• شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92051910252
  • خبرنگار : 71186

"لادا" بعد از نیم قرن به ایران بازگشت

"لادا" بعد از نیم قرن به ایران بازگشت

خودروهای روسی "لادا" در حالی بعد از گذشت حدود نیم قرن به ایران بازگشته‌اند که کارشناسان نظر مثبتی نسبت به کیفیت خودروهای روسی ندارند.

خودروهای روسی "لادا" در حالی بعد از گذشت حدود نیم قرن به ایران بازگشته‌اند که کارشناسان نظر مثبتی نسبت به کیفیت خودروهای روسی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت خودروسازی آوتوواز روسیه در دهه 1960 میلادی تولید خودروهای لادا را آغاز کرد. این خودروسازی با سرمایه‌گذاری مشترک ایتالیا و شوروی در دوران اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شد.

در همان زمان بعضی از خودروهای تولیدی این شرکت در کنار خودروهای آمریکایی چون بیوک وارد ایران شد با این حال پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 روند ورود خودروهای روسی و آمریکایی به ایران را متوقف کرد.

حال پس از گذشت حدود نیم قرن از اولین حضور خودروهای روسی لادا در ایران، در حالی واردات این خودروها به کشور مجددا آغاز شده که قرار است ظرف دو سال آینده این خودروها در ایران تولید شوند.

شرکت روسی لادا هم‌اکنون خودروهایی چون نیوا، ریوا، سامارا، ترینیدا و کالینا را تولید می‌کند. لادا کالینا از جمله خودروهای روسی است که وارد ایران خواهد شد.

البته کارشناسان این موضوع را به صلاح صنعت خودرو ندانسته و خودروهای روسی را حائز کیفیت لازم برای تولید در داخل کشور نمی‌دانند. به گفته شهرام آزادی - عضو هیات علمی گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی - صنعت خودروی روسیه و شرکت‌های آن صاحب نام نبوده و از نظر جهانی برندهای معتبری محسوب نمی‌شوند.

وی اظهار می‌کند: خودروسازان روسی از جمله شرکت لادا به دلیل سطح تکنولوژی امکان صادرات محصولات خود به کشورهای اروپایی را ندارند. البته ممکن است برخی از خودروهای تولیدی آنها استانداردی را از اروپا کسب کرده باشند اما وجود این استاندارد به معنای دارا بودن کیفیت لازم در خودروهای تولیدی شرکت‌های روسی نیست.

در نهایت این کارشناس صنعت خودرو معتقد است که حتی خودروسازان چینی نیز موفق‌تر از خودروسازان روسی عمل کرده‌اند زیرا صنعت خودروی چین با سابقه 10 تا 15 ساله توانسته صنعت خودروی روسیه با سابقه 50 تا 60 ساله را پشت سر بگذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۵-۲۰ ۱۵:۴۲

تجربه بيش از پنجاه سال خودروسازي يا بهتره بگم مونتاژكاري خودرو در ايران ثابت كرد كه ما خودروساز نميشيم. آيا بهتر نيست اين سرمايه كلاني كه در بخش خودروسازي متمركز شده را در بخش‌هاي ديگر صنعت كه در آنها موفق بوديم سرمايه‌گذاري كنيم و خودروهاي مورد نياز بازار را با آزاد كردن واردات تامين كنيم تا مردم بتوانند از خودرو هاي استاندارد و با كيفيت و ايمن استفاده كنند؟ ايمني و حفظ جان مردم بيشتر ارزش دارد يا حمايت از صنعت پير و فرسوده و بدون بازده خودروسازي داخلي؟ جالبه كه بجاي همكاري با خودروسازان بزرگ دنيا براي پيشرفت، خودرو سازان ما در حال (پس رفت) هستند و بدنبال همكاري با خوروسازان گمنام و عتيقه چيني !!