• چهارشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94111409399
  • خبرنگار : 71415

لاوروف:دلیلی برای توقف حملات روسیه در سوریه نمی‌بینم / افراد خطرناکی در هیات مخالفان هستند

لاوروف:دلیلی برای توقف حملات روسیه در سوریه نمی‌بینم / افراد خطرناکی در هیات مخالفان هستند

وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در شهر مسقط گفت: روسیه حملات هوایی خود به سوریه را تا شکست گروه‌های تروریستی مسلح در این کشور همچون شاخه وابسته به القاعده، متوقف نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در شهر مسقط گفت: روسیه حملات هوایی خود به سوریه را تا شکست گروه‌های تروریستی مسلح در این کشور همچون شاخه وابسته به القاعده، متوقف نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت: روسیه باید بمباران نیروهای به اصطلاح اپوزیسیون در سوریه را اکنون که مذاکرات صلح تحت رهبری سازمان ملل در شهر ژنو آغاز شده، متوقف کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری در شهر مسقط، پایتخت عمان گفت: حملات هوایی روسیه تا زمانی که ما واقعا گروه‌های تروریستی مثل جبهه النصره را شکست ندهیم متوقف نخواهد شد. من در حال حاضر هیچ دلیلی نمی‌بینم که حملات هوایی ما در سوریه متوقف شود.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: تا زمانی که جلوی قاچاق سلاح و تحرکات تروریستی در مرز سوریه با ترکیه گرفته نشود اعمال آتش بس دشوار خواهد بود.

لاوروف با اشاره به نشست 11 فوریه گروه پشتیبان بین المللی سوریه در شهر مونیخ خاطرنشان کرد: ما در خصوص آتش بس ایده‌های عمل گرایانه داشته و با آمریکایی‌ها که رهبری گروه پشتیبان سوریه را به عهده دارند مذاکره کردیم و به دنبال بحث درباره این ایده‌ها در نشست 11 فوریه هستیم.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد که یکسری افراد خطرناک در مذاکرات آشتی سوریه در ژنو به نمایندگی از اپوزیسیون سوریه حضور دارند که در حال مطرح کردن شرط‌هایی هستند که بر خلاف توافق‌های اولیه است.

لاوروف افزود: در هیات مخالفان سوری افرادی خطرناک ظاهر شدند که در حال طرح پیش‌شرط‌هایی هستند که هیچ ارتباطی با اصول کلی بیانیه ژنو، سندهای وین و یا قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ندارد.

وزیر خارجه روسیه همچنین در خصوص آتش بس در سوریه گفت: تا زمانی که قاچاق سلاح و شبه نظامیان در مرز سوریه با ترکیه متوقف نشود هیچ آتش بس واقعی وجود نخواهد داشت. من یادآور می‌شوم یکی از شرط‌های کلیدی آتش بس این است که برای متوقف کردن قاچاق‌ در مرز سوریه با ترکیه که در نهایت باعث تغذیه شبه نظامیان می‌شود تلاش کنیم بدون بستن این مرز به سختی می‌توان انتظار داشت که آتش بس واقعی در سوریه اجرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha