• جمعه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ / ۲۰:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93032312314
  • خبرنگار : 71417

اوباما: به عراق نیرو اعزام نمی‌کنیم

اوباما: به عراق نیرو اعزام نمی‌کنیم

باراک اوباما اعلام کرد دولت عراق باید تلاشی جدی برای فائق آمدن بر اختلافات فرقه‌ای انجام دهد در غیر این صورت اقدام نظامی آمریکا نمی‌تواند در فرونشاندن ناآرامی‌ها موفق باشد.

باراک اوباما اعلام کرد دولت عراق باید تلاشی جدی برای فائق آمدن بر اختلافات فرقه‌ای انجام دهد در غیر این صورت اقدام نظامی آمریکا نمی‌تواند در فرونشاندن ناآرامی‌ها موفق باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه کشورش نیروی نظامی به عراق اعزام نخواهد کرد گفت: ما نمی‌توانیم این کار را برای آنها انجام دهیم.

اوباما از تیم امنیت ملی خود خواسته است گزینه‌های دیگری را پیشنهاد دهند که او طی روزهای آتی این گزینه‌ها را بازبینی خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید تهدیدهای تروریستی در عراق نهایتا منافع آمریکا را نیز مورد تهدید قرار خواهد داد.

شبکه سی.ان.ان نیز گزارش داد، اوباما تصریح کرد، در کنار راه‌حل کوتاه‌مدت نظامی، سران عراق نیز باید تمایل خود را برای گرفتن تصمیم های دشوار و آشتی نشان دهند. همسایگان عراق نیز در تأمین یکپارچگی و ثبات در عراق منافعی دارند زیرا کسی مایل نیست ببیند گروهی تروریستی اوضاع را در کشور همسایه در اختیار دارد و این کشور در هرج و مرج فرو رفته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، در نهایت این به عهده مردم عراق است که در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

وی ادامه داد: با این حال ما در چند روز آینده اوضاع عراق را از نزدیک دنبال می‌کنیم و اولویت‌مان جلوگیری از تهدید علیه کارکنان و نیروهای ما در آن سوی آب‌هاست.

اوباما گفت: تلاش‌های خود در منطقه را برای مقابله با تروریسم دوچندان می کنیم تا داعش نتواند پناهگاهی برای خود ایجاد کند. در عین حال از مخالفان میانه‌رو در سوریه نیز حمایت می‌کنیم و حمایت ما از نیروهای امنیتی عراق و دیگر شرکایمان در منطقه نیز ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: همچنین دیپلماسی فشرده‌ای را در داخل عراق و منطقه دنبال خواهیم کرد زیرا تنها زمانی می‌توان به بهبود اوضاع عراق امیدوار بود که اختلاف‌ها بدون دست زدن به جنگ و به گونه‌ای مسالمت‌آمیز حل شود.

اوباما اعلام کرد: زمانی که ثبات داخلی در عراق وجود نباشد، حمایت خارجی از این کشور هیچ تاثیری نخواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: با کنگره درباره آنچه که باید در عراق انجام دهیم، رایزنی خواهیم کرد.

اظهارات اوباما در حالی مطرح شده که خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های دولت آمریکا گزارش داده است که رییس‌جمهوری آن کشور در حال بررسی امکان حملات هوایی با هواپیماهای بدون خلبان و هواپیماهای جنگنده است. براساس این گزارش، نظارت بیشتر و جمع‌آوری اطلاعات از جمله از طریق ماهواره و نیز کمک مالی از دیگر اقدامات احتمالی کوتاه‌مدتی است که بررسی می‌شود.

کاخ سفید نیز پیش از این اعلام کرده بود که به دنبال آن است تا به جای توجه به درخواست‌های عراقی‌ها در خصوص حملات هواپیماهای بدون سرنشین، نیروهای عراقی را تقویت کند تا بتواند با شبه نظامیان مقابله کند.

در چند روز گذشته پیکارجویان گروه "دولت اسلامی عراق و شام" چند شهر مهم عراق، از جمله موصل و تکریت را تصرف کرده‌اند. پیشروی سریع این نیروها به نگرانی از احتمال سقوط بغداد، پایتخت، دامن زده است.

تاکتیک‌های خشنی که نیروهای داعش در عراق و سوریه به کار گرفته‌اند ترس و وحشت زیادی را ایجاد کرده است. سازمان ملل متحد می‌گوید که داعش دست به اعدام نظامیان و غیرنظامیان زده است.

صدها هزار عراقی از مناطق تحت تسلط داعش گریخته و به کردستان عراق پناه برده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha