• یکشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 94072616806
  • منبع : نمایندگی گیلان

در رودبار؛

فاضلاب واحدهای فرآوری زیتون ‌به سفیدرود می‌ریزد

فاضلاب واحدهای فرآوری زیتون ‌به سفیدرود می‌ریزد

ایسنا/گیلان ‌سه واحد از واحدهای فرآوری زیتون در رودبار به مراجع قضایی معرفی شده و 18 واحد اخطاریه زیست‌محیطی دریافت کردند.

‌سه واحد از واحدهای فرآوری زیتون در رودبار به مراجع قضایی معرفی شده و 18 واحد اخطاریه زیست‌محیطی دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، سپیدرود دومین رود بلند ایران است که از ترکیب دو رود شاهرود و قزل اوزن که در شهر منجیل به هم می‌پیوندند، شکل می‌گیرد و تا ریختن به دریای خزر، عرض استان گیلان را می‌پیماید. همچنین آب جمع شده در پشت سد منجیل از این دو رود تأمین می‌شود.

از منجیل تا ساحل دریا، همه جا سپیدرود به سمت شمال شرقی جاری و جریانش سریع و مقدار آب آن زیاد است.

حفاظت از محیط زیست این رود خروشان و جلوگیری از ورود هر گونه آلایندگی از اولویت‌های کاری اداره محیط زیست رودبار است.

علی امیری، رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار، امروز در جلسه محیط زیست این شهرستان، با اشاره به فصل برداشت زیتون و به تبع آن فرآوری زیتون در سطح واحدهای صنفی، گفت: با توجه به پایش و نظارتی که بر پساب خروجی واحدهای فرآوری زیتون انجام شد، به علت عدم کنترل و مدیریت پساب حاصل از فرآوری زیتون، سه واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: برای 18 واحد فرآوری زیتون نیز اخطاریه زیست محیطی صادر شد. با تشکیل کمیته نظارت بر واحدهای فرآوری زیتون ،تعداد سه واحد فرآوری زیتون به دلیل عدم کنترل پساب و ورود آن به رودخانه سفیدرود، به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و همچنین علاوه بر تذکر شفاهی به تعداد زیادی از واحدها، به 18 واحد فرآوری زیتون نیز اخطاریه زیست محیطی داده شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار تصریح کرد: واحدهای تجاری و صنفی غذایی با محوریت عرضه زیتون و فرآوری آن، یکی از مشاغل عمده و اصلی در شهرستان رودبار و به ویژه شهر رودبار است که به علت عدم راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری، کنترل و مدیریت پساب حاصل از این واحدها به منظور حفظ سلامت و تمیزی آب‌های جاری، به ویژه رودخانه سفیدرود، ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha