• یکشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94102716213
  • خبرنگار : 71533

سردار صفوی:

برای آموزش تروریست‌ها پایگاه‌های جدیدی در مرزهای عربستان ایجاد شده است

برای آموزش تروریست‌ها پایگاه‌های جدیدی در مرزهای عربستان ایجاد شده است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: خبرهایی از تأسیس پایگاه‌های جدید آموزش تروریست‌ها در مرز عربستان به ما رسیده است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: خبرهایی از تأسیس پایگاه‌های جدید آموزش تروریست‌ها در مرز عربستان به ما رسیده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار یحیی رحیم صفوی در حاشیه مراسم بزرگداشت سردار علی اصغر فولادگر از قربانیان فاجعه منا، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی در خصوص تحلیل و پیش‌بینی‌اش از شرایط آینده منطقه غرب آسیا، گفت: آمریکایی‌ها طی 14 سال گذشته یعنی از سپتامبر 2001 و از زمان حضور نظامی‌شان در افغانستان و عراق، دوران جدیدی از جنگ علیه کشورهای اسلامی را با یک راهبرد نوین و به کمک رژیم صهیونیستی آغاز کرده‌اند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: این راهبرد در پنج سال گذشته با شکست‌هایی که آمریکا در عراق و افغانستان متحمل شد، آنها را در دسترسی به اهدافشان ناکام گذاشت و این جنگ بدل به جنگی نیابتی شد.

وی با بیان اینکه بازیگر اصلی این جنگ نیابتی آمریکاست و رژیم صهیونیستی نیز با همکاری عربستان، ترکیه و اردن در این جنگ مشارکت دارد، اظهار کرد: پشتیبانی مالی را از این جنگ نیابتی سعودی‌ها و قطر انجام می‌دهند و سلاح و تجهیزات را نیز اروپایی‌ها تأمین می‌کنند و حمایت و آموزش نظامی نیز در ترکیه و اردن انجام می‌شود.

صفوی با بیان اینکه هم اکنون خبرهایی از ایجاد پایگاه‌هایی جدید برای آموزش تروریست‌ها در مرز عربستان به گوش می‌رسد، افزود: امروز مرزهای سوریه 250 هزار کشته داده‌اند و ارتش این کشور نیز 12 هزار نفر از نیروهای خود را از دست داده است و همچنین مردم عراق و سوریه نیز جمعاً 9 میلیون آواره دارند که در داخل و خارج این کشور ساکن شده‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون ارتش و بسیج مردمی سوریه مواضع تروریست‌ها را یکی پس از دیگری تسخیر می‌کنند و ائتلاف ایران، عراق، سوریه، حزب‌الله لبنان و روسیه نیز یک ائتلاف موفق است که پیروزمندانه عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: اینکه معادلات سیاسی در آینده به چه نتیجه‌ای برسد مشخص نیست اما در زمینه نظامی ارتش عراق عملیات‌های موفقی را انجام داده است و ما می‌بینیم کع ائتلاف آمریکایی‌ها نه تنها با داعش برخورد نمی‌کند بلکه آنها را از مهلکه نیز فراری می‌دهد.

صفوی افزود: امیدواریم با حمایت دولت‌های عراق، سوریه و حضور جمهوری اسلامی ایران که جنبه مستشاری دارد، جبهه مقاومت به پیروزی برسد و من محور مقاومت را پیروز این میدان می‌بینیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha