• دوشنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۲ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92043119311

حسین نقاشی خبر داد:

آغاز به کار کمپین "نه به تحریم" از سوی "سفیران صلح و امید"

جمعی از جوانان ایرانی خواهان تغییر و اصلاح در قالب مجموعه "سفیران صلح و امید" دست به تدارک کمپینی با نام "نه به تحریم" زده‌اند تا شاید با بهره‌گیری از تمامی توانایی جامعه مدنی ایران، بتوان در مقابل "تحریم"هایی که بیش از سیاستِ سیاست مداران، کرامت و عزتمندی مردمان را نشان رفته است، متوقف کرد.

جمعی از جوانان ایرانی خواهان تغییر و اصلاح در قالب مجموعه "سفیران صلح و امید" دست به تدارک کمپینی با نام "نه به تحریم" زده‌اند تا شاید با بهره‌گیری از تمامی توانایی جامعه مدنی ایران، بتوان در مقابل "تحریم"هایی که بیش از سیاستِ سیاست مداران، کرامت و عزتمندی مردمان را نشان رفته است، متوقف کرد.

حسین نقاشی با اعلام این خبر به خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی، نسلی با ظرفیت‌های عظیم اجتماعی و توانمندی‌های قابل اعتماد و اتکاست. این نسل در تحریم‌های قدرت‌های جهانی علیه ایران دنیا آمده اند، رشد کرده اند و سردمدار گفتمان تغییرات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در کشور هستند.

عضو کمپین "نه به تحریم" همچنین اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در دهه چهارم خود بیش از 23 تحریم ملی و فرا ملی از طرف کشور ایالات متحده آمریکا بر صنایع نفتی، حمل و نقل، بانکداری و بیمه را تجربه نموده است. این تحریم‌ها در کنار تحریمات منصوص چهار قطعنامه شورای امنیت موجی از فشارهای اقتصادی و انسانی را بر ملت ایران وارد نموده است. عدم دستیابی به تجیزات پزشکی و دارو در بعد محرومیت‌ از حقوق انسانی و تورم مضاعف ناشی از فشار هزینه‌ای در بخش اقتصادی موید ادعای مذکور است.

وی افزود: با این اوصاف جمعی از جوانان ایرانی خواهان تغییر و اصلاح در قالب مجموعه "سفیران صلح و امید" دست به تدارک کمپینی با نام "نه به تحریم" زده اند تا شاید با بهره گیری از تمامی توانایی جامعه مدنی ایران، بتوان در مقابل "تحریم" هایی که بیش از سیاستِ سیاست مداران، کرامت و عزتمندی مردمان را نشان رفته است، متوقف کرد.

نقاشی درباره پیام این کمپین و دلایل راه اندازی آن توسط "سفیران صلح و امید، اظهار داشت: پیام مشخص این کمپین این است که تحریم ها نه تنها افق روشنی از صلح و مردمسالاری در ایران بوجود نمی آورد، بلکه مانع بزرگی برای توسعه اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ما خواهد بود و این امر خود مخالف حقوق بشر و بر ضد حق داشتن زندگی خوب برای همه انسان‌هاست.

عضو کمپین "نه به تحریم" افزود: تحریم، وضع قوانین و مقرراتی در خصوص ممنوعیت تجارت و روابط بین المللی سایر اقداماتی است که برای فشار و ایجاد تغییرات سیاسی علیه یک کشور وضع می شود و هدف دقیق ما برای ایجاد این کمپین نه گفتن به این شیوه سیاست ورزی بوده و می خواهیم با ایجاد یک وفاق ملی و بهره‌گیری از پتانسیل‌های فرهنگی- اجتماعی ملی و بین‌المللی مردم ایران، حقوق انسانی ملت در عرصه بین‌المللی بازستانی شود. هدف فرعی طرح، ایجاد یک گفتمان ملی است که همه گروه‌های معتقد و دلسوز انقلاب و ملت حول آن به وفاق رسیده، با بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی حاصل شده با محوریت نسل سوم و چهارم انقلاب، یک جهش اجتماعی- اقتصادی را در داخل کشور رقم زنند.

نقاشی در پایان با اشاره به ضروت گفتمان سازی در این حوزه اظهار داشت: از این رو به منظور مواجهه مدنی با این هجمه بین‌المللی و عدم محرومیت‌ حقوق انسانی ملت ایران در استفاده از مزیت‌های ملی خود، لزوم ایجاد جنبشی ملی و در ادامه بین‌المللی در قالب گفتمان "نه به تحریم" ضروری است. جنبش مذکور با بهره‌گیری از ارتباطات اجتماعی حوزه بین‌المللی خود و ظرفیت‌های فرهنگی، حقوق اجتماعی- بشری و اندیشه مهرورز اسلامی عنوان شده، دیپلماسی عمومی را جهت ترغیب و تشویق اذهان ملت‌های قدرت‌های غربی در دستور کار خود خواهد داشت. شعار جنبش نه به تحریم و احترام به حقوق انسانی همه ملت‌ها خواهد بود. تلاش به منظور ایجاد یک وفاق ملی و همدلی اجتماعی حول محور نه به تحریم از وظایف اصلی و آتی این گفتمان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha