• جمعه / ۹ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 93030904221

معاون وزیر نفت خبر داد

شتاب در توسعه طرح‌های پتروشیمی با مشارکت مالی چینی‌ها

شتاب در توسعه طرح‌های پتروشیمی با مشارکت مالی چینی‌ها

معاون وزیر نفت گفت: ساخت طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی در فاز 2 عسلویه با گشایش فاینانس چینی‌ها شتاب می گیرد.

معاون وزیر نفت گفت: ساخت طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی در فاز 2 عسلویه با گشایش فاینانس چینی‌ها شتاب می گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار کرد: 24 طرح توسعه ای در فاز دوم عسلویه در حال ساخت هستند که خوشبختانه با گشایش فاینانس چین و نیز برخی منابع داخلی به زودی روند ساخت انها با شتاب بیشتری تداوم خواهد یافت.

وی افزود: فاز 2 عسلویه به عنوان یکی از 4 هاب جدید پتروشیمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در آینده به یک مرکز مهم تولید فرآورده های پتروشیمی در حاشیه آب‌های خلیج فارس تبدیل خواهد شد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: گشایش‌های مطلوبی برای سرمایه گذاری در حال انجام است و با توجه به لزوم تامین مالی طرحها امید است هرچه زودتر بانک ها و سرمایه گذاران به تعهد های مالی خود عمل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی، اعتبار احداث 2 طرح جدید در حال ساخت پتروشیمی از سوی چینی‌ها به شکل فاینانس تامین شد و پس از آن که از طریق فاینانس چینیها ٤ طرح پتروشیمی را تامین اعتبار کردند 2 طرح ساخت پتروشیمی‌های سبلان و صدف هم به تازگی تامین اعتبار شده و روند ساخت آنها شتاب خواهد گرفت.

پیش از این، شعری مقدم گفته بود که اعتبار احداث چهار طرح توسعه پتروشیمی به شکل فاینانس از سوی چین تامین شده است که این تامین اعتبار، در حال بررسی از سوی بانک مرکزی برای باز شدن ال سی است و به زودی مراحل پرداخت آن انجام خواهد شد.

به گفته او، مجتمع‌های پتروشیمی بوشهر، لردگان، هنگام و گچساران مجتمع هایی هستند که اعتبار ساخت آنها از طریق فاینانس تامین می شود.

بر پایه این گزارش، سالها بود که پتروشیمیها در انتظار فاینانس چین بودند که با تحرک جدید دیپلماسی انرژی ایران چینیها سرانجام با تاخیر فراوان به صنعت پتروشیمی ایران بازگشته اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha