• چهارشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۴ / ۰۴:۰۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94070804758
  • خبرنگار : 71186

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان:

افزایش تعرفه واردات باعث تنبل‌تر شدن خودروسازان می‌شود

افزایش تعرفه واردات باعث تنبل‌تر شدن خودروسازان می‌شود

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: تولید خودروهایی که پلت‌فرم آنها مربوط به سه دهه پیش است نشان‌دهنده ناکارآمدی شرکتهای خودروسازی است، در این شرایط افزایش تعرفه واردات خودرو تنها باعث تنبلی بیشتر خودروسازان خواهد شد.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: تولید خودروهایی که پلت‌فرم آنها مربوط به سه دهه پیش است نشان‌دهنده ناکارآمدی شرکتهای خودروسازی است، در این شرایط افزایش تعرفه واردات خودرو تنها باعث تنبلی بیشتر خودروسازان خواهد شد.

محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره طرح دو فوریتی برخی نمایندگان مجلس برای افزایش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو، اظهار کرد: متاسفانه خودروسازان داخلی علی‌رغم تمام حمایت‌های صورت گرفته از آنها نتوانسته‌اند خودروهایی در شان مردم ایران تولید کنند.

وی با بیان اینکه شرکتهای خودروسازی به حد کافی در تولید خودروها با قیمت و کیفیت مناسب اهمال و سستی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: حال در این شرایط نباید به جای بازخواست خودروسازان، طرح افزایش تعرفه واردات خودرو را ارائه کنیم.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: افزایش تعرفه واردات خودرو به معنای این است که به خودروسازان بگوییم روند نامطلوب گذشته را ادامه داده و همچنان خودروهایی با تکنولوژی سه دهه پیش را تولید کنید.

وی افزود: در حال حاضر قیمت خودروهای تولیدی در کشور تناسبی با کیفیت این محصولات ندارد و می‌توان گفت تنها مزیت این صنعت برای کشور، جلوگیری از خروج ارز و ایجاد اشتغال است.

جعفری با بیان اینکه به دلیل همین مزیت،‌ دولت و مجلس باید در راستای اصلاح صنعت خودروسازی و ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات‌ آن حرکت کنند، تصریح کرد: با این حال افزایش تعرفه واردات خودرو نه تنها کمکی به رشد این صنعت نخواهد کرد بلکه راه را برای ادامه چرخه معیوب گذشته باز می‌کند.

به گزارش ایسنا، نادر قاضی‌پور - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس - از تهیه طرحی دو فوریتی برای افزایش تعرفه واردات خودرو تا 1000 درصد خبر داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۸ ۰۶:۲۵

اين تعرفه 1000درصدي فقط به بيشتر از اينکه به اشتغال کمک کنه مرگ و مير ناشي از تصادفات خودرهاي داخلي رو افزايش ميده جون ملت کيلويي چند

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۸ ۰۸:۱۳

جان خودم اين قاضي پور نميدونه معني هزار درصد چيه و چه نتيجه اي داره

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۸ ۱۰:۴۷

اگر براي تنلي تنديس وجود داشت به خودرو سازان البته به اصطلاح خودروسازان چون توليدات شان شباهتي به خودرو ندارد بايد اسکار تنبلي داده مي شد

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۸ ۱۲:۰۲

نمايندگان مجلس در حقيقت نمايندگان خودروسازان داخلي هستند نه نمايندگان مردم.جاي بسي تاسف هست

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۸ ۱۵:۱۲

همانگونه که تا يه حال با حمايتهاي خود از اين بچه(نزديک به 50ساله) که هنوز به بلوغ نرسيده باعٍث کاهلي و تنبلي آن شده اند و انحصار براي آن ايجاد کرده اند ، ميخواهند با ادامه رويه گذشته عدم احقاق حق مردم ،کارگران و قطعه سازان شوند.

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۹ ۱۳:۲۶

مردم به خاطر مي سپرند