• شنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94111006230
  • منبع : مطبوعات

27 روز تا انتخابات

همراه با اظهارنظرهای انتخاباتی

همراه با اظهارنظرهای انتخاباتی

مهلت 3 روزه دریافت تقاضای رسیدگی مجدد از داوطلبان رد صلاحیت شده خبرگان، امروز (شنبه) به پایان می‌رسد.

مهلت 3 روزه دریافت تقاضای رسیدگی مجدد از داوطلبان رد صلاحیت شده خبرگان، امروز (شنبه) به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق تبصره (2) ماده (16) آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، داوطلبانی که صلاحیت آنان مورد تایید قرار نگرفته است، می‌توانستند ظرف 3 روز از تاریخ 94/11/8 تا 94/11/10 تقاضای رسیدگی مجدد کنند.

از همه گروه‌ها به اندازه کافی کاندیدای تأیید صلاحیت شده وجود دارد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه الان به اندازه کافی از همه گروه‌ها کاندیدای تأیید صلاحیت شده وجود دارد، اظهار کرد: آن طور که به من اطلاع داده‌اند، در حال حاضر اصلاح‌طلبان دو و نیم، اصولگرایان سه و مستقل‌ها سه برابر کرسی‌های مجلس نامزد دارند.

وی با بیان اینکه اطلاع دقیقی از استدلال هیأت‌های نظارت برای رد صلاحیت شده‌ها در اختیار ندارد،‌ افزود: نمی‌توانم اظهار نظری در این رابطه داشته باشم.

رسانه‌ها تا اعلام رسمی شورای محترم نگهبان به شایعات دامن نزنند

محسن دلاویز فعال سیاسی با تأکید بر لزوم حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی از رسانه‌ها خواست که از دامن زدن به برخی شایعات تا اعلام رسمی شورای نگهبان بپرهیزند.

رد صلاحیت‌ها باید با سعه صدر بیشتر بررسی شود

داریوش قنبری نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بر این نکته که موضوع رد صلاحیت‌ها باید با سعه صدر بیشتر بررسی شود، تاکید کرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه افرادی که شایستگی دارند و در چارچوب موازین و ارزش‌های نظام و انقلاب حرکت می‌کنند، نباید مورد بی مهری قرار گیرند، افزود: نباید مسائل جناحی در موضوع رد صلاحیت‌ها لحاظ شود، بلکه از شورای نگهبان انتظار می‌رود با توجه به چارچوب‌های قانونی به این موضوع رسیدگی کند.

کاندیداها و هوادارانشان از تخریب یکدیگر اجتناب کنند

الله‌وردی دهقانی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی، رعایت نشدن اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی را به «ترور سیاسی» کاندیداها و رقبا تعبیر کرد و خطاب به کاندیداها و هواداران آنان خواست تا به جد از تهمت، تخریب و تحریف یکدیگر اجتناب کنند.

خبرگان آینده مانند گذشته است و اتفاق جدیدی نمی‌افتد

آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی کاندیداهای دوره پنجم خبرگان رهبری اعلام کرد خبرگان آینده مانند گذشته است و اتفاق جدیدی نمی‌افتد.

حائری در پاسخ به سوالی پیرامون بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت نظارت، گفت: ما نیازمند هیئت‌های نظارت کارشناسانه‌تری هستیم. کسانی‌که بحث را مدیریت می‌کنند زمان انتخاب ناظران باید بیشتر دقت کنند. به همان دقتی که افراد را بررسی می‌کنند باید نظارت خود را نیز بررسی کنند.

حائری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نحوه بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان رهبری و در نظر گرفتن گزینه قبولی در آزمون برای تایید یا رد صلاحیت افراد، گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان با داوطلبان مجلس تفاوت دارد. نمایندگان مجلس امتحانی را نمی‌گذرانند. اینکه مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس داشته باشند کافی است. اما در خبرگان اینگونه نیست. حوزه‌های علمیه مانند دانشگاه اتیکت‌دار نیست. اینکه افراد در دروس نمراتی را داشته باشند. از این جهت گاهی مراجع تقلید تقریرات خود را می‌بینند و تایید می‌کنند.

در انتخابات برای اثبات خودمان، دیگران را نفی نکنیم

بیژن نوباوه نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه یکی از مسائل مهم هنگام انتخابات تخریب شخصیت‌ها به ویژه عدم رعایت اخلاق است، بیان کرد:‌ نباید برای اثبات خود دیگران را نفی کرد؛ در حالی که در چند سال اخیر شاهد رفتارهای مخرب از سوی گروه‌ها و جناح‌ها هستیم.

وی با بیان این که متاسفانه در آستانه برگزاری انتخابات حتی در سراسر دنیا با مساله تخریب شخصیت افراد مواجه هستیم، گفت: این در حالی است که افراد، هم باید اخلاق درونی و هم قانون ناظر به چنین رفتارهایی را مد نظر داشته باشند.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد:‌ بنابراین یکی از مسائل مهمی که در تخریب شخصیت‌ها وجود دارد عدم رعایت اخلاق و ضعف فرد تخریب کننده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha