• چهارشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۱:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94111408933
  • خبرنگار : 71417

در نشست رم اعلام شد؛

تأکید ائتلاف غربی ضد داعش بر اهمیت همکاری‌های ضدتروریستی

تأکید ائتلاف غربی ضد داعش بر اهمیت همکاری‌های ضدتروریستی

وزارت امور خارجه ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای امور خارجه کشورهای عضو ائتلاف غربی ضد داعش نسبت به تحکیم همکاری ها و هماهنگی‌های خود در راستای اقدام بیشتر علیه این گروه تروریستی متعهد شده‌اند.

وزارت امور خارجه ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای امور خارجه کشورهای عضو ائتلاف غربی ضد داعش نسبت به تحکیم همکاری ها و هماهنگی‌های خود در راستای اقدام بیشتر علیه این گروه تروریستی متعهد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایتالیا اعلام کرد، وزرای امور خارجه کشورهای عضو ائتلاف غربی ضد داعش که در رم گرد هم آمده بودند، متعهد شدند در حوزه‌های مختلفی نظیر تبادل اطلاعات و اقدامات امنیتی همکاری و هماهنگی بیشتری داشته باشند.

بر اساس این بیانیه، دیپلمات‌های غربی بر اهمیت تبادل اطلاعات درباره حملات تروریستی محتمل تاکید کرده اند.

در بیانیه صادر شده از سوی وزارت امور خارجه ایتالیا آمده است: ما آگاهیم که داعش تهدیدی تروریستی برای سرزمین‌های ما است. این گروه تروریستی اقدامات بی‌رحمانه ای را در ترکیه، فرانسه و جاهای دیگر انجام داده اما با این حال توانمندی و قلمروی خود را در سوریه و عراق از دست می دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما نسبت به افزایش همکاری و هماهنگی برای افزایش ظرفیت‌ها جهت اقدامات بازدارنده متعهد هستیم و تاکید داریم که کمپینی که علیه داعش در عراق و سوریه به راه افتاده باید به گونه ای درست عمل کند و از هیچ اقدامی برای حصول اطمینان از امنیت شهروندان ما دریغ ننماید.

وزرای امور خارجه کشورهای غربی عضو ائتلاف ضد داعش تاکید کردند که نسبت به از میان بردن این گروه تروریستی کاملا مصمم هستند.

نشست یک روزه ۲۳ کشور عضو ائتلاف ضد داعش در رم پایان یافت؛ نشستی که به بررسی شرایط در سه کشور سوریه، عراق و لیبی پرداخت.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در جریان کنفرانس خبری پس از این نشست گفت: ما از تمامی زوایای ممکن به تحت فشار گذاشتن داعش ادامه خواهیم داد، تلاش آنها برای ایجاد شبکه در سایر نقاط را خفه خواهیم کرد، منابع مالی شان را قطع و دروغ هاشان را برملا می کنیم. ما به استفاده از کلیه امکانات در دسترس برای حفظ برخوردی هجومی در تمامی جبهه ها متعهدیم.

جان کری همچنین داعش را به «سرطان» تشبیه کرد و در مورد ظهور این گروه در سایر کشورها هشدار داد.

در طول این نشست اعلام شد که داعش در حدود ۴۰ درصد از قلمروی خود را از دست داده است. با این حال ایتالیا معتقد است برای شکست این گروه، به چیزی بیش از تصرف خاک نیاز است.

پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه ایتالیا نیز در این نشست خبری گفت: همگی هم‌نظر هستیم که نباید به پیروزی ها دل خوش کرد و باید به تعهد در عراق ادامه داد؛ تعهدی نظامی برای بیرون کشیدن شهرها و مناطق بیشتر از زیر سلطه داعش و همچنین تحکیم مواضع در مناطق آزاد شده.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha