• دوشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94070603309
  • خبرنگار : 71186

عضو هیات علمی علامه طباطبایی:

مشکل خودروسازی سوءمدیریت است نه واردات

مشکل خودروسازی سوءمدیریت است نه واردات

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مشکلات خودروسازان داخلی ناشی از مواردی چون مدیریت نادرست و سیاستهای غلط پولی و بانکی است و با افزایش تعرفه واردات خودرو نمی‌توان این مشکلات را حل کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مشکلات خودروسازان داخلی ناشی از مواردی چون مدیریت نادرست و سیاستهای غلط پولی و بانکی است و با افزایش تعرفه واردات خودرو نمی‌توان این مشکلات را حل کرد.

محمدقلی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره طرح دو فوریتی برخی نمایندگان مجلس برای افزایش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو، اظهار کرد: اصولا چنین کاری حمایت از تولید داخلی محسوب نمی‌شود زیرا از یک سو مشکلات صنعت خودروی ایران ناشی از واردات این محصول نیست و از سوی دیگر بسیاری از خودروهای وارداتی رقیب خودروهای داخلی نیستند.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز تعرفه واردات خودرو بالا بود اما این موضوع باعث تولید خودروی با کیفیت در کشور نشد، خاطرنشان کرد: بنابراین به جای افزایش تعرفه واردات خودرو باید بررسی شود که چرا در زمانی‌که تعرفه واردات خودرو بالا بود، خودروسازان اقدامی برای تولید خودروهای با کیفیت انجام ندادند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: دلیل آن این است که مشکلات صنعت خودرو ناشی از عواملی چون مدیریت نادرست و سیاست‌های غلط پولی و بانکی است که باعث فرار سرمایه‌ها از بخش تولید به بخش‌های واسطه‌گری و دلالی می‌شود.

وی افزود: بنابراین نمایندگان مجلس به جای افزایش تعرفه واردات خودرو باید به دنبال تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در کشور با هدف ورود سرمایه‌گذاران خارجی و تولید خودروهای روز جهان در ایران باشند.

یوسفی با بیان اینکه متاسفانه به دلایل مختلف بهره‌وری لازم در صنعت خودروی ایران وجود ندارد، تصریح کرد: ورود سرمایه‌گذاران خارجی و انتقال تکنولوژی باعث بهبود فرایندها و تولید خودروهای با کیفیت در کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نادر قاضی‌پور - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از تهیه طرحی دو فوریتی برای افزایش تعرفه واردات خودرو تا 1000 درصد خبر داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۶ ۱۲:۴۷

درود بر شير پاکي که خوردي

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۶ ۱۲:۴۸

افزايش 1000 درصدي تعرفه واردات خودرو!!! مگه ميشه؟ مگه داريم؟

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۶ ۱۲:۵۰

سوءمديريت در شرکتهاي خودروسازي بيداد مي‌کند.

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۶ ۱۴:۳۴

افزايش تعرفه واردات يه بلوف بيشتر نيست

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۶ ۱۵:۲۵

نکته جالب اينکه خودروسازان داخلي (بخوانيم مونتاژکاران بي کيفيت) عليرغم خواست نخبگان کشور و مردم که همان مصرف کنندگان محصولات مونتاژ داخل نيز هستند با همان حامياني که دارند در صدد فشار بيشتر بر مصرف کنندگان بر خريد خودروهاي بي کيفيت گرانقيمتشان تحت هر شرايطي هستند و نميخواهند با افزايش کيفيت و اعلام قيمت واقعي رضايت مصرف کننده را جلب نمايند بلکه انحصار را تشديد ميکنند!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۷ ۰۲:۰۰

آقاي نادر قاضي پور به جاي اينکه امضا جمع کند ترجيحاً به فکر بهينه‌سازي خودرو باشد نه اينکه با قرص مسکن سعي کند که فعلاً از اين مرحله عبور کند! مگر اينکه خود جنابعالي در اين قضايا ذينفع باشد.