• دوشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93090301766
  • خبرنگار : 71132

عضو هیات رییسه مجلس مطرح کرد

رفع کامل تحریم‌ها و حفظ حق هسته‌ای انتظار مردم از مذاکرات وین

رفع کامل تحریم‌ها و حفظ حق هسته‌ای انتظار مردم از مذاکرات وین

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در وین، گفت: ملت مذاکره برد برد را زمانی جشن می‌گیرد که شاهد انحصار و محدودیت در پیشرفت علمی و هسته‌ای نباشد.

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در وین، گفت: ملت مذاکره برد برد را زمانی جشن می‌گیرد که شاهد انحصار و محدودیت در پیشرفت علمی و هسته‌ای نباشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضرغام صادقی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس هفته بسیج را تبریک گفت و با اشاره به مشارکت پایین مردم آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، گفت: این خط بطلانی بر داعیه دولتمردان آمریکایی مبنی بر وجود مهد دموکراسی در این کشور بود. همان نگاهی که امروز در مذاکرات هسته‌ای یعنی فضای یک بام و دو هوا را تداعی می‌کند.

وی افزود: مذاکرات هسته‌ای معجزه نمی‌کند، بلوغ فکری همراه با مردم‌محوری، دانش‌محوری و خودباوری داخلی و اصلاح نظام و سیاست‌های ضد تولید اولویت ماست. تاسی از رهبر معظم انقلاب در باب حمایت از تیم مذاکر‌ه‌کننده ایرانی رسالت ماست و البته عدم عدول از خطوط قرمز تعیین شده توسط معظم‌له حداقل انتظار از مردان عرصه دیپلماسی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: کرامت، مصلحت و منافع ملت با آبروی آنان عجین شده و چنانچه عدم موفقیتی در ادامه مذاکرات رخ دهد عامل اصلی آن زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها و متحدان اروپایی اوست. همان‌ پیش‌بینی که از خوی استکباری و رفتار خصمانه آنان به وسیله رهبران و بزرگان ما شرح آن آمده بود.

وی یادآور شد: انتظار مردم شریف ایران اسلامی از مذاکرات دو موضوع مهم است؛ نخست رفع کامل تحریم‌ها و دوم حفظ حق هسته‌ای و پیشرفت‌های علمی مرتبط با آن در حوزه‌های پزشکی، کشاورزی، برق، انرژی و سایر مصارف مرتبط. مردم تعلیق کوتاه مدت تحریم‌ها و پرداخت قطره چکانی مطالبات و اموال کشور که ناجوانمردانه بلوکه شده است را امتیاز تلقی نمی‌کنند. ملت مذاکره برد برد را زمانی جشن می‌گیرد که شاهد انحصار و محدودیت در پیشرفت علمی و هسته‌ای نباشد و فشار تحریم‌های ظالمانه اقتصاد و معیشت آنان را تحت‌الشعاع قرار ندهد. یقینا مردم قضاوت خواهند کرد و تاریخ خواهد نوشت که چه کسی پیروز میدان و چه چیزی عامل پیروزی بود.

این عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: چنانچه مجلس برنده شدن را حس نماید همراهی و همکاری خود را در زمان تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی به اثبات خواهد رساند.

نماینده مردم شیراز با اشاره به بخشی از مشکلات حوزه انتخابیه خود نیز گفت: از وزیر کشاورزی دخالت موثر و به موقع برای نجات بخش کشاورزی استان فارس و شهر شیراز و تنظیم بازار محصولات کشاورزی و حمایت از مصرف‌کننده و کشاورزان زحمت‌کش را خواستارم. بیمه محصولات کشاورزی و اعتبارات خشکسالی و استمهال وام‌ها نیز مورد تاکید است.

وی اضافه کرد: از آقای نوبخت انتظار داریم قول‌های مساعد برای جبران سهم استان فارس در بودجه 93 و 94 را عملیاتی کنند. فراموش نکنند در سفر اخیر به شیراز رفع مشکل در حوزه‌های آب، راه و گاز روستایی مورد تاکید بوده است. اعتبار لازم برای آزادراه شیراز اصفهان و راه‌آهن شیراز اصفهان، شیراز بوشهر، شیراز خوزستان مطالبه جدی ما از وزیر راه است.

صادقی ادامه داد: طرح‌ها و پروژه‌های موجود در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت و اقتصاد در نظر گرفته شده برای استان فارس و شهر شیراز پاسخگوی نیازهای اقتصادی و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال بخصوص برای جوانان تحصیلکرده نیست. وزیران و مسئولین ذیصلاح خیزش و برنامه‌ریزی واقعی را در پیش بگیرند. مردم می‌پرسند بابت سهم تولید گاز و نفت در استان فارس برای شکوفایی اقتصادی و رفع محرومیت‌ها وزیر نفت چه گام ملموسی بر می‌دارد؟ دستور قاطع ایشان برای احداث یا خرید بیمارستان مخصوص کارکنان نفت فارس و شیراز و احداث مرکز فرهنگی و تفریحی و رفاهی در شیراز برای آن مجموعه چه وقت محقق می‌شود؟

این نماینده مجلس گازرسانی به روستاها را از انتظارات مردم شیراز عنوان و خاطرنشان کرد: ابلاغ تقسیمات کشوری در بخش‌های تابعه شهرستان شیراز و اختصاص ناوگان عمومی شهری از جمله اتوبوس و توجه به اعتبارات قطار شهری شیراز حداقل انتظار مردم شریف شیراز از وزیر کشور است. احداث بیمارستان اختصاصی تامین اجتماعی، بیمه کارگران و عشایر محروم و آسیب‌پذیر نیز مطالبه چندین ساله مردم از وزیر کار است.

وی ضمن قدردانی از نقش وزیر بهداشت در طرح تحول سلامت، گفت: توجه به پیشگیری و بهداشت، توجه متوازن به همه کارکنان بخش سلامت، بازرسی و نظارت و برخورد با متخلفین، تقویت بخش بیمه‌ای و افزایش سهم تعهدات نیز ضروری است. احداث و تکمیل سه بیمارستان در شیراز نیز توجه ویژه وزیر محترم را می‌طلبد تا امکان خدمت‌رسانی به استان‌های جنوب و جنوب غرب فراهم شود.

صادقی ادامه داد: علیرغم همه ظرفیت‌های مذهبی، باستانی، تاریخی، طبیعی و توریست درمانی در شیراز و فارس و وجود سومین حرم اهل بیت (ع) در این دیار میراث فرهنگی و گردشگری هنوز نتوانسته تحول و کارنامه موفقی را برای فعال‌سازی این بخش فراهم کند. بسترسازی و تهیه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای فعالان این عرصه بخصوص بخش غیردولتی نیاز به تحرک و تفکر عملیاتی دارد.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: تسریع در اجرای خط دوم آبرسانی به شهر شیراز انتظار جدی ما از وزیر محترم نیرو است.

این عضو هیات رییسه مجلس در بخش دیگری از نطق خود شناسایی و برخورد با فضای مسموم برای تخریب اشخاص و نمایندگان و انتشار پیامک‌های غیرواقعی در رسانه‌های مجازی را وظیفه وزیران محترم ارشاد، ارتباطات و نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی دانست و گفت: ارتباط بین اسیدپاشی و امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد. متاسفانه نظارت، کنترل و برخوردی صورت نمی‌گیرد.

وی همچنین از رییس‌جمهور خواست سفر وعده داده شده به استان فارس را عملیاتی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha