• سه‌شنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۴ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94102917788
  • خبرنگار : 71430

کنفرانس مطبوعاتی وزرای خارجه عربستان و فرانسه

کنفرانس مطبوعاتی وزرای خارجه عربستان و فرانسه

وزرای خارجه عربستان و فرانسه در کنفرانس مشترکی در ریاض تاکید کردند "مذاکرات خوبی" در پرونده‌های مختلف از جمله بحران در سوریه، جنگ یمن، مسائل مربوط به ایران و صلح در فلسطین داشتند.

وزرای خارجه عربستان و فرانسه در کنفرانس مشترکی در ریاض تاکید کردند "مذاکرات خوبی" در پرونده‌های مختلف از جمله بحران در سوریه، جنگ یمن، مسائل مربوط به ایران و صلح در فلسطین داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه که به عربستان سفر کرده در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: مسائل مختلفی را با همپیمان خود عربستان بررسی کردیم که از جمله آن بحران در سوریه درگیری‌ها در یمن و تحولات جاری میان برخی کشورها در منطقه بود.

وی گفت: با پادشاه عربستان و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار داشتم و قرار شد روابط دو کشور در تمامی سطوح از جمله روابط اقتصادی گسترده‌تر شود.

فابیوس در پاسخ به سوالی درباره بحران سوریه گفت: قطعنامه 2216 شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم باید اجرایی شود تا ما شاهد رشد روز افزون تروریسم در منطقه و جهان نباشیم. بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) در اداره کشور به درستی عمل نمی‌کند و همین امر باعث کشته شدن هزاران سوری شده و اوضاع را به مراتب بدتر کرده است. مواضع فرانسه در قبال سوریه تغییر نکرده و ما همچنان خواهان سوریه‌ای آزاد با حاکمیت و وحدت اراضی هستیم.

فابیوس در خصوص هیات مخالفان سوری در مذاکرات ژنو نیز گفت: با ریاض حجاب، هماهنگ کننده مخالفان سوری دیدار داشتم و او قرار است مسائل مربوط به این کار را بررسی کند و در نهایت سازمان ملل مسئول تعیین این افراد است که در مذاکرات ژنو حاضر خواهند شد.

وزیر خارجه فرانسه درباره تنش‌های پیش آمده در منطقه نیز گفت: امنیت خاورمیانه برای ما بسیار مهم است و فرانسه خواهان پایان تنش‌هایی است که میان برخی کشورها در منطقه به وجود آمده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آزمایش‌های موشکی ایران نیز گفت: از زمان آغاز مذاکرات 1+5 فرانسه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای موضعی عاقلانه در پیش گرفت و تلاش کرد تمام گزینه‌های موجود برای ممانعت از این اقدام را آزمایش کند. ایران با آزمایش‌های موشکی اخیر قطعنامه‌ صادر شده از سوی شورای امنیت را نقض کرده که تهران را از انجام آزمایش‌ موشکهای بالستیک با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای منع کرده بود و یقینا اتحادیه اروپا اقداماتی را برای مجازات ایران انجام خواهد داد.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که با همتای فرانسوی خود مسائل موجود در سوریه، جنگ یمن، ائتلاف نظامی ‌اسلامی مد نظر عربستان و نیز تحرکات ایران در منطقه را مورد بررسی قرار داده است.

وی در سخنانی کوتاه که به سوریه اختصاص داد، گفت: تنها مخالفان سوری هستند که مشخص می‌کنند چه کسانی را برای مذاکره با دولت دمشق به ژنو می‌فرستد و این امر توسط کمیته تشکیل شده در نشست اخیر مخالفان در ریاض انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha