- چرا باید از اساس این خدمت ضروری باشد؟ 2- بر فرض ضروری بودن این مسئله، استفاده از سربازان باید براساس نوع مهارت صورت پذیرد. 3- چرا استفاده از امریه برای افرادی با مدارک بالاتر سخت تر شده است و محدودیت های بسیاری در این خصوص اعمال می شود؟ (برای مثال استانداری، جهاد کشاورزی و... اعلام نیاز خود را فوق دیپلم و لیسانس اعلام کرده اند نه فوق دیپلم به بالا یا...) 4- مسئله خرید سربازی چرا نباید ادامه پیدا کند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۸:۰۲

اگه سربازی اختیاری بشه تکلیف ما که رفتیم چی میشه؟ قطعا تبعیض امیز است مگر اینکه برای کسانی که رفته اند یک امتیازی در نظر بگیرند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۸:۰۴

همین الآن من جواب احتمالی برخي مسئولان نظام وظیفه رو به سئوالات دوستان می‌دم! سوال: چرا در کشور ما بر خلاف دنیای پیشرفته سربازی اجباریه؟ جواب: در کشور ما یک نگاه خاص نسبت به سربازی وجود داره و ساختار دفاعی و سوق الجیشی ما ایجاب میکنه که سربازی اجباری باشه (چقدر قانع شدیم!) سوال:چرا حقوق سربازان مطابق قانون جدید ازایش پیدا نکرد؟ جواب:طبق بودجه ای که از طرف دولت تامین شده مقرر شد که حداقل حقوق سربازان فعلا افزایش پیدا نکنه و به مقدار قبلی باقی بمونه (جواب از این بهتر؟) سوال: چرا معافیت کفالت از 59 سال تمام به 65 سال افزایش پیدا کرد؟ جواب: این کار رو برای اين انجام دادیم که کسانی که پدرشان واقعا ناتوان است معاف بشن(دم شما گرم. پس هیچ‌چی) سوال: چرا در قانون جدید به تحصیلات بهایی داده نمیشه و سربازی 15 ماهه برای دکترا شده 21 ماه یا نخبگان دیگه معاف نمیشن؟ جواب: اتفاقا در قانون جدید بیشتر به تحصیلات بها میدیم. چون نخبگانی که قبلا معاف میشدن حالا میتونن با هزار تا وثیقه به مدت 1 ماه برای شرکت در کنفرانس علمی برن خارج(از این بهتر چی هست دیگه؟)

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۸:۲۸

به نظر بنده به عنوان یک سرباز مدت خدمت مقدس سربازی کم است و باید به 36 ماه افزایش یابد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۸:۲۸

همه پسرا باید برن سربازی وگرنه در حق اونایی که رفتن اجحاف میشه....

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۸:۲۹

فقط باید پارتی داشته باشی وگرنه سخت ترین شرایط قرار میگیری...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۸:۳۰

با اندکی تفکر میشه فهمید که شرایط امروز با سال های قبل خیلی فرق کرده. قبلا با مدرک دیپلم می تونستی بری سر کار ولی الان حداقل مدرک مورد نیاز شده لیسانس. فکر کنید سال های قبل جوون دیپلمه که 18سالش بود وقتی از سربازی می آمد تازه 20سالش میشد 2سالهم دنبال کار و تامین سرمایه دیگه 22 سالگی میتونست ازدواج کنه اما الان یک فارغ التحصیل ارشد25سالشه. بعد از سربازی و پیدا کردن کار میشه 29ساله تازه به فکر ازدواجه. بقیش دیگه خودتون میدونید چه پیامدهایی دارهاین دیر ازدواج کردن...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۹:۰۳

تو رو خدا به مسولین بگین به کیفیت زندگی سربازا رسیدگی کنند. تو این دو سال شرایط خیلی سختی وارد میشه به سرباز.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۹:۰۶

تروخدا به مسئولین کشور بگید موقع تصمیم گیری عدالت رو بین همه مشمولا برقرار کنن فک کنن که بچه ها و برادرای خودشونن که قراره مطابق تصمیم های اونا اعزام بشن زمان خدمت که به 21 ماه تغییر کرده در حالی که تا چند ماه پیشش 17 ماه بوده اون هم با این اوضای بدی کاری کی جواب عمر به باد رفته جوونایی رو میده که فقط چند ماه دفتر چشون رو دیر پست کردن ؟؟ واقعا کی ؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۹:۱۵

من 30 سالمه و تا امروز درس خوندم!!! کارشناس ارشد هستم. الان باید پول در بیارم و ازدواج کنم. اگه برم سریازی 2سال حیاتی زندگیمو باختم!! ترجیح میدم غیبت کنم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۹:۲۱

واقعا دولت چرا در نیروهای انتظامی از سرباز استفاده می کنه. یه سرباز بدبخت که باصطلاح شانسی میفته نیروی انتظامی تا میاد خدمتش تموم بشه امواتش جلوی چشماش میاد . همش استرس استرس استرس .

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۹:۲۹

دوستان درست می گن : خدمت در ناجا همش بدبختیه ، چه کلانتری ، چه راهور ، چه مواد مخدر ، آگاهی ، مرزبانی و مابقی جاهایی که مربوط به نیرو انتظامیه. مسئولین باید یه فکری برا سربازهای ناجا بکنن ...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۹:۴۷

چرا كسر بسيج از حداكثر 9 ماه در سالهاي قبلي به حداكثر 6 ماه كاهش يافت؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۲۰:۰۸

با سلام همه حرفاتون قبول اما کسی تو مرزبانی خدمت کرده که بدونه سختی چیه؟1ماه حموم نکردن چیه نداشتن آب وبرق چیه؟کمین رفتن رو مارو عقرب چیه..بازم براتون بگم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۲۱:۰۶

عدالت در سربازی رعایت نمیشه چرا فرزندان فرماندهان سپاه و ارتش از خدمت معاف می شوند ؟چرا عده ای به صرف اینکه بسیج هستند عضو فعال و کارت سبز دارند به سربازی نمی روند ؟ چرا سربازان نیرو انتظامی در بدترین شرایط خذمت می کنند و سربازان سپاه به قول خودشان در هتل خدمت می کنند؟چرا کسانی که پارتی دارند به راحتی در هر ارگانی که می خواهند امریه می گیرند اما کسانی که آشنا و پارتی ندارند نمی توانند و .... واقعا چه کسی به این ابهامات پاسخ خواهد ؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۲۱:۰۸

چرا افراد با تحصیلات متفاوت باید یکسان خدمت کنند؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۲۱:۱۴

سلام ... بنده خودم سرباز هستم واقعا خدمت 21 ماه زیاد است و بهتر است به همان مدت 18 ماه برگرد...همچنین در مورد معافیت دو برادری خداییش انصاف نیست از بعضی خانواده ها 3 یا پسر به خدمت بروند ولی تک پسرها معاف شوند...همچنین آیا بهتر نیست به جای معافیت همگی را به خدمت ببرند و طول خدمت را کم کنند ؟؟؟ چگونه است کسی که بر فرض از معافیت چشم استفاده کرده بیرون می تواند کار کند خب از این فرد هم می توان در کارهای اداری نیروهای مسلح بهره برد...بهترین راهکار همان بردن همه به خدمت و کم کردن زمان خدمت است....

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۲۱:۳۷

من متولد 55 هستم. سربازی هم نرفته ام! عمرم به خاطر همین سربازی نرفتن تلف شد. درس کار و همه چیزم. درسته باید میرفتم ولی الان با این سن چطور میتونم با افرادی که نصف سن من را دارن برم. چرا سربازی را انتخابی و حرفه ای نمیکنین. از این همه نظر پای این خبر باید بفهمید این یک مشکل و معضل بزرگه. انجام دانش و ندادنش هر دو مشکل ساز شده.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۲۱:۴۷

با سلام پدر بنده 21 ماه جبهه 8 سال دفاع مقدس بوده و کارت ایثارگری ارتش رو هم دارد میخواستم بدونم که من میتونم بابت قضیه فوق کسری سربازی بگیرم یا نه؟، با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۲۱:۵۶

سلام 26 سالمه با فوق لیسانس و داشتن یک فرزند باید برم سربازی به مدت 21 ماه واقعا اعصابم ریخته بهم من مسئولان را در قیامت نمی بخشم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۲۲:۴۰

فایده این فراخوان چیه؟ستاد مشترک گوشش به این حرفا شنوانیست.از 12سال پیش همه میگفتن سربازیو کم یا حذف کنید ولی الان داریم میبینم کم که نکردن هیچ اضافشم کردن.اگه ستاد زیر نظر دولت بود شاید تا حالا به خواست مردم توجه شده بود

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۲۳:۲۴

راجع به کسانی که حین خدمت برای ادامه تحصیل رفته اند سوال بپرسید،آیا با قانون سال اعزام به خدمت ادامه میدهند؟ اگر نه این اجحاف بزرگی است، من اگر میدانستم به هیچ وجه برای ادامه تحصیل ترک خدمت نمیکردم که حالا بجای 16 ماه 21 ماه خدمت کنم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۲۳:۳۴

چرا ارتش حرفه ای نداریم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۰۰:۰۰

سلام. من سال 90 به خدمت اعزام شدم(خدمت 18 ماهه بود). 6 ماه خدمت کردم بعدش برای ارشد مرخصی تحصیلی گرفتم. حالا میگن چون بعدا اعزام مجدد میشم خدمت من 21 ماهه میشه. سوال من اینجاست اگر من اینقدر پروژه ی کسری خدمت بگیرم که با این پروژه ها بتونم کارت پایان خدمت بگیرم و کارم به اعزام مجدد نکشه خدمتم 21 ماهه است یا 18 ماه. از خبرگزاری ایسنا هم برای ایجاد یک چنین فضایی متشکرم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۱۴

من هم دقیقا این سوال رو دارم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۰۰:۱۲

از آقایون بپرسین بچه های خودشونم 21 ماه میرن سربازی و عمرشون رو هدر میدن یا این سربازی مال ما بدبخت بیچاره هاست

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۰۰:۲۴

من الان 27 سالمه تازه خدمت سربازی رو شروع کردم کی تموم میکنم؟؟؟؟؟ بعدش چیکار میکنم؟؟؟؟ شغل چی؟؟؟؟ ازدواج؟؟؟ جان هرکی دوس دارین فکری به حال ما بکنید - به خدا 21 ماه خیلی هستش یه روز خودتونو جای من بگذارید .....

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۰۰:۴۰

میشه لطفن بگین حدافل و حداکثر وزن برای معافین چقدره ؟ نمره چشم چقدر باید باشه ؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۰۱:۰۳

با عرض سلام قانون معافیت سربازی تعداد فرزندان پسر خانواده سالها پیش به این ترتیب بود که دو پسر بروند سومی معاف میشود اما این قانون به این شکل عوض شد که 3 پسر بروند چهارمی معاف خواهد شد حال شایعاتی در خصوص برگشتن قانون به حالت قبلی در جامعه شاهدیم خواستم ببینم که ایا واقعیت داره که قانون دوبرادر سربازی رفته و سومی معاف به اجرا در خواهد امد یا خیر باتشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۰۱:۲۱

توضیحات کاملی در رابطه با چگونگی اخذ امریه سربازی و مدت زمان خدمت به شکل امریه میخواستم.ممنون

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۰۹:۳۱

من 29سال سن دارم و خدمت سربازی هم انجام ندادم,نرفتن من به خدمت بخاطر وضع معیشتی و اختلافاتی بود که در بین برادرها با پدر و مادرم بود,و حال من4سال میشه که ازدواج کردم و صاحب یک فرزند هستم و با این وضع گرانی حتی یک روز هم نمیشود خانواده را ترک بکنم ,مانده ام که با این شرایط باید چکار کنم,خواهشا جواب من را بدهید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۰۷:۱۵

سلام..معافیت دوبرادری که اجراش به عهده نظام وظبفه گذاشته شد کی اجراش میکنن..از تصویب این قانون تا حالا 3 سال میگذره ولی خبری ازش نیست.. به این آدرس برید میفهمین چند هزار نفر 3 سال گرفتار این معافیتن www.sarbzi.us

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۱۰:۱۷

باسلام.من مشمول خدمت هستم وتاسال96معافیت تحصیلی دارم میخواستم بپرسم چون کفه پاهام صاف هستند آیا معاف میشم چون هم تک پسرم هم متاهل متشکرم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۱۰:۴۲

به نظر من سربازی رو 2 ماه آموزشی تشکیل بده آون هم اجباری برای همه حتی فرزندان نظامیان به جای رژه، به چپ چپ و به راست راست آموزشهای حرفه ای بدهند و فقط تنبیه وبه شمار سه نباشد. امیدوارم مسئولان هرچه سریعتر اجرا کنند این طرح را

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۱۵:۲۶

با سلام من یه فوق لیسانس هستم که الان تیو ماه 5 خدمت هستم . واقعا کل بد بیاری های ممکن نصیب ماشد . اول از همه طرح دو برادری رو مطرح کردند که شورای نگهبان تایید نکرد تا امیدمون پرپر بشه !‌ گفتیم اشکال نداره رفتیم زحمت کشیدیم و درس خوندیم با هزار بدبختی ! میریم 16 ماه خدمت می کنیم و تموم میشه ولی از شانس بد ما خدمت رو کردین 21 ماه و به اندازه پشیزی هم برای مدرک تحصیلی قائل نشدین ! یعنی یه نفر با دکترا و فوق لیسانس باید به اندازه یه سیکل یا بی سواد خدمت کنه ! بازم گفتیم اشکال نداره . گفتیم اگر اینطور شده از طرفی حقوق ها هم باید طبق قانونی که خودشون به اون استناد کردند باید حداقل بشه 280 هزار تومن ! که این مورد انگار نه انگار که اصلا وجود داره و قانون هستش و لازم الاجرا !

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۱۵:۲۶

واقعا جای خنده داره نظام وظیفه که خود مجری قانون هستش و ید طولانی در بدتر کردن وضعیت خدمتی برای سربازان داشته ( البته با استناد به قانون )‌ مورد افزایش حقوق رو نادیده میگیره و کسی نیست که ازشون بازخواست کنه ! اگر توانایی پرداخت ندارین ما هم توقعی نداریم فقط زحمت بکشین شرایط خدمت رو به شرایط سال 90 برگردونید تا بیش از این عمرمون تو سربازی تلف نشه !

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۱۵:۲۷

یه مورد هم بگم برای تلطیف فضا اینکه اکثر اقایان در مصاحبه هاشون میگنند که سربازی برای مرد بار اوردن پسر هاست ولی حالا ما که هیچ ولی یه سرباز صفر برگشت به من گفت مهندس تو خونه گفتند می فرستیم خدمت تا مرد بشی اما نمی دونند اینجا اونقدر برای درجه دارا اشپزی کردم و بشور بساب کردم براشون اخر خدمت یه خانم کامل تقدیم خانواده میشم :)‌

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۱۵:۵۲

1-اخه توی زمانی هستیم که با گفتمان همه چی حل میشه چرا سربازی اجباریه ؟؟؟ 2-حالا قبول باید از میهن خود دفاع کنیم چرا 24 ماه که 19 ماهش فقط بیهوده هستش؟؟؟ چرا وقتی میشه با همون 3 ماه اموزشی قوانین و مقررات جنگ رو اموخت 24 ماه هست همون 3 ماه خوبه !!! 3- هزینه ی این همه سرباز از کجا میاد دولت دوست داره هزینه اضافی خرج یه سری ادم هایی کنه که میتونه بجای مصرف کننده پول خودشون تولید کننده پول باشن ؟؟؟ دوست من سربازی رفته الان توقعش از کار رفته بالا میگه من که سربازی رفتم دیگه دنبال کار غیر دولتی نمیرم ول ول توی خیابونا راه میره اما با موتورش 2 نفر ادم جابجا نمیکنه خرج موتورش در بیاد پیشنهاد : خدمت سربازی 3 ماه اموزشی اجباری 19 ماه اختیاری با توجه به این که هر کس خدمت اختیاری رفته باشه از امتیازیاتی برخوردار باشه تبصره :همه از یه سری اخیتارات برخوردار بشن مثل خرد و فروش گرفتن وام بصورت عاد از بانک . ان کسانی که به خدمت اختیاری رفتن از مزایای بیشتری برخوردار باشن مثل پذیرفته شدن راحت تر در ادارات دولتی و گرفتن وام هایی با بحره کمتر و ....

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۱۶:۵۱

سلام 1.سربازی سیگاریم کرد. 2.بقران به خاطر سربازی ازکسی که زندگیم بود و شیرینی خورده هم و قراربود ازدواج کنیم جدا شدیم و بقران افسردگی گرفتم. 3.چه دورغ هایی که بخاطر مرخصی نگقتم و........ آقایی که قانون میریزی منتظر قانون خدا هم باش که شما میگین مثلا ماده 1 سرباز 21 ماه خدمت کنه.خدا هم تو قران فرموده به زبونه خودمون دل کسی رو نشکنین که اگه بشکنین..........!!!!!!منتظرم قانون خدا رو ببینم که با زندگی این همه جوون بازی کردین.منظر باشین...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۱۹:۵۶

چرا کسانی که سال 90 رفتن خدمت باید 18 ماه خدمت کنند ولی ما که 92 رفتیم 21 ماه خونه کسایی که سال 90 رفتن رنگین تره مگه ما دنبال عدالت نیستیم در ضمن وضع داهار و شام در اکثر پادگانا با مشکل کمبود و کیفیت روبرو است از نظر مالی نگاهم کنید به صرفه نیست اگه واقعا نظر مردم و اکثریت اهمیت دارد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۲۰:۲۵

من 30 سالمه و سرباز غایب هستم و متاهل می باشم که به دلیل مشکلات مالی امکان رفتن به سربازی برایم مقدور نمی باشد خواهشمند است یا حقوق سربازها را افزایش داده یا معافیت سنی برای سربازان غایب باغیبت طولانی در نظر بگیرید.با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۲۱:۴۱

سلام، انصافا کسی که مدرک لیسانس یا فوق لیسانس داره بره دو سال سربازی با ماهی پنجاه هزار تومان بعد دو سال هیچی پول نداره تازه دو سال هم از درس دور میشه و خیلی چیزهای که یاد گرفته بود همه از یادش میره.بعد میگن چرا سن ازدواج رفته بالا.چرا انگیزه وجود نداره برای کار.اگه واقعا ضروریه و وظیفه هست باید انجام بدیم اونا هم وظیفه دارن حقوق متناسب با مدرک تحصیلی هر فرد رو بهش بدن. نمیشه که وظیفه از یه طرف باشه.اگه قراره کار با اسلحه و تو جو نظامی باشیم در موقع جنگ نیاز بهمون باشه تو همون دو ماه اموزشی که همه اینا رو یاد می گیرم.بالای نود درصد افراد تحصیل کرده که میرن سربازی ناراضی هستن.شما فرماندهان بهتر می دانید جنگ اگه خدای نکرده رخ بده دیگه مثل سی سال پیش نیست که همانطوری به مقابله با دشمن بریم. ای خدا یعنی میشه دو سال از عمرم الکی به هدر نره .خواهشا مسئولان حوزه سربازی از دید منطقی به این موضوع نگاه کنن.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۵ ۰۴:۲۴

من 2 ماه آموزشی خدمت کردم و برای ادامه تحصیل بیرون آمدم، راجع به بدرفتاری ها و توهین ها بپرسین، راجع به سربازایی که خودکشی میکنن و دلیل اینکارشون...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۵ ۰۷:۲۵

آیا زمان آن فرا نرسیده که خدمت اجباری سربازی در ایران نیز همچون سایر کشورهای دنیابه صورت اختیاری و یا حداقل با روشهای جایگزینی بهتری درآید؟ آمارها نشان می دهد ایران در رده های آخر از نظر قوانین اجباری سربازی در دنیا قرار دارد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۵ ۱۳:۱۱

خداوکیلی وقتی باید سربازی رو 21 ماه می کردید که پادگان ها یه کم امکانات داشتند. چرا اینقدر تبعیض و نابرابری؟ بین کسی که فروردین 91 اعزام شده با کسی که اسفند90 اعزام شده چه فرقی هست که اون باید 21 ماه بره و این یکی 17 ماه؟عدالت کجاست؟چرا کلی درس خوندیم و کسری تحصیلی که یه دلخوشی بود رو حذف کردن؟واقعا چرا؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۵ ۱۳:۱۹

این حرفهایی که زده میشه رو یکی جوابگو باشه. به حرف جوونهای مملکت گوش کنید این مملکت مال جووناهست.پاسخگو باشید بابا حداقل امکانات رفاهی رو در سطح حداقل ارایه بدید.مگه خوتون بچه ندارید؟آسیب روانی که سرباز میبینه جبران پذیر نیست

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۶ ۰۰:۰۲

در ضرورت اصل موضوع سربازی شکی نیست اما لازم است در شیوه ی اجرای آن تجدید نظر قطعی صورت پذیرد. چرا که با این شیوه تنها منابع کشورمان را هدر می دهیم. - افزایش سن ازدواج جوانان (آن هم در این شرایط اقتصادی) - کاهش ارتباط صنعت و دانشگاه (به دلیل عدم امکان جذب دانشجویان در مراکز صنعتی در زمان تحصیل به دلیل نیاز به کارت پایان خدمت) - کاهش بهره وری شاغلین ( به دلیل اینکه 2 سال دیرتر وارد کار شده و 2 سال دیر تر بازنشسته می شوند) - بدبینی جوانان به نظام اسلامی - افزایش ریسک به خطر افتادن اطلاعات امنیتی کشور ( به دلیل حضور افراد مختلف در حساس ترین مراکز نظامی در زمان صلح) - کاهش بهره وری کار فارغ التحصیلان دانشگاهی در زمان استخدام (به دلیل وقفه 2 ساله بین درس و کار) - کاهش رشد جمعیت به دلیل افزایش سن ازدواج - تغییر نوع جنگ ها ( از جنگ های متکی بر نیروی انسانی به جنگ های متکی بر ادوات) - و دهها دلیل دیگر لزوم تجدید نظر در شیوه ی اجرای دوره ی مقدس سربازی را به امری انکار ناپذیر تبدیل کرده است.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۶ ۰۰:۰۷

قبلا فکر می کردم صحبت کردن در مورد تغییر شیوه خدمت سربازی یک مسئله امنیتی است. اما اکنون که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صحبت از حذف خدمت سربازی به عنوان یکی از شعارهای انتخاباتی شان می کنند، مطمئن شدم که امنیتی نیست. چند سال پیش نیز دکتر حسن عباسی ( رئیس مرکز بررسی های دکترینال) سربازی فعلی را برای کشور مضر دانسته بودند و خواستار حذف آن شده بودند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۶ ۱۱:۲۴

با سلام لطفا و خواهشا در مورد به اجرا درآمدن معافیت سه برادری سوالی بپرسید که آیا برنامه ای برای اجرای دولاره معافیت سه برادری دارند؟ با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۱۶:۰۲

راجع به مدت زمان خدمت سربازانی که در سال 89 اعزام شدند و بعد از چند ماه خدمت برای ادامه تحصیل رفتند بپرسید،با قانون قدیم ادامه خدمت میدهند یا جدید؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۲۲:۰۴

با سلام چرا معافیت کم وزنی رو دیگه اجرا نمیکنید با 40 کیلو وزن چطور برم سربازی! لطفا بررسی کنید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۰:۲۸

با سلام و ادب، مشکلات کشور با دید کلان باید دیده شود دیدی که در آن امروز و فردا مردم بخصوص جوانان قابل حل باشد نه معمای دیگری ساخته شودء ستاد کل نیروی های مسلح باید درک کنند که کشور در چند سال آینده جمعیت برای سربازی رفتن اجباری در بین جوانان نخواهدبود منطقی به مسئله نگاه بکنندباید فکری برای توسعه جمعیت بکنیم همه حتی ستاد کل آقایون عزیز باز معنی نکنند که به سربازی لطمه خواهد خورد. در بین مشکلات جوانان برای شروع زندگی سربازی عامل اصلی برای شروع زندگی متاهلی میباشد. قبول کنين حال دهه شصت نیست اکنون دهه نود میباشد قابل درک نیست که بازهم کوتاه بینانه به مسائل جامعه و مملکت خود ببینیم بنده موافق سربازی هستم اما هدفمند نه وقتگیر پیشرفت مملکت! امیدوارم که باز ستاد کل تعابیر خود را به نظرات مردم در نظر نگیرد و کمی منطقی و کلان مسائل کشور را ببینند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۱:۱۱

با سلام. در سال 88 به مدت 4 ماه از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خدمت سربازی رفتم و پس از آن به دلیل قبولی در کنکور کارشناسی ارشد معافیت تحصیلی دریافت نمودم. 2 ماه آموزشی را گذرانده و 2 ماه هم امریه بوده‌ام. اکنون می خواهم ادامه خدمت را در سپاه ادامه دهم چرا که چندین سال است در این ارگان مشغول بوده و کار می‌کنم و در رشته تخصصی خودم مشغول هستم. آیا این امکان وجود دارد یا خیر؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۱۴

با سلام، مدت 18 ماه در سپاه شهرکرد خدمت کرده ام و چند ماهی است که خدمت من و دوستانم به پایان رسیده است ولی کارت هیپکدام نیامده است پیگیری که کردیم میفرمایند از تهران صادر نشده لطفا پیگیری کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۲:۴۰

سلام. پس این معافیت دو برادری چی شد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۳:۰۰

من مشمول متاهل عائله دار که باید به خدمت بروم. زندگی رو رها کنم و خانواده را تنها بگذارم و مشمول فراری نشوم یا مشمول فراری شوم و زندگی و خانواده ام را حفظ کنم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۰۳

همه ما میدونیم که فرزندان این قانونگذاران چطور خدمت کردن پس لازم نیس برای قانع کردن جوانان به قانون رجوع کنین و کلا خود سیستم سربازی بی عدالت هستش.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۴:۱۹

خداوکیلی آیا کسی کارشناسی ارشد از بهترین دانشگاه کشور و در پرطرفدارترین و سخت‌ترین رشته رو داشته باشه باید با فرد بی‌سواد به یک اندازه (21 ماه) خدمت کنه؟ به نظر باید از تخصص فرد اول استفاده بشه. این به نفع کشور و خود فرد است. تو رو خدا به سردار بگید تجدید نظر کنند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۰۶

سلام؛ 1- چرا به افرادی که سابقه خدمت قبلی(بین لیسانس و فوق لیسانس ) دارند، امریه تعلق نمیگیره؟ 2- چرا قانون در مورد حقوق سربازان اجرا نمیشود؟ 3- چرا مسئولان حوزه نظام وظیفه در استیفای حقوق سربازان جدی نیستند؟ 4- چرا در آزمونهای استخدامی ادارات و سازمانها، کسانی که کارت پایان خدمت دارند در اولویت قرار نداشته و با یک دختر که هیچ خدمتی به کشور نکرده است در سطحی برابر ارزیابی می شوند؟ 5- چرا در حالی که سربازی اجباری فقط مخصوص آقایان است، به آن نظام وظیفه عمومی گفته می شود نه نظام وظیفه پسران؟ 6- چرا کسری های تحصیلی حذف شد؟ 7- چرا باید به سربازی اجباری برویم؟ 8- متاهلان بیچاره که با این تسهیلات حداقلی به درد نخور چگونه زندگی خود را تامین کنند؟ 9- چرا برای متاهلین حین خدمت امکان اشتغال نیست؟ 10 11 و .....

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۲۳

از اون‌جایی‌که اعلام شده از سال 92 مدت خدمت اعزامیان همون سال 24 ماه است، می‌خواستم با اجازۀ بزرگترا چنان آهی کشم که طوفان درآید! امان از آتشی کز جان برآید. شما(مسئولین مدت خدمت زیادکن)هیچ فرقی بین درس خونده و نخونده قائل نیستید؟ من لیسانسم رو تابستان 92 اخذ میکنم و براش 5سال وقت گذاشتم؛ یعنی اگر 5سال پیش وارد خدمت میشدم در عرض یکسال و نیم پایان خدمت میگرفتم،اما حالاکه به ارتقاء سواد خودم و جامعه کوشیدم وبرای خدمت تخصصی به جامعه یک کارشناس شده ام باید دوسال ازعمرم را هم صرف خدمت کنم؛ یعنی اصطلاحا اومدیم ثواب کنیم، کباب شدیم. خواهشمندم تدابیر عادلانه برای طول مدت خدمت اتخاذ کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۰۶

پدر من شصت سالشه و کشاورزه سال 72عمل دیسک کمر انجام داده و به تبع آن ستون فقرات کمرش خم شده و آرتروز شدید پا گرفته من هم دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و تنهافرزند پسر و کمک پدر در کارهای کشاورزی ولی متاسفانه به دلیل تغییر قانون کفالت از 59 سال تمام به 65 سال نمیتونم معاف شوم.حالا درخواست کفالت پدر نیاز به مراقبت داده ام تا روزی خانواده و پول دانشگاه خود و خواهرم رو از کشاورزی به دست بیاوریم و چون پدرم به تنهایی قادر به انجام کارها نیست من بایستی کنارش باشم ولی پزشکان نظام وظیفه اصلا به این نوع مسائل توجهی ندارند و طبق ماده تبصره های سختگیرانه ای که به آنها تحمیل شده فقط برخی از بیماری های خطرناک مثل سرطان و غیره را نیازمند به مراقبت تشخیص میدهند و این یک نقص بسیار بزرگیه از متولیان سازمان نظام وظیفه خواهش میکنم تجدید نظری در این بخش نامه ای که به پزشک ها داده اند داشته باشند و کمی آزادی عمل به آنها بدهند تا اشخاصی مثل من ضربه نخورند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۰۸

با سلام و خسته نباشید، در خبر ها اعلام شده بود که سربازان غایبی که قبل از 3/3/91 خود را معرفی کنند شامل بخشودگی اضافه خدمت می شوند و همچنین بعدا اعلام شد که این دسته از سربازان 18 ماه خدمت خواهند کرد. ولیکن ما که اکنون اعزام شده ایم به ما می گویند 21 ما خدمت داریم. لطفا این مورد بیان شود تا مطمئن شویم 21 ماه هستیم یا هجده ماه. باتشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۲۳

همه سربازان متاهل را با سربازان متاهل صاحب اولاد یکی میدانند. والله کسی عقد کرده و عقدنامه دارد و متاهل حساب میشود با کسی که دو تا بچه قد و نیم قد دارد و نان آنها را میدهد فرق دارد. اما در قوانین نظام وظیف یکی دانسته میشود. ضمنا تعداد سربازان متاهل صاحب اولا آنقدر کم است که چند ماه کسری خدمت آنها به جایی بر نمی خورد. خواهشمند است حداقل برای اولاد مقداری کسری خدمت درنظر بگیرند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۶:۵۳

سربازی خیلی هم عالی است. به شخصه تجربیاتی را که در خدمت فرا گرفتم با هیچ چیز عوض نمی‌کنم. جای تأسف است که برخی از جوانان تا این اندازه از خدمت به کشور خودشان فراری هستند و دائماً «مسئولان» را موظف به اصلاح همه چیز می‌دانند. جوانان ما هزاران بهانه می‌آورند که سرباز نشوند ولی اگر یک لحظه دچار ناامنی شوند نیروهای نظامی و انتظامی را مسئول می‌دانند. من پس از گرفتن مدرک کارشناسی و رفتن به سربازی توانستم شغل پیدا کنم. در تمام این مدت هم با فقر دست و پنجه نرم کردم و نتوانستم ازدواج کنم. با این حال مشتاقانه حاضرم اگر خطری کشورم را تهدید کند باز هم لباس خدمت به تن کنم. از طرف آن دوستی که به سواد نیروهای مسلح جان‌برکف توهین کرده بود عذرخواهی کرده و به آن‌ها اعلام می‌کنم عرقی که شما در بیابان‌های هولناک کشور برای دفاع از ناموس و شرف ما می‌ریزید از هزاران مدرک و شبه‌مدرک من و امثال من باارزش‌تر است.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۵ ۱۷:۵۵

رفیق اگر به جای اون دوسال که رفتی سربازی دوسال زودتر میرفتی کار پیدا میکردی الان وضعیتت بهتر نبود؟؟؟فکرکن!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۷:۴۵

از مسولین بپرسین از اینکه من با ۳۲ سال سن و یک فرزند با مدرک دکتری برم تو پادگانشون خدمت کنم چه نفعی شامل حال من یا اونا یا مملکتم میشه ؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۱۸:۰۱

حالا راست راستکی می خوایین به این موارد رسیدگی کنید، یا اینکه بخونید و به ماها بخندید؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۰:۱۲

سربازی باید اختیاری شود.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۰:۴۲

با سلام، یکی از آشنایان بنده سوال دارند که ایشان 11 سال از مشمولیتش می گذرد3 سال سنوات تحصیل داشته است و الان دارای یک فرزند شش ساله است تکلیفش در تصویب قانون مغافیت متاهلین چه خواهد شد ؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۱:۰۷

با سلام، این نامه بنابر درخواست تعداد زیادی از ایرانیان مشمول خدمت سربازی مقیم خارج از کشور که بعد از تاریخه ۲۸/۱۲/۱۳۸۲ از ایران خارج شده اند تهیه شده است. بنابر قانون مصوب سال ۱۳۸۲ هر متقاضی که قبل از تاریخ ۲۸/۱۲/۱۳۸۲ از ایران خارج گردیده و حداقل ۲ سال به صورت متناوب یا پیوسته در خارج از ایران سکونت داشته باشد میتواند خدمت سربازی خود را خریداری نماید. متاسفانه این قانون به دلیل نامعلوم تمدید نشده است و همچنان تاریخ مذکور به قوت خود باقی است. بخش اعظم این گروه را دانشجویان با مدارک دکترا و فوق لیسانس تشکیل میدهد که فقط و فقط به دلیل مشکل سربازی امکان بازگشت به وطن مداری خود را نداشته اند.متاسفانه عدم تمدید قانون مذکور صدمات زیادی را هم برای دانشجویان و هم برای کشور در پی دارد که در زیر لیست مختصری از این موارد شمرده میشود.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۱:۰۸

۱- عدم رفت و آمد به ایران و دیدار با خانوادها به مرور زمان منجر به دوری ایرانیان خارج کشور از وطن میشود و مشکلات روحی فراوانی رو برای آنها ایجاد میکند. به صورت عمیقتر این مشکل در بین فرزندان این گروه ظهور خواهد کرد که در دوران کودکی قادر به دیدار سرزمین ابا و اجدادی خود نخواهند بود که در آینده ایجاد ارتباط را بسیار مشکل خواهد کرد. ۲- خانواده این دسته از ایرانیان که در داخل ایران هستند نیز از مشکلات مشابه روحی رنج برده که به صورت کلی در جامه ایرانی نمود خواهد کرد. ۳- همنطور که قبلا اشاره شد بخش اعظم این گروه را افراده تحصیل کرده با مدرکه دانشگاهی دکترا تشکیل میدهند که حضور آنها در کنفرانسهای داخلی برای کشور بسیار مفید خواهد بود اما فقط و فقط به دلیل مشکل سربازی امکان شرکت آنها وجود ندارد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۲:۳۷

قانون جدید خدمت وظیفه عمومی رو ابلاغ کردن و زمان خدمت رو به 21 ماه برگرداندند ولی از دیگر بندها مثل افزایش درجه ی پرسنل وظیفه و به تبع اون افزایش حقوق به بهانه ی کمبود منابع امتناع میکنند. اگر منابع ندارید چرا سرباز میگیرید. اگر دارید که خوب هم دارید چرا همه جور خرجی میکنید الا خرج برای سرباز؟ من با فوق لیسانس درجم شده ستوان سومی در حالی که باید ستوان یک باشه. با حق عائله مندی کلا تا آخر برج با 86 هزار تومان باید سر کنیم. نه صبحانه میدن نه ناهار، تا ساعت 2:30-3 هم نگهمون میدارن. نیم ساعت میخوایم زودتر بزنیم بیرون به کارمون برسیم باید هزار جور منت بکشیم و آخرش هم موافقت نمیشه. نمیگیم خدمت نکنیم میگیم یه برنامه و قانونی بگذارید که درست بشه خدمت کرد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۲۳:۴۱

انتقاد من اینه که سازمان نظام وظیفه می خواهد کارتها رو عوض کنه چرا باید هزینه و مدارکش رو ما تهیه کنیم؟ مگه این سازمان لیستی از کسانی که تا حالا کارت گرفتن نداره؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۱۱:۲۰

ملاک در مورد معافیت پزشکی نظر پزشک متخصص هستش حالا این اقایون با وجود تایید پزشک متخصص مبنی معاف بودن بنده تشخیص دادن که بیماری بنده در حد معافیت نیست نمیدونم اون سرهنگی که اونجا نشسته با اون پزشک عمومی بیشتر از متخصص حالیشونه که بنده رو معاف نکردن؟؟؟؟ البته منم نرفتم خدمت الانم 32 سالمه ازدواجم نکردم منتظرم اقایون معافیمو بدن. الهی امین

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۱۴:۱۰

عزیز خبرنگاری که ایده جمع کردن سوالات نظرات و انتقادات جوانان و پرسیدن آنها از مسئولین به ذهنتان خطور کرده دست شما درد نکند ولی همین کار را سایت خبری دیگری قبل از شما انجام داده ولی اخر سر ما جوانها یه چیزی هم بدهکار شدیم به آقایان یعنی خلاصه بگم از یه گوششون میشنون از اون یکی گوش میدن بیرون.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۱۴:۴۷

قانون معافیت دوبرادری که در آیین نامه جدید نظام وظیفه مطرح شده و اختیارش رو به عهده ستاد کل نیروهای مسلح گذاشتن کی اجرایی میشه؟ یا اصلا اجرا میشه؟ اگه قراره اجرا نشه کلا حذفش کنن که تعداد زیادی نیروی جوان عمرشون رو به بطالت نگذرونن.این قانون که به تصویب رسیده سوال قشر زیادی از جامعه است. لطفا پیگیری کنید. با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۹ ۱۹:۴۸

آیا حضرت علی (ع) کسی را که در جهاد شرکت نکرده بود از خارج شدن از حوزه خلافت منع میکرد؟ آیا اجازه معاملات رسمی را از او میگرفت؟ آیااجازه تحصیل علم به او نمیداد؟ آیا اجازه کار رسمی به او نمیداد؟ و..........

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۰ ۰۹:۳۷

در مورد مشمولین خارج از کشور، بنابر قانون قبلی هر متقاضی که قبل از ۱۳۸۲ از ایران خارج گردیده میتوانست خدمت سربازی خود را خرید نماید. متاسفانه این قانون به دلیل نامعلوم نه تنها تمدید نشده بلکه به کلی حذف شد. بخش اعظم این گروه را نخبگان علمی و دانشجویان با مدارک دکترا و فوق لیسانس تشکیل میدهد (بر اساس آمار وزارت علوم چیزی در حدود ١٠ هزار متقاضی دوری دکتری و فوق لیسانس بعد از ٨٢ از راهی دانشگاهای معتبر اروپا و امریکا شده اند). بر اساس قوانین فعلی امکان رفت آمد این افرد به کشور از رفته (به خصوص برای افرادی که بعد از ٨٦ خارج شده اند ) که نه تنها موجب مشکلات روحی برای این افراد و خانواده هایشان شده ، بلکه کشور را از امکان استفاده از ظرفیت های علمی این افراد (از طریق همکاری علمی این افراد با دانشگاه های داخل، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک، برگزاری و شرکت در کارگاه های آموزشی و کنفرانسی داخلی) محروم نموده. آیا نظام وظیفه برای حل این مشکل برنامه ای دارد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۰ ۱۱:۳۶

با سلام. اینجانب دانشجوی فوق لیسانس و متاهل می باشم و الان مشکل اساسی بین من و همسرم خدمت سربازی می باشد که همین موضوع باعث ناراحتی و دردسر و با ادامه داشتن این بلاتکلیفی احتمال جدایی از همسرم را دربردارد با این حال آیا امکان خرید خدمت سربازی برای متاهلین وجود دارد که کمکی برای حل این بلاتکلیفی باشد لطفا مرا راهنمایی فرمایید. با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۰ ۱۲:۱۶

سلام یه فکری به حال مدت خدمت بکنید خداییش 21ماه خیلیه. منی که تحصیل کردم نباید مثل یه سرباز 21 ماه خدمت کنم دوستانم 2ماه زود تر از من آمدن اما 17 ماه خدمت میکنن. این نهایت بی انصافیه خداییش!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۰ ۱۲:۲۰

آخه چرا مدت خدمت زیاد شد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۰ ۱۵:۱۲

با سلام چرا کسری خدمت برای فرزندان رزمندگان حذف شد من دارای بیست ماه سابقه جبهه هستم و می خواستم برای تک پسرم که دارای مدرک کاردانی هست استفاده کنم من دارای چهار فرزند هستم که سه تا دختر و یک پسر هستند بعضی اوقات با توجه به شرایط کار چند روز به ماموریت می روم و خیالم راحته که پسرم هست اگه بره خدمت چه کار باید بکنم؟ از شما خواهش میکنم کسر خدمت رو دوباره اجرا کنید یا تک پسرها که دارای سه خواهر هستند رو بدون شرط دیگر معاف کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۰۱:۰۱

همیشه مسئولین گفتند که خرید خدمت سربازی باعث تبعیض میشه. اما آیا نمیشه کسی مثل من که پدرم فوت کرده و تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی هم نیستم، بتونم با پرداخت هزینه ای،از حقوق اجتماعی برخوردار شده و برای تامین خانواده کار کنم؟چرا باید به دلیل نداشتن توان مالی،4 سال از دریافت گواهینامه رانندگی محروم بوده و بدون گواهینامه رانندگی کنم؟آیا این باعث بی قانونی و تبعیض نیست؟چه بسا که کسانی رو اطرافمون می بینیم که با مبالغ هنگفت کارت جعلی گرفته و خیلی از اونها از کشور خارج شدن.آیا اینطوری دست این باندها کوتاه نشده و این امر قانونی نمیشود؟ آیا نمیشود با پولی که از خریداران گرفته میشود ارتش حرفه ای تشکیل داد تا مشکل مالی سربازان هم حل شود؟ از مسئولین خواهش میکنم کمی هم به فکر کسانی باشند که حتی توان مالی برای رفتن به خدمت ندارند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۰:۰۵

با سلام، چرا اینجا برنامه ریزی معنی نداره؟ خیلی از سربازها که برای ادامه تحصیل خدمت سربازی را رها کرده بدوند الان که برگشتن برای ادامه خدمت، میگن 21 ماه. آیا این واقعا انصافه؟ من هیچ وقت از حقی که ازم ضایع شده نمی گذرم و حلالشون نمی کنم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۹:۲۵

من 24سالمه و دانشجو هستم و به محض اینکه درسم تموم شه باید برم خدمت. با وجود متاهل بودن و این همه قسط و قرض شرایط خیلی سختی بوجود میاد برام. خواهش میکنم در مورد طرح جدیدی که احتمال معافیت مشمولین متاهل را دارد هر چه سریعتر تصمیم‌گیری کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۰:۰۷

با سلام خدمت دوستان عزیز امروز بنده مرخصی درون شهری گرفتم اومدم نتایج کنکور ارشد رو ببینم رتبم شده 103 اما نمی خوام دیگه ادمامه بدم ارشدو بااینکه رشته مورد علاقه و مخصوصا دانشگاه مورد علاقم دانشگاه شریف قبول می شم چون می بینم با این روزگار سربازی الان ول کنم ضرر می کنم اساسی اون از اون که کردن 21 ماه الان هم اگه برم دانشگاه می شه 24 ماه بدبخت می شم کامل اقا فکر مردم بکنید شب می‌خوابید قانون جدید اجرا می کنید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۱:۰۷

مشمول با سن بالا و متاهل و دارای فرزند با این تورم بالا زندگیش به سختی میگذرد و کارایی لازم را هم برای سربازی ندارد و به اندازه کافی از محرومیتهای اجتماعی طی سالها برخوردار بوده است ومعافیت برای اینگونه مشمولان صادر بشه خدا هم خوشحال میشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۲۲:۴۵

سلام. آیا کسی که در حال خدمت میباشد، می‌تواند با اخذ پذیرش از دانشگاه خارجی از کشور خارج شود؟ (لطفا مفهوم ستاد خدمتی را توضیح دهید و اینکه آیا این مجموعه می تواند با وجود پذیرش دانشگاهی مانع خروج از کشور سرباز شود یا نه)

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۶:۵۱

سلام. دقیقا چه زمانی معافیت دو برادری اجرا می‌شود؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۲۳:۲۲

سلام معافیت 2 برادری که تصویب شده مدتها کی اجرا میشود؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۰۲:۲۳

با تشکر از این خبرگزاری که توانایی رو به ما داد تا درخواستمون رو عنوان کنیم. با توجه به شرایطی که چند بار اعلام خبر معافیت دو برادری از رسانه‌ها برای واجدین این قانون بوجود آمده و تصمیماتی که آنها برای آن گرفتند باعث شده با مشکلات فروان و گاه جبران‌ناپذیری همراه بشه. حالا درخواست این است که رسیدگی نمایند. دلیل منطقی عنوان کنند. با توجه به تصویب این قانون برداشت این است که یا مجلس تصمیم غیر کارشناسی گرفته که خنده‌دار می باشد یا ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگی با مجلس کشور که طبق نظر امام خمینی بالاترین رکن قوه تصمیم گیری کشور است ندارد. به هر حال جبران این مسئله به عهده این دو مرجع بوده و حداقل اجراي چند دوره این قانون را می‌طلبد و خواسته واجدین شرایط کاملا قانونی است و سرپیچی از آن سرپیچی از قانون اساسی کشور عزیزمان ایران است

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۱:۰۷

سلام.سوالاتی که مد نظر خیلی از مردمه : 1-آیا مدت زمان خدمت سربازی کاهش پیدا میکند؟ 2-آیا معافیت دوبرادری اجرا میشود؟ در چه تاریخی این قانون اجرا میشود؟ 3-آیا حقوق سربازان افزایش پیدا میکند؟ 4-آیا مشمولان متاهل معاف میشوند و کی؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۴ ۱۳:۰۹

سلام. دقیقا چه زمانی معافیت دو برادری اجرا می‌شود؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۵ ۱۲:۲۸

با سلام میحواستم این سوال از مسئول محترم پرسیده بشه که سربازی برای یک فرد تحصیل کرده چه مزیتی داره من حودم تجربه کردم کارشناسی ارشد نرم افزار از دانشگاه شیراز هستم تخصص برنامه نویسی و ... دارم الان به عنوان تایپیست ! حدمت می کنم تایپ کردن را یک فرد معمولی هم می تواند انجام دهد در یگان ما به قول بچه های تحصیل کرده بهترین جایی هست که من دارم خدمت می کنم ---------------------------------- وای بر شما و ظلمی که در حق این جوانان می کنید

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۵ ۱۲:۵۳

من داراي مدرك كارشناسي ارشد مي باشم. دفترچه ام را سال 90 فرستادم، اما اعزام به خدمتم ابتداي سال 91 بود. تا الان يك سال از خدمتم سپري شده اما هنوز خبري از كسري تحصيلي نيست. تكليف من چيست؟ آيا شامل قانون سال 90 مي شوم؟ يا بايد مثل سرباز ديپلم 21 ماه خدمت كنم؟ من تمام كارهاي اعزاميم را سال 90 انجام داده بودم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۵ ۱۳:۰۱

جالب است که قانون گذار قانونی را تصویب می کندکه قدرت اجرایی ندارد و فقط به مردم توهین می کند چرا قانون را زمانی که واقعا قدرت اجرایی دارد تصویب نمی کنند یعنی مجلس از طرف مردم مامور شده که قانون بی خودی تصویب کند چرا قانون دو برادری اجرا نمی شود

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۵ ۲۳:۳۰

با سلام سوال: چرا دانشجو در حین تحصیل امکان اقدام به معافیت پزشکی ندارد؟ چرا با وجود امکان معافیت دانشجو باید سالها در انتظاراتمام درسش باشد ؟ این نقص قانون نظام وظیفه هست چون باعث خسارت وارد شدن به افراد می شود و از بین رفتن فرصت های شغلی می شود !! با تشکر از ایسنا

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۰۱:۰۶

چرا قانون معافیت یکی از فرزندان خانواده هایی که دو فرزندشان سربازی را انجام داده اند و در مجلس تصویب شده است اجرا نمی شود؟ خیلی از پدر و مادرهای پیر، چشم به راه اجرای این قانون هستند. با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۰۱:۱۶

با سلام در مورد دو برادری می خواستم بگم که بنا به گفته سازمان 500 هزار نفر شامل این قانون می شوند و این 500 هزار نفر به همراه اعضای خانواده خود به 3 میلیون می رسند یعنی 3 میلیون در خواست برای قانونی که مجلس تصویب کرده کم است؟ این قانون یکبار اجرا شده و برای ما 3 میلیون نفر فرق گذاشته شده. لطفا پیگیری کنید شاید یک کسر خدمت شامل این اعضا بکنند

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۰۱:۲۹

دو برادری را چرا اجرا نمی کنید؟ اگر دلیل این کار کاهش موالید هستش مگر قبل از تصویب نماینده مجلس نمی دانستند که موالید کشور کاهش پیدا کرده یا اینکه پیش خودشون فکر کردند اکر این قانون را بگذارند مردم 5 پسر به دنیا می اورند تا 2 تا پسرشون معاف بشه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۱:۵۳

با سلام خواستم بدونم اگه امکان اجرای معافیت دو برادری به دلیل کمبود سرباز وجود ندارد، آیا امکان کسر خدمتم برای دو برادری ها وجود ندارد؟؟ آیا این انصافه از یک خانواده هیچکی نره خدمت به دلیل معافیت جبهه و جانبازی از اون ور یک خانواده همگی از دم خدمت برند؟ حداقل یا معافیت دو برادری رو اجرا کنند یا یک کسری به دو برادری ها بدهند و یا خدمتو به دوبرادری ها بفروشند تا از خانواده ای که چند نفرشون میرن خدمت هم دل خوشی نسبت به کشورشون داشته باشند چون این کارشون فقط باعث نارضایتی مردم میشه. خواهش میکنم سوالاتمو از مسئولین پیگیری کنید. با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۴:۴۲

چرا متاهلان رو معاف نمیکنند؟ در صورتیکه مادربزرگ فاقد همسرو فرزند را میشه به سرپرستی گرفت و معافیت را به همین خاطر دریافت کرد.سال قبل معافیت 2برادری و 3 برادری وجود داشت و خیلی موارد دیگر. اما متاهل نمیتواند معاف شود این عین بی عدالتی

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۸:۵۵

سلام دو برادری اجرا نکنید من یک نفر حداقل رای نمیدم وقتی می بینم بزرگترین مرجع تصمیم گیری کشور تصمیم درست و کارشناسی نشده بگیره چطور برم به کسی رای بدم که می خواد تصمیمات اشتباه گرفته شده اجراش کنه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۲۱:۰۷

آفرین ....موقعیت ازدواجم به خاطر سربازی از بین رفت...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۱۱

من داراي مدرك كارشناسي ارشد مي باشم. دفترچه ام را سال 90 فرستادم اما اعزام به خدمتم ابتداي سال 91 بود. تا الان يك سال از خدمتم سپري شده اما هنوز خبري از كسري تحصيلي نيست. تكليف من چيست؟ آيا شامل قانون سال 90 مي‌شوم يا بايد مثل سرباز ديپلم 21 ماه خدمت كنم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۵۰

من سی سال سن دارم متاهل هستم ودارای دو فرزنداز نه سالگی پدر خودم رو از دست دادم با مادرم دریک خانه زندگی میکنیم مشکلات من انقدر زیاد شده که ارزوی سربازی رو دارم که چند وقت راحت باشم اما نمیتونم برم سربازی تورو خدا به گوش مسئولین برسونید برای ما متاهلین یه کاری بکنن خیلی بی انصافیه که سردار میفرمایند میخوان یارانه های مارو هم حذف کنن تو این گرونی اخه ما چکار کنیم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۰۹:۲۲

آیا مسولان نظام وظیفه هم اینا رو می خونند؟ ايسنا: خبرگزاري دانشجويان ايران براساس مسئوليت خبري نظرات مخاطبان را به مسولان مربوطه در سازمان وظيفه عمومي ناجا و ستاد كل نيروهاي مسلح ارسال كرده است و در انتظار پاسخگويي و به تبع آن انتشار مصاحبه‌ها است.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۹:۳۱

ممنونم از ايسنا جز این هم انتظار نمی رود

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۱۳:۵۲

سلام من سال 89 گواهی کسری خدمتم را گرفته ام اما هنوز سربازی نرفته ام و مشغول تحصیل(دانشجو) هستم. میخواستم ببینم که وقتی به سربازی بروم این گواهی به دردم میخورد یا باید دوره کامل سربازی را انجام دهم؟ با توجه به انبوه سوالات از مسوولان سایت ایسنا خواهش میکنم که جواب سوالم را به ادرس ایمیلم بفرستند. با تشکر فراوان

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۰ ۱۹:۵۰

با سلام من سال 89 به خدمت رفتم و حدود 11 ماه خدمت کردم،به علت قبولی در ارشد از خدمت بیرون آمدم،حال باید به جای 16 ماه،21 ماه خدمت کنم.با توجه به اینکه متاهل نیز هستم انجام خدمت 21 ماه برای اینجانب بسیار سخت است.خواهش میکنم در مورد افراد متاهل نسبت به خدمت 21 ماه یه تجدید نظری شود.با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۰۱:۳۶

با سلام وخسته نباشید بنده با مدرک کارشناسی ارشد و متاهل و دارای فرزند وارد خدمت شده ام البته منتی ندارم وباید میرفتم ولی آیا با حقوق ماهی 80000 تومان با این گرانی چه کنم؟ لطفا کسر خدمت برای افراد مثل بنده که واقعا مشکل دارند منظور گردد تا خانواده‌هایمان دچار مشکل جدی نگردند

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۳۱ ۱۱:۴۷

سلام. آقا لطفا متاهلینی که بچه دارن و بچشون به مدرسه میره رو معاف کنید. خدا وکیلی من 37 سالمه از همه حقوقم محرومم. امثال ما هم کم نیستن نه میتونیم بریم سربازی نه میتونیم از حقوق اجتماعیمون برخوردار باشیم

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۲ ۰۸:۴۳

سلام پیشنهاد برای معافیت متاهل ها: 1- متاهلینی که تاریخ عقدشان تا زمان سربازی حداقل 4 سال باشد.(بدون غیبت) 2- متاهلینی که دارای فرزند هستند با این دو روش نه ازدواج به سخره گرفته می شود و نه متاهلین مورد آزار قرار می گیرند.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۲ ۱۰:۵۹

به خدا من یکی که به زور دارم خرج خودم و زنم رو در میارم. 3 سال هم هست ازدواج کردم اخه با این گرونیا مگه می شه کارو زندگیمو بزارم برم خدمت. کی میخواد خرج زندگی منو بده ای مسئولین جواب بدین

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۲ ۱۱:۵۸

با سلام تشکر از این اقدام شما ظاهرا لینک هایی که در خبرهای مرتبط هست پاسخ پرسش هاست اگر ممکنه برای سوال کنندگان پاسخ ها رو از طریق رایانامه ارسال هم کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۳ ۰۱:۱۳

سلام اقا باورکنید ما نیمه دوم هستیم ناپیوسته هستم کلی زمان برد تا کارشناسی بگیرم نیمه دوم بودن خودش 1سال ادم واز همون ابتدا میندازه عقب بعدش رفتیم کاردانی ساخت 2سال و کارشناسی مکانیک جامدات که 3سال طول کشید بخدا میخوام ادامه بدم اما این خدمتم شده 2سال خب حداقل با این شرایط سخت معافیت برادری رو اجرا کنید و به جوانان مملکت خودتون کمک کنید 3برادری اجرا شد حال 2برادری که قانون رسمی هست چرا نباید اجرا بشه!!!!؟ به جای مانع تراشی اشتغال زایی کنید. معافیت 2برادری حق ماست وباید اجرا بشه خدایا به حق زهرا کمکمون کن باتشکر ازایسنا

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۳ ۱۱:۰۴

درود بنده از طرف متولدین سالهای 55 تا 60 به مسئولین محترم عرض می کنم که عدالت و عقلانیت حکم می کند که تغییر یا حذف یک قانون بگونه ای صورت گیرد که منافع افرادی که دارای شرایط استفاده از قانون قبلی بوده اند اما به دلائلی موفق به استفاده از ان نشده اند نیز در قانون جدید مورد توجه قرار گیرد. به طور مثال در خصوص متولدین سالهای ذکر شده باید گفت که این افراد در مقطعی می توانستند ازمعافیت ناشی از قانون خرید خدمت (صرفنظر از درست یا نادرست بودن آن) برخوردار گردند اما عده ای به دلیل اشتغال به تحصیل و عده ای دیگر به دلیل عدم تمکن مالی در زمان اجرای این قانون موفق به استفاده از ان نشدند. لذا طبیعی است که قانونگذار محترم در هنگام تغییر یا حذف قوانین اینچنینی با دادن مهلت به افراد واجد شرایط و یا تسهیل کردن شرایط خدمتی آنان در قوانین جدید، زمینه را جهت بهره برداری افراد یک گروه سنی از مزایای یکسان فراهم آورند. به طور مثال فرض بفرمائید که فردی در دایره سنی فوق در آن زمان با استفاده از قانون خرید خدمت از سربازی معاف و افراد دیگری در همان گروه سنی به دلایل ذکر شده در بالا موفق به استفاده

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۳ ۱۱:۰۹

از این قانون نشده و با تغییر قانون به یکباره دچار حداقل دو سال عقب افتادگی در ورود به عرصه زندگی نسبت به هم سالان خود شدند. از طرفی دیگر عده زیادی از این متولدین سالهای 55 – 60 که به امید تصویب قوانینی مشابه و یا قوانینی خاص این گروه سنی از رفتن به سربازی خود داری کرده اند، هم اکنون در سنین 32 تا 37 سالگی به سر برده و با انواع مشکلات ناشی از این غیبت طولانی مدت دست به گریبان هستند. لذا در همین رابطه و با عنایت به ابعاد خاص مشکلات این گروه از جوانان که قطعا اشراف مسئولین عزیز بدین مشکلات بسیار بیشتر از دیگران می باشد، و همچنین با توجه به اینکه محدودیتهای اجتماعی ناشی از غیبت طولانی مدت موجب وارد آمدن خسارات و محرومیتهای بسیاری در زندگی این افراد گردیده است (و لذا از این جهت متحمل مجازات های کافی شده اند) و همچنین عقب افتادگی آنان در زندگی عادی بویژه نسبت به همسالان خود که در زمان اعمال قانون خرید خدمت و عفو رهبری از امتیازات آن استفاده کرده اند، پیشنهاد میگردد که: 1- در وهله اول، در صورت صلاحدید فرماندهی کل قوا با معافیت این گروه سنی از انجام خدمت دوره ضرورت موافقت شده و این افراد

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۳ ۱۱:۱۵

با لطف ویژه مقام معظم رهبری به زندگی عادی خود در جامعه باز گردند. 2- در صورت صلاحدید، افرادی از متولدین سالهای مذکور که به قانون تمکین نموده و در فرجه داده شده در سال گذشته جهت انجام خدمت سربازی مراجعه نموده اند، از انجام ادامه خدمت معاف گردیده و به باقیمانده افراد نیز که تا کنون جهت اعزام مراجعه ننموده اند فرجه ای جهت اعزام و طی خدمت سربازی با تسهیلاتی نظیر: انجام خدمت به مدت کمتر از مدت قانونی و مثلا به مدت 12 ماه داده شود (که البته این مورد می تواند برای مشمولان به فراخور وضعیت آنان از لحاظ سن و تاهل و ... متفاوت باشد) و پس از انقضا مدت فرجه داده شده نیز با باقیمانده افرادی که مراجعه ننموده و کماکان در غیبت به سر می برند مطابق با قوانین جاری و یا حتی با قوانینی سختگیرانه تر برخورد شود. به نظر اینجانب با اجرای راهکارهای اینچنینی و یا حتی قوانینی به مراتب جامع تر که می تواند پس از بررسی های کارشناسانه مسئولین حاذق و محترم نیروهای مسلح مورد تصویب و اجرا قرار گیرد، علاوه بر حل یکی از بزرگترین مشکلات نسل سربازان غایب مسن کشور می توان به نتایجی از قبیل: اجرای عدالت در خصوص

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۳ ۱۱:۲۰

این دسته از غایبین به جهت مسائل ذکر شده در بالا، حل مشکلات خانواده های این دسته از مشمولین و ... دست یافت بعلاوه اینکه، این حرکت حامل این پیام به تمامی جوانان کشور خواهد بود که از این پس ستاد کل نیروهای مسلح کشور و قانونگذاران آن با جدیت و رعایت تمامی جوانب و مصالح مصمم به اجرای دقیق قوانین خواهند بود و زین پس افراد قانون گریز امیدی به برخورداری از امتیازات ویژه نداشته باشند. در خاتمه، از آنجا که بی تردید مشمولین غایب کشور در حال حاضر با انواع مشکلات دست به گریبان بوده و از سوی دیگر بسیاری از آنان بعنوان متخصصان علمی و فنی در نقش کار آفرین، کارشناس، کارگر و ... و با دارا بودن سهمی هر چند کوچک در بدنه اقتصادی و علمی کشور، در جبهه ای دیگر مشغول تلاش و خدمت جهت اعتلا میهن عزیزمان و نیل به اهداف کلان کشور میباشند، (و بی شک از دیدگاهی کلان، خارج کردن آنان از این گردونه بیش از سود موجب زیان خواهد بود)، لذا از مسئولین محترم خواهشمند است با عنایتی ویژه مشکلات این گروه از افراد را مورد بررسی و بازبینی قرار دهند.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۰:۵۹

من حس میکنم مسولیین قدرت نمایی و لجبازی میکنندو اگر نه که ایرادات سیستم اجباری سربازی پر واضح است.آنها که در عرض یک شب قوانین را تغییر میدهند آیا نمیتوانند قدم خیری هم سریعا بردارند

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۷ ۱۹:۴۳

سلام پیشنهادات اینجانب برای سربازی : دادن 2 ماه آموزشی به سربازان و مرخص کردن سربازان بعد از 2 ماه به شرط اینکه در صورت وقوع جنگ به ارتش ملحق شوند. افزایش حقوق سربازان به طوریکه پاییترین حقوق 100 هزارتومان برای سرباز صفر باشد . افزایش مرخصی ها کاهش طول خدمت برخورد مودبانه و درست با سربازان استفاده از تخصص افراد یکسان سازی پادگانهای مختلف از نظر امکانات و برخورد و آموزش خدمت در شهر محل سکونت یا نهایتا در استان محل سکونت

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۳۱ ۱۲:۱۹

اميدوارم که ايسنا حرفهاي ما را به مسولين بالاخص آقاي روحاني و رهبر برساند.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۱ ۱۲:۰۸

باسلام خسته نباشيد مي خواستم بدانم براي چه متولدين 73 نمي توانند ازكسري خدمت استفاده بكنند مني كه به مدت دو سال در جنگ به عنوان بسيجي بودم چرا نمي توانم از كسري خدمت بهره ببرم من داراي يك پسر بودم و خودم حدود 4 سال مي باشد كه سكته قلبي كردم و سه تا از رگهاي قلبم گرفته بود و تنها يك پسر داشتم كه آن را هم فرستادم به خدمت سربازي وحالا كه نوبت به ماه رسيده همه چيز براي متولدين 73 قطع گرديده پس براي چه مي گويد مافيتها زياد شده چرا؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۲۵ ۱۵:۰۲

با سلام درباره معافيت دو برادري سوال دارم ايا اين امر ميسر مي شودو همين طور درباره مدت کسري مثلا 5 سال بسيج فعال

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۲۵ ۱۷:۳۴

سلام تورو خدا يکي به من کمک کنه حقم را بگيرم با توجه به مصاحبه سردار کمالي در رابطه با بخشودگي سريازان فراري واينکه مدت خدمت آنان بايد مدت زمان فرار آنها باشد من يک ماه پيش بايد خدمتم را تمام مي کردم ولي به يگان خودم که مراجعه مي کنم مي گويند خدمت براي فراريان قبل از سال 86 هم 21 ماه است .ايسنا جان مادرت حرفم را به گوش سردار برسان

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۲۵ ۲۰:۱۳

سلام، از خبرگزاري ايسنا براي قرار دادن اين بخش سپاسگزارم، سه تا سوال داشتم. من ارديبهشت سال آينده اعزامم و 1.ميخواستم بدونم که آيا کسري خدمت جبهه‌ي پدر هنوز قانونش وجود داره؟ من هشت ماه کسري خدمت دارم 2.براي گرفتن امريه‌ي سربازي آيا حتما بايد متاهل باشي؟ 3.کساني که کسر خدمت دارن ميتونن امريه بگيرن يا نه؟ (هميشه شاد، هميشه خوش باشيد)

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۲۵ ۲۳:۰۹

با سلام من متولد 1365 هستم دوسال پشت كنكور موندمو بعد دانشگاه قبول شدم و بعدشم فوق ليسانس خوندم و حالا نزديك 28 سالم شده و سربازي بايد برم موهاي سرم داره سفيد ميشه و خيلي افسرده شدم چون وقتي هم تمومم كنم تازه بايد دنبال كار بگردم راستش ديگه هيچ اميدي به زندگي كردن ندارم شما بگيد چيكار كنم هيچ جا ام هيچ اشنايي ندارم قيد زندگي و خونواده داشتنو زدم

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۸:۲۹

سلام.خواستم بپرسم اگه کسي از خدمت فرار کرده باشه حالا بعد 2 سال برگرده سر خدمتش در صورت قبول شدن در دانشگاه ميتونه از خدمت ترخيص بشه و بره دانشگاه ادامه تحصيل بده؟

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۲۹ ۲۱:۵۴

با سلام خدمت شما.ميخواستم ببينم راهي براي معافيت من از سربازي وجود داره .پدرم حدود 80 سال سن دارن و داراي ضايعه نخاعي و نيازمند مراقبت و جابجايي و دو داداش خدمت کرده و همچنين تحت پوشش کميته امداد امام خميني هستيم .با تشکر و سپاس فراوان