• دوشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94110502900
  • خبرنگار : 71443

ایندیپندنت: دیدار روحانی و پاپ فرصتی برای حل مناقشات خاورمیانه است

ایندیپندنت: دیدار روحانی و پاپ فرصتی برای حل مناقشات خاورمیانه است

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت: پاپ فرانسیس در سفر رییس‌جمهور ایران به ایتالیا برای پایان دادن به اختلافات مذهبی و برقراری صلح در خاورمیانه تلاش خواهد کرد.

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت: پاپ فرانسیس در سفر رییس‌جمهور ایران به ایتالیا برای پایان دادن به اختلافات مذهبی و برقراری صلح در خاورمیانه تلاش خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پاپ فرانسیس قرار است در سفر حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران به ایتالیا میزبان وی باشد.

پاپ فرانسیس که در زنده شدن روابط واشنگتن و هاوانا نقش داشته است، اکنون در چشم انداز خود به یک هدف بزرگ‌تر می‌نگرد؛ پایان دادن به وحشی‌گری میان مذاهب که سبب از هم پاشیده شدن خاورمیانه و در نتیجه فرار میلیون‌ها انسان از خانه‌های‌شان برای نجات جان‌شان شده است.

او در بازدید روحانی از واتیکان که اولین سفر وی به غرب پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی ایران محسوب می‌شود میزبان رییس‌جمهور ایران خواهد بود که به گفته‌ی سخنگوی واتیکان دیداری بسیار مهم است و پاپ آن را بسیار دلگرم کننده می‌داند.

حسن روحانی در سفر خود هم‌چنین با ماتئو رنزی، نخست‌وزیر ایتالیا دیدار خواهد کرد و سپس برای ملاقات با رییس‌جمهور فرانسه به پاریس خواهد رفت.

ایندیپندنت در ادامه نوشت: رسانه‌های داخلی ایران پیش‌بینی کرده‌اند که روحانی در دیدار با پاپ فرانسیس از وی برای سفر به تهران دعوت خواهد کرد.

جهانبخش مظفری، سفیر ایران در رم در آستانه سفر رییس‌جمهور کشورش به ایتالیا گفت که روابط نزدیک تهران و واتیکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رافائل مارچتی، استاد دانشگاه لوییس رم در رشته‌ی روابط بین‌الملل گفت: خروج ایران از انزوا کلید حل مناقشات در خاورمیانه است. من فکر می‌کنم که پاپ فرانسیس بتواند برای واسطه گری میان قدرت‌های غربی و ایران موفق باشد چرا که واتیکان مصمم به کمک به روابط تهران و کشورهای مسلمان سنی است، حتی اگر اعمال تغییر در عربستان سعودی بسیار سخت‌تر باشد.

سفر روحانی به ایتالیا و فرانسه که برای ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده بود و در پی حملات تروریستی پاریس به تعویق افتاد، اکنون در حالی انجام می‌شود که دیپلمات‌ها در تلاشند مذاکرات صلح سوریه را برای پایان دادن به جنگ داخلی این کشور برگزار کنند.

به نوشته ایندیپندنت، پاپ فرانسیس کاملا از خشونت موجود در خاورمیانه آگاه است و از جایگاه بین‌المللی و چهره مذهبی خود برای برقراری صلح در هر فرصتی استفاده می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha