• سه‌شنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92030704594
  • خبرنگار : 71234

قالیباف در مجلس:

در نظرسنجی وضعیتم از بقیه اعضای ائتلاف بهتر است/زیر سوال بردن خدمات هاشمی بی‌انصافی است

در نظرسنجی وضعیتم از بقیه اعضای ائتلاف بهتر است/زیر سوال بردن خدمات هاشمی بی‌انصافی است

محمدباقر قالیباف یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت که در نظرسنجی‌ها نسبت به سایر اعضای ائتلاف پیشرفت، وضعیت بهتر و مناسب‌تری دارد.

محمدباقر قالیباف یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت که در نظرسنجی‌ها نسبت به سایر اعضای ائتلاف پیشرفت، وضعیت بهتر و مناسب‌تری دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر قالیباف در مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اعضای ائتلاف پیشرفت همگی می‌خواهند تا آخر در صحنه بمانند، گفت: در ائتلاف بحث بر این بود که براساس مشروعیت، مقبولیت و کارآمدی این ائتلاف پیش برود.

وی افزود: تا زمان قبل از ثبت‌نام کلیت کار بر پایه برادری و همراهی بود که اکنون نیز همین وضعیت حاکم است ولی شرایط سیاسی طوری شد که سه کاندیدای ائتلاف 2+1 در انتخابات ثبت‌نام کردند و بعد از آن نیز صلاحیت‌شان احراز شد.

قالیباف گفت: بعد از احراز صلاحیت‌ها به دلیل مشغله کاری فرصتی فراهم نشد تا ما سه نفر جلساتی را برگزار کنیم که این کار شب گذشته انجام شد، توافق پیش از این بر این بود که تصمیم‌گیری براساس نظرسنجی‌ها انجام شود، البته بنده همواره در این جلسات به سهم خود سکوت کرده و نظری ندارم.

وی توضیح داد: از آنجا که در نظرسنجی‌ها وضعیتم نسبت به دوستان دیگر مناسب‌تر است، این فکر را می‌کنم که اگر بخواهم نظری را در این جلسات ارائه دهم، شاید دوستان فکر کنند که می‌خواهم به آنها فشار بیاورم به همین دلیل هیچ مصاحبه‌ای یا اظهارنظری را از من نشنیده‌اید.

این عضو ائتلاف پیشرفت تاکید کرد: ما به مردم قول دادیم که در 16، 17 یا 18 خرداد درباره گزینه نهایی این ائتلاف تصمیم‌گیری کنیم، بنابراین بنده همواره در این خصوص اظهارنظری نکردم ولی بنده چون به قولم در ائتلاف پایبندم، اینکه قرار باشد تا آخر بمانیم تا مردم ما را انتخاب کنند یا 16 خرداد تصمیم‌گیری کنیم بنده به همه این موارد پایبندم.

به گزارش ایسنا، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه "در عرصه اقتصادی شرایط سختی حاکم است"، گفت: برداشتم این است که در کشور مشکل منابع انسانی و مادی نداریم و بیشتر مشکلات به دلیل ضعف مدیریت و سوءتدبیر است. طبیعتا اگر کارها مطابق با کار کارشناسی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها پیش برود، مشکلات قابل حل است.

وی با تاکید بر اینکه "در کار کارشناسی به دوری از تصمیمات خلق‌الساعه و تکروی معتقدم"، افزود: در کنار احتیاج به برنامه مدون، باید برنامه‌های موجود همچون سند چشم‌انداز و برنامه توسعه به خوبی به کار گرفته شود. در حال حاضر تاکنون دولت به خوبی برنامه‌های کشور را اجرایی نکرده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه کارنامه مشخصی در تمامی حوزه‌ها دارد، به اجرای پروژه بزرگراه امام علی(ع) اشاره و اظهار کرد: پروژه ساخت بزرگراه امام علی(ع) 30 سال است که روی زمین مانده است ولی بنده توانستم آن را ظرف مدت 22 ماه با انجام تمام تشریفات قانونی و اداری به پایان برسانم با این تجربه است که می‌گویم که در حال حاضر مدیران ما به خصوص مدیران ارشد نظام برنامه مدون و مشخصی برای انجام امور ندارند.

قالیباف با تاکید بر اینکه "کارنامه کاری کاندیداها از برنامه‌های آنها دارای اهمیت کمتری نیست"، گفت: در حال حاضر سیستم اداره کشور، سیستم بسیار متمرکز و فسیلی است که بر پایه آن، دولت از لحاظ هزینه بسیار سنگین شده است. دولت در ظاهر خصوصی‌سازی و واگذاری را انجام داده است اما در باطن هزینه‌هایش در حال افزایش است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با ارائه مثالی از هزینه‌های شهرداری اظهار کرد: قبل از دوره بنده 1500 میلیارد تومان در شهرداری هزینه می‌شد که در دوره من این میزان به 12 میلیارد تومان تقلیق یافت که هزینه‌های جاری ما افزایش پیدا نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه "هیچ‌گاه با شورای شهر دعوای سیاسی نکرده‌ام"، گفت: همواره به قانون احترام گذاشته‌ام به طوری که حتی یک مورد را نمی‌توان پیدا کرد که مصوبه شورای شهر را اجرایی نکرده باشم. حتی پیش آمده برخی از مدیران را که برخی از مصوبات را اجرایی نکردند، عزل کرده‌ام.

قالیباف با اشاره به صحبت‌های ولایتی در مورد بهبود وضعیت اقتصادی در طول 100 روز گفت: من توان ندارم بتوانم در طول 100 روز اوضاع اقتصادی را سامان دهم، چون به طور نمونه برای باز کردن ال‌سی در پروژه صدر - نیایش 460 امضا و 1400 برگ پرونده تشکیل دادیم و یک سال و نیم تمام دنبال اجرای آن بودیم. سرانجام توانستیم پول ریال نقدی را پرداخت کرده و ال‌سی باز کنیم.

وی با بیان اینکه "در برنامه‌ای دو ساله می‌توانم وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشم"، گفت: زمانبندی دو ساله بر پایه بهبود وضعیت گرانی، تورم، بیکاری و ایجاد اشتغال است که خروجی آن در پایان دو سال به ثبات در بازار اقتصادی، صنعت، کشاورزی و تولید ختم می‌شود. ثباتی که اقتصاد را دنبال کنترل و انعطاف‌پذیر می‌کند؛ موضوعی که در حال حاضر وجود ندارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با انجام این برنامه دو ساله، چهار اولویت را دنبال می‌کنم، اولویت اول را ثبات در بازار ارز عنوان کرد و افزود: بعد از ایجاد آرامش در بازار ارز، بسیاری از مشکلات ایجاد شده در اثر تحریم‌ها رفع می‌شود. بنده در همین رابطه برای باز کردن ال‌سی برای پروژه‌های شهرداری 2/1 میلیارد دلار ال‌سی باز کردم که تمام این کارها با وجود تمام کم‌لطفی‌ها از سوی دولت انجام شد.

وی ایجاد ثبات در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها را به عنوان دومین اولویت کاری‌اش برشمرد و گفت: اینکه هر چند روز یک بار اعلام می‌شود که کالایی با یک نرخ ارز وارد و عرضه می‌شود، مشکلاتی در بازار به وجود آورده است. باید جلوی تصمیمات ناگهانی را گرفت.

قالیباف کاهش هزینه‌های تولید را به عنوان اولویت سوم خود در مقابله با گرانی و بیکاری برشمرد و اظهار کرد: در دوران اصلاحات و دولت‌های نهم و دهم، تنها برای اشتغال پول خرج شده است که این کار کمک به بخش تولید نمی‌کند. از طرف دیگر ضعف نظارتی بر سیستم بانکی وجود دارد که مشخص نیست که پول بانک‌ها به جای تولید در کجاها هزینه می‌شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، نظارت بر بانک‌ها و اعطای تسهیلات را اولویت چهارم خود برای مقابله با بیکاری و گرانی برشمرد و افزود: بانک‌ها نباید در حکم منبعی برای پول توجیبی دولت باشند. اساس کار بنده بر پایه حفظ استقلال بانک مرکزی است. نمونه این کار را در بانک شهر انجام داده‌ام به طوری که شهرداری تهران یکی از سهامداران این بانک است ولی حتی یک بار دستوری ننوشته‌ام که به پروژه‌ای پول بدهد یا ندهد.

وی تاکید کرد که اینگونه روش‌ها موجب می‌شود که در شش ماه اول انجام این برنامه‌ها آرامش به بازار اقتصادی برگردد و بر پایه آن بودجه 93 تدوین شود.

قالیباف در ادامه، به دیدار خود با رییس مجلس اشاره و اظهار کرد: چند وقت گذشته در خدمت آقای لاریجانی بودم و به ایشان تاکید کردم که عزل و نصب حقی از لحاظ قانونی برای رییس دولت است اما دولت که تشکیل می‌شود، رای اعتماد را از مجلس می‌گیرد. من بدون اعمال نظر مجلس این کار را انجام نمی‌دهم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه "علاقه خاصی به جریانات سیاسی در طول مدت مدیریتی‌ام نداشته‌ام"، گفت: اعتقادم بر این است که اعضای کابینه‌ام باید دو مولفه مهم اعتقاد به ولایت و نظام دینی و همچنین کارآمدی را داشته باشند. امروز در شهرداری تهران برخی از معاونان و مسئولان مرخصی گرفته‌اند تا برای کاندیداهای دیگر فعالیت کنند و من مرخصی را با کمال میل به آنها داده‌ام.

به گزارش ایسنا، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین در توضیح برنامه‌هایش در حوزه صنعت تاکید کرد: در این حوزه تلاشم بر این است که از تعطیلی کارخانه‌های در حال تعطیل جلوگیری کنم و همچنین آن دسته از کارخانه‌هایی که تعطیل شده‌اند را به چرخه کار برگردانم. از طرف دیگر یارانه تولید را پرداخت می‌کنم.

قالیباف همچنین درباره برنامه‌هایش در پرداخت بدهی‌های بانک‌ها گفت: برای انضباط پولی و مالی کشور باید به سمت پرداخت دیون رفت. در شرایطی که تورم در کشور حاکم است، باید کاری کرد که رکود از کشور رخت ببندد. باید نقدینگی جامعه را به سمت تولید سوق داد.

وی همچنین در مورد برنامه‌هایش در حوزه سیاست خارجی گفت: سیاست خارجی باید بر پایه منافع و امنیت ملی و آرمان‌ها و هویت‌های ما باشد. اینکه یکی از دوستانمان گفت که در سیاست خارجی تحول ایجاد می‌کند، بحث بر سر این است که مگر سیاست خارجی در دست دولت است؟ کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند یا قانون را بلد نیستند یا می‌خواهند قانون را دور بزنند. تدوین این سیاست‌ها در دست حاکمیت است ولی با وجود تمامی این شرایط، اولویت اول من، موضوع سیاست خارجی است.

به گزارش ایسنا، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که "موضع شما در مقابل دولت‌های قبل بویژه دولت هاشمی رفسنجانی چیست و شما در مصاحبه‌ای عملکرد آقای هاشمی را زیر سوال بردید؟"، گفت: این صحبت درست نیست. من از سایت‌ها و رسانه‌ها انتقاد دارم که تنها یک قسمت صحبت‌های من را پررنگ کردند. یک بحث کلی از خدمات ارائه شده توسط دولت آقای هاشمی در کنار انتقادات به ایشان را مطرح کردم که تنها قسمتی از آن پررنگ شد.

قالیباف در پایان تاکید کرد: زمانی که در قرارگاه سازندگی بودم، به منطقه عسلویه رفتم که منطقه‌ای خاکی بود اما اکنون به یکی از قطب‌های اقتصادی کشور تبدیل شده است؛ پس بی‌انصافی است که خدمات آقای هاشمی در دوران ریاست‌جمهوری درباره زیرساخت‌های اقتصادی کشور زیر سوال رود و نادیده گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۰:۴۴

آقای قالیباف به راستی با توجه به نظر مقام معظم رهبری در خصوص حفظ نقاط مثبت رئیس جمهور فعلی آیا تخریب بالکل این دولت انصاف است؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۷ ۲۱:۳۷

تدوین این سیاست‌ها در دست حاکمیت است ولی با وجود تمامی این شرایط، اولویت اول من، موضوع سیاست خارجی است. این تناقض گویی آشکاراست چطورمیشودسیاست خارجی دردست حاکمیت باشدودرعین حال اولویت اول سیاست خارجی. مضافا اینکه شرایط درچهان امروز طوریست که مطابق برنامه های تدوین شده دربرخی تصمیمات امکان انتخاب وجودندارد وبایدبه ضرورتها توجه گردد

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۸ ۱۳:۰۶

سردار لشکر نصر خراسان تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم با تمام توان حمایتت میکنیم