• یکشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 92041609591

گردآوری آثار و ابزار خوشنویسی برای اولین بار در تاریخ هنر ایران

گردآوری آثار و ابزار خوشنویسی برای اولین بار در تاریخ هنر ایران

نمایشگاه آثار‌، ابزار و وسایل خوشنویسی اساتید و پیشکسوتان این رشته با حضور اساتید و هنرمندان و مدیران هنری روز شنبه 15 تیر ماه افتتاح شد.

نمایشگاه آثار‌، ابزار و وسایل خوشنویسی اساتید و پیشکسوتان این رشته با حضور اساتید و هنرمندان و مدیران هنری روز شنبه 15 تیر ماه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افتتاحیه نمایشگاه ابزار و وسایل خوشنویسی اساتید و پیشکسوتان عصر روز شنبه از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار شد.

در حاشیه این نمایشگاه،‌ صادقی دبیر هنری این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره این نمایشگاه گفت: نمایشگاهی که برگزار کردیم از مجموعه ابزار و آثار 30 استاد مطرح خوشنویسی معاصر ما هستند که 6 نفر از این اساتید در قید حیات نیستند که یادی از آنها کردیم و ما در این نمایشگاه ابزار ادوات خوشنویسی اساتیدی چون حسین میرخانی‌، حسن میرخانی‌، مرحوم عرب شاهی و ... گردآوری کردیم.

وی افزود: ما در کنار ابزار و ادوات خوشنویسی اساتید،‌ از هر استاد یک اثر را نیز به نمایش گذاشتیم و این اتفاق برای اولین بار در تاریخ افتاده است ابزار و وسایل خاص هر استاد از جنبه‌های پژوهشی و آموزشی می‌تواند برای اهل تحقیق بسیار موثر باشد.

افتتاحیه نمایشگاه آثار و وسائل نوشتاری استادان خوشنویسی ایران

اصغر امیرنیا‌، مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی در گفت‌وگو با خبرنگار گفت:با توجه به روز قلم‌، بنیاد فرهنگی هنری رودکی تصمیم گرفت کسانی که به نوعی مروج کارکرد قلم هستند از آن چیزی که خدا به آن قسم می‌خورد «ن و القلم و ما یسطرون» و تاثیری که کارکردشان در جامعه دارد، نمایشگاهی بر پا کنند و با عرضه آثار و لوازم‌شان مردم و هنرمندان را گرد هم آورند.

این تجلیلی است از خود بزرگان و پیشکسوتان عرصه خوشنویسی ‌، چرا که بعضی از اساتید بزرگوار مرحوم شدند و شاگردانشان اکنون به عنوان یک هنرمند پیشکسوت هستند.

وی افزود:‌کسانی که پا در عرصه خوشنویسی می‌گذارند،‌ برنامه آینده خودشان را می‌بینند‌، کارهایی بسیار بدیع و خلاقانه‌ای را مشاهده می‌کنند و حتی با سبک‌های مختلف آشنا می‌شوند در این نمایشگاه تنوع زیادی وجود دارد.

از نقاشی‌خط گرفته تا خط نستعلیق،‌ ثلث،‌ شکسته و سایر خطوطی که در هنر خوشنویسی وجود دارد.

بسیاری از افرادی که به عنوان تماشاگر یا بازدید کننده هستند،‌ شاید استعدادی در یک زمینه داشته باشند ولی ناشناخته باشند و اینجا می‌تواند بستری برای شکوفایی استعداد آنها باشد.

افتتاحیه نمایشگاه آثار و وسائل نوشتاری استادان خوشنویسی ایران

حسین سیفی مدیرعامل بنیاد رودکی نیز در رابطه با این نمایشگاه گفت: بنیاد رودکی به مناسبت روز قلم تصمیم بر این گرفت که از پیشکسوتان عرصه خوشنویسی دعوت کند تا برای اولین بار آثار و ابزار خوشنویسی این 30 هنرمند را در لابی طبقه دوم تالار وحدت گردآوری کند و با توجه به رسالتی که بنیاد به مناسبت روز قلم داشت، این اتفاق افتاد و تا روز چهارشنبه نیز این نمایشگاه ادامه دارد و امیدواریم که مورد استقبال اهالی فرهنگ و هنر مخصوصا جوانان قرار گیرد.

در این مراسم مدیران هنری‌، اساتید و هنرمندانی چون استاد غلامحسین امیرخانی، کیخسرو خروش‌، مهدی فلاح‌، جهانگیر نظام‌العلماء،‌ محمد حسین عطارچیان‌، محمد شهبازی‌، علی‌رضا مددی و ... حضور داشتند.

لازم به ذکر است این نمایشگاه تار روز 19 تیر ماه از ساعت 10 صبح تا 7 شب در لابی طبقه دوم تالار وحدت ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha