• سه‌شنبه / ۷ مهر ۱۳۹۴ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94070703947
  • خبرنگار : 71186

عضو هیات علمی دانشگاه:

به جای افزایش تعرفه واردات، خودروسازی اصلاح شود

به جای افزایش تعرفه واردات، خودروسازی اصلاح شود

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نمایندگان مجلس به جای ارائه طرح برای افزایش تعرفه واردات خودرو طرحی برای اصلاح صنعت خودروی داخلی ارائه کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نمایندگان مجلس به جای ارائه طرح برای افزایش تعرفه واردات خودرو طرحی برای اصلاح صنعت خودروی داخلی ارائه کنند.

امرالله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره طرح دو فوریتی برخی نمایندگان مجلس برای افزایش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو، اظهار کرد: افزایش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو بیشتر به شوخی شبیه است و در هیچ کجای دنیا چنین تعرفه‌ای برای واردات خودرو اخذ نمی‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش تعرفه واردات خودرو به هیچ وجه راهکار مناسبی برای حمایت از صنعت خودروی داخلی نیست، خاطرنشان کرد: افزایش تعرفه واردات خودرو تنها موجب سستی و تنبلی بیشتر خودروسازان و ادامه روند معیوب گذشته در صنعت خودرو خواهد شد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به نظر من به جای افزایش تعرفه واردات خودرو باید شرکتهای خودروسازی را به مجلس فراخوانده و از آنها بخواهند طرحی برای افزایش کیفیت خودروهای تولیدی ارائه کنند.

وی افزود: از آن سو باید شرایط برای واردات خودروهای کم مصرف و ارزان قیمت خارجی تسهیل شود تا با ایجاد رقابت خودروسازان مجبور به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود شوند.

امینی با بیان اینکه شرکتهای خودروساز داخلی به دلیل انحصاری بودن بازار از انگیزه لازم برای اصلاح فرایندها برخوردار نیستند، تصریح کرد: بنابراین مجلس و دولت باید با تشدید نظارتها، خودروسازان را به سمت اصلاح عملکرد و بهبود کیفیت خودروهای تولیدی در کنار ارتقای بهر‌ه‌وری سوق دهند.

به گزارش ایسنا، نادر قاضی‌پور - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از تهیه طرحی دو فوریتی برای افزایش تعرفه واردات خودرو تا 1000 درصد خبر داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۷ ۰۹:۰۵

شما تعرفه رو 0 کن حساب کار دستشون مياد و به فکر ارتقا مي افتن!!! ولي حيف که تو کشور يه عده نميذارن کارا درست پيش بره و پشت مردم درنميان!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۷ ۰۹:۲۹

قابل توجه جناب نادر قاضي پور: افزايش تعرفه واردات خودرو تنها موجب سستي و تنبلي بيشتر خودروسازان و ادامه روند معيوب گذشته در صنعت خودرو خواهد شد.

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۷ ۱۰:۲۵

تنها راه براي حمايت از خودروسازي تسهيل خريد خودروي داخلي و کاهش تعرفه خودروهاي وارداتي مخصوصا خودروهاي ارزان وکم مصرف يا خودروهاي برقي

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۷ ۱۰:۲۶

تعرفه1000 ذرصدي؟؟!!!! به قولي سنگ بزرگ علامت نزدنه

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۷ ۱۰:۳۸

اينگونه رفتارها نشأت گرفته از هدستي دوستان با هم است به قول يک ضرب المثل قديمي از دوستي گربه و موش آن که بر باد ميرود دکان بقال است

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۷ ۱۶:۳۰

بر افزايش کيفيت و ارائه خودرو با قيمت واقعي و سود منطقي که به دائقه خودرو سازان و حاميان آنها خوش نيامد! براي تنبيه مردم قصد انحصاري تر کردن بازار خودرو را دارند!!!