• شنبه / ۷ آذر ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 94090704287

مدیر عامل شرکت ملی نفت خبر داد

مذاکره با شرکت هندی درباره فرزاد B

مذاکره با شرکت هندی درباره فرزاد B

مدیر عامل شرکت ملی نفت با اشاره به این‌که ایران براساس قرار‌داد قبلی اولویت را برای فاز دوم شمال آزادگان داریم، گفت: در مورد میدان گازی فرزاد B ما توافقی را با یک شرکت هندی داریم.

مدیر عامل شرکت ملی نفت با اشاره به این‌که ایران براساس قرار‌داد قبلی اولویت را برای فاز دوم شمال آزادگان داریم، گفت: در مورد میدان گازی فرزاد B ما توافقی را با یک شرکت هندی داریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رکن‌الدین جوادی در حاشیه مراسم رونمایی از قرار‌دادهای جدید نفتی اظهار کرد: در مورد اولین فاز آزادگان ما در حال انجام پیشرفت‌هایی با CNPC هستیم و براساس قرار‌داد قدیمی ما این توافق را داریم که اولویت را در فاز دوم نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در مناقصه دوم وارد می‌شویم و در مورد میدان نفتی یادآوران نیز شرایط به همین شکل است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت در ادامه درباره‌ی میدان فرزاد B عنوان کرد: ما یک توافق با یک شرکت هندی در این مورد داریم و در حال انجام مذاکرات برای ایجاد دوباره یک قرار‌داد هستیم.

جوادی تصریح کرد: با این حال ما یک زمانی را بین دور اول مناقصه و دور دوم آن قرار خواهیم داد که اگر به نتیجه نرسیدیم، مناقصه بین‌المللی انجام می‌دهیم.

مدیر عامل شرکت ملی نفت با اشاره به این‌که ایران ساختار جدیدی را برای روند مناقصه اعلام می‌کند، گفت: ما شرکت‌های ایرانی را به شرکت‌های بین‌المللی معرفی نمی‌کنیم، بلکه معیارهای سنجش آن را به شرکت‌های بین‌المللی می‌دهیم و آنها براساس این معیارها انتخاب می‌کنند.

او در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما شرایطی را که یک شریک ایرانی برای قرار‌دادهای جدید نفتی باید داشته باشد معرفی می‌کنیم و انتظار داریم شرکت‌های بین‌المللی بر این اساس شرکای خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به این‌که ایران با شرکت‌های بین‌المللی تجربیاتی داشته است، ادامه داد: ما فهرستی از خواسته‌ها داریم و انتظار داریم که در آینده شرکت‌های جدید بین‌المللی برای همکاری وارد ایران شوند.

مدیر عامل شرکت ملی نفت با اشاره به این‌که شرکت ملی نفت ساختار جدیدی را برای پروسه مناقصه اعلام می‌کند، تصریح کرد: در این ساختار روش مناقصه، ارزشیابی و سنجش با مذاکره و نوع قرار‌داد مشخص می‌شود و پس از آن قرار‌داد به شرکت‌های مجری داده می‌شود.

جوادی همچنین با تاکید بر این‌که شرکای ایرانی می‌توانند کاملا خصوصی یا نیمه خصوصی باشند، در این باره اظهار کرد: این بستگی به کشورهای خارجی و بخش خصوصی دارد که کدام را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر این‌که ایران لیست شرکای داخلی را نمی‌دهد، اضافه کرد: بلکه ما مولفه‌های چگونگی ارزیابی را به شرکت‌های بین‌المللی می‌دهیم و آنها باید شریک خود را انتخاب کنند.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ادامه داد: ما لیست مناقصه را به EPC اعلام می‌کنیم.

جوادی همچنین با تاکید بر این که همه شرکت‌های بین‌المللی که در گذشته با ایران همکاری داشتند علاقه خود را به ادامه‌ی فعالیت اعلام کرده‌اند، خاطر نشان کرد: این شرکت‌ها به این دلیل که نمی‌خواهند همه تخم‌مرغ‌هایشان را در یک سبد بگذارند ایران برایشان یک فرصت به حساب می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha