• جمعه / ۱ آذر ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92090100306
  • خبرنگار : 71356

با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5

احمد جنتی: قطع امید نمی‌کنیم اما 1+5 حق‌طلب نیستند

احمد جنتی: قطع امید نمی‌کنیم اما 1+5 حق‌طلب نیستند

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 تاکید کرد که به طورکلی از مذاکرات قطع امید نمی‌کنیم اما سوابق نشان می‌دهد که طرف‌های مذاکره می‌خواهند امتیاز بگیرند و امتیاز ندهند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 تاکید کرد که به طورکلی از مذاکرات قطع امید نمی‌کنیم اما سوابق نشان می‌دهد که طرف‌های مذاکره می‌خواهند امتیاز بگیرند و امتیاز ندهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 در ژنو، گفت: اجمالا مقام معظم رهبری فرمودند امیدی ندارم. واقعا هم اینطور است، ولی ما به طورکلی قطع امید نمی‌کنیم اما سوابق نشان می‌دهد که این‌ها حق‌طلب نیستند بلکه همیشه می‌خواهند امتیاز بگیرند و امتیاز ندهند.

وی با طرح این سوال که «با این روحیه چطور می‌شود سر میز مذاکرات نشست؟»، گفت: این‌ها دشمن ما نیستند بلکه دشمن اسلام هستند و جرم ما هم مسلمانی، علوی و عاشورایی بودن است.

وی اظهار کرد: در عین حال ما امیدواریم که این‌ها کمی سر عقل بیایند و کارهایی که به ضرر ما و ضرر خودشان هم است، کمتر انجام بدهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان گفت: خداوند به شما اجر بدهد که مانند همیشه به اسلام و نظام آبرو دادید و با حضور گسترده در این روز پاسخ حرف‌های نامربوطی که در داخل و خارج زده می‌شود را دادید.

وی ادامه داد: کسانی که انگار عقد خواهری و برادری با آمریکا بسته‌اند بدانند که همه مردم این‌طور نیستند و شما با مرگ بر آمریکا نشان دادید که ما برسر میثاق خودمان هستیم و از حرف انقلاب‌مان برنمی‌گردیم و هنوز امام ما پیشوای ماست.

وی با بیان این‌که «مرگ بر آمریکا، مرگ بر زور، گردن‌کشی و استکبار است»، گفت: شما شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری در مورد آمریکا بیان کردند را درنظر داشتید و ان‌شاءالله روزی می‌آید که مرگ بر آمریکا شما عملی می‌شود.

جنتی با اشاره به وقوع عملیات تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در بیروت نیز گفت: انفجار بیروت مسأله بسیار حساسی بود و برای آن نقشه‌کشی شده بود. من نمی‌توانم بگویم اسرائیل در این قضیه نقشی نداشته است. اسرائیل شکست‌خورده بالاخره در یک‌جایی خودش را نشان می‌دهد و این احتمال لااقل وجود دارد و توجیه آن هم این است که می‌خواستند مسائل ژنو را تحت‌الشعاع قرار دهند و اگر بتوانند سفارت ایران را منفجر کنند، که خدا این را نخواست؛ هرچند تعدادی شهید شدند و البته این دفعه اول نیست که ما این همه شهید می‌دهیم.

وی گفت: مسأله دیگر سالگرد فتنه است که بسیار به‌جا برگزار شد آن هم در عاشورایی که این‌ها آن را هتک حرمت و باطن خود را ظاهر کردند و نشان دادند که جمهوری ایرانی می‌خواهند نه اسلامی. این‌ها پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند و گفتند امام را قبول نداریم. این فتنه بزرگی بود و اگر لطف خدا و ولی‌عصر(عج) و درایت مقام معظم رهبری نبود، این فتنه نظام اسلامی را ازپای درآورده بود. این روسیاهان در خانه خود محبوس شدند و تلویزیون و امکانات و رفاهیات خود را دارند، منتهی در خانه خود محبوس هستند و اگر رأفت اسلامی نبود این‌ها باید اعدام می‌شدند.

وی افزود: کسانی که از این‌ها دفاع می‌کنند به این جمله من پاسخ بدهند؛ اعدام مفسد فی‌الارض در قرآن و فقه ما آمده است. یک نمونه آن کسی است که چاقو می‌کشد و امنیت یک محله را به خطر می‌اندازد، این فرد به عنوان محارب و مفسد فی‌الارض شناخته و اعدام می‌شود اما آیا این‌ها که هشت ماه مملکت را ناامن کردند و جوانان و بچه‌های بسیجی ما را کشتند مفسد فی‌الارض نیستند؟ شما خجالت نمی‌کشید که از این‌ها دفاع می‌کنید؟ نظام بر سر این‌ها منت گذاشته و گفته در خانه خود زنده باشید. امکانات داشته باشید و بهداشت خود را رعایت کنید اما این‌ها در عین حال حاضر نیستند اظهار ندامت کنند.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: در قضیه منافقین امام(ره) فرمودند هریک از منافقین که بر سر موضع‌شان هستند را اعدام کنید. این‌ها سر موضع‌شان هستند وگرنه ممکن بود راه فرجی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) درباره بسیج گفت: بسیج در نظام جمهوری اسلامی از برکات و الطاف خدای متعال است و بسیجیان باید به فکر ایجاد حکومت اسلامی جهانی باشند. امام(ره) به بسیج جمهوری اسلامی قناعت نمی‌کند و می‌گوید این بسیج باید در سراسرجهان برپا شود و این شدنی است.

جنتی گفت: من دست شما بسیجیان را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسوولین نظام از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت و این تهدیدی است برای مسوولینی که از بسیج غافل می‌شوند.

وی با اشاره به حوادث سوریه نیز گفت: یک حرکت بسیجی در سوریه ایجاد شده و موفق بوده است. چه سوریه و چه عراق و چه هرجای دیگر می‌خواهند مقاومت اسلامی داشته باشند، باید در آن بسیج شکل بگیرد.

وی گفت: من به شما توصیه می‌کنم، شما بسیجیان در صحنه‌های کشور خودمان هم بی‌تفاوت نباشید و اگر جایی انحرافی دیدید اظهار نظر کنید همان‌طور که سازمان بسیج اساتید نامه‌ای اعتراض آمیز راجع به کادرسازی در وزارتخانه‌ها نوشتند و گفتند فعلا دارند با داس بچه‌های انقلاب را درو می‌کنند. این را همه می‌دانند و روزنامه‌ها هم درباره آن نوشته‌اند و به همین دلیل من سوالی از آقای رییس‌جمهور دارم که آیا از این اقدامات خبر دارید یا نه؟ اگر می‌دانید که وا اسفا. چرا اقدامی نمی‌کنید؟ و اگر نمی‌دانید که وا حسرتا.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha