• چهارشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۴ / ۰۱:۴۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94071509620
  • خبرنگار : 71186

خودروسازان ملزم به شفاف‌سازی خدمات می‌شوند

خودروسازان ملزم به شفاف‌سازی خدمات می‌شوند

طبق یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو باید سامانه‌ای را برای آگاهی مشتریان و بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت از نوع خدمات ارائه شده به مشتریان، هزینه آن و خسارات احتمالی راه‌اندازی کنند.

طبق یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو باید سامانه‌ای را برای آگاهی مشتریان و بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت از نوع خدمات ارائه شده به مشتریان، هزینه آن و خسارات احتمالی راه‌اندازی کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، برخی ابهامات و روشن نبودن حقوق قانونی مشتریان در روند ارائه خدمات پس از فروش از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو باعث تضییع حقوق مصرف‌کنندگان می‌شود.

یکی از این موارد الزام نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به پرداخت خسارت خواب خودرو در شرایطی است که خودروی تحت گارانتی به دلیل نبود قطعه بیش از 48 ساعت در تعمیرگاه متوقف شود، با این حال در بسیاری از موارد به دلیل عدم آگاهی مشتریان این خسارت پرداخت نمی‌شود.

این موضوع در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته به‌گونه‌ای که خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به راه‌اندازی سامانه‌ای برای اعلام نوع خدمات، هزینه آن و خسارت‌های احتمالی شده‌اند.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۵ ۰۴:۵۰

شبيه اتيکت مغازه هاست؛ مثلا خريد روغن يک ليتري از عمده فروش 2800 تومان و مبناي قانوني فروش به مصرف کننده احتساب 12% است که حدود 2200 بايد فروخته شود اما اتيکت زده 2500 ياکمي بالاتر وازتعزيرات هنگام بازديد فقط با نگاه کلي که اتيکت زده خداحافظ. و مصرف کننده بيچاره مواد غذايي تا خودرو

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۵ ۰۹:۰۲

دست به نقد فعلاً قيمتها شفاف است.

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۱۵ ۲۲:۳۲

از اين دست قانون ها زياد داريم ولي هيچ کدام اجرا نميشود.قانون کاغذي خوب نيست قانون بايد اجرا بشود مجري داشته باشد ضمانت اجرايي داشته باشد وگرنه با حلوا حلوا کردن دهان شيرين نمي شود.