• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۳ / ۰۸:۱۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93101709167
  • خبرنگار : 71186

مشکل خریداران با خودروهای نو؛

برچسب‌هایی که "چسب" می‌شوند

برچسب‌هایی که "چسب" می‌شوند

خریداران هنگام تحویل خودروهای نو با برچسب‌های نصب شده بر روی شیشه یا بدنه خودرو مواجه می‌شوند. برچسب‌هایی که به زحمت کنده شده و تا مدت‌ها جای آنها باقی می‌ماند.

خریداران هنگام تحویل خودروهای نو با برچسب‌های نصب شده بر روی شیشه یا بدنه خودرو مواجه می‌شوند. برچسب‌هایی که به زحمت کنده شده و تا مدت‌ها جای آنها باقی می‌ماند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، تولیدکنندگان خودروهای داخلی معمولا برچسب‌هایی را بر روی بدنه یا شیشه خودروهای تولیدی نصب می‌کنند.

این برچسب‌ها حاوی اطلاعات شناسنامه‌ای خودرو در کارخانه تولیدکننده است. علاوه بر آن در مواردی نیز برخی از نمایندگی‌های فروش خودروسازان قبل از تحویل خودرو به خریداران، برچسب‌های تبلیغاتی که نام و کد نمایندگی در آن درج شده را بر روی خودرو نصب می‌کنند.

این موضوع در خودروهای وارداتی نیز صدق می‌کند به‌ویژه آنکه تعداد بیشتری از نمایشگاه‌داران اتومبیل و فروشندگان خودروهای به نسبت لوکس وارداتی تمایل دارند برچسب‌های تبلیغاتی خود را بر روی بدنه این خودروها نصب کنند.

اگرچه نصب این برچسب‌ها از نظر عاملان آنها اقدامی عادی و احتمالا در کارخانه‌های تولیدکننده کاری لازم است اما قدرت چسب به کار رفته برای چسباندن این برچسب‌ها بر روی بدنه یا شیشه خودروها در حدی بالا است که بسیاری از خریداران خودروهای صفر کیلومتر برای کندن آنها دچار مشکل می‌شوند.

در بسیاری از موارد این برچسب‌ها تا چند ماه پس از خرید خودرو و استفاده چندین باره از خدمات کارواش و شستشو، قابل کنده شدن نیست و پس از آن نیز معمولا بقایای چسب به کار رفته در این برچسب‌ها بر روی بدنه یا شیشه خودرو باقی می‌ماند.

این وضعیت در حالی است که خریدارانی که پول خرید یک خودروی نو و صفر کیلومتر را داده‌اند، حق دارند از داشتن یک خودروی نو و بدون هرگونه خط و خش لذت ببرند و باقی ماندن برچسب‌ها یا بقایای آنها بر روی بدنه خودرو، این حق را نقض می‌کند.

در این شرایط کارخانه‌های تولیدکننده باید از چسب‌هایی برای چسباندن این برچسب‌ها بر روی خودرو استفاده کنند تا پس از فروش به راحتی قابل کنده شدن باشد و از آن سو نیز نمایندگان فروش و نمایشگاه‌داران اتومبیل از چسباندن برچسب‌های تبلیغاتی خود بر روی خودرویی که متعلق به آنها نیست، خودداری کنند.

البته شاید بیان چنین موضوعی از سوی خودروسازان، نمایندگی‌های فروش و نمایشگاه‌داران اتومبیل نوعی "مته به خشخاش گذاشتن" تلقی شود اما به هر حال خریداران به ازای پول پرداختی به این شرکتها از حق و حقوقی برخوردارند. از جمله این حق که برچسب‌های نصب شده بر روی خودروهای نو و صفر کیلومتر، "چسب" نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha