• دوشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94110502702
  • خبرنگار : 71214

وزارت کشاورزی به ایسنا خبر داد

کشت فراسرزمینی سبزی و صیفی روس‌ها در ایران

کشت فراسرزمینی سبزی و صیفی روس‌ها در ایران

قائم مقام معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از کشت فراسرزمینی انواع سبزی و صیفی گلخانه‌ای روس‌ها در ایران خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای صادرات انواع محصولات باغی از جمله انواع خشکبار به روسیه نیز صورت گرفته است.

قائم مقام معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از کشت فراسرزمینی انواع سبزی و صیفی گلخانه‌ای روس‌ها در ایران خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای صادرات انواع محصولات باغی از جمله انواع خشکبار به روسیه نیز صورت گرفته است.

جهانگیر عرب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طی شش ماه گذشته که روس‌ها تقاضای واردات سبزی و صیفی از ایران داشتند و ما نتوانستیم به دلیل برخی مشکلات موجود از جمله گردش مالی و غیره این محصولات را برای آنها صادر کنیم، سرمایه‌گذاران روسی خود اقدام به سرمایه‌گذاری برای کشت فراسرزمینی انواع سبزی و صیفی گلخانه‌ای در ایران کردند.

وی افزود: در حال حاضر روس‌ها با سرمایه‌گذاری خود گلخانه‌هایی را در کشور اجاره کرده و ضمن تامین و مایحتاج خود در زمینه‌ انواع نهاده‌ها از جمله بذر، کود و غیره از شرکت‌های معتبر اروپایی، به تولید انواع سبزی و صیفی می‌پردازند.

قائم مقام معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: سبزی و صیفی تولید شده روس‌ها در ایران از طریق کشت فراسرزمینی به روسیه می‌رود و در این زمینه نیز دیگر هزینه‌های اضافی برای ایران در صادرات به روسیه هم ندارد.

عرب اعلام کرد: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه‌ی صادرات انواع محصولات باغی از جمله انواع خشکبار مانند پسته، بادام و غیره به روسیه در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۲:۵۶

با توجه به کمبود آب ،ايران نيز مي تواند با توحه به هزينه هاي کلاني که بابت مبارزه با مواد مخدر پرداخت مي کند و همچنين استفاده از کمک هاي بين المللي نسبت به کاشت گندم و ديگر اقلام در افعانستان اقدام کند . اين کار هم باعث عدم کشت خشخاش و هم تامين مواد غذائي کشور مي گردد.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۳:۰۷

پس ديپلماسي آب چه ميشود؟؟؟؟ اين همه در مورد ديپلماسي آب صحبت کرديد و در آخر کار کاري کرديد که نبايد ميشد! کشاورزي ايران فاتحه... آب خوردن مردم و نان مردم پر!!! اين هم از مزاياي برجام هست! اگر هدف از سرمايه گذاري اين باشد که فاتحه!!

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۴:۴۵

نه که خيلي آب زياد داريم!!!! به جاي اينکه خودمون به دنبال کشت فرا سرزميني به دليل کم آبي باشيم، کشورهاي ديگه ميان تا اون 20 درصد پاياني ذخاير استراتژيک آبي رو مصرف کنند و اين در واقع يعني نسل کشي ايرانيان آينده با بي آبي