• یکشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 94111106693
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

اجازه ندهیم "پلاستیک" کوه‌ها و جنگل‌ها را اشغال کند

اجازه ندهیم "پلاستیک" کوه‌ها و جنگل‌ها را اشغال کند

ایسنا/کرمانشاه عضو هیات مدیره تشکل پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه گفت: اگر این روند مصرف پلاستیک و کیسه‌های نایلونی ادامه پیدا کند، روزی خواهد رسید که نایلون تمام کوه‌ها و جنگل‌ها را اشغال خواهد کرد.

عضو هیات مدیره تشکل پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه گفت: اگر این روند مصرف پلاستیک و کیسه‌های نایلونی ادامه پیدا کند، روزی خواهد رسید که نایلون تمام کوه‌ها و جنگل‌ها را اشغال خواهد کرد.

زهراسادات میرمعینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به سرانه بالای مصرف کیسه‌های پلاستیکی در کشور، گفت: اگر هر فرد ایرانی روزانه از گرفتن یک کیسه پلاستیکی هنگام خرید خودداری کند، در روز 70 میلیون کیسه کمتر وارد محیط زیست می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون هر یک از ما روزانه چندین کیسه پلاستیکی موقع خرید دریافت می‌کنیم که با ادامه این روند دیری نخواهد گذشت که تمام جنگل‌ها و کوه‌ها از کیسه پلاستیکی پوشیده خواهد شد و دیگر چیزی از طبیعت و محیط زیست باقی نمی‌ماند.

عضو هیات مدیره تشکل پیام‌آوران اردیبهشت به ماندگاری بالای پلاستیک در طبیعت اشاره کرد که صدها سال طول می‌کشد تا یک کیسه پلاستیکی تجزیه شود و از بین برود.

میرمعینی عنوان کرد: تلاش زیادی انجام شده که در فروشگاه‌ها به جای کیسه نایلونی از کیسه با جنس دیگر استفاده شود، اما این کار نیازمند پیدا کردن یک جایگزین ارزان برای کیسه پلاستیکی است که زمان و البته هزینه زیادی نیاز دارد.

وی افزود: در این مدت مردم می‌توانند همواره یک کیسه پلاستیکی همراه داشته باشند و خرید خود را در آن قرار دهند و از گرفتن کیسه‌های اضافه خودداری کنند.

به گفته این فعال محیط زیست، این امر در مورد ظروف و سفره‌های یک بار مصرف هم صدق می‌کند و این مواد سال‌ها در طبیعت می‌مانند.

میرمعینی از خطرات مصرف غذای داغ در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی هم یاد کرد و افزود: بهتر است در صورت نیاز از ظروف گیاهی استفاده شود که هم سرطان زایی کمتری دارند و هم زود تجزیه می‌شوند.

عضو هیات مدیره تشکل پیام‌آوران اردیبهشت تصریح کرد: امسال در همین خصوص با هیات‌های مذهبی رایزنی کردیم که از ظروف گیاهی به جای ظروف یکبار مصرف استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha