• جمعه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 93021912420
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

انتقاد یک ناشر از وضعیت فروش نمایشگاه کتاب

انتقاد یک ناشر از وضعیت فروش نمایشگاه کتاب

یک ناشر گفت: اگر این روال فروش کتاب در نمایشگاه کتاب تا روز پایانی ادامه پیدا کند، شاید در نمایشگاه سال آینده شرکت نکنم.

یک ناشر گفت: اگر این روال فروش کتاب در نمایشگاه کتاب تا روز پایانی ادامه پیدا کند، شاید در نمایشگاه سال آینده شرکت نکنم.

بهمن فروزنده، مدیر انتشارات آموخته، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگ‌ و هنر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در اصفهان، اظهار کرد: فروش نمایشگاه انتشارات ما در مقایسه با سال گذشته 70 درصد کاهش داشته است.

او افزود: دولت در دو سال اخیر در زمینه کاغذ هیچ کمکی نکرده است و انتظار بر این است که در سال فرهنگ و اقتصاد حرکت و برنامه‌ریزی جدیدی اتفاق بیفتد. هیچ‌کس پاسخگو نیست که چرا برای غرفه‌ 7.5 متری پول یک غرفه 9 متری گرفته‌ شده است.

این ناشر با بیان اینکه ناشران اصفهان از فروش امسال خود در نمایشگاه ناراضی هستند، اضافه کرد: اگر این روال فروش تا روز پایانی نمایشگاه ادامه پیدا کند، شاید در نمایشگاه سال آینده شرکت نکنم.

او ادامه داد: این نمایشگاه تاثیر چندانی در هزینه‌های ناشران تهرانی نمی‌گذارد، در حالی که ناشران شهرستان علاوه بر هزینه‌های رفت و آمد و اسکان باید نیمی از کتاب‌هایی را که بر اساس فروش سال گذشته به نمایشگاه آورده‌اند به شهر خود بازگردانند.

فروزنده با اشاره به فروش کم در نمایشگاه کتاب امسال گفت: فرهنگ کتاب‌خوانی ضعیف است و هیچ حمایت رسانه‌یی نیز نمی‌شود. گرانی کتاب با چه چیزی مقایسه می‌شود؟ 60 درصد هزینه یک کتاب برای کاغذ است.

او اضافه کرد: کتاب کالای بیست‌وپنجم سبد کالای یک خانواده ایرانی است و یک خانواده بعد از تامین غذا و مسکن به کتاب فکر می‌کند. زمانی که با ثابت ماندن درآمدها، تورم در کشور بالا می‌رود، کتاب قربانی خواهد شد.

این ناشر درباره نقش کتاب‌های این انتشارات در این فروش پایین اظهار کرد: در یک سال گذشته انتشارات آموخته 40 عنوان کتاب جدید منتشر کرده است، اما ناشری در این نمایشگاه هست که به 300 عنوان کتاب خود در سال گذشته تنها دو عنوان کتاب جدید اضافه کرده است.

او ادامه داد: متاسفانه به سمتی حرکت می‌کنیم که کتاب‌ها با تیراژ 500 تا منتشر شوند و با هزینه‌های سرسام‌آور کتاب جدیدی منتشر نشود. در گذشته ارگان‌ها در حوزه‌های کاری خود کتاب‌های جدید منتشر می‌کردند اما امروز این اتفاق هم نمی‌افتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha