• چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 93122012302
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

از تعطیلی مدارس تا فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به دلیل بارندگی

از تعطیلی مدارس تا فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به دلیل بارندگی

ایسنا/هرمزگان بارندگی موجب آبگرفتگی معابر، تعطیلی مدارس، بنادر مسافربری و فرودگاه بین‌المللی بندرعباس شد و همچنین به منازل مردم نیز خسارات زیادی وارد کرد.

بارندگی موجب آبگرفتگی معابر، تعطیلی مدارس، بنادر مسافربری و فرودگاه بین‌المللی بندرعباس شد و همچنین به منازل مردم نیز خسارات زیادی وارد کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج‌فارس، گفت: پیش‌بینی می‌شود فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به دلیل بارش باران و جاری شدن سیل بر روی سطوح پرواز تا 48 ساعت آینده تعطیل باشد.

رضا بدیعی فرد با بیان اینکه تمامی پروازهای امروز فرودگاه بندرعباس لغو شده است، افزود: تمامی پروازها تا پایان امشب که 22 پرواز بوده به دلیل جاری شدن سیلاب بر روی سطوح پرواز لغو شد.

وی با بیان اینکه 90 درصد سطوح پروازی فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به زیر آب فرو رفته است، اظهار کرد: بارش شدید باران که از اواسط شب گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد موجب انحراف مسیر سیل از قسمت شمال شرقی فرودگاه شده و حجم زیادی از آب را وارد سطوح پروازی این فرودگاه کرده است.

بدیعی فرد اضافه کرد: با توجه به اینکه پیشرفت آب همچنان ادامه دارد فرودگاه بین‌المللی بندرعباس بسته اعلام شده است و پیش‌بینی می‌شود این تعطیلی تا 48 ساعت ادامه داشته باشد.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان اظهار کرد: با احداث دو کانال اظطراری سعی بر تسریع خروج آب از سطوح پروازی این فرودگاه شده که با توجه به ورود حجم عظیمی از گل و لای به همراه سیلاب این سطوح نیازمند اقدامات لازم برای لایروبی و پاکسازی است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته به منظور جلوگیری از خسارات به تاسیسات و تجهیزات فرودگاه بوده است.

بدیعی فرد با بیان اینکه سیستم برق روشنایی باند فرودگاه کلا از مدار خارج شده است، افزود: کلیه سیستم‌های ناوبری فرودگاه بین‌المللی بندرعباس غیرعملیاتی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با مساعد شدن شرایط جوی اقدامات لازم برای عملیاتی کردن دوباره فرودگاه انجام می‌شود.

تعطیلی مدارس بندرعباس به دلیل بارندگی

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پی وقوع بارندگی‌ و اختلال در تردد، تمامی مدارس این شهرستان در مقاطع مختلف را تعطیل اعلام کرد.

علی کرمپور در همین راستا طی نشستی با بیان اینکه به دلیل آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها، طبق برآوردهای صورت گرفته تصمیم بر آن شد که مدارس در تمامی مقاطع در شهرستان بندرعباس تعطیل شوند، اظهار کرد: برقراری امنیت و سلامت دانش‌آموزان از اولویت‌های آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

مسدود شدن محور رفت بندرعباس میناب به دلیل بارندگی

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از مسدود شدن محور بندرعباس میناب بر اثر طغیان رودخانه خبر داد.

عباس شرفی افزود: کیلومتر چهار محور رفت بندرعباس میناب بدلیل طغیان رودخانه تاسبر در حال حاضر مسدود و تردد از مسیر جایگزین در حال انجام است.

وی افزود: رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را دارند باید از محور برگشت که به صورت دو طرفه عمل می‌کند تردد کنند.

شرفی تصریح کرد: راهداران هم‌اکنون در تلاش هستند تا هر چه سریع‌تر این محور بازگشایی شود.

وی همچنین از بازگشایی محور بندرعباس سیرجان در محدوده چهچکور خبر داد و گفت: با حضور راهداران این محور نیز بازگشایی شد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه تردد در محورهای منتهی به بندرعباس به دلیل بارش شدید باران به کندی صورت می‌گیرد ابراز امیدواری کرد که با تلاش راهداران در ساعات آینده شاهد ترافیک روان باشیم.

وی همچنین از رانندگان خواست، حتی المقدور امروز از سفرهای غیرضروری خودداری و پیش از انجام سفر از وضعیت راه ‌ا اطلاع حاصل کنند.

بارندگی خسارت مالی زیادی به بندرعباس وارد کرده است

رئیس جمعیت هلال احمر هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، گفت: بارندگی امروز باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهر بندرعباس شد و به منازل مردم خسارت زیادی وارد کرده است.

علی اعمی افزود: محلات سنگکن، چهارراه خانه نان و آبشروک از جمله محلات شهر بندرعباس هستند که سیلاب در آنها باعث بروز مشکلات و خسارت به مردم شده است.

وی خاطرنشان کرد: 10 تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان در سطح شهر بندرعباس در حال کمک‌رسانی به مردمی هستند که خانه آنها دچار آبگرفتگی شده است.

اعمی اضافه کرد: چند خانه‌ای که در محله چهارراه خانه نان دچار مشکل شده بودند اکنون در مدرسه امیرکبیر اسکان داده شده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا‌کنون هیچ گونه گزارشی از خسارت جانی در پی این بارندگی نداشته‌ایم اما خسارت مالی آن بسیار بالا بوده که در حال برآورد آن هستیم.

آبگرفتگی بسیاری از معابر بندرعباس به دلیل بارش باران

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی هرمزگان به خبرنگار ایسنا گفت: به دلیل بارش باران از صبحگاه امروز بسیاری از معابر اصلی و فرعی بندرعباس دچار آبگرفتگی شده‌اند.

محمدباقر سلیمی، اظهار کرد: بارندگی موجب مسدود شدن معابری همچون بلوار امام خمینی(ره)، محدوده پارک جنگلی و بهشت بندر، محدوده خور نایبند و امامزاده سید مظفر، تقاطع شهید مطهری، بخشی از بلوار امام حسین، بلوار جمهوری و محدوده پل خواجو بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین افتادن تعدادی از پایه‌های روشنایی بلوار کنار گذر شهید رجایی موجب اختلال و کندی در عبور و مرور شده است که با همکاری شهرداری بندرعباس در حال رفع است.

بارش بیش از 70 میلمتری باران در بندرعباس

مدیرکل هواشناسی هرمزگان گفت: بارندگی نسبتا شدیدی که از نیمه‌های شب گذشته در بندرعباس آغاز شده بود تا پایان امشب (20اسفندماه) در شرق استان ادامه خواهد داشت.

سعید رنجبر میزان حجم بارندگی تا ساعت شش صبح امروز را اینگونه اظهار کرد: میزان بارندگی تا ساعت شش صبح امروز در بندرعباس 70 میلیمتر، رودان 9 میلیمتر و میناب یک میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه بارندگی تا پایان امروز(20 اسفند ماه ) ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: بر این اساس بارش در شرق استان تا پایان امشب قابل ملاحظه خواهد بود و برای این مناطق وقوع پدیده تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی و توصیه می‌شود از قرار گرفتن در حریم رودخانه ها خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد:همچنین از بعد از ظهر امروز(چهارشنبه 20 اسفند ماه) تا روز جمعه در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان و تنگه هرمز وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی، کاهش محسوس دما و در برخی نقاط گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

رنجبری خاطرنشان کرد: طی این مدت آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج خواهد شد که توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha