• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 93041508739
  • خبرنگار : 71443

انتقاد بولتون از سیاست‌های اوباما

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل روابط نرم دولت آمریکا با ایران، خروج نیروهای این کشور از عراق کمک به دولت خودگردان فلسطین را از عوامل افزایش بی‌ثباتی در خاورمیانه دانست.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل روابط نرم دولت آمریکا با ایران، خروج نیروهای این کشور از عراق کمک به دولت خودگردان فلسطین را از عوامل افزایش بی‌ثباتی در خاورمیانه دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در سخنانی گفت که خاورمیانه از هر زمان دیگری در طول 50 سال گذشته بی‌ثبات‌تر است که دلیل آن سیاست‌های دولت اوباما است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری دبلیو‌ان‌دی، جان بولتون گفت که ایران، افزایش پیشروی‌های دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و تنش‌های اخیر میان اسراییل و فلسطینیان از عوامل بی‌ثباتی در منطقه است.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل همچنین بیان کرد: وضعیت وخیم‌تر از هر زمان دیگری حتی پیش از جنگ اعراب با اسراییل در سال 1967 است. در حال حاضر در هریک از این کشورها شامل لیبی، مصر یا یمن با موارد غیرقابل حلی مواجه هستیم.

وی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری، گفت که در طول چند هفته گذشته بزرگترین نگرانی‌های ما از افزایش موفقیت‌های داعش در عراق و این تفکر ایرانی‌ها برای افزایش نفوذشان در منطقه از طریق تلاش برای مبارزه با داعش ناشی شده است.

بولتون در اظهارات خصمانه خود علیه ایران، ایران را به عنوان بدترین خطر نام برد و گفت: ایران به اندازه داعش بد است. هیچ‌گاه فراموش نکنید که ایران دشمن اصلی است. این کشور در حال حاضر سلاح هسته‌ای دارد و مرکز تروریسم بین المللی است که این قابلیت را دارد که به گروه‌های تروریستی سلاح هسته‌ای بدهد.

وی ادامه داد: ما هم‌اکنون در شرایطی هستیم که این دو گروه قدرتمند نقش دارند و هیچ کدام از آن‌ها دوست آمریکا نیستند.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در پایان سخنان خود، هشدار داد: من به شدت نگران منافع آمریکا هستم. من هم‌چنین نگران دوستانمان همچون اسراییل و کشورهای تولید‌کننده نفت در خلیج (فارس) نگران هستم. و ما در یک زمان بسیار خطرناکی قرار داریم. مسأله این نیست که دولت اوباما سیاستی برای مقابله با این وضعیت ندارد بلکه، مسأله این است که وی به این موضوع توجه نمی‌کند.

به گزارش ایسنا ادعای بولتون در مورد وجود سلاح هسته‌ای در ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران بارها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان تاکید داشته و اعلام کرده‌اند که سلاح هسته‌ای در دکترین ایران جایگاهی نداشته و ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha