• پنجشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۲:۱۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94051508536
  • خبرنگار : 71263

آژیر خطر برای بزرگان خودرو به صدا درآمد

آژیر خطر برای بزرگان خودرو به صدا درآمد

چین از موتور رشد برای خودروسازان به منشا نگرانی آنها تبدیل شده و بی ام دبلیو و تویوتا موتور تازه‌ترین شرکتهایی شدند که درباره کندی بزرگترین بازار خودروی جهان هشدار دادند.

چین از موتور رشد برای خودروسازان به منشا نگرانی آنها تبدیل شده و بی ام دبلیو و تویوتا موتور تازه‌ترین شرکتهایی شدند که درباره کندی بزرگترین بازار خودروی جهان هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بی ام دبلیو اعلام کرد، آهسته شدن روند رشد فروش در چین ممکن است این شرکت را ناچار کند اهداف سودآوری امسال را کمتر کند زیرا مصرف کنندگان چینی از ریزش بازار سهام و کندی رشد اقتصادی به وحشت افتاده اند و هزینه برای خرید کالاهایی مانند خودرو را متوقف کرده اند. تویوتا هم هشدار داد که هزینه‌های فروش این شرکت رو به افزایش است در حالی‌که قیمتهایی که مصرف کنندگان پرداخت می‌کنند، کمتر می‌شود.

خودروسازان به سختی تلاش می‌کنند خود را با شرایط کنونی بازار چین وفق دهند که بی ام دبلیو آن را عادی شدن بازاری توصیف کرده که از سال 2008 هشت برابر رشد داشت و در سال 2009 آمریکا را به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان پشت سرگذاشت.

خودروسازانی شامل فورد موتور و فولکس واگن در واکنش به رشد پرشتاب بازار چین در سالهای گذشته، کارخانه‌هایی را ساختند و اکنون با کاهش فروش سالانه بازار چین روبه‌رو هستند که نخستین کاهش در 17 سال گذشته خواهد بود. فروش فولکس واگن در این کشور در نیمه اول سال 2015 برای نخستین بار در یک دهه گذشته کاهش یافت.

برای بی ام دبلیو، کندی بازار چین که به رشد دو رقمی فروش این شرکت کمک کرده بود، در پایین بودن 8.4 درصدی حاشیه سود این خودروساز در مقایسه با آئودی و مرسدس بنز تاثیر داشت.

فروش بی ام دبلیو در چین طی ماه ژوئن 0.1 درصد کاهش داشت. در این ماه بود که بازار خودروهای جدید برای نخستین بار در بیش از دو سال گذشته با کاهش فروش روبه‌رو شد. در واکنش به وضعیت جاری، این خودروساز میزان تولید در چین را از ابتدای امسال تاکنون 16 هزار خودرو کاهش داده است با این‌همه همچنان بر پتانسیل بلندمدت این بازار حساب می‌کند.

تویوتا هم با وجود اینکه درهفت ماه اول امسال 12 درصد رشد فروش بر مبنای سال به سال داشته است، اما این خودروساز نسبت به وخیم شدن قیمت‌گذاری در چین نگران بوده و فروش کمتری نسبت به سودآوری پیدا کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تویوتا تصمیم دارد تا اواسط سال 2018 تولید خط مونتاژ جدید دیگرش در تیانجین چین را آغاز کند. راه اندازی این خط، 100 هزار دستگاه در سال به تولید این شرکت اضافه خواهد کرد اما این افزایش با پایان تولید خط مونتاژ فعلی در چین جبران خواهد شد.

خودروسازان ژاپنی به دلیل فروش شاسی بلندهای جدید، امسال از صنعت خودرو پیشی گرفته‌اند با این‌همه این پیشتازی با روند نزولی تقاضا در معرض تهدید قرار گرفته است.

در این بین هیوندای موتور کره جنوبی که قصد دارد توسان جدید را در سپتامبر عرضه کند، برای افزایش توان رقابت در چین، قیمت دو مدل شاسی بلند خود را به میزان 11.8 درصد کاهش داد. قیمت مدل بزرگ سانتافه حداکثر 20 هزار یوان (4832 دلار) و شاسی بلند ix35 به میزان 20 هزار یوان کاهش داده شد.

فروش این خودروساز کره‌ای در چین 14 درصد در سه ماهه دوم امسال کاهش یافت و این شرکت را ناچار کرد در رقابت با خودروسازان چینی، پیشنهادات خرید جذابتری را مطرح کند. جنرال موتورز و فورد موتور نیز دست به اقدام مشابهی زده‌اند در حالی‌که فولکس واگن هم تخفیف مدل‌های پرطرفدار را افزایش داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۵ ۰۳:۲۰

معاون وزير اتفاقيرئيس هيات مديره ايرانخودرو هم است و همينجور شانسكي سالي چند ميليارد تومن ناقابل بابت رياست هيات مديره از جيب سهامداران جزء بدبخت ايرانخودرو به جيب ميزند و همينطور بابت كارمند عالي رتبه دولت حقوق معاونت وزيري از بيت المال ... و الي ماشاءالله از هيچ شركت خودروئي چه مونتاژكارها وچه وارداتيها ديگر هم فرو گذاري نميكند و ....

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۵ ۰۸:۴۰

قابل توجه سازمان حمايت از حقوق توليد كننده ومصرف كننده ،انجمن خودور سازان وشركتهاي توليد كننده خودرو در ايران كه نه تنها دغدغه اي ندارند بلكه به لطف حمايتهاي بي رويه و نامتناهي دولت ومجلس كماكان بر طبل افزايش قيت نواخته ودر مسيري حركت ميكنند كه در اينده نه چندان دور باعث تعطيلي خطوي توليد خودرو در ايران شده و وابستگي به چين را صد چندان خواهند كرد.اي كاش !!!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۵ ۱۳:۰۳

خوش به حال ايران خوردو و سايپا که تو فضای بسته و انحصاري کار مي کنند ونياز نيست رقابتي و تکوني در خودشون انجام بدهند بايد از دولت تشکر کرد که 75 ميليون آدم معطل دو تا شرکت خودروسازي هستند و ساليانه صدها ميليارد هزينه تعمير و اضافه مصرف و بي کيفيتي رو بدهد و به راحتي جانشان را از دست بدهند که دو تا شرکت انحصاري به مردم اجحاف کنند اين يعني عدالت

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۵ ۲۲:۴۷

خودروي توسان کره اي به پول ما 15ميليون تومن هست و قيمت پرايد21ميليون تومن؟ راستي پرايد واقعا ارزشش بيشتر از توسان هست يا ايراني جماعت لياقت خودرو خوب رو ندارند؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۶ ۰۰:۴۸

از ماست که بر ماست. وقتي بعد از سالها هنوز که هنوزه نميتونيم يه خودروي عالي با مصرف کم و ايمني بالا و همسطح با استانداردهاي جهاني داشته باشيم، بايد درشو تخته کنيم. وقتي با حمايت مجلس و دولت هنوز نتونستيم يه خودروي عالي توليد کنيم،اين يعني اينکه کارخانجات خودروسازي ايران انحصاريست و دلشون به حال منو شما نميسوزه و به فکر منفعت خودشونن. وقتي منو شما به جاي اينکه دست از حمايت ايرانخودرو و سايپا برداريم متاسفانه حمايتشون ميکنيم و محصولات افتضاحشونو ميخريمو همين باعث ميشه که انحصار خودرو در کشور بمونه. مردم توي جهان وقتي يه چيزي گرون يا مطابق باب ميلشون نباشه و يا کيفيت نداشته باشه اون جنسو نميخرن اما توي ايران برعکسه. پس نتيجه ميگيريم که از ماست که بر ماست.