• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93061811287
  • خبرنگار : 71511

برنامه‌های نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت

برنامه‌های نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت

در نشستی خبری اهداف و برنامه‌های نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت اعلام شد.

در نشستی خبری اهداف و برنامه‌های نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت اعلام شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست محمد صادق اسحاقی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: مجمع سالانه تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه امیرکبیر با کمک انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در ساختمان فارابی طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه مورخ 20 و 21 شهریور برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های روز پنج شنبه نشست سالانه تحکیم وحدت تصریح کرد: در مراسم افتتاحیه تاریخچه دفتر تحکیم وحدت مرور و گزارشی از عملکرد یکساله شورای مرکزی ارایه خواهد شد و در ادامه دکتر زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی با موضوع پرونده کرسنت سخنرانی خواهد داشت.

این فعال دانشجویی همچنین افزود:دکتر علی مطهری نیز با موضوع فرهنگ و جامعه دانشگاهی و همچنین آیت‌الله قرهی استاد اخلاق با موضوع بحث اخلاقی سخنرانی دارد و در ادامه سردار افشار که از دانشجویان خط امام و قدیمی‌های دفتر تحکیم هستند نیز سخنرانی‌ای با موضوع جایگاه جنبش دانشجویی در حال حاضر انجام می‌دهند.

اسحاقی پایان مراسم روز نخست اردوی سالانه دفتر تحکیم وحدت را حرکت به سمت حرم امام رحمت‌الله اعلام و خاطرنشان کرد:‌ برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل پایان روز پنج شنبه به سمت حرم امام رحمت‌الله حرکت می‌کنیم. روز جمعه نیز دکتر واعظ زاده رییس مرکز الگوی ایران اسلامی ، دکتر رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا محمدیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری سخنرانی خواهند کرد.

به گزارش ایسنا در ادامه این نشست علی بیانی دبیر تشکیلات تحکیم وحدت گفت: از وزارت علوم به مسئولین دعوت کردیم تا در این نشست شرکت کنند و مواردی را که در روز استیضاح مطرح شد و پاسخ‌های مناسبی نیز به آن‌ها داده نشد را پاسخ دهد، ولی نپذیرفتند. ما از همین تریبون باز هم از آن ها برای شرکت در این نشست دعوت می‌کنیم.

وی با اشاره به مشخص نشدن جرایم بورسیه‌ها در روز استیضاح تصریح کرد: در روز استیضاح برخی از مسائل آن قدر مشخص نشدند. مثلا در مورد بورسیه‌هایی که مطرح شد البته کمیته مصادیق بورسیه مشخص شده و شاید در آینده اخبار بیشتری بشنویم.

وی همچنین تصریح کرد: تا به حال در هر برنامه‌ای که از مسئولین و دولتمردان برای حضورشان دعوت کردیم، آن‌ها حاضر نشدند بیایند. دعوت ما بر طبق فرمایش دو سال پیش رهبری است که فرمودند مسئولان نظام و حتی نظامیان باید در مراسم دانشجویان شرکت کنند و پاسخگوی آن‌ها باشند. اینکه کسانی مثل آقای نوبخت و وزیر بهداشت دعوت ما را نمی‌پذیرد جای سوال دارد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه ممکن است آقای کواکبیان در این نشست شرکت کنند گفت: آقای کواکبیان یک برنامه همزمان با تشکیلات ما را در آن روز دارند، اما به ما قول داده‌اند که ان‌شاالله حضور پیدا کنند.

محمد حسن قائد شریف دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: دفتر انجمن اسلامی امیرکبیر از قدیمی‌ترین انجمن‌ اسلامی‌های کشور است و در هر جایی که پای تحکیم وحدت به میان آمده انجمن اسلامی امیرکبیر نیز نقش کلیدی داشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم که امسال هم بتوانیم میزبان خوبی باشیم. این نشست همراه شده با آغاز سال تحصیلی که آن را به فال نیک می‌گیریم و مقدم مهمانان‌مان را گرامی می‌داریم و هرکاری که از دست‌مان بربیاید در آن روز انجام خواهیم داد.

در ادامه این نشست دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با اشاره به حواشی مربوط به یک سال گذشته این دفتر یادآوری کرد: در یک سال اخیر دفتر تحکیم با انواع و اقسام اتهامات روبرو شد. از مساله غیرقانونی بودن تا وابسته به جناحی خاص بودن، اما ما به آن‌ها به دلیل اخلاق مداری پاسخ ندادیم مگر جایی که واجب بود. به جز مراجع قانونی مثل هیات نظارت بر اتحادیه دانشجویان.

وی با تاکید بر قانونی بودن دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: انتخابات دفتر تحکیم وحدت مورد تایید هیات نظارت بر اتحادیه دانشجویان بود و به این دفتر تا اردیبهشت فرصت داده شد تا اعضای خود را به 20 انجمن برسانند. ما امروز 23 انجمن اسلامی عضو تحکیم داریم که در روزهای پنج شنبه و جمعه نیز در تشکیلات ما شرکت می‌کنند.

بیانی همچنین خاطرنشان کرد: نه تنها در یک سال اخیر، بلکه تاکنون هیچ انجمن اسلامی‌ای از دفتر تحکیم خارج نشده،‌ بلکه اضافه هم شده است. این مسائل بعد از انتخابات امسال مهر پایانی خود را خواهند خورد. البته عده‌ای هستند که با شیطنت می‌خواستند به موجودیت دفتر تحکیم ضربه بزنند.

وی افزود: اما دفتر تحکیم وحدت امروز همان است که در سال 58 در تاریخ 19 شهریور پیشنهادش به حضرت امام (ره) داده شد و دستور تشکیل شدنش را گرفت.

دبیر دفتر تحکیم وحدت با بیان این‌که دفتر تحکیم وحدت جناحی نیست گفت: این دفتر براساس مرامنامه‌اش کار می‌کند. البته در مدت کوتاه انحرافی داشته است اما دوباره به اصل خود بازگشته است. شاخص ما افرادی هستند که عضو دفتر تحکیم بودند و شهید شدند مثل شهید ورامینی، رضوانی و غیره.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha