• شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94110301338
  • خبرنگار : 71443

تکرار اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه عربستان

تکرار اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه عربستان

وزیر امور خارجه عربستان بار دیگر در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان با فرافکنی از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم آل سعود در منطقه گفت که آمریکا از شیطنت‌های ایران کاملا مطلع است.

وزیر امور خارجه عربستان بار دیگر در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان با فرافکنی از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم آل سعود در منطقه گفت که آمریکا از شیطنت‌های ایران کاملا مطلع است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه گلف نیوز، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان روز شنبه در کنفرانس خبری مشترک با جان کری همتای آمریکایی‌اش در ریاض در اظهاراتی خصمانه علیه ایران با متهم کردن این کشور به حمایت از تروریسم گفت: من فکر نمی‌کنم که ایران و آمریکا با یکدیگر روابط خوبی پیدا کند.

وی با فراکنی از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده و تفرقه‌انداز عربستان در منطقه و به ویژه ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی مدعی شد: من فکر نمی‌کنم که آمریکا هیچ توهمی نسبت به این که ایران چگونه دولتی است داشته باشد. آمریکا کاملا نسبت به فعالیت‌های شرورانه ایران آگاهی دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا که صبح روز شنبه وارد ریاض شد، ابراز امیدواری کرد تنش میان ایران و عربستان کاهش یابد.

او هم‌چنین قرار است با مقامات ارشد مخالفان دولت سوریه دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه عربستان در حالی این ادعاهای بی‌اساس را علیه کشورمان مطرح می‌کند که این کشور خود تامین‌کننده اصلی تفکر فرقه‌گرایانه و پشتیبان مالی گروه‌های تروریستی در منطقه است. این در حالی است که ایران همواره بر لزوم پرهیز از تفرقه افکنی و مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان تاکید می‌کند.

رژیم آل سعود در ماه‌های اخیر به دلیل حمایتش از داعش و القاعده و هم‌چنین حملات هوایی به یمن مورد انتقاد شدید مجامع حقوق‌ بشری قرار گرفته است و به‌نظر می‌رسد این رژیم برای انحراف افکار عمومی سعی دارد ایران را متهم جلوه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha