• دوشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 94111207945
  • منبع : شورای اسلامی شهر تهران

در حسابرسی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران عنوان شد؛

هزینه پذیرایی روزانه 4 میلیونی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری در سال 92

هزینه پذیرایی روزانه 4 میلیونی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری در سال 92

در ادامه جلسات حسابرسی سازمان ها و شرکت ها در شورای اسلامی شهر تهران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در 20 بند حسابرسی شد.

در ادامه جلسات حسابرسی سازمان ها و شرکت ها در شورای اسلامی شهر تهران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در 20 بند حسابرسی شد.

به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، در جریان دویست و سی و سومین جلسه شورا بررسی گزارش حسابرس رسمی شورا درباره "سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مربوط به سال مالی منتهی به 29 اسفند سال 92 در دستور جلسه قرار گرفت.

در این جلسه مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام انجام حسابرسی سازمان فرهنگی و هنری گفت: در این جلسه بندها و مسایلی وجود داشت و مطرح شد و مسئولان سازمان فرهنگی و هنری نیز پاسخ‌ها لازم را به این موارد دادند.

وی ادامه داد: مقرر شد مواردی که به عنوان تکلیف بایستی شورا به سازمان فرهنگی و هنری ارائه دهد تا اصلاح شود را کتبا برای شهردار نیز ارسال کنیم تا این موارد اصلاح شوند.

اما در جریان حسابرسی این سازمان رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی در تشریح بند های حسابرسی و با اشاره به نشان داده نشدن زیان ۶۵۰ میلیون تومانی سازمان فرهنگی و هنری از بابت قرارداد با شرکت واحد اتوبوسرانی اظهار داشت: بند ۴ این گزارش درباره اجاره فضاهای تبلیغاتی اتوبوس ها از شرکت واحد اتوبوسرانی است که از بابت آن سازمان هزینه ناشی از خسارت غیرنقد به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان را در دفاتر شناسایی نکرده است. گرچه این خدمات تا کنون به شرکت واحد اتوبوسرانی ارائه نشده اما شناسایی این هزینه الزامی است.

وی توضیح داد: در صورت تعدیل حساب ها از این بابت؛ معادل مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان سود خالص دوره کاهش یافته و سایر حسابهای پرداختنی و زیان انباشته معادل همین مبلغ افزایش خواهند یافت.

دبیر در ادامه بیان داشت: بر اساس مصوبه شورا شرکت هادیان شهر به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه سازمان فرهنگی و هنری باید تا کنون منحل می شد اما این موسسه در سال ۹۰ به ازای ۷ باب مغازه به سازمان بازنشستگی واگذار شده و اطلاعات مربوط به ریز مشخصات؛ ارزش توافق شده و مالکیت ۴ باب از این مغازه ها به حسابرس ارائه نشده و تعیین آثار مالی احتمالی ناشی از این تهاتر برای حسابرس امکان پذیر نبوده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بند هفت گزارش درخصوص افشای صورتهای مالی یادآور شد: در حالی که سازمانی دیگر در شهرداری حتی بیش از هزار میلیارد تومان بدهی را هم افشا می کند؛ سازمان فرهنگی و هنری با عدم افشای کافی و مناسب از بابت معاملات انجام شده با اشخاص وابسته؛ تعاملات با شهرداری تهران و سایر اشخاص وابسته را افشا نکرده است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از تخلفات این سازمان ایجاد حساب بانکی به نام مدیران مناطق است در حالی که این حساب ها باید به نام سازمان باشند.

دبیر همچنین درباره بند ۱۴ گزارش حسابرس توضیح داد: سازمان فرهنگی و هنری معادل ۲۱ درصد بودجه اش به طور مازاد عمل کرده و با توجه به نوع فعالیت سازمان؛ به دلیل عدم استقرار سیستم مناسب ردیابی و تخصیص سیستماتیک هزینه ها به برنامه؛ گزارشگری مناسب از این بابت انجام نشده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه بیان داشت: به گفته حسابرس منتخب شورا مالکیت مرکز اصلی سازمان متعلق به شهرداری تهران است و از بابت حق بهره برداری از آن تا کنون هیچ توافق نامه ای تنظیم نشده و هزینه ای در دفاتر سازمان شناسایی نشده است.

یکی دیگر از مواردی که دبیر به آن اشاره کرد مربوط به بند ۱۸ گزارش حسابرسی بود.

وی دراین باره گفت: کمک بلاعوض به هیات های مذهبی؛ مراکز آموزشی؛ انجمن نجوم و … در سال ۹۲ جمعا به مبلغ ۱۷۷ میلیون تومان بدون داشتن مصوبه شورا انجام شده است.

دبیر اضافه کرد: تکالیف مقرر در مجمع عمومی عادی سالیانه هیات امنا سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را مکلف کرده بود که ظرف مدت دو ماه کارگروهی برای تعیین تکلیف مالکیت محل سینما آزادی تشکیل شود اما بعد از گذشته دو سال هنوز مالکیت این سینما بلاتکلیف است.

وی تصریح کرد: بند دیگر مربوط به انتخاب حسابرس سال مالی ۹۲ است. با وجود آنکه این سازمان همچون دیگر سازمان های وابسته به شهرداری تهران اجازه انتخاب حسابرس توسط هیات امنا را نداشته اما خودشان اقدام به انتخاب حسابرس کرده اند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: بر اساس تبصره یک بودجه عمومی سال ۹۲ شهرداری تهران منابع درآمدی سازمان باید به حساب خزانه واریز می شد اما درآمد ۱۰ میلیارد تومانی سازمان به این حساب واریز نشده است.

در ادامه جلسه رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در سال 92، مبلغ یک و نیم میلیارد تومان هزینه پذیرایی و آبدارخانه داشته است، تاکید کرد: مسئولان توضیح دهند که چرا این مبلغ برای این موضوع هزینه شده است.

حافظی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی و هنری در سال 92 موفق به برگزاری 70 جشنواره، نمایشگاه و همایش شده است، تاکید کرد: برای این منظور 20 میلیارد تومان بودجه هزینه شده است. بر اساس گزارش حسابرس مبلغ 51 میلیارد تومان هم، صرف هزینه های پرسنلی شده است. مسئولان مربوطه با توجه به بودجه تخصیص یافته، میزان اثربخشی برگزاری این همایش ها، نمایشگاه ها و جشنواره ها را اعلام کنند و بگویند از نظر فرهنگی در چه نقطه ای بوده ایم و با هزینه کرد این بودجه به چه نقطه ای رسیده ایم.

وی با بیان اینکه در سال 91 هزینه پذیرایی و آبدارخانه سازمان، 920 میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: این مبلغ در سال 92 به 1.5 میلیارد تومان افزایش یافته است. یعنی سازمان فرهنگی و هنری با احتساب روزهای تعطیل، روزانه بیش از 4 میلیون تومان هزینه پذیرایی داشته است، از این رو از مسئولان مربوطه خواسته می شود در این باره توضیح دهند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان مبلغ 177 میلیون تومان کمک های بلاعوض بدون مجوز پرداخت کرده است، اعلام کرد: منابع سازمان نیز به حساب هایی واریز شده است که مجوز شورای شهر تهران را نداشته است.

در ادامه جلسه مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورا نیز گفت : نکته ای که باید در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مورد توجه قرار گیرد موضوع فرهنگسرا ها است که اگر با دقت مدیریت نشود می تواند یک تهدید برای شهرداری باشد در عین اینکه می تواند فرصت های خوبی در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی ادامه داد : میزان بودجه ای که در اختیار این فرهنگسراها قرار می گیرد باید متناسب با کاری باشد که انجام می دهند.

رییس کمیته فرهنگی شورا اظهار داشت: اصلی ترین نکته در خصوص سازمان فرهنگی و هنری این است که این سازمان نباید اقدامات و کارهای مشابه و موازی با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری انجام دهد و این موضوع باید در شورا تعیین تکلیف گردد.

شاکری همچنین با ابراز گلایه از برخی گفته های مسئولان سازمان فرهنگی و هنری مبنی بر عدم التزام به پاسخگویی در مقابل شورا گفت: این گفته به هیچ عنوان مورد قبول نیست .

محمود صلاحی: من موظف به پاسخگویی در برابر شورا هستم

در ادامه جلسه محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مقام پاسخگویی برآمده و گفت: در ابتدا لازم می دانم این نکته را یاد آوری کنم که حکم من توسط شهردار تهران صادر شده و من زیر نظر شهرداری هستم پس باید در برابر شورا پاسخگو باشم.

وی ادامه داد : اما در مورد اشکالاتی که چند تن از اعضای محترم شورا به سازمان وارد دانسته اند لازم می دانم توضیحاتی ارائه دهم. در ابتدا موضوع 50 میلیارد تومان پرداخت حقوق و 20 میلیارد تومان هزینه تحقق ماموریت ها.

صلاحی گفت: ما این موضوع را قبول داریم که بیشتر بودجه ای که در اختیار ما قرار می گیرد صرف پرداخت حقوق می شود اما این را در نظر بگیرید که هزینه های جاری ما هزینه های فرهنگی است و به بیانی همین مبالغ پرداخت حقوق صرف امور فرهنگی می شود و بازگشت سرمایه به سازمان تلقی می گردد درست به مانند آموزش و پرورش که بیشتر بودجه آن صرف پرداخت حقوق معلمان می شود اما کار معلمان کار فرهنگی است. بنابراین وقتی ما به مربی آموزش یا مربی مهد کودک حقوق پرداخت می کنیم در حقیقت هزینه تحقق ماموریت های فرهنگی خود را داده ایم.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین افزود: از جهتی دیگر باید در نظر داشت که تولید کارهای فرهنگی و اثر گذار گران است. برای مثال شرکت تصویرشهر را مثال می زنم که سومین کمپانی فیلم سازی کشور است ، این شرکت برای تولید مستنداتی برای کاهش ترافیک و یا ترویج سبک زندگی نیاز به بودجه دارد . از جهتی سازمان فرهنگی هنذری شهرداری تهران باید از تولید آثار فاخر نیز حمایت کند و باید در نظر داشت این آثار هزینه بر است.

در حین توضیحات صلاحی مجتبی شاکری گفت: تولید آثار فاخر به عهده وزارت ارشاد است و سازمان فرهنگی و هنری نباید به دنبال تولیدات سینمایی باشد.

صلاحی همچنین به موضوع پرداخت هزینه جهت کمک هیات هاتی مذهبی اشاره کرد و گفت: من این موضوع را قبول دارم اما ما در صدد حل آن هستیم و کمک به هیات های مذهبی را ساماندهی کردیم.

بر اساس گزارش اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، وی در ادامه افزود: در خصوص سینماها نیز باید بگویم که 38 مورد از 48 اشکال در خصوص مباحث آتش نشانی سینماها و پردیس ها حل شده و به زودی اشکالات باقی مانده نیز مرتفع می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha