• دوشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 93020805421
  • منبع : نمایندگی البرز

با دستور فوری فرماندار کرج؛

کارگروه ویژه احیای باغ سیب مهرشهر تشکیل می‌شود

کارگروه ویژه احیای باغ سیب مهرشهر تشکیل می‌شود

ایسنا/البرز فرماندار شهرستان کرج در دستوری فوری، خواستار تشکیل کارگروه ویژه احیای باغ سیب مهرشهر شد.

فرماندار شهرستان کرج در دستوری فوری، خواستار تشکیل کارگروه ویژه احیای باغ سیب مهرشهر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به دنبال وقوع برخی مسائل درباره نحوه نگهداری و حفاظت از باغ سیب مهرشهر، محمد تقی ایرانی دستور تشکیل این کارگروه را صادر کرد.

وی که صبح امروز و برای چهارمین بار پس از ایجاد برخی حواشی در مورد این باغ در محل حضور یافته و بر روند کاشت نهال‌های جایگزین نظارت می‌کرد، طی گفت‌وگویی در جمع خبرنگاران گفت: مردم به حق نسبت به حقوق خود و منافع ملی حساس هستند و در مورد اتفاقاتی که در درباره باغ سیب مهر شهر رخ داد نیز شاهد بودیم که اعتراض خود را به صورت منطقی به مسئولان منتقل کردند.

وی افزود: البته در این مقطع برخی به دنبال سوء استفاده از احساسات مردم و سوار شدن بر موج بودند که خود مردم بلافاصله نیت این افراد را تشخیص داده و راهشان را جدا کردند.

ایرانی با تأکید بر اینکه دولت و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی اشراف کاملی نسبت به مسائل دارند، گفت: خوشبختانه مدیران استان البرز و شهرستان کرج ورود خوبی به موضوع داشته و در این میان فرمانداری با ریشه‌ یابی صحیح گزارش‌های کارشناسی لازم را تهیه کرده و موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی افزود: پیش از آنکه نکته مهم و اصلی را به اطلاع شهروندان برسانم، لازم است بر این نکته تأکید کنم، افرادی که در حال حاضر حفظ و نگهداری باغ سیب را بر عهده دارند، تلاش‌های بسیاری در این راه داشته و من به شخصه به عنوان نماینده عالی دولت و یکی از خادمان مردم از آنها تشکر می‌کنم.

معاون استاندار البرز ادامه داد: انتظار از رسانه‌ها این است که اطلاعات صحیح به مردم ارائه داده و به صورتی عمل کنند که نقاط مثبت و هم‌چنین نواقص و کاستی‌ها را به طور همزمان گزارش کرده و اجازه ندهند تا عده‌ای سودجو از احساسات مردم سوء استفاده کنند.

ایرانی با اشاره به تلاش‌هایی که در جهت حفظ و نگهداری باغ سیب مهرشهر انجام شده، گفت: این باغ که به درستی ریه تنفسی کلانشهر کرج به شمار می‌آید، طی 35 سال اخیر به خوبی حفظ شده است و نباید زحمات انجام شده در این راه را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: در مورد قطع تعدادی از درختان نیز دستور احیای باغ صادر و خوشبختانه کار بلافاصله آغاز شد و شخصاً این موضوع را پیگیری می‌کنم.

فرماندار کرج یادآور شد: با نظارت‌های انجام شده باید به اطلاع مردم برسانم که در چند روز اخیر بیش از دو هزار و 300 نهال جدید در این باغ کاشته شده است.

ایرانی تاکید کرد: در زمان کاشت این نهال‌ها دو بار در محل حاضر شدم تا بتوانم آمار دقیق و صحیح را به مردم ارائه و آنها را از نگرانی خارج کنم.

وی ادامه داد: بنابراین لازم است به اطلاع مردم شریف استان البرز و شهرستان کرج و به طور کلی تمام دوست‌داران محیط زیست و منابع طبیعی برسانم که دیگر نباید نگران احیای باغ سیب کرج بود و مدیریت ارشد استان البرز و فرمانداری کرج به نمایندگی از آنها با جدیت روند کار را پیگیری کرده و بر اقدامات انجام شده، نظارت دارند.

لازم به توضیح است، در این بازدید فضل‌الله خدایی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت شهید مطهری که طی قراردادی با بنیاد مستضعفان، وظیفه حفظ، نگهداری و احیای باغ سیب کرج را بر عهده دارد نیز به همراه تعدادی از کارشناسان این شرکت حضور داشتند.

فضل‌الله خدایی طی سخنانی گزارشی از اقدامات انجام شده برای احیای این باغ را ارائه و تاکید کرد که باید برای تحقق اهدافی که شرکت کشت و صنعت شهید مطهری دارد، دستگاه‌های اجرایی در استان البرز و شهرستان کرج همراهی‌های لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: هیچ تخلفی در زمان قطع درختان باغ سیب صورت نگرفته و مستندات آن نیز به مراجع ذیصلاح ارائه شده است.

محمد تقی ایرانی فرماندار کرج پس از استماع این گزارش اظهارکرد: اقدامات انجام شده نشان می‌دهد که تلاش‌های خوبی برای نگهداری از باغ سیب صورت گرفته است.

وی متذکر شد: مدیرانی که مسئولیت اداره باغ سیب را بر عهده دارند، باید حساسیت مردم را درک کرده و به نظرات افرادی که از روی دلسوزی انتقادهای را مطرح می‌کنند، احترام بگذارند.

معاون استاندار البرز یادآورشد: اگر چه اقدامات انجام شده برای کاشت نهال‌ها قابل تقدیر بوده،‌ اما مدیریت ارشد شهرستان کرج به نمایندگی از مردم انتظار دارد که مدیران شرکت کشت و صنعت شهید مطهری در راستای انجام وظائف خود، از امروز بیش از گذشته بر طرح‌ها و برنامه‌های خود نظارت داشته و اجازه ندهند که این سرمایه ملی آسیب ببیند.

ایرانی متذکر شد: ما از نیازها و مشکلات بر سر راه حفظ و نگهداری باغ سیب اطلاع داریم و اگر کارها به صورت کارشناسی و صحیح باشد، حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی در پایان با بررسی مشکلات موجود برای احیای باغ سیب کرج، دستوری فوری مبنی بر تشکیل کارگروه احیای باغ سیب را صادر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha