• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 93061106808
  • منبع : نمایندگی گیلان

آغاز ساخت بزرگترین مرکز تحقیقات سرطان‌شناسی خاورمیانه در رشت

عملیات اجرایی احداث بزرگترین مرکز تحقیقات سرطان شناسی خاورمیانه با حضور پروفسور سمیعی، نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و نجفی استاندار گیلان در رشت آغاز شد.

عملیات اجرایی احداث بزرگترین مرکز تحقیقات سرطان شناسی خاورمیانه با حضور پروفسور سمیعی، نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و نجفی استاندار گیلان در رشت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، این مرکز در سایت دانشگاه علوم پزشکی لاکان رشت در مدت دو سال ساخته خواهد شد و با هدایت پروفسور سمیعی چهره ماندگار جراحی ایران و جهان و رئیس انجمن جراحان مغز اعصاب و جهان به بزرگترین مرکز تحقیقات سرطان شناسی خاورمیانه تبدیل می‌شود.

برای ساخت این مرکز در زمینی با مساحت 4 هکتار و زیربنای 20 هزار متر مربع 650 میلیارد ریال هزینه می‌شود.

به گزارش ایسنا، پروفسور سمیعی، پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی و متولد شهر رشت است.

او در حال حاضر ریاست فدراسیون جهانی انجمن جراحان اعصاب و ریاست بیمارستان علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد که خود بنیانگذار آن بوده است.

وی در زمینه تورم مغز و ترمیم و بازسازی جراحی دستگاه عصبی محیطی مطالعات زیادی داشته و بیشترین اعمال جراحی را روی تومورهای موسوم به «نورینوم آکوستیک» انجام داده است.

وی در دهه 1990 یک مرکز بین المللی علوم اعصاب (International Neuroscience Institute)‏ که به اختصار INI شناخته می‌شود، تاسیس کرد. بنای این مرکز برگرفته از شکل مغز است؛ این مرکز در شهر هانوفر آلمان واقع شده و ریاست آن را پروفسور سمیعی بر عهده دارد.

این پزشک گیلانی تاکنون شاگردان زیادی تربیت کرده که در کشورهای مختلف جهان به فعالیت در زمینه جراحی مغز و اعصاب مشغول هستند و هر ساله کنفرانسی را به افتخار او در یکی از کشورها برگزار می کنند.

وی تاکنون تلاش‌های زیادی برای ارتقای جراحی مغز و اعصاب در کشورمان انجام داده و دارای بیش از 500 مقاله علمی و 17 کتاب مرجع در زمینه دستگاه عصبی مرکزی و محیطی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha