• چهارشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93012006624
  • خبرنگار : 71359

بروجردی با سفیر روسیه در تهران دیدار کرد

سفیر روسیه در تهران با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفت و گو کرد.

سفیر روسیه در تهران با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این دیدار اجلاس اخیر روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس 8 کشور در تهران پیرامون سوریه را گام مهمی ارزیابی کرد و گفت: نتایج این اجلاس نشان از ظرفیت بالای دوستان واقعی ملت سوریه برای تأثیرگذاری بر روند حل بحران در این کشور دارد.

بروجردی با شاره به موضوع سوریه و همکاری های ایران و روسیه در این مورد آن را تاثیر گذار و مهم خواند و اظهار کرد: تحولات کنونی در صحنه‌ی مراودات بین المللی و منطقه‌ای و آرایش سیاسی در منطقه، تقویت همکاری‌های دو کشور ایران و روسیه را در مقابل سیاست‌های سلطه جویانه و یک جانبه گرایانه ضروری ساخته است.

وی در ادامه با بیان این که غرب مدت‌هاست دخالت در حوزه منافع روسیه را دنبال می‌کند و سیاست‌های دو گانه غرب و دخالت در امور داخلی اوکراین عامل حوادث اخیر است، ضمن ابراز تأسف از قطعنامه اخیر ضد ایرانی پارلمان اروپایی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ کاه مفاد قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی را در زمینه ادامه مراودات فی ما بین نخواهد پذیرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های فراوان دو کشور برای توسعه همکاری‌های دوستانه فی ما بین در عرصه‌های گوناگون گفت: همکاری نزدیک تهران – مسکو به تأمین امنیت و ثبات پایدار در منطقه کمک خواهد کرد.

سفیر روسیه هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند توسعه روابط دو کشور بر اهمیت تقویت و تحکیم ارتباطات بین دو طرف، به ویژه در زمینه مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه و اوکراین تأکید کرد و در رابطه با تحولات اخیر اوکراین گفت: بر خلاف اقدامات برخی کشورها برای مداخله درامور داخلی اوکراین، روسیه از منافع تمامی شهروندان اوکراینی دفاع خواهد کرد.روسیه در حال مذاکره با تمام طرفین ذی ربط در قبال تحولات اوکراین است.

وی در ادامه با بیان این که همکاری تهران – مسکو در قبال موضوعات منطقه‌ای به ویژه بحران سوریه تاکنون ثمر بخش و سازنده بوده است، اظهار کرد: دو کشور می‌توانند در زمینه تحولات منطقه‌ای و بین المللی همکاری خوب و سازنده‌ای درسازمان‌ها و نهادهای بین المللی داشته باشد.

سفیر روسیه افزود: مسکو در قبال توسعه و تقویت مناسبات نزدیک با تهران در عرصه‌های گوناگون متعهد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha