• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93040301749

منادی: باید حقوق معلمان را افزایش دهیم

معلمان حق‌التدریسی که مهمان امروز مجلس بودند بخش‌هایی از نطق علیرضا منادی نماینده مردم تبریز را تشویق کردند.

معلمان حق‌التدریسی که مهمان امروز مجلس بودند بخش‌هایی از نطق علیرضا منادی نماینده مردم تبریز را تشویق کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این بخش‌ها مربوط به طرح رتبه‌بندی معلمان بود و منادی در این بخش‌ها تاکید کرد که باید به سراغ افزایش حقوق معلمان برویم.

این بخش از سخنان نماینده تبریز مورد استقبال معلمان حق‌التدریسی قرار گرفت و باعث شد این نماینده مجلس را تشویق کنند. البته ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت از مهمانان خواست که نظم جلسه را رعایت کنند.

نماینده مردم تبریز در بخشی از نطق خود سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و هفته قوه قضاییه را گرامی داشت و از مسوولین قوه قضاییه خواست در بخش نظارت عملکرد جدی‌تری داشته باشند، به خصوص افزایش فساد اداری را مورد توجه قرار دهند چرا که فساد اداری روز به روز افزایش پیدا می‌کند و کراهت خود را از دست داده است.

او ادامه داد: یکی از مهمترین موانع در حوزه اقتصاد مقاومتی فساد اداری است که بخشی از آن به صورت حیف و بخشی از آن به صورت میل رخ می‌دهد. البته حیف بیشتر از میل است ولی با این فساد اداری می‌رود که میل بر حیف غلبه کند.

او با اشاره به اشرافی‌گری و خودبزرگ‌بینی برخی مسوولین یادآور شد که مردم ولی‌نعمتان ما هستند و نباید آ‌نها را در اداره‌ها اذیت کنیم.

منادی تاکید کرد که اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبری بوده باید بازتاب دانش و عدالت باشد از همین رو دانشگاه‌ها باید به عملیاتی کردن دانش بپردازند و در جهت تولید علم کار کنند و به دنبال بودجه‌های دولتی نباشند.

به گفته منادی دانشگاه باید اقتصاد تولید کند و علم باید به ثروت منجر شود نه این که انتظار بودجه از دولت داشته باشد و طرح‌های آن راکد بماند.

او در ادامه نطق خود بانک‌ها را نیز یکی از عوامل اصطکاک در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: نظارت کافی بر بانک‌ها نمی‌شود و برخی از ارتباطات نظارت را تحت الشعاع قرار می‌دهد. به عنوان مثال برخی از روسای بانک‌ها روزگاری در بانک مرکزی فعال بودند که این امر نظارت را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

او خواستار رفع تبعیض و پرداخت حقوق به کارکنان دولتی شد و گفت: در برخی از شرکتهای دولتی اعضای هیات رییسه پول‌های کلانی می‌گیرند که سه تا چهار برابر حقوق یک نماینده مجلس است؛ باید نظارت کنیم که چنین افرادی به چه حکم و منطقی چنین حقوق‌های گزافی می‌گیرند و حس تبعیض را به مردم منتقل می‌کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به وضعیت اسفبار دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و افزود: از آقای جهانگیری می‌خواهم گزارشی از عملکرد خود درباره دریاچه ارائه بدهند این دریاچه آخرین نفس‌های خود را می‌کشد و وضع اسفباری دارد.

منادی همچنین درباره فعالیت گروهک داعش نیز ابراز تاسف کرد و گفت امیدوارم داعش به عنوان کثیف‌ترین موجودات از بین برود و کسانی که مولود آن بوده‌اند (هیلاری کلینتون و عربستان) بدانند که دود این گروه‌ها به چشم خودشان می‌رود.

او در پایان با اشاره به نرخ باروری عنوان کرد: متاسفانه نخبگان که مکنت دارند یا دیر فرزنددار می‌شوند و یا به یک فرزند اکتفاء می‌کنند. نخبگان هنوز به این مساله ایمان نیاورده‌اند که آنها باید بدانند در این امر بکوشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha