• شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 93111809747
  • خبرنگار : 71451

مجاهدت‌هایی از شهید دکتر «لبافی نژاد»

مجاهدت‌هایی از شهید دکتر «لبافی نژاد»

کتاب «رستگار تا نقطه رهایی» از سری مجموعه‌های «طبیبان قدسی» بسیج جامعه پزشکی است که به روایت زندگینامه شهید دکتر «مرتضی لبافی نژاد» پرداخته است.

کتاب «رستگار تا نقطه رهایی» از سری مجموعه‌های «طبیبان قدسی» بسیج جامعه پزشکی است که به روایت زندگینامه شهید دکتر «مرتضی لبافی نژاد» پرداخته است.

به گزارش سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، کتاب «رستگار تا نقطه رهایی» حاصل چندین سال تحقیقات و ‏انجام مصاحبه با خانواده، دوستان و همکاران شهید دکتر «مرتضی لبافی‌نژاد» است.

با گذشت بیش ازچهار دهه ‏از شهادت این پزشک شهید که حتی در زمان حیاتش مظلوم زیست و خدمات خالصانه او بر همگان پوشیده ماند، با چاپ این کتاب ‏بخش‌هایی از فعالیت‌ها و مجاهدت‌های او برای علاقه‌مندان فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شد.

در کتاب «رستگار تا نقطه رهایی» نویسنده کوشیده است با بررسی گوشه‌ای از بصیرت، شجاعت، استقامت، مجاهدت و مظلومیت شهید لبافی‌نژاد را ‏به تصویر بکشد و پیش روی علاقمندان قرار دهد و همین اندک، زمینه‌ساز جستجو گری و کنکاش در زندگی عزت‌مندانه، ارزشی و پرفراز و نشیب این مبارز برای مخاطبان جوان و پیروان حق و حقیقت باشد‎.‎

کتاب شامل پیشگفتاری است که در دو بخش اصلی کمک می‌کند تا خلاصه‌ای از زندگی دکتر مرتضی لبافی‌نژاد از ‏زمان تولد تا ازدواج با خانم «پروین سلیحی» و دوران گذراندن دوره تخصصی جراحی تا شهادتش در چهارم بهمن 1354 در زندان است. در بخش هایی از کتاب وصیتنامه شهید دکتر مرتضی لبافی نژاد و بخشی به نام تصاویر، تک فرزند این ‏شهید ‏بزرگوار با نام «یاسر» همراه خانواده‌اش و با توضیحاتی که در انتهای عکسها آمد‌ه است به چشم می خورد.

کتاب «رستگار تا نقطه رهایی » از سری کتاب‌های «طبیبان قدسی» (شماره 10) بسیج جامعه پزشکی است و در شمارگان 4000 جلد با ‏قیمت ‏‏چهارهزار تومان درچاپ اول پاییز 1389 در قطع پالتویی به چاپ رسیده است‎.‎

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha