• جمعه / ۱ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۰:۲۶
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 93120100001

نگاهی به حکمی که زود لغو شد

ایران، خانه‌ی امن «جاسم کرار»

ایران، خانه‌ی امن «جاسم کرار»

محرومیت دو جلسه ای هافبک عراقی استقلال تهران پس از درخواست تجدید نظر این باشگاه، با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بخشیده شد تا بار دیگر شاهد بی‌تفاوتی مسوولان انضباطی فدراسیون فوتبال به «بی‌اخلاقی» های او باشیم.

محرومیت دو جلسه ای هافبک عراقی استقلال تهران پس از درخواست تجدید نظر این باشگاه، با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بخشیده شد تا بار دیگر شاهد بی‌تفاوتی مسوولان انضباطی فدراسیون فوتبال به «بی‌اخلاقی» های او باشیم.

به گزارش ایسنا، وقتی جاسم کرار در بازی با سایپا از علیرضا فغانی کارت قرمز دریافت کرد و در داخل و خارج از زمین حرکات زننده‌ای را از خود بروز داد شاید کسی تعجب نکرد، چرا که این اولین باری نبود که از هافبک عراقی آبی‌پوشان چنین رفتاری دیده می‌شد. اما همه منتظر بودند تا ببینند کمیته انضباطی باشگاه استقلال و فدراسیون فوتبال چه محرومیتی را برای او در نظر می‌گیرد. اینکه باشگاه استقلال و کمیته انضباطی آن هیچ واکنش درخوری به «بی‌اخلاقی» جاسم نشان نداد به کنار اما اینکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تنها دو جلسه او را محروم کرد و حالا همان دو جلسه ناقابل را نیز بخشیده، محل بحث است.

زمانی که پیام صادقیان، هافبک جوان پرسپولیس در اوایل فصل در بازی با فولاد خوزستان به داور بازی به شدت اعتراض کرد و رفتاری زشت انجام داد بسیاری از اهالی فوتبال معتقد بودند که صادقیان باید با محرومیتی جدی روبه‌رو شود.

شاید کمتر کسی بود که دلش به محرومیت 2 ماهه پیام صادقیان رضا نبود. او اگرچه به لحاظ فنی بازیکن خوبی است ولی خوب پاس دادن و خوب دریبل زدن و به نمایش گذاشتن کیفیت فنی بالا در مستطیل سبز از ویژگی‌های یک فوتبالیست موفق و در نگاه کلان یک ورزشکار موفق نیست. فراتر از همه مسائل فنی آنچه یک فوتبالیست را به یک بازیکن موفق تبدیل می‌کند «اخلاق حرفه‌ای» است. حکم قاطع کمیته انضباطی در مقابل رفتار صادقیان می توانست نقطه روشنی در فوتبال ما در برخورد با بی اخلاقی باشد. اما بخشش محرومیت جاسم کرار امیدمان را ناامید کرد.

«جاسم کرار» در بازی با سایپا از داور بازی به خاطر اعتراض شدید کارت زرد دریافت کرد. وقتی فغانی پس از رفتارهای زشت «جاسم» کارت زرد دوم را به او نشان داد و او را از زمین اخراج کرد، هافبک عراقی آبی‌پوشان دست بردار نبود و چه بسا اگر او را مهار نمی‌کردند، پتانسیل این را داشت که از خجالت فغانی در همان مستطیل سبز دربیاید.

اگرچه دیدن چنین رفتارهایی از «جاسم کرار عراقی» برای فوتبال‌دوستان ایرانی چندان تعجب‌آور نیست، ولی بسیار دردناک است. «جاسم» باید بداند فوتبال‌دوستان ایرانی نه تنها حاضر نیستند جایی برای او در دل‌شان باز کنند بلکه با دیدن رفتارهای او، چنین رفتارهایی را از معضلات فوتبال ایران می دانند.

دردناک‌تر از «جاسم» و «بی‌اخلاقی» هایش، صحبت‌های متناقض سرمربی استقلال است. امیر قلعه‌نویی که این روزها خودش را وطن‌پرست و دلسوز فوتبال ایران می‌داند و به بسیاری برچسب "اجنبی پرست" می زند، بعد از بازی تیمش برابر سایپا و در تمرینات رفتار سردی با «جاسم» داشت و گفته بود که مجموعه استقلال از هافبک عراقی دلخور است. اما بعد از محرومیت دو جلسه‌ای این بازیکن و صحبت‌های قلعه‌نویی که اظهار کرده بود حکم کرار به خاطر حضور اوست، کاشف به عمل آمد که سرمربی استقلال چندان هم از دست «جاسم» دلخور نبوده است. امیر قلعه‌نویی، مدافع «جاسمی» شده است که دیگر کاسه صبر همه را لبریز کرده و به قول افشارزاده، مدیرعامل آبی‌پوشان «دل 30 میلیون هوادار استقلال را شکسته است.» حال نمی‌دانیم چرا مجموعه استقلال به احترام 30 میلیون هوادار خود هیچ محرومیتی را به جز رفتاری سرد برای چند روز کوتاه برای کرار در نظر نگرفت؟! این را خطاب به آقایانی می‌گوییم که به جای مهار «بی‌اخلاقی‌»‌های بازیکن خود به اظهار نظر درباره تیم ملی می‌پردازند و کلید حل مشکلات فوتبال ایران را در دست خود می‌دانند؛ «به عمل کار برآید به سخن‌دانی نیست.»

اما دردناک‌تر از همه آنچه گفتیم، عملکرد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است که در این میان قوز بالای قوز شده است. کمیته انضباطی‌ای که تمام قاطعیتش در مقابل یک بازیکن خارجی -که حتی تیم ملی عراق به خاطر بی‌انضباط بودنش حاضر به جای دادن او در لیست 23 نفره برای جام ملت‌های آسیا 2015 نشد- دو جلسه محرومیت بود و البته با بخشش همین محرومیت دو جلسه‌ای دیگر سنگ تمام گذاشت و ثابت کرد که انتظار بهبود اوضاع فوتبال ما گویا چیزی جز آب در هاون کوبیدن نیست.

مسئولان باشگاه استقلال و فدراسیون فوتبال بدانند که هرچند «بی‌اخلاقی‌»‌های «جاسم» زخمی عمیق بر پیکره‌ی فوتبال ما وارد کرده است، بی‌تفاوتی و ملاطفت آن‌ها در برابر این بازیکن نمکی است بر روی این زخم‌.

اتفاقی که در این بین قابل توجه است این که چهارشنبه باشگاه استقلال مرخصی هافبک عراقی خود را لغو کرد و این موضوع شاید بی‌ارتباط با بخشش او از سوی کمیته انضباطی نباشد.

حال باید دید کسی هست که برابر این بازیکن‌سالاری بایستد یا همچنان این هدف است که وسیله را توجیه می‌کند و تا زمانی که سرمربی استقلال به «جاسم» نیاز دارد، او اجازه دارد رفتارهای زشت و زننده خود را تکرار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۰:۴۸

مبادا بگيد تو فوتبال ما دستهاي پشت پرده است ها !؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۰:۵۱

راستگوترين ، صادقترين و بي باک ترين خبرگزاري ايران ، ايسنا مي باشد که بدون هيچ ترس و واهمه اي اخبار را به اطلاع ميليونها مخاطبش ميرساند. زنده باد خبرگزاري ها و خبرنگاران با وجدان ايراني

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۱:۳۵

چرا زورتون گرفته؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۱:۴۳

ايسنا ميشه بگي دقيقاً جاسم کرار چه بي اخلاقي کرده بود؟ توي 3 بازي پشت سر هم داورها نسبت به کشيدن مو و انواع و اقسام خطاهايي که بازيکنان حريف رو جاسم کرار مي کردند بي تفاوت بودند بازي با سايپا هم که اوج شاهکار داوري بوديم در حاليکه بازيکن حريف کرار رو زده اون هم يه شکل کاملاً جدي ايشون به دليل اعتراض به کرار دو کارت زرد در عرض 10 ثانيه داده حالا هم همه در مورد بي اخلاقي و اعتراضهاي کرار صحبت مي کنند اما کسي نميگه فغاني داد و فغان طرفداران استقلال رو درآورده با اين داورياش. . .خدا جاي حق نشسته يک داوري بود به نام قهرماني که اون هم از اين کارها زياد مي کرد الان معلوم نيست کجاي فوتبال ماست. با اين داوري فوتبال ما به هيچ جا نمي رسه

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۱:۴۷

اولا از لحاظ قانوني صحبت کن کرار بخاطر اعتراض شديدش کارت قرمز گرفت و اخراج شد و يه جلسه محرومشد ...نياز به دو جلسه محروميت غير قانوني نبود

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۲:۰۰

اگه بازيکن پرسپوليس بودالان داشتيد مجسمه اشو مي ساختيد. همين تعريفاي الکي امثال شما وعادل لنگي از بازيکناي درپيت لنگ باعث شده لنگ هميشه درحال سقوط باشه.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۲:۰۷

اگه پيام صادقيان بود سه ماه محروم بود تو تراکتور سازي به صورت داور سيلي زد حالا هم که اينجور، پيام مثله کرار فني ش خوبه، اما انضباطي خوب نيستند. اما در برخورد اين کجا آن کجا واقعا که اجنبي پرستيم. پيدا کردن يه کار بلد تو اينجا کاملا مهال. فقط ميتونيم تاسف بخوريم.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۳:۲۰

اقاي قلعه نويي حالا اجنبي پرست کيه اگر تيم ديگري بود چي ميگفتي

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۶:۰۶

ايسنا:مشكل شماقلعه نويي واستقلال است ميشه بگي دقيقاً جاسم کرار چه بي اخلاقي کرده بود؟ توي 3 بازي پشت سر هم داورها نسبت به کشيدن مو و انواع و اقسام خطاهايي که بازيکنان حريف رو جاسم کرار مي کردند بي تفاوت بودند بازي با سايپا هم که اوج شاهکار داوري بوديم در حاليکه بازيکن حريف کرار رو زده اون هم يه شکل کاملاً جدي ايشون به دليل اعتراض به کرار دو کارت زرد در عرض 10 ثانيه داده حالا هم همه در مورد بي اخلاقي و اعتراضهاي کرار صحبت مي کنند اما کسي نميگه فغاني داد و فغان طرفداران استقلال رو درآورده با اين داورياش. . .خدا جاي حق نشسته يک داوري بود به نام قهرماني که اون هم از اين کارها زياد مي کرد الان معلوم نيست کجاي فوتبال ماست. با اين داوري فوتبال ما به هيچ جا نمي رسه .شماباقلعه نويي واستقلال مشكل داريد نه باكرار

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۶:۱۶

برو يک بارديگر مقاله ات رو بخون خودت هم نفهميدي چي گفتي

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۸:۴۴

اين کميته انضباطي بيشتر از اين توقع داريد!؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۹:۵۱

آخه ايسناي عزيز ميشه بگي به چه جرمي دو جلسه محروم شده بود که حالا اينقدر داري شلوغش ميکني ؟ بعدش اون فغاني تا موقعيکه مجيدي بود همش روي اعصابش راه ميرفت تا اخراجش ميکرد حالا هم دست گذاشته روي کرار چرا تا حالا از کميته داوران به اين لج بازي فغاني به تيم استقلال ورود نکرده ببينه مشکل اين بابا چيه؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۰:۳۱

نويسنده مي خواد بگه منم هستم

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۰:۳۱

اگراين حکم براي غير ازتيمهاي سرخابي باشد آيا بخشيده ميشوند؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۰:۵۸

ايسنا اينقدر خودتو ناراحت نکن. حکم محروميت کرار توي کشوي جادويي فدراسيون هست.تا توي دو بازي آينده استقلال که يکيش هم با تيم نفت تهران (سوگولي فدارسيون،برنامه نودوکيروش)هستش اعمال بشه،ما به اين حق خوري ها عادت کرديم.لازم نيست اينقدر خودتون رو نگران کنيد به فکر حربه ديگري باشيد تا به استقلال ضربه بزنيد.براتون متاسفم.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۱:۲۰

احسنت ايسنا والي فدراسيون استقلاليه نه اجنبي پرست

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۱:۲۴

اين ايسنا چرا اينقدر سنگ اندازي مي کند؟ جمع کنيد تيمتون داره ميره دسته دو سوختید

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۱:۲۶

مغالطه ي قشنگي بود... ايسنا کجاي دنيا بخاطر اعتراض به داوري که اعتراضم داشت 2 جلسه محروم ميکنن! تو ليگ ايران هر هفته تعداد زيادي از اين موارد هست چرا اونا محروم نميشن؟ چون استقلاله؟ پيام صادقيان داور رو زد و حقش محروميت بود يا اونم نبايد محروم ميکردن! پارسال يادتون رفت چه کارايي ميکرد؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۷:۱۲

اگه تو ادبيات شما فحاشي و حرکات زننده با اعتراض يکيه ، ديگه حرفي باقي نميمونه!

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۱:۲۸

فدراسيون امسال ميخواد استقلال قهرمان بشه . ما چکاره ايم .

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۲:۰۱

رونالدو طرفو زد دو جلسه محروم شد به خاطر اعتراض کجاي دنيا محروم ميکنن ؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۲:۱۴

اونيکه ميگه کرار فقط اعتراض کرد الفاظ زشتي که برنامه نود قادر به پخشش نبود رو نديد؟ درضمن استقلالي ها يادشون نره کفاشيان تا آخر عمر رئيس نميمونه.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۳:۱۸

خوب محمدجان کفاشيان نمونه شما بيشتر ضرر مي کنيد.از بخشيدن محروميت دايي و گل محمدي بگير تا بخشيدن تماشاگرانتون در نيمه نهايي جام حذفي همه رو از صدقه سر فدراسيون کفاشيان گرفتيد.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۳:۱۹

«بي‌اخلاقي‌ هاي جاسم زخمي عميق بر پيکره‌ي فوتبال ما وارد کرده است» دوستان کرار امسال جز اون اعتراض که دو کارت زرد هم بابتش گرفت حرکت ديگه اي هم انجام داده که به خاطرش زخم عميقي به پيکر فوتبال ايران خورده باشه؟ البته از فحواي کلام نويسنده ميشه فهميد بيشتر از بابت مصاحبه هاي قلعه نويي ناراحت شده تا اعتراض ساده کرار! فوتبال ما وقتي زخم عميق خورد که اون شو مسخره براي زير سوال بردن ال اشپورت راه افتاد تا جناب سرمربي تيم ملي بتونه درصدش رو از ال اشپورت بگيره و صداي کسي هم بالا نيومد.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۳:۲۵

با توجه به اينکه جو سازي هاي پرسپوليس ها از سر دشمني و بدخواهي است؛ لطفا شما بعنوان يک سايت بي طرف دليل محروميت جاسم کرار را به استناد به آيين نامه و بند تبصره مربوطه براي تنوير افکار عمومي توضيح دهيد با توجه به اينکه : ?- هيچ برخورد فيزيکي با داور نداشت ?- به داور توهين نکرد و گزارشي از داور در اين زمينه ارائه نشده اگر اعتراض کرد که اخراج شد و از يک بازي هم محروم شد پس دليل محروميت چه بود؟! با تشکر

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۳:۳۴

يه مشت چرت و پرت سر هم کرده خودشم حکم صادر کرده به همه هم اتهام ميزنه اخه شد سايت ؟؟!!!مرد حسابي کرار تو خود زمين جريمه شد و دوتا کارتي که گرفت تاوان رفتارش بود رفتار صادقيان چه ربطي به اين اعتراض داشت اون داور رو هل داد و شيشه رختکن رو شکست حکم صادقيان سه ماه بود که با تخفيف شددو ماه !!! يعني اگه الان بود يک ماه تخفيف برابر 6 الي 7 بازي بود کرار بدون هيچ دليل قانوني محروم شديعني يک حکم بي دليل که اصلاح شد و حتي مثل صادقيان شامل تخفيف نشد!!!

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۴:۰۴

ايسناي عزيز, هروقت شما نظرات مردمو سانسور نکردي..هر وقت قلم خبرنگاراي خبرگزاري ها بي طرف بودند , مشکل بازيکن سالاري در فوتبال ما هم برطرف ميشه. واقعا نميدونم با چه منطقي زدن داور توسط يه بازيکن رو با اعتراض به داور اونم به تصميم اشتباه داور مقايسه ميکني

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۴:۲۱

من خودم استقلالي ام ولي واقعا از حرفاي تكراري قلعه نوعي خسته شدم. كرار قابليت فني بالا داره ولي واقعا رفتار و حركاتش تو زمين أصلا شباهتي به بازيكن حرفه اي نداره

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۴:۵۳

فدراسيون دربست در خدمت استقلاله تا قهرمان بشه. در 4 بازي اخير 7 امتياز داوران به اين تيم دادند و اين هم داستان كرار. ليگ را تعطيل كنيد و جام را به مربي مورد علاقه تان بدهيد

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۶:۲۱

به بعضي از بچ ها استقلال بايد ياداوري بشه که محروميت کرار بخاطر حرکات بعد اخراجش و بد دهني به داور اسيايی است اين در جواب اونايي که ميگن اعتراض به داوري فقط کارت قرمز و يک جلسه محروميت است. همه خوب ميدوند مافيا فوتبال کي؟؟هفت امتياز کاملا معلوم ميکن

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۷:۰۲

اقاي نويسنده. شما شور نزن. کرار با وجود اينکه محروميتش قانوني نبود بخشيده نشده. شمادلسوز فوتبال نيستيد. شما ميخايد جو رو جوري رقم بزنيد که پور علي گنجي که جزو سوگولياي مربي محبوبتونه به خاطر اون حرکت زشتش محروم نشه. همون جور که مصاحبه زننده و بي منطق منصوريان رو کسي نديد. لطفا اگه رسالت قلمت رو حفظ نميکني. لا اقل به شعور مردم توهين نکنيد.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۷:۱۴

پيام صادقيان با اون محروميت فوتبالش اين فصل به فنا رفت! کار به اينکه حقش بود يا نبود ندارم و ازش دفاع نميکنم اما اين آقا يک بار تو تراکتور و حالا در استقلال براحتي باهاش داره مماشات ميشه. دليلش رو نميدونم اما واژه " عدالت" چيزيه که تو فوتبال ايران نبايد دنبالش بگردي!

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۲۳:۳۷

نويسنده پرسپوليسي محترم! اولا حرکت کرار با حرکت پيام جان شما اصلا قابل مقايسه نبود و نيست!کتک زدن داور با اعترض به او يکي نيست!ثانيا خطاي کرار نه کارت اولش درست بود و نه کارت دومش!ثالثا طبق فرمايش آقاي حسن زاده حکم "لغو"نشده که شما بزرگنمائي اش ميکني! لطفا مثل بقيه پرسپوليسي ها شروع به جوسازي کنيد! ولي سعي در ابراز بي طرفي و تظاهر به بي طرفي نکنيد که نيستيد!!

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۲۳:۵۳

تقريبا در تمام اين چند سال محروميت بازيكنان استقلال قبل از بازيها بخشيده مي شوند مثل محروميت آندو محروميت جباري ومحروميت كرار خيلي خيلي شبهه انگيز ميباشد شما ببينيد با پيام صادقيان چه كردند ببنيد با محروميت از تماشاگر پرسپوليس چه بلايي بر سر اين تيم آوردند كميته انظباطي داره چكار ميكنه افكار عمومي جامعه وجوانان با اين رفتار قانع نمي شود؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۲ ۰۳:۰۸

بدون شرح !!!!!????

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۲ ۰۳:۱۱

هرچه بگندد نمکش ميزنند واي به روزي که بگندد نمک

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۲ ۰۶:۵۴

شششششششششششششششششششششششششششششششش تايي ها هاهاهاهاهاهاها ...شاد باشيد که کميته انضباطي هم با شماست ...

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۰۷:۴۷

کدو رفتار زننده ؟ اون فقط عصباني شده بود . اينه رسم مهمون نوازيتون ؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۵:۵۸

بايدم براش امن باشه با اين پول هاي مفت وکلاني که ميگيره وگرنه بايد الان زير سايه داعش زندگي ميکرد.واقعا بايد تاسف خورد به حال خودمون که پولمون را ميگيره واين رفتار ناشايست را انجام ميده

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۱۶:۵۰

خيلي بد اخلاقه ولي باتکنيکه استقلال هم امسال قهرمانه