• دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۳ / ۰۱:۳۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93101507742
  • خبرنگار : 71448

رییس انجمن موتورسیکلت عنوان کرد

موتورسیکلت‌های برقی در ایران 4 برابر گران‌تر از قیمت جهانی!

موتورسیکلت‌های برقی در ایران 4 برابر گران‌تر از قیمت جهانی!

در حالی که موتورسیکلت‌های برقی در دنیا با قیمت 400 تا 500 دلار عرضه می‌شوند و عوارض واردات آنها به کشور صفر شده، شرکت‌های بازرگانی، این وسایل نقلیه را در داخل کشور با قیمت هفت تا هشت میلیون تومان عرضه می‌کنند.

در حالی که موتورسیکلت‌های برقی در دنیا با قیمت 400 تا 500 دلار عرضه می‌شوند و عوارض واردات آنها به کشور صفر شده، شرکت‌های بازرگانی، این وسایل نقلیه را در داخل کشور با قیمت هفت تا هشت میلیون تومان عرضه می‌کنند.

ابوالفضل حجازی - رییس انجمن موتورسیکلت ایران - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان این مطلب، قیمت اعلام شده برای موتورسیکلت‌های برقی را غیر واقعی عنوان کرد و گفت: افرادی که در رأس این کار هستند براساس نظرات غیر کارشناسی این کار را انجام می‌دهند چرا که در حال حاضر قیمت واقعی یک موتورسیکلت 500 یا هزار وات با توجه به شرایط گمرکی که در حال حاضر تعرفه واردات این وسایل نقلیه حذف شده است، بین 400 تا 500 دلار است که با ارز آزاد نیز حدود یک میلیون و 700 هزار تومان می‌شود.

وی با بیان این‌که مشخص نیست که قیمت‌های کلان بر چه مبنایی اعلام می‌شوند، اظهار کرد: استفاده کنندگان از موتورسیکلت، قشر ضعیف جامعه هستند و قطعا با این قیمت‌های ارائه شده به مشکل برمی‌خورند.

رییس انجمن موتورسیکلت ایران ضمن انتقاد از تصمیم‌گیران این صنعت گفت:‌ جای انتقاد دارد که تصمیم گیران هیچ گونه تعاملی با انجمن و سندیکای صنعت موتورسیکلت نداشته‌اند و تصمیمات کاملا خارج از چشم تولیدکنندگان صورت گرفته است.

حجازی افزود: افرادی که اقدام به واردات این موتورسیکلت‌ها می کنند برخی شرکت‌های بازرگانی هستند که به دلیل نداشتن تجربه قطعا در آینده مشکلات وسیعی از بابت خدمات پس از فروش خواهند داشت. در صورتی که انجمن موتورسیکلت با تجربه 15 ساله خود می‌توانست کمک زیادی در این زمینه انجام دهد.

وی با بیان این‌که اولین کارخانه تولید موتورسیکلت برقی در ایران در کیش و در سال 1386 تاسیس شد، گفت: به دلیل عدم همکاری گمرک کیش و نبود امکان واردات این وسیله نقلیه به سرزمین اصلی، در حال حاضر این کارخانه با ظرفیت کمتر از نیم درصد کار می‌کند چرا که بازار کیش بازاری محدود است.

رییس انجمن موتورسیکلت ایران ادامه داد: سه سال پیش نیز کارخانه عظیمی در قم با هدف تولید دوچرخه و موتورسیکلت برقی راه‌اندازی شد اما مجددا به دلیل عدم همکاری جمع شد؛ بنابراین به نظر می رسد واردات موتورسیکلت به این شکل موفقیت آمیز نباشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha