• جمعه / ۲۹ آبان ۱۳۹۴ / ۰۱:۵۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94082917405
  • خبرنگار : 71186

در صورت توقف مازاد در تعمیرگاه‌ها

اعتبار گارانتی خودرو افزایش می‌یابد

اعتبار گارانتی خودرو افزایش می‌یابد

براساس یک قانون جدید، مدت زمان توقف مازاد بر استاندارد خودروهای تحت گارانتی در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به مدت اعتبار گارانتی این محصولات اضافه خواهد شد.

براساس یک قانون جدید، مدت زمان توقف مازاد بر استاندارد خودروهای تحت گارانتی در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به مدت اعتبار گارانتی این محصولات اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، طبق قانون خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظفند خودروهای عرضه شده از سوی خود را در دوران گارانتی به طور رایگان، تعمیر و رفع عیب کنند.

اجرای این قانون در حالی است که در بسیاری از موارد به دلیل نبود قطعات یدکی، خودروهای تحت گارانتی مدت زمان زیادی در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف می‌شوند.

در این شرایط اگرچه شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو موظف به پرداخت جریمه‌ای تحت عنوان خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه به مالک آن است، اما براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، شرکت عرضه‌کننده خودرو موظف است مدت زمان توقف مازاد بر زمان استاندارد خودرو در تعمیرگاه را به مدت اعتبار گارانتی خودرو اضافه کند.

در این زمینه ماده 35 این قانون ذکر شده است:" عرضه‌کننده خودرو موظف است معادل زمانی توقف خودرو (مازاد بر دو روز یا زمان استاندارد تعمیرات) را به دوره ضمانت خودرو مربوطه اضافه کند. این موضوع با ذکر جزئیات کامل باید از طریق سامانه شرکت به تمام نمایندگی‌های مجاز و واسطه‌های خدمات پس از فروش ابلاغ شود".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۹ ۲۳:۱۵

به چه دردي ميخوره ؟! ماشين من پرشيا است و 9 ماه از گارانتيش ميگذره 11 بار صبح 6:30 بيدار شدم که وقت بگيرم، نميرسه بهم !!! بايد شرايط پذيرش رو عوض کنن !!! نميتونن درست گارانتي کنن پول گارانتي رو بردارن از رو ماشين !!! ماشين من بعد 9 ماه 14 تا رفته !!! طبق اصول آقاي ايران خودرو!! و گارانتيشون هنوز ماشين بنده نيازي به تعويض روغن نداره ... من هم تا امروز 2 بار مجبور به تعويض روغن شدم که شده حدود 220 تومن + 300 تومن بابت ديسک هاي عقب ماشين که ايراد داشت مجبور به هزينه شدم + 50 تومن بابت برف پاک کني که 6 ماه هم کار نکرد !!! + مشکل سنسور گاز که بي خيالش شدم و گاهي با 100 تا سرعت مجبورم ماشين رو خاموش و روشن کنم که سنسور گاز کار کنه دوباره !!! در مجموع 670 هزينه کردم + يک ميليون پول مفت هم دادم بابت شوخي به نام گارانتي ! تو بلاد کفار اينجوري با مصرف کننده رفتار نميشه !!!