• یکشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 94110401754
  • خبرنگار : 71464

معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد

مخالفت وزارت اقتصاد با خروج پتروشیمی از بورس

مخالفت وزارت اقتصاد با خروج پتروشیمی از بورس

معاون وزیر اقتصاد و دارایی ضمن اعلام مخالفت وزارت اقتصاد با خروج پتروشیمی از بورس، اظهار کرد: تاکنون 60 درصد از سیاست‌های تحریک تقاضای دولت که از ابتدای مهر امسال آغاز شد، اجرا شده است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی ضمن اعلام مخالفت وزارت اقتصاد با خروج پتروشیمی از بورس، اظهار کرد: تاکنون 60 درصد از سیاست‌های تحریک تقاضای دولت که از ابتدای مهر امسال آغاز شد، اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، شاپور محمدی در نشست خبری که امروز - چهارم بهمن‌ - برگزار شد، از انتشار 7000 تا 8000 میلیارد تومان اوراق بهادار خبر داد و گفت: این اوراق اکنون تسلیم به طلبکاران است که امیدوارم تا سال آینده تعداد بیشتری تکثیر و تسلیم شود.

وی اظهار کرد: هدف دولت ایجاد بدهی نیست بلکه این بدهی‌ها از پیش ایجاد شده است و دولت تصمیم دارد که آنها را ساماندهی، تعیین تکلیف و نقدینه‌ کند.

محمدی افزود: دولت اصلا طرح عمرانی جدیدی شروع نکرده است که بخواهد بدهی ایجاد کرده باشد بلکه طرح‌های نیمه‌کاره عمرانی از پیش باقی ‌مانده و دولت سعی می‌کند آنها را تعیین تکلیف کند.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی درباره‌ برنامه‌های مهم وزارت اقتصاد گفت: مردمی‌کردن اقتصاد، اجرای برنامه‌های برون‌نگری اقتصادی و شفاف‌سازی اقتصاد از جمله مهم‌ترین برنامه‌های مهم اقتصاد و دارایی است که در پسابرجام با جدیت آنها را دنبال خواهد کرد.

وی با بیان این‌که تاکنون دولت در مباحث اقتصادی فقط به منابع داخلی با اهرم صفر تکیه کرده بود، اظهار کرد: تاکنون نظام مالی ما توسعه نیافته بوده و سیستم بانکی نقش شایسته خود را نتوانسته است ایفا کند و به این ترتیب بودجه عمرانی دولت به این ترتیب هزینه می‌شد که هر ریال آن فقط می‌تواند یک ریال به اقتصاد کشور کمک کند ولی اکنون شرایط تغییر کرده است و فرصتی وجود دارد که از منابع مالی خارج از کشور و بخش خصوصی به عنوان اهرم استفاده کند.

محمدی با بیان این‌که تاکنون نزدیک به 60 درصد سیاست‌های تحریک تقاضای دولت اجرا شده است، درباره‌ بندهای این بسته سیاستی چنین توضیح داد: تاکنون نرخ ذخیره قانونی کاهش یافته است بازار غیربانکی توسعه یافته و حجم معاملات بین بانکی نیز افزایش یافته است و پیشنهادی مطرح شده است مبنی بر این‌که 20 درصد از تسهیلات اعطایی به عنوان سرمایه در گردش برای تامین مالی اختصاص پیدا کند.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی درباره سازمان خصوصی‌سازی بیان کرد: سازمان خصوصی‌سازی برنامه خصوصی‌سازی شرکت‌های باقی‌مانده را پیگیری می‌کند. امیدواریم با رونق بازار سرمایه، بحث خصوصی‌سازی نیز پیش برود، البته سازمان خصوصی‌سازی کارش را انجام داده است ولی تاکنون فضای عرضه سهام محدود بوده است. از این پس در جهت برداشتن محدودیت‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی درباره‌ خروج پتروشیمی از بورس نیز گفت: تاکنون وزارت اقتصاد و دارایی در این زمینه جلساتی را با وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار کرده است و در این زمینه مباحثاتی انجام داده است. کسی به دنبال خروج پتروشیمی از بورس نیست، مجموعه مشکلاتی اعلام شده که قرار است حل و فصل شود و وزارت اقتصاد هم مخالف خروج پتروشیمی از بورس است.

محمدی درباره منابع مالیاتی در بودجه سال 1395 تصریح کرد: در بودجه سال 1395 بنابراین نیست که نرخ‌های مالیاتی بالا برود، چون عزم ما کمک به تولید است. در سال آینده قرار است از طریق شناسایی مودیان جدید افزایش درآمد مالیاتی دولت محقق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha