• یکشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93030401998

سال گذشته

18 هزار نفر در سوانح رانندگی کشته شدند

18 هزار نفر در سوانح رانندگی کشته شدند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته برابر آمار پزشکی قانونی، 18 هزار نفر به واسطه سوانح رانندگی در کشور فوت شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته برابر آمار پزشکی قانونی، 18 هزار نفر به واسطه سوانح رانندگی در کشور فوت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داوود کشاورزیان - رییس سازمان راهداری و حمل و نقل - در سفر به استان زنجان ضمن حضور در سومین کنفرانس ایمنی و تصادفات و بازدید از محورهای شریانی استان زنجان، چند پروژه حمل و نقلی را افتتاح کرد.

وی افزود: سال گذشته برابر آمار پزشکی قانونی 18 هزار نفر به واسطه سوانح رانندگی در کشور فوت شده‌اند که شامل تلفات رانندگی سر صحنه، حین انتقال به بیمارستان و یک ماه پس از ترخیص است.

کشاورزیان اظهار کرد: با توجه به اینکه جمهوری‌ اسلامی ایران 1/1 درصد جمعیت دنیا را در خود جای داده است ولی 1،45 درصد تلفات و سوانح رانندگی جهان در کشورمان رخ می دهد.

معاون وزیر راه از موضوع سوانح رانندگی بعنوان یک امر ملی نام برد و یادآورشد: رفع این معضل باتوجه به ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و صنعتی نیازمند عزم ملی است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تشکیل کمیسیون ایمنی راه‌های کشور طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون این کمیسیون تنها مرجع ملی در این حوزه است.

وی افزود: کشورهایی که در سطح تراز اول خود به مقوله کاهش تلفات رانندگی در جاده‌ها پرداخته‌اند موفق بوده و پیشنهاد تشکیل شورای ایمنی راهها از سوی دولت به ریاست رییس جمهور و عضویت سایر دستگاهها نیز در این راستا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده از سامانه‌های هوشمند کنترلی، نوسازی ناوگان حمل و نقل و راهداری و افزایش ایمنی جاده‌ها را از اولویت‌های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد و افزود: در این راستا هزار میلیارد ریال از منابع داخلی این سازمان به سامانه‌های هوشمند کنترلی تخصیص داده شده است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته محورهای تهران به سمت شمال و تهران - مشهد از سامانه هوشمند کنترلی بهره‌مند شده‌اند اما نیازمند تجهیزات بیشتر هستند.

کشاورزیان اظهار کرد: در سال‌جاری نیز تجهیز محورهای تهران - بندرعباس تهران - بندر امام و تهران - مرز بازرگان با مشارکت بخش خصوصی به سیستم‌های هوشمند جاده‌ای در اولویت برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر لزوم اصلاح و رفع مقاطع و نقاط پرحادثه در سطح کشور تاکید کرد و گفت: در سالجاری اعتباری بالغ بر 1700 میلیارد ریال به این مهم تخصیص یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha